Skocz do zawartości

20omega

Zarejestrowani
  • Postów

    69
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

O 20omega

  • Urodziny 14.10.1973

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Czarne X3 2006 3.0i.
  • Lokalizacja
    Rybnik

Osiągnięcia 20omega

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Witam. Proszę o podpowiedź ile i jakiego oleju wlać do b46b20 ? F31 kupiłem niedawno i ma nalatane 42kkm. Nie znam historii wymiany co tam było wlane. Dzięki z góry
  2. Witam. Przymierzam się do tematu. Płynie do mnie F31 z USA na ledowych lampach rocznik 2018 . Przednie nie są adaptacyjne. Jak do tego podejść? Co będę musiał wykonać? Pozdrawiam
  3. Dziś zrobiłem ok500 km z testerem na kolanach. Interesowało mnie zachowanie się korekt dł. I kr. Zauważyłem kilka nieprawidłowości . Zacząłem od korekt na postoju i mam tak. Długie falują pomiędzy +0,5 do +1,7 na pierwszym i na drugim banku identycznie,kor.krótkie na -7,2 po przełączeniu na gaz długie oscylują odobnie jak na benzynie a zaś krótkie szybko przechodzą na +15 i wyżej. To już daje do myślenia że mieszanka na gazie jest za bogata. Podobnie jest podczas jazdy ustalonej jeśli mam przełączone na benz. I przy stałej prędkości kor.dł są na ok +7,5 a krótkie oscylują prz -7,5 po przełączeniu na gaz przy podobnych warunkach długie są podobne jak na benz. A zaś krótkie przechodzą na + 20,0 i więcej. Przy tych okolicznościach zapisywane są błędy 171 i 174 Napięcie sond lambda są identyczne . Zdarzyło mi się też że 1bank przestał być widoczny , informacja to uszkodzenie systemu paliwa "OL usterka". Korekty kr. Pokazywały 0.0 nie reagowały na gaz a napięcie sondy lambda 1 też nie pokazywały żadnego napięcia. Ciekawe dla czego wyłączył się bank 1 jak silnik nie zmienił kultury pracy . Czyżby była to wina połączenia z testerem? A może sonda po jakimś czasie pada ? Chm? Najpierw poprawię korekty na gazie potem napiszę czy się poprawiło ?
  4. Błędy napewno wywalało jak miałem korekty rzędu +25. Na razie po tych wypinaniach kostek jest ok i błedów nie ma. Auto szarpie nadal i na benzynie i na gazie. :x
  5. Podzielę się dzisiejszymi wynikami. Po przyjeździe z miasta na postoju korekty długie oscylowały na +10 i zaraz po jakimś czasie spadły do +2,5 krótkie na -3.2 to chyba dobrze :? Czy mam dążyć do "0" lecz chyba to niemożliwe. A po przełączeniu na gaz podniosły się długie na +8 ale to cheba jest spowodowane ustawieniem gazu do złych korekt. :?:
  6. Na razie, nie mam od kogo pożyczyć urządzenia do pomiaru kompresji, ale to myślę da się załatwić. Dziś sprawdziłem ciśnienie na listwie wtryskowej i jest OK. tzn ok3,5 bara na wyłączonym silniku i podczas pracy nie zmienia się. Podłączyłem Skaner i na początku podczas pracy na postoju korekty długotrwałe na obu bankach miałem po +25 :roll: , a krótkoterminowe na (-)25 . czyli jak dobrze zrozumiałem łapie lewe powietrze. obie sondy lambda oscylują w granicach 0,850 V a masa powietrza wynosi 4,120 gm/sek . Sprawdziłem reakcję na odkręcenie korka wlewu oleju i silnik zmienia charakterystykę pracy ( chociarz nie aż tak jak na filmiku kolegi ) , korekty zaczęły się zmieniać przy wyciągnięciu bagnetu słabiej ale też praca silnika uległa zmianie. Następnie odłączyłem Aku i rozłżczyłem wszystkie wtyczki przy komputerach , kilka razy poruszałem nimi i porządnie z powrotem włożyłem. Po podłączeniu aku i odpaleniu po jakimś czasie korekty długotrwałe zaczeły spadać i zatrzymały się w granicach +2,4 na obu bankach jednakowo :shock:
  7. Dzięki panowie za wskazówki. Jestem po długim weekendzie i nie miałem czasu zabrać się za robotę. Wiem od czego zacząć aby nie wywalać niepotrzebnie kasy. Muszę oganąć sprawę z kabelkiem , który mam a skaner jaki mam to memoscan https://www.google.pl/search?q=meoscan&oq=meoscan&aqs=chrome..69i57j0l3.7393j0j4&client=tablet-android-tmobile-pl&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#imgrc=QZB6BxnTpySEYM: Zacznę od sprawdzenia ciśnienia w cylindrach , puźniej o ile będzie ok to Zmierzę ciśnienie w układzie paliwowym . Potem Lambdy . Odezwę się. A jeśli chodzi o układ dolotowy sprawdzony w 100% (test dymny) .Kolano też nowe.
  8. Tak. Błedy p0171 i p0174 oraz p2234 p2237 oraz p0463.wywala co jakiś czas.Skrzynia Automatyczna. Dzięki za link. Ciekawe rzeczy kolega opisuje.
  9. Witam ponownie. Nie chciałbym podpinać się do czyjegoś wątku robiąc zamieszanie. Tak jak w tytule napisałem (c.d) nadal borykam się z problemem dotyczącym poszarpywania przy przespieszaniu. Przypomnę BMW 3.0i /LPG. Problem występuje na benzynie i na gazie.Byłem u kilku mechaników , którze zalecali wymianę tego i tamtego a problem pozostaje. Wymienię po kolei co wymieniłem i co wykonałem , aktualnie jestem po wymianie czujników położenia wału i rozrządu; wymianie odmy i kontroli szczelności układu dolotowego; wymianie świec i kontroli cewek (sprawne); wyciągnięcie wtyczki z reduktora nic nie daje. Przeglądając różne fora natknąłem sie na problem z zatkanymi katalizatorami, co mogłoby mieć sens. Mając kamerkę endoskopową zajrzałem d jednego z nich iii zobaczyłem coś takiego https://youtu.be/eVhuYraw0L0. Co o tym sądzicie? Na filmiku widać że kanaliki jeszcze są widoczne ale jest jednak nalot na nich lecz kolor nalotu nie jest czarny lecz szary. Co może być przyczyną takiego nalotu? Może jazda na zbyt bogatej mieszance na LPG tylko to mi przychodzi do głowy. Pozdrawaiam.
  10. Ktoś podpowie czy chodzi tu o sondy lambda? Jeśli tak to o które?
  11. Jeszcze skaner zarejestrował mi błąd P2234 02 Sens Signal Circ Shorted to Heater Circ Bank2 Sens 1 . To chyba któraś lambda? Co sądzicie?
  12. A może układ przeniesienia napędu wariuje. Tylko jak to sprawdzić. ?
  13. Nie zauważyłem żeby silnikiem telepało.
  14. O jakie poduszki chodzi? Na LPG poszarpuje tak samo. A wtryski gazu nowiutkie.
  15. Jest ktoś z okolic Rybnika kto mógłby przetestować auto kompem. Ja mam tylko tester.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.