Skocz do zawartości

kombajnik

Zarejestrowani
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    dopiero będę miał ;-)

Osiągnięcia kombajnik

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Auto chcę brać na firmę więc połowę vatu (11,5%) od serwisowania będę mógł odliczać... bieda jest masakryczna jak sobie wstukam swoje filtry w otomot znaleźć coś w benzynie podatnej na gaz i by ktoś jeszcze fvat23% na to dał to już ze świeczką szukać... klekotów 2x więcej ;/
  2. Zamiast płacić za 15l/100km benzyny wole zapłacić za 20l/100km gazu, a za zaoszczędzoną kasę zrobić np. chociażby serwis samochodu. Skoro nie ma różnicy bo i na tym i na tym paliwie tak samo jadę to po co przepłacać. E53 odpada, klimaty wnętrza jak z e39.
  3. To mi porobiłeś mętlik w głowie. Ja wiem, że to nie jest już młode auto, za niedługo pierwsze roczniki będą pełnoletnie, czy aż tak bardzo tam pada wszystko :(? Wybór sensownego auta z silnikiem benzynowym nadający się pod normalna instalację lpg w dodatku automat w takim budżecie to za bardzo nie ma na co patrzeć ;/
  4. Wiem, że to skrajnie różne auta ale obydwa mi pasują. No właśnie w X3 boję się kosztów xDrive. Gdybym miał brać e60 to tylko bez xDrive.
  5. Panowie przymierzam się do zmiany samochodu od dłuższego czasu, budżet 30k pln brutto. Wymagania benzyna pod lpg, moc 150km+, automat, blacha bez skłonności do rdzewienia (aktualnie MB w203 które kocha rudą), kombi/sedan/suv. Chcąc nie chcąc w tym budżecie najbardziej mi się podoba e60 sedan lub a6c6 kombi lub bmw e83. Oczywiście auto musi być jak najmniej awaryjne. Boję się automatów w audi, z tego co wiem bmw z mercedesem mają najlepsze automaty. Jak patrzę na inne auta typu Kia Sorento I, Hyundai Santa Fe I i tym podobne w tym przedziale cenowym to o ile jeszcze z zewnątrz wygląd bym przełknął to patrząc na wnętrze to tak jak bym się cofnął 10 lat wstecz względem mojej aktualnej C Klasy. W chwili obecnej jestem najbliżej bmw e60/e83 z silnikiami m54b30, które auto będzie łatwiejsze w utrzymaniu w dobrym stanie? Nie jestem jakimś fanatykiem motoryzacji, aby też wkładać każdą zarobioną złotówkę w samochód. Moje przebiegi roczne to +/- 10k rok więc nie wiele. Pewnie niektórzy z Was powiedzą, że przy takim przebiegu szkoda LPG zakładać, ale auto mam zamiar trzymać przynajmniej z 5 lat.
  6. Korzystając z takiego tematu się podepnę, w chwili obecnej jeżdżę mb w203, wkrótce mam zamiar przesiąść się do e60 i tu moje pytanie, czy w e60 jest opcja limitera prędkości który by działał tak jak aktualnie w moim w203? Teraz sobie ustalam tą samą wajhą co od tempomatu prędkość np 61km/h i mogę mieć pedał w podłodze, a samochód szybciej nie pojedzie dopóki nie wyłączę tej opcji wajszką lub nie wcisnę pedału gazu do końca i kliknę taki guzik pod nim (coś jak kickdown w automacie?). Pytam, bo bardzo lubię tę opcję i pozwala mi ona unikać zapomnienia się w przekraczaniu prędkości co za tym idzie mandatów :D Poruszam się często po drogach gdzie jest limit 50km/h, teren zabudowany choć w okół są same krzaki + z obydwu stron chodnik + z jednej strony droga rowerowa, łatwo przekroczyć prędkość o te śmieszne 20km/h, zapominam czasami włączyć yanosika, człowiekowi się noga powinie na pedale gazu i już 2 stówki mandatu wpada :?
  7. Trochę głupia odpowiedź ale najprościej ty wykręcić stare, wkręcić nowe :D Tu na YT znalazłem pierwsze lepsze takie coś :) w porównaniu do mojego aktualnego w203 c180 to kupa roboty :D
  8. Pojezdzij na samej pb, zobacz czy błędy będą dalej występować.
  9. Valteki potrzebuja ponownej kalibracji co 10k km
  10. To git. Fajnie wiedzieć że komuś po długim czasie męczarni wreszcie udało się rozwiązać uciążliwy i kosztowny problem :)
  11. Zdaję sobie z tego sprawe, ale np jak by tak wziac (zwlaszcza w zimie) autko odpalic w garazu na 1-2 minuty by zlapalo lepsza temp i szybciej na gaz wskoczylo to by wyszlo taniej. W obecnym aucie jakie posiadam zalanie benzyny za 100zł wystarcza mi do zrobienia ~750 km czyli 2 tankowania LPG z hakiem.
  12. 14l w korkach w miescie ? dla mnie OK ... mieszkam w miescie ktore liczy 50tys mieszkancow i korkow nie ma a do pracy mam 7km w jedna strone to nawet liczmy te 13l benzyny + ~25% więcej = ~16,25l gazu * 2.82 cena lpg/litr = 45,825 zł/100km dla mnie okej biorac pod uwage ze volvo v40 t4 200koni bralo mi tyle samo a mercedes w203 c180 2.0 129KM żłopie 13.5-14l gazu /100km a toczy się (zreszta po danych dotyczacych spalania według producenta najsłabsza wersja czyli ta c180 pali więcej niż c230 kompressor) wiec znow sie potwierdza to ze mniejszy silnik niekoniecznie mniej pali, chodz nawet jakby mniej palil to wole dorzucic te 4-5 zł na 100 kilometrach i miec calkiem inny komfort jazdy.
  13. Siemanko chłopaki, coraz bardziej przymierzam się do kupna BMW i na 90% padnie wybór na E46. Przed zakupem chciał bym trochę bardziej poznać spalanko silników wymienionych w temacie tj 3.0 / 2.8 / 2.5 Wypisujcie proszę wersje Waszego silnika + miasto w jakim mieszkacie (będe sobie mógł wyobrazić korki :D) i jakie spalanie w mieście :) bo w 90% jezdze po miescie. Wiem że spalanie zależy od kilku czynnikow tj umiejętność jazdy, styl jazdy, kondycja silnika itp ale chodzi mi o to by ogólnie zebrać info. Póki co według moich zbiorów wynika że e46 330 pali 12-13 benzynki / 100km chciał bym jeszcze troszke więcej info dozbierać przed zakupem :) W autku oczywiście będę planował założyć instalacje LPG - nie bójcie się, zrobi to profesjonalista i nie pokrzywdzi silnika :-) będzie tak samo mlaskał LPG jak PB :twisted: Pozdrawiam i mam nadzieje że wkrótce przyłączę się do Waszego grona szczęśliwych posiadaczy BMW
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.