Skocz do zawartości

MloT

Zarejestrowani
  • Postów

    21
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    było E36 318i 1991, E39 520i LPG 1996
    jest E39 528i LPG 1997 cosmosschwarz
  • Lokalizacja
    Wieluń, Wrocław
  • Zawód
    Student :)

Osiągnięcia MloT

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Mechanicznie jest uszkodzony to jest wiecej niz pewne bo to widziałem jak go wyciągnąłem, natomiast mimo to działała tylko spalnie było bardzo różne, ale żeby zupelnie nic nie chciała teraz nawet na minute odpalic ani na benzynie ani na gazie to moze byc wina przeplywki ? EDIT/UPDATE: Z braku innej mozliwosci przeplywka sprawdzona srubokretem.... ale klapka zamyka sie za kazdym razem nic jej nie blokuje nic nie trze, wiec jest wlasciwie lepiej niz bylo przed problemami :) Swiece sa OK, Iskra jest wszedzie, kable nie maja bicia, kopułka i palec przeczyszczone i sa ok, parownik podaje dobrze gaz, benzyna tez jest podawana - nie ma nigdzie wyciekow, a po dłuższym kreceniu czuc dosc intensywnie jej zapach, rozrusznik kreci jak szalony, akumulator naladowany do pelna, Silniczek krokowy sprawdzony, przepustnica sprawna, sterownik kompa zresetowany procedura: "Jak się restartuje komputer?: 1) odłączamy aku - najpierw minus , potem plus 2) zabezpieczamy aku ,zeby kable w zaden sposób go nie dotkneły wywołujac spiecie 3) przekrecamy stacyjke w pozycje 2 4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU - Czytanie ze zrozumieniem nie jest takie trudne :) w pkt.4 zwieramy kable w aucie, nie ma innych kabli jak te w aucie więc plus i minus połączeniu kabli od aku ze sobą ... To 5) po upływie tych, dajmy na to 15 minut , wyjmujemy kluczyk ze stacyjki, na nowo podłączamy aku : "+" potem"-" " Bunia dalej nie chce zapalic..... Czy wadliwy czujnik polozenia walu moglby powodować takie zachowanie? dzis jeszcze spróbuję zlokalizować i sprawdzić bezpiecznik na plusowym kablu od aku bo gdzies w temacie z 2009 wyczytalem ze tez moze dawac takie objawy, chociaz wydaje mi sie to malo prawdopodobne bo zapalala i gasla wczesniej a przy bezpieczniku raczej nie palilaby w ogole, ale mechanikiem nie jestem i czlowiek sie uczy cale zycie wiec zobaczymy :) Za jakiekolwiek pomysly i porady bede naprawde wdzieczny bo juz mi zaczyna brakowac swoich, a jak udaje mi sie gdzies auto dopchac do "warsztatu" to mnie odsylaja z kwitkiem bo albo "za stara" albo "bmw nie robia" wiec jestem zdany na siebie...
  2. Witam Potrzebuję pomocy gdyż sam nie jestem juz w stanie zrozumiec zaistniałej sytuacji z moja e32 dlatego postaram sie na wstepnie dokladnie opisac historie problemu: Jest to E32 z 1989r w manualu z 3.0 r6 i gazem 2 generacji (stary gaz). Od roku poza normalnym serwisem nic w samochodzie nie bylo robione, chodzila jak zloto. Auto nie bylo przeze mnie katowane (nie dziadkowałem ale obrotomierz tez nigdy czerwonego pola nie widzial) uzywane glownie do pokonwyania trasy okolo 120km i standardowej jazdy do sklepu i z powrotem. Odpalala i na gazie i na benzynie i tak tez jezdzila. Do momentu obecnej sytuacji zdazylo sie ze gaz "strzelil" moze ze 3 razy ale nigdy nie wplynelo to w zaden sposob na uzytkowanie, pod kompem ostani raz mialem ja okazje sprawdzic jakos w maju - brak jakichkolwiek bledow. Dwa tyg temu postanowilem wyregulowac gaz, i gazownik uswiadomil mnie ze klapka w przeplywomierzu jest wygieta i regulacja nic tu nie pomoże ( nie wiem czy byla wygieta od kupna czy przez ktorys z tych 3 wystrzalow (ktore mialy miejsce przynajmniej pare miesiecy temu) ale mimo "roznego" spalania wszystko bylo sprawne). Ostanio jednak wystrzaly sie nasilily i mialem nadzieje wlasnie po 1.11 zrobic przeplywke i ogolny serwis. W tamtym tyg wracajac wlasnie ze sklepu do domu po wsytrzale przerzucilem ja na benzyne i ku mojemu zaskoczeniu strzelila znowu - jestem dosc przekonany ze to byl strzal z wydechu. Pod domem zeby sprawdzic co sie dzieje dodalem jej gazu na benzynie i nie chciala sie wkrecac na obroty az strzelila z wydechu troche konkretniej, poszlo troche czarnego dymu i wrkecala sie normalnie, po powrocie do 700RPM i ponownemu przegazowaniu identyczna sytuacja - najpierw przymulona, pozniej wystrzal i dopoki trzymalem ja na obrotach to sie nie dlawila. Na luzie na benzynie lekko zaczely falowac obroty, na gazie trzymala je idealnie ale po dodaniu gazu i powrocie do normalnego stanu potrafila zgasnac. W przed dzien powrotu do domowego miasta (studiuje we wroclawiu) po 1km drogi zadlawila sie, zgasla na drodze i juz odpalic nie chce. Momentami odpala na chwile jak przytrzymalem gaz ale doslownie jakby ktos wlozyl ziemniaka do rury bo sprawia wrazenie jakby byla przytkana i w ciagu paru sekund gasnie bez roznicy czy to LPG czy PB. Udalo mi sie ja recznie dopchac do speca od wydechow ktory odcial rure przy silniku niestety niczego to nie zmienilo. I tu sie nasuwa moje pytanie - skoro to nie wydech a objawy zostały takie same to od czego rozpoczac poszukiwania problemu ? odpalalem ja na odpietej przeplywce ale niczego to nie zmienilo, pod korkiem mleka nie ma, z reszta nigdy nie miala problemow z przegrzewaniem sie czy nagrzewaniem wody do odpowiedniego stanu, rozrusznik kreci ladnie zawsze palila na tzw. dotyk, swiece wymieniane w tamtym roku na NGK, przewody wtedy tez byly sprawdzone i wszystko bylo w porzadku. Czy uszkodzony czujnik polozenia walu moglby dawac takie objawy ? A i we wrzesniu dolozylem jej duzy OBC z e34 2.5tds razem z koscia - wszystko dzialalo bez problemu ale pomysalem ze tez to tutaj dodam. Bezpieczniki sprawdzone wszystko jest ok. Bardzo prosze o jakiekolwiek rady czy pomysly bo mi juz zaczyna brakowac. Z gory dziekuje i pozdrawiam.
  3. Dzięki, teraz już mam pewność że są to 2 różne problemy.
  4. Ja dodam też coś od siebie - wczoraj do tego wszystkiego padło mi oświetlenie środka - wszystkie lampki + bagażnik i oświetlenie drzwi przestało działać, zaczynam bać się że może umierać moduł ZKE(?) Czy ktoś może potwierdzić taka diagnozę ? Czy to ten sam moduł co od fotela i regulacji kierownicy ?
  5. Mam dokładnie taki sam problem, również w 528i, tak samo jak u kolegi po wciśnięciu pamięci foteli wracają tylko lusterka, manualne ustawianie ani kierownicy ani fotela nie działa, co ciekawe fotel pasażera działa bez problemu, tak samo jak podgrzewanie obu foteli. Wszystkie bezpieczniki wyglądają ok. Dodam jeszcze że jest to dość świeży nabytek i przy zakupie działał fotel a nie działała regulacja kiery, w drodze powrotnej do domu nagle regulacja kiery wróciła niestety tylko chwilowo. Ktoś już doszedł co może powodować takie zachowanie ?
  6. Mam problem, mianowicie kupiłem dziś 528 z 97r. na pojedyńczym vanosie i ku mojemu zaskoczeniu właściciel zalał własnie 15w40. Czy jest w miare bezpiecznie żeby w niedalekiej przyszłości zalać ją spowrotem na jakies 0w40 albo chociaż 5w40 ? Niestety samochód mam dopiero jeden dzień więc cięzko stwierdzić jakiekolwiek połykanie oleju bądź ubytek, na pierwszy rzut oka raczej wszsytko jest ok.
  7. Witam, bardzo proszę o rozkodowanie VINu mojego nowego nabytku :) WBADD51000BP17338 Z góry dziękuje
  8. Sam się przesiadłem z e36 318i na e39 520i obie na gazie i z tego co zaobserwowałem u siebie to tak - spalanie o dziwo na trasie mam mniejsze niz w e36, z naprawdę spokojną nogą można relanie około 8.5-9l LPG na 100 wyciagnac, po miescie ponizej 13 raczej sie nie zejdzie ale to wszystko zależy kto jak jeździ. Jeżeli M52 to cześci z silnika można od biedy wyciągać i z niektórych e36 na szrotach także nie ma tragedii, oleju faktycznie wchodzi wiecej ale to jest wydatek raz na te 20k km także można przeboleć. Cała reszta to kwestia w jakim stanie kupisz to e39 i od kogo. Tak jak koledzy pisali padają czujniki położenia wału, czujniki abs, tuleje tylej belki + pływające, sam mialem też do wymiany łożysko w tylym kole, różnie to też bywa z katem, cewki po -nastu latach lubią padać i trzeba wymienić ale wszystko zależy co uda Ci się znaleść - ja np. kupilem na szrocie czujnik polożenia wału za 20zl 6 miechow temu i wszystko jest ok, tak samo cewki po 15zl za sztukę w ładym stanie. Ogólnie rzecz biorąc jest trochę drożej ale raczej nic czego nie da się przeżyć, tak naprawdę to wszystko rozbija się o to w jakim stanie kupisz to e39.
  9. Jutro posprawdzam co i jak :) Dzięki bardzo
  10. Na początek bardzo dziękuje za odp. 1. Na pewno przed katem ? nie jestem w 100% pewny bo jeszcze pod nią nie byłem ale najprawdopodobniej jest kat wycięty bo lubi zajechać gazem całkiem porządnie od czasu do czasu i miałem cichą nadzieję że to ta lambda za katem... 2. niewłaściwe hasło klucza ? od czego to może być ? 3. Akumulatora nie zdejmowałem ani nie odpinałem nigdy, raz odpaliłem ojca kablami a tak to nie był dotykany, raczej nie jest rozładowany bo pali od jednego zakręcenia chociaż czasem centralny odskakuje wolniej niż powinien. i czy ako może się rozkodować ? 4. Jak się koduje kluczyk ? 5. niskie napięcie raz później wysokie - da się to jakoś unormować albo sprecyzować co może powodować takie wahnięcia ? Jeszcze raz dzięki za odp
  11. Witam Bardzo proszę o rozkodowanie, przetłumaczenie na zrozumiały język błędów które mi wyskoczyły. http://img685.imageshack.us/img685/8326/zegary2.th.png http://img843.imageshack.us/img843/5042/zegary1.th.png http://img710.imageshack.us/img710/8168/zegaryc.th.png http://img526.imageshack.us/img526/7420/silnik2.th.png http://img842.imageshack.us/img842/8279/silnik1.th.png http://img718.imageshack.us/img718/9823/immo1.th.png http://img714.imageshack.us/img714/9500/body1u.th.png http://img18.imageshack.us/img18/2108/abs1a.th.png Będe bardzo wdzięczny
  12. MloT

    jaki olej??

    Witam, czeka mnie w tym tyg wymiana oleju i myślę o castrolu edge 0w-40. Nie wiem jaki był zalany wcześniej. Silnik tak jak w podpisie M52 1996r. a licznik pokazuje 233000km. przejechane. Dobry to jest pomysł ? czy lepiej 5w-40 ?
  13. MloT

    E39 buczenie w środku

    Faktycznie to był ten wentylatorek. Dzięki bardzo :)
  14. MloT

    Kawałek wnętrza ?

    Czyżby moje znalezisko było jedyne w swoim rodzaju ? :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.