Skocz do zawartości

michalgti

Zarejestrowani
  • Postów

    35
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    było E46 320D Touring 2002 r.
    jest F11 525 xd 2011 r. i F20 118i 2018 r.

Osiągnięcia michalgti

  1. Witam. Czekam aktualnie na IX1 eDrive20 z planowanym odbiorem na grudzień 2023 r. Auto zapewne dotrze do dealera na letnich oponach (koła 20 cali). Zastanawiam się jakie opony zimowe wybrać do elektryka. Czy iść w rozmiar 20 cali i przekładać same opony czy wybrać kompletne 18 ale mniej urodziwe.
  2. Witam. Mam dokładnie to samo. F20 lci 2017 r. 118 i Coś strasznie stuka w przednim zawieszeniu - bardziej lewa strona na moje ucho. Popukiwanie bardzo podobne do zużytego łącznika stabilizatora. Najdziwniejsze jest to że nie występuje regularnie. Zanika na jakiś czas i niespodziewanie pojawia. Nie stwierdziłem jednoznacznie zależności od pogody. Byłem już na dwóch stacjach kontroli pojazdów. Pojazd dokładnie przebadany na szarpakach. Pierwsze badanie wykonane podczas cudownego zaniku usterki. Miałem nadzieję że diagnosta coś wyłapie. Nawet pozwoliłem na jazdę próbną. Brak usterek....... Drugie sprawdzenie wykonane chwile po pojawieniu się stukania 😉 Żadnych usterek poza lekkim wyczuwalnym wg diagnosty (ja nic nie czułem) luzem na drążku kierowniczym..... Wg diagnosty sprawa nie wymagająca na moment obecny żadnej interwencji. Strasznie dziwna sprawa i chyba nie jestem sam. Stuki wg mnie najbardziej wyczuwalne podczas jazdy w korku. Delikatne ruszanie i przyhamowywanie (wyczuwalne na kierownicy) i słyszane przez żonę więc nie zwariowałem 🙂 Ostatnia podróż nad może i długi korek w okolicach Szczecina - myślałem że nie dojadę i zostawię koło na poboczu ...... Powrót z nad morza w ciszy bez stukania..... Czary mary. Jadę we wrześniu do serwisu na przegląd to zgłoszę usterkę. Zobaczymy co na to spece z BMW. Pozdrawiam i liczę na jakieś wskazówki.
  3. Bardzo ładna konfiguracja. Jak Pan ocenia asystentów Professional? Jestem na etapie konfigurowania i zastanawiam się z czego można zrezygnować aby nie popaść w ruinę ;-). W drodze kompromisu stawiam na silnik 25e i mpakiet z kołami 20 cali w kolorze Zielony Cape York. Autem głównie wokoło komina będzie poruszała się także żona ...... wiem kobieta, miasto i 20 cali ale felgi muszą zostać bo są przepiękne. Dlatego pakiet innowacji z asystentem parkowania wydaje się być opcją must have. Tutaj pytanie. Jak się sprawdza w życiu codziennym? Czy często Pan lub żona z niego korzysta? Jeśli to zbędny bajer to wybrałbym wyłącznie pakiet Premium i do tego Comfort bo lubię dobre audio. Jeśli to nie jest tajemnica to proszę o informację jaki rabat udało się Panu wynegocjować? Na ten moment wychodzi mi 292 800 zł ........... i zastanawiam się ile z tego można urwać. Z góry dziękuję za informację. Pozdrawiam
  4. Witam. Możesz cos więciej napisać na temat użytkowania samochodu w mieście? Jak wygląda kwestia spalania na krótkich odcinkach? Czy silnik jest dobrze wyciszony? Mam dokładnie ten sam dylemat. Wybierać lepszy silnik i biedę czy postawić na 20i i doposazyć na maksa. Silnik 1,5 136 km mam w obecnej serii 1 i w mieście sprawdza się doskonale. Dynamika na bardzo dobrym poziomie, lecz 1 to bardzo lekkie auto. Nawet na autostradzie przy prędkościach do 140 km/h nie jest jakimś słabiakiem. Zastanawia mnie ta miękka hybryda w wersji 20i. Zapewne ruszanie wydaje się bardziej płynne.
  5. Fajnie wygląda z tymi niebieskimi wstawkami :cool2: . Jedyny minus to felgi :wink: . Ciekawy rozstrzał zużycia, od 14,3 do 25 kW/h. Szkoda że jest tak wysoko wyceniona i nie łapie się na dopłaty.
  6. Gratulacje. Jak pierwsze wrażenia? Może jakieś fotki elektryka?
  7. Tak jak koledzy wspomnieli - wszystko zależy od własnych preferencji i stylu użytkowania samochodu. Sam jestem na etapie wyboru silnika i wyposażenia. Staram się wszystko pogodzić bo i tak finalnie musze się zmieścić w miarę racjonalnej kwocie. Swoja drogą aktualne ceny na x1 są moim zdaniem mocno zawyżone. Po jazdach próbnych x1 s18i wybór padnie raczej na silnik 23i - choć początkowo chciałem coś innowacyjnego i mocno się zastanawiałem nad hybrydowymi. Wybór hybrydy spowodowałby ograniczenie wyposażenia, więc koniec końców zostanę raczej przy 23i. W moim przypadku obowiązkowymi elementami wyposażenia jest Mpakiet, kolor Frozen Pure Grey BMW Individual, koła - 20" aluminiowe obręcze M Multi-spoke 869, przyciemniane szyby, pakiet Comfort - zależy mi na dobrym audio, pakiet Premium, M Shadowline o rozszerzonym zakresie, ogrzewanie foteli przednich, regulacja foteli z tyłu - dzieci, Pakiet Repair Inclusive - 4 lata / 200.000km, Pakiet Service Inclusive - 5 lat / 100.000km, system alarmowy - auto będzie w leasingu, Systemy asystujące kierowcy - autem będzie jeździła także żona więc asystent martwego pola się przyda ;-). Finalnie wychodzi 280 200 zł .......... Licząc na jakiś rabat w okolicach 8% - 258 000 Sporo jak diabli. Ale w takiej konfiguracji auto wygląda kozacko i ma wyposażenie na miarę moich potrzeb. Oczywiście chciałbym szklany dach, headup, grzaną kierownicę i kamery 360 z asystentami professional ale wtedy wychodzi grubo ponad 300 tysięcy za jeden z podstawowych modeli BMW. Także w moim przypadku tak to się przedstawia. Pozdrawiam i czekam na pierwsze zdjęcia aut nowych posiadaczy. Michał
  8. michalgti

    Dylemat zakupowy

    Zdjęcia pewnie będą, gdy zrobi się cieplej. Mam czarny lakier i pakiet Shadowline, więc wszystko jest czarne - brudzi się od powietrza. Co do samej jazdy jestem bardzo zadowolony. Zaskoczyło mnie działanie asystentów i to jak dobrze sobie radzą. Potrafię przejechać 20minutową trasę przez miasto i nie dotykać gazu i hamulca w samochodzie. Co do samego silnika sDrive20i(~170KM) jest ok. Zwłaszcza, gdy ustawi się tryb sport i przestawi skrzynię biegów na sportowe działanie. Wtedy słychać całkiem przyjemny dźwięk(pewnie z głośników, ale i tak). Co do zawieszenia to myślałem, że będzie gorzej(felgi 18"), zwłaszcza po tym co czytałem w internecie i widziałem na YT. Jest całkiem nieźle. Na słabej nawierzchni ze sporą ilością dziur jest nieprzyjemnie, ale nie ma tragedii. Co do samego wykonania wnętrza, to jestem bardzo zadowolony. Najbardziej zaskoczyło mnie wyciszenie. Do 120 km/h jest absolutna cisza wewnątrz, przy 160 km/h zaczyna szumieć. Dużym plusem jest też wyświetlanie Apple Map(lub Google Map dla AndroidAuto) z CarPlay na ekranie za kierownicą. Nigdy wcześniej nie widziałem takiej integracji CarPlay/AndroidAuto. Z ciekawostek. Zaraz po odebraniu auta miałem aktualizację zdalną. Pobiera się ją na telefon(aplikacja My BMW) i przesyła do samochodu. Później w samochodzie jest komunikat o nowym programowaniu i można przeprowadzić aktualizację - samochód musi być zaparkowany i nie działa przez jakieś 15 minut. Przez nie działa mam na myśli, że jedyne co działa to centralny zamek. Nawet nie otwiera klapy bagażnika w czasie aktualizacji. https://imgur.com/a/jEX83b3 Cały czas się zastanawiam nad wyborem silnika. Waham się pomiędzy 23i a hybrydą 30e. W przypadku 23i mógłbym sobie pozwolić na więcej dodatków, hybryda kusi mnie z uwagi na cos nowego ;-). Dodatkowo mam możliwość codziennego ładowania w domu i pokonuje nie więcej niż 80 km dziennie - głównie w mieście. Samo auto bardzo miło mnie zaskoczyło na jeździe próbnej. Zawiódł jedynie zbyt słaby silnik wersji testowej 18i. W mojej jedynce się sprawdza, ale w x1 zdecydowanie brakuje mu siły. Poczekam chyba na pierwsze testy wersji hybrydowej.
  9. michalgti

    Dylemat zakupowy

    Jak wrażenia? Silnik daje radę? Czekamy na zdjęcia furki :-)
  10. Witam. Jestem po wizycie w salonie i odbyciu jazdy próbnej ;-) Auto na żywo robi bardzo dobre wrażenie. Jest zdecydowanie większe od poprzedniego x1. Po ustawieniu fotela pod własne preferencje z tyłu pozostaje sporo miejsca na nogi. Jestem średniego wzrostu i średniej budowy ciała. Bagażnik też bardzo pojemny. Nowy środek idealnie trafia w moje upodobania. Na plus mega wygodne fotele z pakietu msport. Do jazd testowych dostałem wersję s18i z pakietem msport. Niestety już po pierwszych kilku metrach okazało się że silnik jest zdecydowanie zbyt słaby do tego samochodu. Dodatkowo mimo niewielkiej mocy przednie koła często traciły przyczepność. Nie wiem na ile spowodowane to było zwiększoną wilgotnością (z rana trochę popadało). Auto jest doskonale wyciszone. Przy powolnym kulaniu się po mieście silnik jest niesłyszalny. Zawieszenie doskonale wybiera nierówności. Ogólnie nowe x1 jest bardzo przyjemne w prowadzeniu. Mpakietowa kierownica jest gruba i doskonale leży w rękach. Obecnie czekam aż na demo wjedzie wersja x23i, gdyż docelowo celuję właśnie w ten motor. Jeśli wszystko się uda to za tydzień zdam relację z jazdy ;-). Wstępna konfiguracja mojej X1 marzeń zatrzymała się na równo 275 tys. zł ......... Mam nadzieje że uda się wynegocjować jakiś fajny rabat. Pozdrawiam Michał
  11. Witam. Z tego co udało mi się ustalić to jedyna różnica jest w prędkości maksymalnej do której działają asystenci kierowcy. W wersji plus to 180 km/h a professional to 210 km/h.
  12. Witam Jestem umówiony na jazdę próbną nowym X1. W salonie mają niestety wyłącznie 18i. Silnik który posiadam obecnie w serii 1 ...... Zastanawiam się jaki silnik będzie optymalny do tego X1. Stawiałem początkowo na 30e ale po konfiguracji w moje opcje must have wychodzi mi 285 tysi......... Niestety nie ma chyba obecnie jako demo aut wyposażonych w nowe hybrydy (ciekawostka - zarówno 30e jak i 25e posiadają 3 cylindry 1,5 ;-)) Diesel odpada. Pełen elektryk wydaje sie być strzałem w 10 w moim przypadku ale pozostaje kwestia ceny i dostępności. Czy ktoś z forumowiczów miał okazję jazdy nowym X1?
  13. Super podejście do auta. Wygląda jakby dopiero zjechało z taśmy. Daj znać jak będziesz sprzedawał ;-)
  14. Witam. Dziękuje za profesjonalne podejście. Interesuje mnie jeszcze uszczelniacz tylnego mostu na wyjściu na wał. Pozdrawiam Michał
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.