Skocz do zawartości

xxxprzemo

Zarejestrowani
  • Postów

    105
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e46 328iA M52Tu
    F15 x35i N55

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia xxxprzemo

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. Czesc Chlopaki, potrzebowalbym kogos kto moglby ogarnac mi temat zdalnie lub moge do kogos podjechac na poludniu Polski, zeby to ogarnal jak nalezy. Mianowicie chcialbym uaktywnic skladane lusterka z pilota. Posiadam lusterka skladane elektrycznie ktore dokladalem wraz z wiazkami i przyciskiem do skladania. Z przycisku sie skladaja, pamieci lusterek dzialaja. Jedyna opcja ktora musze uaktywnic to skladanie z pilota. Opcje te nalezy wlaczyc w modulach FTM i BTM, niestety NCS ich nie widzi. W poliftach skladanie lusterek wlacza sie w module komfortu (przez modul komfortu proby sa nieudolne) a w przedliftach z modulami w drzwiach uaktywnia sie skladanie lusterek z pilota w tych wlasnie modulach. Pa soft moduly widzi, niestety nie moge dokonac zadnych zmian jesli chodzi o kodowanie. Od razu uprzedze odpowiedzi, ze w bmw e46 nie da sie... da sie :) problemem jest to, ze nie ncs nie widzi tych felernych modolow i potrzebuje kogos ogarnietego kto moglby mi to ogarnac
  2. Czesc Chlopaki, potrzebowalbym kogos kto moglby ogarnac mi temat zdalnie lub moge do kogos podjechac na poludniu Polski, zeby to ogarnal jak nalezy. Mianowicie chcialbym uaktywnic skladane lusterka z pilota. Posiadam lusterka skladane elektrycznie ktore dokladalem wraz z wiazkami i przyciskiem do skladania. Z przycisku sie skladaja, pamieci lusterek dzialaja. Jedyna opcja ktora musze uaktywnic to skladanie z pilota. Opcje te nalezy wlaczyc w modulach FTM i BTM, niestety NCS ich nie widzi. W poliftach skladanie lusterek wlacza sie w module komfortu (przez modul komfortu proby sa nieudolne) a w przedliftach z modulami w drzwiach uaktywnia sie skladanie lusterek z pilota w tych wlasnie modulach. Pa soft moduly widzi, niestety nie moge dokonac zadnych zmian jesli chodzi o kodowanie. Od razu uprzedze odpowiedzi, ze w bmw e46 nie da sie... da sie :) problemem jest to, ze nie ncs nie widzi tych felernych modolow i potrzebuje kogos ogarnietego kto moglby mi to ogarnac... Oczywiscie nie za darmo :) Pacjent to BMW e46 12.1998 po modyfikacjach
  3. Dzieki za linka, tak widzialem go kiedys ale go nie przejrzalem jeszcze od deski do deski. Ale spojrzalem na to troche dokladnie i faktycznie wyglada, ze jest rozwiazanie ktory dotyczy moich zegarow: "I just attempted this on our 05 325xi (m54B25) and when reading the EEPROM, line 0x0f0 is entirely different. For some reason, i always have issues when trying to search the forums using Tapatalk, couldn't even find this thread to update this post after realizing my problem was already covered twice in this thread lol. So, if you have 0x0F0 : 7F 7F 7F FF 0A 01 96 23 12 19 64 19 03 F5 00 62 then leave it alone and skip down to 0x340 and 0x350 and change it to 0x340:03 05 7D 83 00 8A 92 E1 02 00 C8 00 8C 06 0F 41 0x350:5A 64 6E 73 00 10 2D 2D 4A 52 00 17 2E 42 5E A2 After a test drive I can confirm it does work correctly. Using the hidden menu obc, the temps are spot on." Tak, wiec mysle, ze trzeba bedzie zrobic jak jest w instrukcji i wreszcie zegary beda pokazywac to co powinny a nie bzdurna temperature
  4. Oczywiscie, ze mam :) nie ma z tym problemu. Bardziej chodzi o temat tego zeby dobre wartosci w odpowiednim miejscu wpisac zeby zmienic tylko to co chce i dalo to zamierzony cel :)
  5. Witam Mam pytanko, czy ktos z Was o tym slyszal lub cos podobnego uskutecznial? W zegarach w e46 denerwuje mnie jedna rzecz. Mianowicie wskazania tzw "pionu" wskazowki temperatury jest nieprecyzjna i zakres temperatury jest beznadziejnie zaszeroki. Tzn zakres pionu to 75 do 115 stopni C. Jaka jest tego zasadnosc to nie mam pojecia.... ale same minusy takiego rozwiazania jesli chodzi o bufor wskazan temperatury na zegarach. Wolalbym, zeby wskazowka dynamicznie przesuwala sie i wskazywala realna temperature. Od jakiegos czasu zastanawiam sie to zmodyfikowac tymbardziej, ze wyrzucilem juz kilka lat do tylu viskoze a zostawilem tylko elektryczny wentylator (w wersji z automatem jest wiskoza plus przedni elektryczny przed chlodnicami), ktory raz niestety mnie zawiodl i bez ostrzezenia wskazowka 0 - jedynkowo wskoczyla na czerwone pole... Z racji ,ze posiadam radio na androidzie to myslalem nad interfejsem IBUS - Ma to sens ze wzgledu na dodatkowe funkcje, ale ma duzy tez minus bo obserwacja wskazan temperatury jest mocno niekomfortowa. Inna opcja nad jaka sie zastanawialem to: https://www.p3cars.com/bmw/bmw-3-series/e46-3-series-1999-2005/p3-obd2-multi-gauge-v2-bmw-e46-1997-2006/ Cena troche zabija, ale wskazania zawsze sztywno wskazuja aktualna temperatury i jest ona w zasiegu wzroku. Cena wysoka, ale zawsze nizsza niz "UPG" Niemniej trafilem kiedys tez na ten filmik: I to rozwiazanie byloby chyba najbardziej rozsadne bo wskaznik temperatury jest przeciez na wprost przed oczami... Podchodzilem nawet do tematu u siebie ale po podlaczeniu PA softu okazalo sie, ze mam inne wartosci i wstrzymalem sie z edycja. Ostatnio znalezlem nawet tutoriala i musze ten temat bardziej przejrzec: https://www.e46fanatics.com/threads/diy-changing-temperature-gauge-buffer-range-with-pa-soft-1-4.1013600/ Ale byc moze ktos z Was modyfikowal zegary i ma "gotowca", ktorym moglby sie podzielic :)? Lub chcialby ogarnac mi to zdalnie :) ?
  6. poszukuje kogos kto dobrze ogarnia NCS-a. Mam troche zmodyfikowane przedliftowe z samoadaptacja e46 z dolozonymi bajerami i pasuje to wkoncu ogarnac jak sie patrzy. Potrzeba mi zakodowac kilka rzeczy i ogarnac ogolnie FA. Poszukuje kogos okolice Krakowa/Brzeska/Bochni/Tarnowa lub moze byc tez i Slask. Bez znaczenia bo wszedzie moge podjechac :) w zasadzie moze byc cale poludnie Polski dla mnie bez znaczenia :)
  7. To dobrze ze dajesz sobie czas przez weekend :) Akurat jest dlugi weekend wiec bedziesz mial lekture i prace domowa do odrobienia.... podesle Ci temat w ktorym wszystko jest wyczerpujaco opisane i to jakie problemy czesto przez niewiedze wyrastaja jak grzyby po deszczu ... Tam wszystko jest wiec jak przeczytasz to bedziesz wiedzial jakie opony zastosowac w swoim X5. Niestety xdrive w bmw jest bardzo czuly na zastosowany niewlasciwy rodzaj ogumienia https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=86&t=242171
  8. ostatnia opcja o jakiej piszesz odpada... trzymaj sie zasady szerokosci opon jakie przewiduje BMW w przypadku opon o roznych szerokosciach. Poczytaj na temat xdrive w bmw i zalecen producenta co do stosowania opon o roznych szerokosciach. Stereszczajac temat zasada jest taka - jesli zakladasz opony na wszystkie 4 felgi moga byc bez gwiazdki natomiast opony o roznych szerokosciach z tylu i przodu - dajesz tylko z gwiazdka wg zalecen bmw. Wiec w przypadku Twoich felg i roznych szerokosci opon z przodu i z tylu jak najszybciej sciagalbym te opony z felg zeby nie zrobic krzywdy delikatnej skrzyni rozdzielacza xdrive. Lub ewentualnie ale tylko na wlasne ryzyko robisz pomiar obwodow opon. Praktycy i doswiadczeni w temacie pisza ze gorna granica toleracji to jest maks 1% roznicy w obwodach pomiedzy oponami. Co do samych odczuc to fakt, masz odczucia jak najbardziej celne. Na felgach 19 calach i na oponach o szerokosci 255 moja F15 jest jakby lzejsza i naprawde czuc ze jest jej lekko sie rozpedzic. Na letnich kolach jakie mam zalozone czyli 285/35/21 przod oraz 325/20/21 z tylu to niestety czuc opory toczenia... no ale cos za cos... komfort, mniejsze spalanie z jednej strony, a z drugiej wyglad :) Cos za cos... :)
  9. Temat ciezki dokladnie doradzic bo nie wiem jaki masz pakiet zewnetrzny? Czy jest to mpakiet? Jesli tak... to jest opcja na calkiem niezle brzmienie tego silnika w F15... Chociaz z tego co widze nie ma koniecznosci miec mpakietu :) https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/03_4098-bmw-m-performance/i56126/kL/sA/r2016/m05 Na forach zagranicznych osoby pisaly, ze po mianie z MPE (ten do ktorego dalem linka powyzej) na jakis inny customowy wydech okazal sie w konsekwencji pogorszeniem dzwieku. Ten wydech wspolpracuje najlepiej z pakietem MPPK https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/03_0217-kpl-bmw-m-performance-power/i56126/kL/sA/r2016/m05 Ale program moze ogarnac Ci kazdy i beda bubbles :)
  10. Tak jest to wkurzajace i zawsze sie zastanawiam nad brakiem fizycznego bagnetu... abstrakcja. Co do pytania to przynajmniej u mnie nie zawsze wskazuje "max" np podczas wymiany oleju robilem 3 krotnie pomiar i delikatnie dolewalem po 0.2 - 0.3 litra oleju i za kazdym razem wskazania na komputerowej mierce byly blizsze do maksa
  11. nie jestem w tej kwestii specjalista, i niech sie wypowiedza na ten temat osoby, ktore jezdzily bez klapki dluzszy czas. Napewno jak ja usuniesz i chcesz tak jezdzic dluzszy czas to warto w odpowiedni sposob zmodyfikowac sterownik. Ja przez krotki czas jezdzilem na wyciagnietej klapce i bylo w "miare" ok, ale o tym zaraz. Niemniej bez zmodyfikowania sterownika w dluzszej perspektywie moze wywalac bledy na mieszanke. Co napewno zauwazylem? To to, ze roznice w przyspieszeniu sa i to znacze. Udokumentowane to mam pomiarami przez gps "dragy". Do przyslowiowej "setki" roznice w przyspieszeniu z nowa disa oryginalna oraz na disie bez klapki lub tez z wypieta wtyczka od disy byly w okolicach 1 sekundy. Pomiary robilem kilkukrotnie na tym samym odcinku w zblizonych okolicznosciach i pomiary wychodzily plus minus 0.2 sek w jedna lub w druga strone a wszystko zalezalo od automata jak on sobie tam przeliczyl po swojemu. Z tego co widzialem sa dostepne kity naprawcze do disy... ja tym zestawom nie zaufalem i kupilem dise nowke a mam kolektor z M54 B30 w silniku 2.8 wiec przy kupnie byl troche bol za taka mala piizdziejke. Analizujac budowe tej disy to jesli klapka nie ma luzu i jest wszystko ciasno spasowane a sama klapka nie ma pekniecia to praktycznie nie ma technicznej mozliwosci na uwolnienie sie klapki i wpadniecie w kolektor a co gorsza pod zawor. Wyciagnij, sprawdz stan i sam podejmij decyzje co dla ciebie jest najlepszym rozwiazaniem. Jest tez tam pin na ktorego trzeba zwrocic uwage, gdy jest luzny moze wypasc lub nawet wpasc do kolektora przy wyciaganiu i tu bym upatrywal wiekszego zagrozenia. Po wlozeniu disy do kolektora jest on dociskany przez scianke w kolektorze wiec w teorii tez nie ma mozliwosci zeby on wypadl i stanowil zagrozenie.
  12. Czesc wszystkim, Prosba o pomoc... przez ostatnie lata wyszedlem z tematu car audio dosc mocno wiec nie jestem na bierzaco co teraz jest w "modzie" :) Od jakiegos czasu zastanawiam sie nad dolozeniem jakiegos niewielkiego subwoofera do bagaznika ktory bylby uzupelnieniem pasma niskich tonow dla zestawu glosnikow Harman Kardon (opcja 688) Wiadomo X5 nie jest latwym samochodem do naglosnienia ale powiedzmy ze oryginalny system naglasniajacy daje w miare rade. Sa takze subwoofery w podlodze pod przednimi fotelami ktore spelniaja swoja role, ale deczko jednak tego pasma niskich tonow jest niekiedy malo... Wiem, ze sa dedykowane skrzynki w panel boczny do bagaznika - cos takiego https://sklep.basser.pl/en/fit-box-enclosures/823-fbbmw22-bmw-x5-f15-fit-box-subwoofer-enclosure.html Tutaj powstaje pytanie zastosowania odpowiedniego glosnika do tej skrzynki oraz odpowiedniego wzmacniacza i zintegrowania tego z fabrycznym systemem audio. Niemniej ostatnio natrafilem na tego typu zestaw, ktory niby jest dedykowany pod X5... https://allegro.pl/oferta/bmw-x5-f15-sub-audio-system-r08evo-m300-1md-9984266363 Teraz pytanie czy ten glosnik i ten wzmacniacz sa cokolwiek warte.... ewentualnie co moglibyscie polecic zeby upchac w ta skrzynke? Jest jakis glosnik 8 calowy glodny polecenia? Od razu nadmienie nie chce wkladac duzej skrzyni do bagaznika, po prostu chce aby glosnik zajmowal jak najmniej miejsca. W przeszlosci przerobilem rozne glosniki i rozne konfiguracje :) Ale lat bylo mniej w dowodzie wiec nie chcialbym wracac do tamtych czasow :) nie szukam miesa.... szukam uzupelnienia pasma o czym wspomnialem powyzej :) Druga sprawa, rownie wazna... to wzmacniacz? jaki najlepiej wybrac oraz w jaki sposob podlaczyc to wszystko do fabrycznego wzmacniacza harmon hardon? Ma ktos doswiadczenie z naglosnieniem w bmkach? Na zagranicznych forach pojawia sie informacja ze taki zestaw powinien rozwiazac problem podlaczenia: http://technicpnp.com/product/logic7hkepsindividual-audiobang-olufsenbowers-wilkins-add-a-sub-harness-wlocx/ Teraz pytanie czy rzeczywiscie rozwiaze to problem z podlaczeniem dodatkowego wzmacniacza pod fabryczny system audio harmona kardona oraz czy bedzie dostepna plynna regulacja glosnika podlaczonego do zewnetrznego wzmacniacza?
  13. Tak podeslij na prywatna wiadomosc to popatrze na to co pokazuje Tak teraz mysle... masz jakies inne kola ? moze przerzuc na inny zestaw kol i zobaczysz czy problem ustapi czy nie. Tutaj taka mala lektura z zagranicznych for: https://f15.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1869389 Chlopaki tez mieli dziwne objawy szarpania i wypadania zaplonow. To jeden z licznych topicow :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.