Skocz do zawartości

prymek

Zarejestrowani
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e34 518 1993

Osiągnięcia prymek

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. odp sprzedajacego w kwestii falowania jednak inna :( " ... nagminną usterką są umierające grzałki w sondach lambda. Taka przypadłość M54. Z początku wymianiałem sondy ale w końcu dałem sobie spokój. Działają one normalnie tylko sondy trochę dłużej się nagrzewają do temperatury roboczej. Obecnie w dwóch z czterech sond są niesprawne grzałki. Oczywiście nie przeszkadza to w normalnym użytkowaniu auta..." Co myslicie moze pewniejszym wyborem byloby mlodsze bo z 2005 X3 z 2.0d z nalatanym 230 tys ? czy tu tez wielka niewiadoma i studnia bez dna moze sie okazac? Jakis serwis w kuj-pom polecacie? Auto-Kaine Torun? Arek Serwis BMW B-szcz? Inside Car Biedaszkowo B-szcz? pzdr
  2. Mam na oku e39 z M54B30, z zewnatrz zadbana, ale przebieg juz ponad 360 tys, z czego ponad 100tys na gazie :( Sprzedajacy twierdzi ze silnika nie ruszal - no wlasnie to co i jakie koszty moga mnie czekac az wkoncu sie podda?, Jakies falowanie obrotow na zimnym ma - powod? twierdzi ze lambda do wymiany, a nie czasem wypalone zawory (nie wiem czy i ile oleju juz bierze), kiedys czytalem ze powodem jest np. silniczek krokowy? Co myslicie skarbonka z takim przebiegiem, czy jak zadbana mimo iz silnik nie remontowany to jeszcze polata? pzdr
  3. prymek

    BMW 518 - 83 kW - automat ?

    Witam, Rozwiazaniem powyzszego problemu okazal sie wyslizgany walek rozrzadu, po jego wymianie problem zniknal. Natomiast ostatnio pojawil sie nastepujacy problem: 1. wpierw skrzynia na zimnym nie chciala ciagnac, dopiero po 30 sek autem mozna bylo ruszyc - powod? ktos sugerowal ze niski poziom oleju moze byc przyczyna, ale czy napewno? rzeczywsicie od spodu bylo mokro od czerwonego plynu (ale mialem maly wyciek z kierowniczego, wie ciezko powiedziec czy to ze skrzyni), co prawda jakis ubytek byl bo kiedys jakis 1 litr dolalem do skrzyni. 2. teraz na ustawieniu A, na D nie chce przerzucac w gore, musze wrzucic 3, wtedy zmienia do 3 i zeby poszla dalej to w czasie jazdy przerzucam na D i pojdzie dalej, ale potem przy zatrzymywaniu prawie zadlawia silnik i w ostatecznosci zrzuca bieg przed zatrzymaniem ? przyczyna? hmm? Oddalem auto do mechanika, ale twierdzi ze ze wszytskimi sterownikami sie polaczyl ale z tym od skrzyni nie moze sie polaczyc, zeby okreslic co moze byc przyczyna czy elektryka czy mechanika? Jego zdaniem walniety jest sterownik, ale z kolei od innych slyszy ze to auto bez sterownika nawet jezdzi ze on praktycznie zbedny w tym aucie :( Zrobil probe na odlaczonym sterowniku i twierdzi ze wtedy auto wogole nie zmienia biegow czyli wg niego elektryczne zasilanie na skrzynie idzie skoro inaczej sie skrzynia zachowuje po odlaczeniu jej :( Slyszalem tez ze problemem moze byc nie to oprogramowanie (zbyt nowe) zeby mogl on sie polaczyc ze sterownikiem tej skrzyni zeby okreslic bledy jej pracy - sugerowano mi jakis Modic 1 czy 2? Zasugerowal zeby znalezc drugie takie auto z takim samym sterownikiem (24611421373) i podmienc na chwile ten sterownik lub zaporgramowac z tamtego na nowo ten moj ? Znalazlem gdzies na olx te Modicy ale 800 wydac na cos co ma tylko dac mozliwosc diagnozy:( Moze ma ktos do wypozyczenia za oplata takiego Modica, bo powiem szczerze ze rece juz mi opadly (wiekszosc mechanikow nie chce sie podjac bo twierdza ze to za stare auto i nie maja osprzetu) A szkoda mi autko zezlomowac albo rozgrzebac na czesci (bo troche ich wymienionych), blacharka pomalu do poprawy (narozniki przednich drzwi), ale jak nie ogarne mechaniki to bez sensu w nie inwestowac :( Kiedys mialem wyciek z chlodnicy i nawet raz mi sie woda zagotowala i weze wyskoczyly w zwiazku z niskim poziomem, moze to byc przyczyna ze skrzynia sie tez przygrzala? Poza tym wskaznik temp. pokazuje maxa nawet na zimnym (nie wiem czy sie zaciął), czy co? Bo oby dwa czujniki temp ten czerw i nieb wymienione a wskaznik jak stal na max tak stoi :( pzdr i bede wdzieczny za pomoc ind lub polecenie kogos z okolic kto ogarnie staruszke :)
  4. ten czujnik to podobno czujnik polozenia walka rozrzadu - wiec raczej dosc wazny i prawdopodobna przyczyna moich problemow, pzdr
  5. Witam, Zakupiłem dedykowany komplecik Sentech 8088 i ... :( 1. został w op. szósty przewód (taka krótsza wersja z końcówkami łączącymi kopułkę z cewką) 2. zamontowałem w takiej kolejności jak były poprzednie (widac cos kombinowane bo były 3 Bremi i 2 Beru ) - choc ciezko bylo je upakowac bo kolejnosc jakby nie taka (no wlasnie jaka powinna byc) : kolejnosc na kopulce patrzac od lewej do prawej to: 1 , 3 , cewka, 2 , 4 - moze to jest problem tego przerywania silnika? 3. jeden ze zdemontowanych przewodow mial na takiej gumowej uszczelce luzno przesuwajacy sie po osnowie przewodu jakis kabelek do czegos w silniku podlaczony (to jakis czujnik?) - wlasciwie bez jego przeciecia niemozliwy do przelozenia na nowe przewody (mozna go przeciac i zamontowac na nowym przewodzie obklejajac jakas tasma np? bo wsunac sie go nie da bo koncowki na nowym sa niedemontowalne) 4. czy w tym aucie pozostaje mi tylko opcja zakupu przewodu w cenie 6 takich jaki kupilem czyli tego : http://www.iparts.pl/czesc/przewody-zaplonowe-zestaw-beru-zef608,bmw,5-e34-1987-12-1995-11,518-i-113km,16-464-4632-100153-0-11-zef608.html tam na zdjeciu widac o jaki kabelek chodzi :( Czy jest moze jakis tanszy zamiennik ngk itp. z tym kabelkiem? pzdr
  6. ja nie kupuje jakis mega drogich olejow - wole czesciej wymieniac, zazwyczaj polsyntetyk + ceramizerek (ten 4 g nie jakis 250 ml badziew), za kazdym razem diagnosta sie czepia ze caly silnik mokry od spodu, tyle ze ja nigdy nic nie dolewam bo nie ma potrzeby , plam oleju nie ma tam gdzie parkuje - wlasciwie nie wiem skad to pocenie?
  7. prymek

    BMW 518 - 83 kW - automat ?

    Witam, Trzy lata minely a problem skrzyni nie zniknal :( no wlasnie czy napewno tu chodzi o skrzynie? Moze pomozecie Waszymi doswiadczeniami? Przypomne problem - otoz pow. ok. 140 km/h, a wlasciwie powyzej ok. 4000 obr- gdyz po przelaczeniu na manual na kazdym biegu sie ten efekt pojawia: - drgania, jakby nie kazdy cylinder chodzil - brak mocy i przyspieszania trzeba odpuszczac/wahlowac gazem zeby bieg skrzynia wrzucila wyzszy (obroty spadly) i efekt zniknal, ktory wraca po chwili jak sie zblizymy do tych 4000 obr :( Mam pytanko w zwiazku z tym co podejrzewam - czy wraz ze wzrostem obrotow - wzrasta ilosc pradu jaki przeplywa przez przewody do swiec? Reaumujac co w miedzyczasie udalo sie powymieniac i przekonsultowac glownie z zwiazku z podejrzeniami ze to skrzynia jest przyczyna: 1. od f-my Renz (od skrzyn ZF) dostalem kontakt do speca od skrzyn (Auto-Transmisja, podobno w Toruniu tez jest jakis spec od automatow?) - ktory w rozmowie tel zaproponowal jak w prosty sposob moge sprawdzic czy to wina skrzyni czy slinika, osprzetu itp. - jednoczesnie sugerujac ze te skrzynie sa malo awaryjne co przy moim slabiutkim silniku tym bardziej nie do zajechania :) - mialem sprawdzic czy ten sam efekt jest przy manualnej jezdzie na kazdym biegu - jesli jest to wg niego wina nie lezy po str skrzyni - efekt nie znika na manualu (co Wy na to?) - wg niego przyczyna moze byc czujnik walu albo jeszcze jakis inny (nie pamietam), ale jak mu powiedzialem ze efekt pojawil sie wlasciwie krótko po zalozeniu inst gazowej to stwierdzil ze przyczyna czesto tkwi w zlym wpieciu sie w instalacje elektryczna , czyli bez znajomosci rysunku instalacji elektrycznej danego modelu pojazdu (macie gdzies cos takiego?) I wlasciwie tego problemu nie wyjasnilem bo musialbym zdemontowac instalacje gazowa (na benz aktualnie efekt jest ten sam) lub miec ten schemat zeby to na 100 % stwierdzic (zaluje ze tego nie zrobilem - reklamujac usluge u gazownika - a podejrzewalem go wpierw o podmianke skrzyni albo czegos innego jak auto stalo u niego przez weekend podczas montazu) Przy wizycie przegladowej po podpieciu przez gazownika kompa i przejazdzce czy to na gazie czy benz zaden blad nie wyskakuje (przy pierwszym podpieciu jakis blad lambdy tylko sie pojawil) a efekt drgan jest :( W miedzyczasie wymienilem olej wraz z filtrem w skrzyni - nic sie nie zmienilo, swiece - o ile pamietam chyba tez nic. Wg mnie to co mi zostalo to wymiana przewodow zaplonowych (z kopulka czy bez?) - no walsnie jakie najlepsze wraz ze swiecami do lpg do tego modelu? Gdyż jesli to nie skrzynia to efekt przypomina - dokladnie taki jakby jeden lub 2 cyl gubily iskre i nie palily:( Jak jest mokro to na zimnym tez nie ma mocy jakby nie palil na wszystkie gary:( czyli nie dochodzil prad? Dosc czesto mam rozladowany akumulator tak jakby sie nie doladowywal za dobrze (to tez moze byc wina przewodow zaplonowych?) - regenerowalem jakis czas temu alternator bo mial niby slabsze ladowanie niz powinien, ako ma dwa lata dopiero ale kilka razy nie wylaczylem swiatel i praktycznie rozladowal sie do zera - moze przez to nadaje sie juz na smietnik tylko :( Powiem szczerze ze juz myslalem o sprzedazy bumki , ale ladna i szkoda poza tym troche nowych czesci juz wladowalem (nie szrotowych) wiec tym bardziej szkoda :( Ale na trasie jazda to juz jakas masakra(samobojstwo czasem) zaczyna byc - nie daje sie juz przy 100 km/h wyprzedzac - chyba ze nic nie jedzie z naprzeciwka - bo jak wskazowka lapie "slynne" 4 tys obr to moc i przyspieszenie "znika" :( pzdr p.s. ktos korzystal z ich uslug albo kogos innego: http://allegro.pl/naprawa-licznik-zegary-bmw-e34-e38-e39-e46-krakow-i5771988769.html wlasnie m.in. dlatego zapominam czesto o swiatlach bo licznik przestaje dzialac losowo i sygnal dzwiekowy przypominajacy o wyl swiatel nie dziala wtedy
  8. witam jaki olej i jaka skrzynia? na realoem widnieje taki napis A4S270/310R czyli co jedna z dwoch? moj vin: BL11136 pzdr
  9. prymek

    BMW 518 - 83 kW - automat ?

    wezcie chlopaki mnie nie straszcie - czyli kupilem sobie poloneza - zeby nie powiedziec malucha :( a tak serio to klima i abs mnie przekonal do tej fury (bo starsza niz ta co smigalem ostatnio ) no i jej stan :) oraz fakt ze sprzedalem motocykl BMW - podswiadomie kupilem ta sama marke wcale tego nie planujac :) co do Waszych sugestii to optymalna mi sie wydaje S - autko automatycznie dluzej ciagnie na nizszych biegach - z jednaj strony "+" ze ich nie zrzuci jak przydusze gaz mocniej przy wyprzedzaniu ale z drugiej "-" wyzsze obroty - wieksze prawdopodobienstwo poslizgu na sliskim - stad autem z manualem jezdzi sie zima na wyzszych biegach :) a ktos moze mial z automatem cos takiego jak problem z przelaczeniem na wyzszy bieg przy wyzszej predkosci? oraz gdzie znalezc w tej akurat skrzyni to kontrolne oczko olejowe? pzdr
  10. prymek

    BMW 518 - 83 kW - automat ?

    witam ale przelaczanie z D na R to jedyny sposob jak buksuje na lodzie i nie idzie wyjechac :( co do kontroli trakcji to pewnie i racja - ale powiem szczerze ze boje sie tym autem wyprzedzac jak jest tak lekko slisko - gdyz sie obawiam ze jak wduszajac mocniej gaz przy wyprzedzaniu i skrzynia mi spusci bieg to wpadne w poslizg jak kola zabuksuja na sliskim - a mowie o predkosciach rzedu 120-150 km/h - wiec z tego juz tak latwo nie bedzie wyjsc jak przy ruszaniu w zakrecie na sliskim gdzie wystarczy kontra kiera - pod w-kiem ze nic z naprzeciwka nie jedzie co by mozna bylo tylem zhaczyc :) pzdr i dzieki za porady prymek
  11. prymek

    BMW 518 - 83 kW - automat ?

    hmmm:) ale jak to sprawdzic? jakies nr sa bite na niej czy jak? bo mechanicy wlazili i nie mogli znalezc gdzie jest korek do sprawdzenia poziomu oleju w niej :( chyba ze ta obudowe co jest od spodu trzeba zdemontowac? pzdr
  12. prymek

    BMW 518 - 83 kW - automat ?

    rozkodowanie VIN: Kod typu HA21 Typ 518I (EUR) Typoszereg E E34 () Seria 5 Rodzaj konstrukcji LIM Układ kierowniczy LL Drzwi 4 Silnik M40 Pojemność skokowa 1.80 Moc 83 Napęd HECK Skrzynia biegów AUT Kolor ALPINWEISS 3 (300) Tapicerka SILBERGRAU STOFF (0412) Data prod. 1993-10-22 Składanie Wyposażenie Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK) S242A DRIVER AIR BAG+SERIES STRG WHL RIM(PUR) Kierownica z poduszką powietrzną S302A ALARM SYSTEM Instalacja alarmowa S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Brak napisu modelu S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka S510A HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM Regulator zasięgu świateł S530A AIR CONDITIONING Klimatyzacja L801A GERMANY VERSION Wersja krajowa Niemcy/Austria jedyne czego mu brak to tego alarmu mimo ze kluczyk ma dwa przyciski - tylko jeden otwiera centrala- ktos zdemontowalby alarm? sa jeszcze czujki cofania w listwie z tylu - ale pewnie dokladane przez kogos o tej skrzyni po rozkodowaniu nic nie ma jaka to :( ma 1,2,3 co do tego D to sprawdze to ruszanie przy M , bo przelaczajac przy D z E na M w czasie jazdy skrzynia podnosi obtroty wiec raczej zrzuca biegi - co by nie swiadczylo o zimie :( opony-hmmm:( przytargalem ja na zimowych Nankangach bodajze symetrycznych a zamowilem na lato Yokohamy A drive - tez symetryczne. a ta plyta to do podlozenia pod kolo czy do obciazenia osi :) pzdr
  13. wg VIN jest niby cos takiego: S302A ALARM SYSTEM Instalacja alarmowa kluczyk wyglada na oryginal (dwu przyciskowy) natomiast tylko jeden przycisk dziala (centralny zamek) - a drugi nie:( czyzby ten drugi byl od alarmu - ktory ktos zdemontowal czy jak? pzdr prymek
  14. prymek

    BMW 518 - 83 kW - automat ?

    Co do silnika w opisie to nie wiem ktory to - ale chyba M40 :) to ten 83 a nie 85 kW na pasku a nie lancuszku :( Co do instrukcji - nie posiadam niestety - moze gdzies mozna w necie taka sciagnac? "omszały głaz" dzieki za wyczerpujaca odp - bo to juz drugie forum BMW na ktorym, sie o to pytam :) Czyli z tego co piszesz to po czesci dobrze mi wytlumaczono ze 1,2 i 3 to biegi do ktorych max skrzynia bedzie przelaczala , czyli do ciagniecia jakiejs przyczepy, holowania itp. - natomiast nikt mi nie powiedzial ze to dziala tylko na E i S , natomiast na M na odwrot jak piszesz. Dzis poprobowalem ruszanie i jazde (praktycznie na sniegu i blocie posniegowym) wlasnie na 3 i M - z tego co wywnioskowalem i co piszesz - auto rusza z 3 biegu i ciagle na nim jedzie (mialem wrazenie ze sie nie przelacza przy wyzszej predkosci - musialem zmieniac na E zeby jechac szybciej potem z mniejszymi obrotami). Swoja droga - na taka pogode jak dzis - troche sie wpuscilem w kanal kupujac BeeMke - bez kontroli trakcji i w automacie (dobrze ze to tylko 1.8)- zeby nie zrobic baczka przy ruszaniu w zakrecie na E graniczy z cudem - ale tez fajna zabawa takie kontrolowane poslizgi zktorych dosc latwo sie wychodzi kontrujac kiere, ostatni raz tylnonapedowcem jezdzilem za czasow Maluchow i Polonezow :) wracajac do tematu biegow w tej moje skrzynce :) E to ekonomik, S to Sport a nie Snow czasem :) a M to manual - rozumiem ze w czasie jazdy mozna przelaczac z D na 3 i odwrotnie, troche dziwne ze jak jest zima to na stale na ten M nie idzie przelaczyc bo po kazdym zgaszeniu silnika automatycznie ustawia sie E, wiec zeby ruszyc delikatnie w sniegu trzeba pamietac o przelaczeniu na M , a co daje M przy wlaczonym D (rosna mi obroty jakbym wlaczyl S) ? jescze jedno pytanie a'propos automata: nie moge ruszyc w sniegu bo kola buksuja, jedyne rozsadne rozwiazanie ktore stosowalem zawsze w manualu to rozbujac auto (przod-tyl) zeby wyjechac z takiej sliskiej nawierzchni, czy w automacie nie bedzie problemu ze tak szybko przelaczam z D na R zeby sie wydostac z takiej snieznej pulapki ? Rozumiem rowniez ze auta z automatyczna skrzynia nie wolno zaciagac holem zeby odpalilo np. ? Mam jeszcze pytanko czy ktos wie czy ta skrzynia ma bagnet albo gdzie jest otwor kontrolny do sprawdzenia w niej poziomu oleju ( bo pojawil mi sie lekki wyciek na niej) Czasem pojawia sie tez taka przypadlosc ze przy predkosci ok. 150 km/h (przy mniejszych obrotach-przy wiekszych nie) jakby skrzynia nie mogla dalej przerzucic (taki efekt drgania - jakby nagle przez ten moment jeden wtrysk nie palil czy cos), po sprawdzeniu kompem jakis blad sondy lambda tylko wystepuje (z tego co wiem zostala wymieniona na oryginalna ale urzywke) - czy to by moglo miec wplyw na takie zachowanie sie auta? pzdr i jeszcze raz dzieki bo od miesiaca zrobilem prawie 5 tysi jezdzac nieswiadomie z ta skrzynia :)
  15. prymek

    BMW 518 - 83 kW - automat ?

    witam ale w tej skrzyni nie ma zadnych lopatek czy "+" "-" do zmiany biegow :( jest P,R,N,D i bodajze 2, 3,4 - co wytlumaczono mi ze nie uzywac bo sluzy do np. ciagniecia przyczep itp, czyli ze skrzynia na 2 zmienia tylko do 2 biegu, na 3 do 3 itp - a wg tego co piszesz to odwrotnie jest czyli ze zaczyna od 2 lub od 3 biegu ruszajac tak? chetnie wkleil bym jej fote tylko nie wiem jak :) przetestuje dzis to - bo jak narazie przelaczalem sobie w czasie jazdy S,E,M jadac na D :) pzdr
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.