Skocz do zawartości

Tomas_M5

Zarejestrowani
  • Postów

    352
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Trójmiasto

Osiągnięcia Tomas_M5

Stały bywalec

Stały bywalec (8/14)

0

Reputacja

  1. SMG jest trudną skrzynią a I najtrudniejszą do opanowania, jest kaprysna choc jak sie jej nauczysz to bedzie git. procedury staru w SMG I sie nie uaktywnia, musisz tylko trzymac drazek do przodu i wcisnąc gaz, najlepiej trzymac obroty ok 3500 (3500 jest granica dla komputera, ponizej nie ruszy), moze byc lekko nizej lub wyzej jesli chcesz strzelic z wyzszych obrotów. Jak juz tak trzymamy drazek i gaz to ruszenie polega na gwałtownym dodaniu gazu, tylko nie za mocno bo bedziesz palil gume, najlepiej trącic gaz tak o 1000 obrotów i potem ujac i trzymac chwile tak na 3-4 tys, jak juz ruszusz - to gaz w podłoge, wazne zeby przy dodaniu gazu w podłoge wcisnac taki przycisk pod pedałem gazu jak w automatach, taki "kickdown", jest to jeden z warunków najszybszej zmiany biegów. ostatni warunek to pomarańczowa lampka na zegarach czyli idelane obroty do zmiany biegu. jak masz te trzy warunki to jest petarda, czyli ruszasz z procedury, trzymasz gaz wraz z wcisnietym przyciskiem pod pedałem i pomarańczowa lampka. jesli zmienisz bieg za wczesnie lub przeciagniesz do odcinki to juz lipa, skrzynia zamuli okropnie. jak uda cie sie trafic idealnie to do 3 biegu powinien byc słyszalny pisk opon przy zmianie biegu. powodzenia, mi zajelo to chwile zanim to opanowałem do perfekcji.
  2. mi sie nowe 5 i 7 bardzo podobaja, jasny srodek w tych autach w połączeniu z fotelami komfort jest przepiekny. Ergonomia, wykonanie, prostota... nigdy nie jeździłem lepszymi autami. nowe A6 i A8 tez sa ok ale jednak ja sie w BMW lepiej odnajduje. jak stoją obok siebie M5 E60 i M5 E39 to E39 wyglada jak nastolatka przy sexbombie.
  3. Tomas_M5

    bmw e60 diesel

    jak sie przesiadam z 535d do 530d to mam wrazenie ze to auto jest popsute. w konfrontacji ze startu czy z rolki 530d nie ma zadnych szans, wrecz nie ma walki. 525d i 530d to bardzo podobne auta, oba maja silniki M57N, 525 to taki ekonomiczny słabszy odpowiednik, pali troche mniej, ja bym wolał 530d chyba ze masz 525d w super cenie. 530d łatwiej odsprzedac. zaden z tych silników nei ma nic współnego z TDSem
  4. a kto ci powiedział ze licza od końca miesiaca?? z tgo co ja wiem to liczy sie dokłądnie od daty umowy 6 miesiecy, a jak jest z niemiec to do daty opłacenia akcyzy.
  5. individual to tylko kolor, generalnie biedna ;) kombi na szmacie, dobrze ze ma ksenony i duza navi. Vehicle information VIN long WBADP01050GX10849 Type code DP01 Type 525D (EUR) Dev. series E39 (2) Line 5 Body type TOUR Steering LL Door count 5 Engine M57 Cubical capacity 2.50 Power 120 Transmision HECK Gearbox AUT Colour SONDERLACKIERUNG (490) Upholstery STOFF RIPS DIAGONAL/ANTHRAZIT (F4AT) Prod. date 2002-11-29 Order options No. Description 210 DYNAMIC STABILITY CONTROL (DSC) 216 SERVOTRONIC 249 MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL 302 ALARM SYSTEM 360 LT/ALY WHEELS/STAR SPOKE 81 428 WARNING TRIANGLE 430 INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE 494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 500 HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING 508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC) 521 RAIN SENSOR 522 XENON LIGHT 534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING 609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL 644 PREP. FOR. MOB. PH. BLUET. INTERF. 778 DOOR SILLS W BMW INDIVIDUAL DESIGNATION 785 WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS 801 GERMANY VERSION 863 EUROPE/DEALER DIRECTORY 879 GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET 970 BUISNESS PACKAGE Series options No. Description 202 STEPTRONIC 470 CHILD SEAT ISOFIX ATTACHMENT 520 FOGLIGHTS 548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING 851 LANGUAGE VERSION GERMAN Information No. Description 431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE 473 ARMREST, FRONT 555 ON-BOARD COMPUTER Individual data Processing individual Sign "BMW individual" 490 Color Paintwork "brass metallic", FQ95-4472/BASF. including hang on parts.
  6. pozyjemy zobaczymy. KM ma miec 580 i moim zdaniem to za mała róznica zeby pokonac straty napedu 4x4 i skrzyni automatycznej.
  7. smg to bardzo prosta skrzynia, tzn dokładnie ta sama co w manualu tylko do tego komputer, pompa i kilka weży, tam sie nei ma co psuc. mój znajomy ma takie auto jak moje z smg od 4 lat i nigdy tam nie zagladał poza sprzegłem. nie miałem 3,0 ale mój kolega ma taka w sumie bardzo ładna, jeździlismy kilka razy razem i z porównania wyszło ze jego pali 1-2 litry wiecej, moze to kwestia stylu jazdy. dodam jeszcze ze w smg mamy jeden plus ze nie da sie skatowac skrzyni, tam komputer bardzo pilnuje jak i kiedy i czy zmieni bieg. dla jednych to bedzie minus ze nie mozna wbic biegu przy za wysokiej predkosci :) tak sie czesto robi na torze.
  8. nie ma pedału w zadnej smg, sprzegło jest sterowane siłownikiem, ona jest tak szybka ze wciskanie sprzegła nei miałoby sensu, moze tylko do startu ale tu tez jest procedura startu, która startuje perfekcyjnie. ja tez słyszałem sporo złych opinii o smg, pojeźdizłem troche nowa M3 z SMG i strasznei mi sie spodobało. kupiłem to M3 bo jest jedyne w swoim rodzaju, ciezko takie znaleźć a jak sa w niemczech to od 20 tys euro. myslałem nawet ze jak SMG mi sie nei spodoba to zmienie sterowanie na manual ze sprzegłem, nie jest to trudne i koszt niewielki ale pojeździłem chwile i jestem naprawde zadowolony. Obie 3.0 i 3.2 sa fajne, jedyna jak dla mnei róznica to przepasc w osiągach, 3.0 nei ma szans z 3.2. druga sprawa to z 3.0 pala troche wiecej, tak wynika z porówania z M3 3.0 kolegi.
  9. no bo 4x4 w audi to nie jest taka rewelacja. przynajmniej nie na tor. audi jest ciezkie i mega nadsterowne. poza tym te ich silniki Turbo i te nowe Fsi to kupa.
  10. ja mam :D koledzy SMG ma tyle wspólnego z automatem co diesel z benzyną, na obu da sie jeździć. SMG jest bardzo sportową skrzynią, nie bez powodu M3 CSL ma tylko SMG. ta skrzynia to zwykły manual ze zwykłym spzregłem tylko sterowana inaczej, ma procedure startu i jeździ sie sportowo naprawde rewelacyjnie. starty mam o wiele lepsze niz w manualu, do jazdy sportowej jest niezastapiona. ma swoje minusy np. takie ze jak jest slisko to ciezko ruszyc bo ona strzela z 3500 rpm, mozna ruszuszyc normalnei wle wtedy nei jest tak szybko jak w manualu. szybko zmienia biegi tylko w trybie procedury i jak sie ma gaz w podłoge ale ma tez plusy. procedura jest rewelacyjna, mozna zmieniac biegi w trakcie manewru nawet z lewa noga na hamulcu, ma tryb automat jak latamy po miescie i gadamy przez telefon. zmienia biegi szybciej niz Stig. auto pali na trasie przy 120-140 8-9 litrów na miescie normalnie 13-14 ostro 15-16 jak mocno to 18-19 przynajmniej mi. paliwo tylko 98, olej wystarczy dobry sportowy nie musi byc TWS. najważniejsze przy zakupie M3 jest chyba to zeby kupic zdrowa sztuke nie bitą z małym przebiegiem. jak kupisz złoma to nie dosc ze wyjdzie cie 2 razy drozej to napewno bedzie to twoje ostatnie M w zyciu.
  11. RSy sa wolniejsze i na prostej i po zakretach. tak naprawde RS4 i RS6 wcale sie nei nadają na zakrety, sa zbyt ociezałe i nadsterowne. Nowe RS4 ma problemy ze startu z M5 E39 i M3 E46 wygrywa ale minimalnie. z rolki jest bez szans. stare RS6 jedzie podobnie do M5 i M3. po zakretach na ciasnych torach nowe RS4 dostanie po d... nawet od M3 E36, to mówie z praktyki, no chyba ze kierowca nie ogarniał. faktem jest ze M3 i M5 sie o wiele lepiej prowadzą.
  12. Tomas_M5

    silniki w m5 e39

    TWSTWS i RS to zupełnie inne oleje. gdzies mam artykuł czym dokładnie róznia sie te silniki ale teraz nie moge go namierzyc, czytałem nawet ze przed i po lifcie silniki znacznie róznia sie mocą do czego nie przyznaje sie BMW, ponoc silniki do 2000 roku nie trzymały mocy za to po lificie mają jej lekko ponad 400 KM.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.