Skocz do zawartości

leniu89

Zarejestrowani
  • Postów

    33
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 328Ci

Osiągnięcia leniu89

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Witam ponownie :) w moim e46 328Ci widnieje ostatnio błąd: 123 activate grid-controlled cooling Z tego co wyczytałem rozwiązaniem jest jedynie wymiana termostatu. Pytanie jakiej marki termostat jest obecnie wart zakupu? Rozumiem że przy zmianie termostatu należy również wymienić jego uszczelkę.
  2. Gdzie, w jaki sposób sprawdzić podczas jazdy te prędkości kół? Domyślam się że mam jechać z podpiętą INPA, tylko gdzie dokładnie znajdę te dane?
  3. Panowie podpiąłem pod inpe moje e46 328Ci i pokazuje mi jeden błąd który powraca po skasowaniu. 123 activate grid-controlled cooling Czy jest to równoznaczne z wymianą termostatu? Auto podpiąłem tak naprawdę z innego powodu, wracając z pracy zauważyłem że wariuje mi na postoju co jakiś czas prędkościomierz i ekonomizer. Stoję na światłach a tu ekonomizer skacze do około 12l a prędkościomierz faluje do 30km/h. Do tego mocno słychać specyficzny dźwięk jak by "odbijającej sprężyny". Skojarzył mi się on z dźwiękiem gdy hamujemy i uruchomi się ABS, wtedy odpija nam pedał i jest bardzo podobny dźwięk. Biorę pod uwagę sterownik abs lewego tylnego koła bo chyba on odpowiada za odczyt prędkości? Nie zostawił on jednak żadnego błędu. Kiedyś już raz zapalił mi się ABS+ASC+ręczy ale na następny dzień kontrolki zgasły.
  4. Panowie odgrzeję trochę temat. Musiałem zdemontować listwę ozdobą nad schowkiem, jednak przy jej odpinaniu te pomarańczowe gniazda widoczne tu na zdjęciach częściowo się rozpadły/połamały. Pytanie w jaki sposób wymienić te pomarańczowe plastikowe gniazda?
  5. Przez 5 lat z moim e46 328CI odwiedziłem już kilkunastu specjalistów od Wrocławia (Leo), przez Kraków, Rzeszów i Jarosław. Obecnie bardzo polecam dość młody warsztat w Jarosławiu: Auto Kanciapa - Paweł Ilasz 723 341 511 (można obczaić na https://www.facebook.com/pg/Auto-Kanciapa-Pawe%C5%82-Ilasz-449820118690836/about/?ref=page_internal). Robią głównie BMW, bardzo dobry kontakt. Cenowo również rewelacja. Zawsze przy okazji jednej roboty sprawdzają inne rzeczy, czasami wprowadzając drobne poprawki nieodpłatnie. Polecany wcześniej Pan Artur Nietrzeba również z Jarosławia zdecydowanie przesadza z cenami (kiedyś nie miał konkurencji w okolicy, ale teraz to się zmieniło) i czasami podchodzi olewczo do tematu. Taki przykład: komputer pokazywał mi checka z błędem wszystkich sond lamda. Diagnoza Pana Artura to wymiana wszystkich sond :duh: zabrałem auto i zapłaciłem za "diagnozę". Oddałem auto gdzie indziej i okazało się że jakiś kabelek od sondy był przetopiony i naprawa usterki wyniosła 50zł. Za wymianę tulei progowej wahacza tył Pan Artur sobie życzył 200 zł od strony bo uważał że musi całą zwrotnice do tego wyciągać. Zrobiłem to za 100 zł od strony bez wyciągania zwrotnicy. O Panu Mateuszu z Mrowli nie chce sobie nawet przypominać. Kiedyś już opisywałem sytuację trzymanego auta przez cały miesiąc i zbywania co kilka dni, gdzie ostatecznie wymienił łożysko i jakąś pierdołę. Do tego auto odebrałem z zarysowanym zderzakiem...Nigdy więcej nawet za karę.
  6. Dziękuję ponownie za wyczerpującą odpowiedź. Zapomniałem jeszcze zapytać którego producenta poleci Pan korek do zbiorniczka wyrównawczego od płynu chłodniczego. Taki korek ma na sobie z tego co kojarzę dwa oringi, czy są one w zestawie z nowym korkiem?
  7. Dziękuję za miłe słowa, cieszę się, że jest Pan zadowolony z zakupów w czescidobmw.pl :) Tarcze oraz klocki hamulcowe (a także części związane z ich wyminą) na przednią oś BMW e46 328Ci: - przednie klocki hamulcowe (ceny za komplety na 2 koła) https://czescidobmw.pl/partscatalogue/wyniki-wyszukiwania,12-34116761244.aspx? W linku z klockami hamulcowymi znajdują się m.in. dwa rodzaje klocków ATE oraz Textar. Tańsze spośród ATE oraz Textar to konwencjonalne klocki hamulcowe, a droższe to ceramiczne klocki hamulcowe ATE Ceramic oraz Textar epad, które zapewniają bardzo niski stopień pylenia, komfortowe i ciche hamowanie oraz wyższą trwałość niż konwencjonalne klocki hamulcowe. Znajdujące się w linku klocki hamulcowe Jurid White to również ceramiczne klocki hamulcowe. W ofercie posiadamy także konwencjonalne klocki hamulcowe o obniżonym stopniu pylenia: - Meyle PD https://czescidobmw.pl/partscatalogue/025-232-8717-pd-meyle-zestaw-klockow-hamulcowych-hamulce-tarczowe,11-025~1232~18717~2PD-0144-00402--0252328717~2PD.aspx - TRW DTEC COTEC https://czescidobmw.pl/partscatalogue/gdb1348dte-trw-zestaw-klockow-hamulcowych-hamulce-tarczowe,11-GDB1348DTE-0161-00402--GDB1348DTE~2LUC.aspx Jeśli kontrolka informująca o zużyciu klocków hamulcowych zaświeciła się, konieczna będzie wymiana czujnika zużycia klocków: https://czescidobmw.pl/partscatalogue/wyniki-wyszukiwania,12-34351164371.aspx? Czujnik stosowany jest tylko 1 na oś. Jeśli kontrolka jeszcze się nie zaświeciła, można przełożyć stary czujnik na nowe klocki. Dodatkowo BMW zaleca wymianę sprężyn stabilizujących zaciski hamulcowe jeśli są one starsze niż 4 letnie: - sprężyny stabilizujące przednich zacisków hamulcowych (ceny za 1 sztukę ; komplet na oś to 2 sprężyny) https://czescidobmw.pl/partscatalogue/wyniki-wyszukiwania,12-34111163801.aspx? - przednie tarcze hamulcowe (ceny za 1 sztukę) https://czescidobmw.pl/partscatalogue/wyniki-wyszukiwania,12-34116864058.aspx? W linku z tarczami hamulcowymi znajdują się dwa rodzaje tarcz ATE: - standardowe, 'gładkie' ATE: https://czescidobmw.pl/partscatalogue/24-0122-0160-1-ate-tarcza-hamulcowa,11-24~90122~60160~91-0003-00082--24~90122~60160~2ATE.aspx - nacinane ATE Power Disc: https://czescidobmw.pl/partscatalogue/24-0322-0160-1-ate-tarcza-hamulcowa,11-24~90322~60160~91-0003-00082--24~90322~60160~2ATE.aspx Korzyści z zastosowania nacinanych tarcz hamulcowych to szybsza reakcja układu hamulcowego (różnica jest odczuwalna szczególnie podczas jazdy w czasie deszczu) oraz ograniczenie zjawiska fadingu hamulców. Dodatkową zaletą ATE Power Disc jest zwiększona o 50% granica dopuszczalnego zużycia tarcz. Dla wszystkich standardowych tarcz hamulcowych do Pańskiego BMW wynosi ona 1,6 mm. Dla tarcz ATE Power Disc jest ona zwiększona do 2,4 mm. Niedogodności występujące podczas użytkowania tego typu tarcz hamulcowych to charakterystyczne i dość głośne huczenie podczas hamowania z wysokich prędkości oraz szybsze zużywanie klocków hamulcowych. W ofercie posiadamy także wiercone tarcze hamulcowe Zimmermann Sport (tarcze z otworami): https://czescidobmw.pl/partscatalogue/150-1288-52-zimmermann-tarcza-hamulcowa,11-150~91288~952-0086-00082--150~91288~952~2ZIM.aspx Korzyści z zastosowania tego typu tarcz hamulcowych są podobne jak przy tarczach nacinanych przy czym ograniczenie zjawiska fadingu hamulców jest wyraźniej odczuwalne niż podczas użytkowania tarcz nacinanych. Dodatkową przewagą tego typu tarcz nad nacinanymi jest brak występowania wad w postaci huczenia podczas hamowania z wysokich prędkości oraz szybszego zużywania klocków hamulcowych. Granica dopuszczalnego zużycia dla tarcz Zimmermann Sport jest standardowa (1,6 mm). Dodatkowo mogę zaproponować nacinane tarcze hamulcowe Brembo Max: https://czescidobmw.pl/partscatalogue/09-7701-75-brembo-tarcza-hamulcowa,11-09~97701~975-0065-00082--09~97701~975~2BRE.aspx Granica dopuszczalnego zużycia dla tarcz Brembo Max jest standardowa (1,6 mm), a ich cechy są analogiczne z tarczami ATE Power Disc. W ofercie posiadamy także wiercone tarcze hamulcowe Brembo Xtra (tarcze z otworami): https://czescidobmw.pl/partscatalogue/09-7701-1x-brembo-tarcza-hamulcowa,11-09~97701~91X-0065-00082--09~97701~91X~2BRE.aspx Granica dopuszczalnego zużycia dla tarcz Brembo Max jest standardowa (1,6 mm), a ich cechy są analogiczne z tarczami Zimmermann Sport. Standardowe, 'gładkie' tarcze Brembo: https://czescidobmw.pl/partscatalogue/09-7701-11-brembo-tarcza-hamulcowa,11-09~97701~911-0065-00082--09~97701~911~2BRE.aspx Klocki hamulcowe szczególnie polecam: ATE, ATE Ceramic, Brembo, Textar, Textar epad oraz TRW DTEC COTEC. Jeśli ważne jest dla Pana jak najmniejsze pylenie na felgi, polecam ceramiczne klocki hamulcowe oraz klocki hamulcowe TRW DTEC COTEC ; jeśli najbardziej zależy Panu na wysokiej skuteczności hamulców polecam konwencjonalne klocki hamulcowe Textar. Uwaga - do tarcz nacinanych lub nawiercanych nie zaleca się stosowania ceramicznych klocków hamulcowych. Tarcze hamulcowe szczególnie polecam: ATE, Brembo, Oryginalne BMW oraz Zimmermann. Czujnik zużycia klocków polecam: ATE oraz Textar. Sprężyny stabilizujące zaciski hamulcowe polecam: ATE. Kluczową kwestią zapewniającą długą i bezproblemową eksploatację tarcz hamulcowych, poza wysoką jakością produktów, jest ich prawidłowy montaż. Zachęcam do obejrzenia filmu instruktażowego Bosch z poniższego linku, w którym dokładanie omówiona jest procedura wymiany tarcz i klocków hamulcowych w samochodach wyposażonych w zaciski pływające ATE (zaciski hamulcowe tego typu są zastosowane w większości modeli BMW, m.in. we wszystkich modelach serii e46): http://www.filmotekabosch.pl/kategoria/wymiana-tarcz-i-klockw-hamulcowych Do prawidłowego doboru amortyzatorów poproszę o podanie 7 ostatnich znaków z VIN. Pozdrawiam Maciej Ziółkowski Witam ponownie :) Po wyczerpującym poprzednim doradztwie oraz satysfakcji z zamówionych i zamontowanych części (padło na tarcze Zimmerann + TRW DTEC COTEC) czas na kolejny krok i dobór tarcz i klocków na tył (okładziny ręcznego są w dobrym stanie więc odpuszczam). Czy w przypadku zestawu na tył polecani są Ci sami producenci? Ponownie chodzi o e46 328Ci. Pozdrawiam
  8. Witam, poszukuję tulei wahacza z tyłu w E46 328Ci odpowiadającej pośrednio/bezpośrednio za regulację geometrii kół. Mechanik nie był w stanie ustawić geometrii (skończyła się skala) i powiedział że trzeba wymienić tuleję w miejscu gdzie wahacz łączy się z "progiem" auta. Czy jest to pozycja nr 4 na schemacie? Jeśli tak którą markę Państwo polecicie. Ewentualnie co jeszcze wymienić co mogło by pomóc w sprawie.
  9. Zwrócę się z nietypowym pytaniem bo może jako osoby bezpośrednio związane z częściami znacie na nie odpowiedź. Sprawa dotyczy bagnetu i wskazania oleju, auto E46 328Ci z 2000 r. Sprawa dotyczy prawdopodobnie wielu aut przedliftowych (znalazłem kilka tematów z tym problemem). Oryginalny bagnet w aucie posiada nr 1433493 i ma długość 61,4 mm. Realoem nie znajduje takiej części. Z tego co wyczytałem bagnet ten w roku 2000 został zastąpiony przez inny o nr 1436293 który jest krótszy od poprzedniego, przez co zmienia wskazania poziomu oleju. Pytanie czy w dawnych czasach była jakaś akcja serwisowa wymieniająca bagnety na obecnie jedynie dostępne? U Was na stronie również jest tylko ten nowy bagnet jako poprawny i pasujący do mojego auta. Sprawę zacząłem drążyć gdy przy każdej zmianie oleju wchodziło mi 5 litrów i wskazywało idealnie poziom pomiędzy max i min na bagnecie. Wg wszelkich danych powinno wchodzić ponad 6l przy wymianach. Natomiast gdyby zmienić teraz bagnet na nowszy, pasujący wg realoem i dostępny w sklepie zmienia się odczyt i poziom oleju jest poniżej minimum...
  10. Witam wracając do mojego tematu z amortyzatorami tył do touringa 320d podaję ostatnie 7 znaków VIN: PJ49349 Pozdrawiam
  11. Dziękuję za niesamowicie bogatą i wyczerpującą odpowiedź :D Zapytam jeszcze czy dopuszczalne/akceptowalne jest łączenie zwykłych gładkich tarcz ATE z ceramicznymi klockami? Gdy tylko dostanę vin dotyczący touringa odezwę się ponownie :)
  12. Ja również swoje zakupy najczęściej robię u Pana Macieja i szczerze polecam! Tym razem potrzebuję porady bo trochę odpuściłem interesowanie się rynkiem. Poszukuję kompletu hamulców na przód do e46 328Ci. Tarcze i klocki to pewne, nie wiem czy czujniki też należy wymienić ewentualnie coś jeszcze? Jaki producent obecnie trzyma jakość i cenowo nie jest to kosmos? Druga sprawa to amortyzatory tył do e46 320d touring polift. Co będzie obecnie dobrym wyborem? Popularny bilstein a może coś innego? Pozdrawiam
  13. Dla upewnienia sprawdziłem i faktycznie jednak brak termostatu egr. No to sprawy przybierają na sile widzę. Szykują się 4 świece (robocizna 200zł już się dowiedziałem) teraz główny termostat 150zł. Po co kupiłem ten kabel :mrgreen: Przy okazji zastanawiam się czy nie poprosić mechanika o wymianę filtra odmy (też nikt nigdy tam nie zaglądał od kilku lat).
  14. Może to wina pogody że tak dobrze chłodzi na trasie hehe. Po trasie zatrzymałem się pod garażem, podpiąłem kompa no i jak widać pierwszy odczyt temp. 72C, dodatkowe 5 min takiego postoju na jałowym i 75C. Wskazówka temp. silnika na desce oczywiście niezmiennie pionowo w górze. Czy w takim wypadku nie powinno być jakiegoś błędu termostatu na kompie? Jako że to auto ojca na szybko sprawdziłem na necie i wychodzi na to że dla silnika M47N jest tam termostat egr.
  15. Podszedłem jeszcze raz do diagnostyki, zrobiłem około 20km autem (wskazówka temp pionowo w górze jak zawsze po osiągnięciu temp) i podpiąłem kompa. Na początku inpa pokazała temperaturę niecałe 72C i poniższe odczyty. Przez kilka minut temperatura wzrosła do 75C i trochę się pozmieniały te wartości szczególnie dla mass adjustment Nie wiem czy możliwe jest wywnioskowanie czegoś z tego :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.