Skocz do zawartości

maniek21112

Zasłużeni forumowicze
  • Postów

    23 628
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana maniek21112 w dniu 13 Listopada 2023

Użytkownicy przyznają maniek21112 punkty reputacji!

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 320d M47N 2003 210ps/433nm
    E46 328ia M52TUB28 1999
    E39 540ia M62TUB44 2002
    E32 740IL M60B40 1993
  • Lokalizacja
    Świdnica/Wrocław/Wałbrzych - diagnostyka

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia maniek21112

Wielki Mistrz marki

Wielki Mistrz marki (14/14)

  • Well Followed Unikat
  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy temat Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat

Najnowsze odznaki

11

Reputacja

  1. 6.04.2024 przy przebiegu 348460 km e39 doczekało się nowego zestawu przednich tarcz hamulcowych ate power disc oraz klocków ate ceramic (914,-). Piasty fag w moim przypadku mają bicie w okolicy 0,01 mm, tarcze udało się ustawić na niecałe 0,03 m, oczywiście rezygnując ze śrub ustalających. Lewa strona prawie na gotowo. Pomiar prawej. Prawa strona na gotowo.
  2. Silnikowy. Zdjąć osłony i patrzeć skąd leci.
  3. Bank 1 to cylindry 1-3, dlatego dostałeś link do sondy przed i za katalizatorem. Jak chcesz dwie sondy przed katalizatorem to zapominasz o ostatnim linku i zamawiasz 2 szt. z linku: https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=11781742050 "Problem" w tym, że ori to bosch więc przepłacanie za to samo w pudełku bmw to zbędą rozrzutność. Co do cewek też wybrałbym bosch: https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=12137599219 Nagraj to na wolnych obrotach po rozgrzaniu przez 20 sekund, następnie klepnij gaz i znowu 20 sekund na wolnych obrotach. Oczywiście wrzuć tu link z nagraniem (youtube).
  4. Wypadałoby zacząć od konkretnej diagnostyki. Po wymianie silnika vvt wymagana jest kalibracja. Nie było błędów złego składu mieszanki (lewe powietrze)?
  5. Cewki w jakim celu wymieniasz? Mam nadzieję, że nie profilaktycznym? Świece i sondy bosch. https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=12120037607 https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=11781742050 https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=11781433940
  6. Pogoda sprzyjała więc trzeba było wyjechać pod koca.
  7. Święta bez uczczenia ich na myjni to nie święta 😆
  8. E39 załapało się na świąteczne mycie oraz zmianę kół na letnie.
  9. Umknął mi moment przeglądu: Sedan jak to on przejechał kilka oględzinowych tras w ostatnim czasie i oczywiście wrócił bez problemu. Przebieg powoli zbliża się do 400 tys. km 🫡doczekał się świątecznego mycia oraz letnich kół, rzadko nim jeżdżę ale jak już jadę w trasę to zawsze powoduje banana na twarzy.
  10. Ostatnio przegoniłem 730i na trasie i zdecydowanie brakowało mi przyczepności przodu. Na przedniej osi były 7-letnie wielosezonowe micheliny już ze średnią ilością bieżnika, dlatego zamówiłem 2 szt. opon Continental AllSeasonContact 205/65 R15 99 H (2x465,26). Auto nie będzie robić w roku więcej jak 3-4 tys. km ale będzie jeździć zimą więc wielosezon w tym przypadku jest optymalny. Nowe opony poszły oczywiście na tył więc musiały być roszady, stąd taki widok. Za e32 jedno z szybszych aut jakie miałem okazję testować, f30 z mitycznym chyba już b58, seria 360 KM ale w tym przypadku 500+ a to już powoduje mdłości 🤢
  11. 20.03.2024 przy przebiegu 348215 km nastąpiły kolejne prace przy e39. Od dłuższego czasu gdy były niższe temperatury zaraz po odpaleniu wyła pompa wspomagania i oczywiście kierownica chodziła ciężej. Z powiedzmy sensownych zamienników było tyko trw i jakoś nie miałem przekonania, dlatego polowałem na używki ale do e39 v8 jest ich jak na lekarstwo. Dlatego zaryzykowałem i kupiłem pompę trw (645,-). Następne w kolejce były piasty przednie, lewa miała zauważalny luz, prawa delikatny. Wybór padł na fag (2x275,05,-). Lewa strona była uparta, śruba trzymająca amortyzator w zwrotnicy zdecydowanie nie chciała się obracać. Dlatego potrzebny był przekonywacz w postaci palnika. Prawa strona nie sprawiała już takich problemów.
  12. Szukaj nieszczelności w dolocie, sprawdź rury do ic i sam intercooler. Podciśnienia też sprawdź.
  13. Szczerze to na częściach maxgila to szkoda roboty, lepiej zostawić stare.
  14. Polować, nie będzie już więcej części do e46. Ewentualnie wycieczka po szrotach, może coś jeszcze trafi się.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.