Skocz do zawartości

fazi0004

Zarejestrowani
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    było E36 1.8i, E36 1.8iS coupe, E39 528i, e46 320d 150KM, e61 530d 218na250bhp a obecnie e61 525i
  • Lokalizacja
    Konin, Poznan, Londyn, Stratford-Upon-Avon
  • Zawód
    mechanik

Osiągnięcia fazi0004

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Witam. Chciałbym założyć koła styl 32 od e38 do f07 530d. Felgi styl 32 przód ma 8x18 et20 & 9x18 et22. Felgi od f07 to 8.5x19 et25 & 9.5x19 et39. Najważniejsze pytanie czy do tego auta wejdą felgi 18 cali? I jak to będzie z et? Z góry dziękuję za pomoc.
  2. gordon74 z tego co ja juz przeczytalem to objaw z konwerterem wiekszosc ma na cieplym silniku i przez caly czas a u mnie sa tylko te objawy przez 10minut i na zimnym silniku. bogdan201 co do tego Locap-a to wszystkie skrzynie to posiadaja? Bo wczesniej jezdzilem e61 530d w automacie i nie miala takich objawow, mam tez pod domem Audi a6 c6 3.0TDI automat niby z ta sama skrzynia co bmw i tam tez nic takiego sie nie dzieje. mavaros nie wiem gdzie sprawdzic wersje softu a tez by sie przydalo to wiedziec to wtedy bym mogl oddac auto do ASO i moglbym sprawdzic czy naprawde wgrali nowy soft. Ja mechanikowi tez mowilem zeby dolal oleju na wlaczonym silniku to debil odkrecil korek na zgaszonym i wywalilo z litr oleju dobrze ze szybko udalo mu sie wkrecic ten korek bo tak pewnie z pare litrow by wylecialo. Ja wychodze z zalozenia ze Polscy mechanicy w UK to wiekszosc maja ukonczone zawody piekarzy lub murarzy ale w UK postanowili pobawic sie w mechanikow bo wymienic olej czy klocki to kazdy potrafi ale pojecia o "mechanice" to zero. Slyszalem o Polskim warsztacie w okolicach Bristolu i oni tylko skrzyniami sie zajmuja i w ostatecznosci pewnie bede musial u nich zawitac. A orientuje sie ktos co do wymiany skrzyni 6HP19 na inny model np. 6HP21 lub 6HP26 czy 6HP28 ?
  3. Witam kolegow. Auto posiadam od miesiaca i przez ten czas obserwowalem zachowanie skrzyni. Wiec po odpalenie zimnego auta i ruszeniu przez okolo 10 minut skrzynia ma dziwne zagrania. Przy stalej predkosci faluja obroty np. skacza z 1600 na 1800 po depnieciu w gaz idzie normalnie. Potrafi tez bardzo szybko zmienic bieg np. z 2-ki przy 1700 obrotach na 3-ke i obroty spadaja na okolo 1300 i ciezko mu sie zebrac. Przy zjezdzie z gorki potrafi zwalic bieg na nizszy i obroty leca na 3000. Na prostej zlapie zawieszke np. na 5-ym biegu i zamiast zmienic bieg przy 2000 obrotow potrafi dojsc do 3000 obrotow i po 5-10 sekundach dopiero zmieni na 6-ke. Auto bylo podpiete pod INPE po zakupie i byly jakies 2 bledy w skrzyni ale wykasowalem i po dwoch tygodniach jazdy z w/w objawami znow podlaczone pod INPE lecz bledow brak. Od czego zaczac zabawe ze skrzynia? Jak widac mieszkam w UK i bardzo ciezko tu o kogos kumatego. Kontaktowalem sie z ASO ale odpowiedz byla taka sama jak przy poprzedniej bmw ze oni oleju w skrzyni nie wymienia ale zapraszaja mnie na diagnostyke i w cenie 100funtow sprawdza skrzynie i wgraja nowy soft. Z tego co sie orientuje to pewnie po diagnozie uslysze ze polecaja wymiane skrzyni za xxxx i bol glowy haha a czy soft wgraja nowy to tez jakos ciezko mi w to uwierzyc jesli maja problem zeby wymienic olej w skrzyni. Preferuje prywatne warsztaty gdzie moge patrzec na to co robia i ja osobiscie kupuje czesci te ktore ja uwazam za najlepsze. Warsztat i mechanika mam tylko ze jak to bywa w UK trzeba jechac z instrukcja w rece a on jak robot bedzie robil krok po kroku bo jak sam zabral sie do mojej poprzedniej bmki zeby dolac oleju do skrzyni to efekt byl taki ze litr ulecial i musialem nastepna butelke zamawiac. Dlatego zwracam sie do Was o pomoc i wszytkie rady od czego zaczac i jak sprawdzic co zawodzi w tej skrzyni? Bo sprawa wyglada tak ze jak mam kupic miske i olej za 200f + 50f wymiana i "moze" sie uda a moze nie to za 350-400f moge kupic druga skrzynie z mozliwoscia zwrotu jesli bedzie trefna.
  4. Potwierdzam. Mam e60 i mam opcje S430A i S431A oraz skladane lusterka z przycisku na drzwiach i na 100% tak to wyjechalo z fabryki.
  5. Nikt nie pomogl wiec sam sobie pomoglem haha A wiec tak na przyszlosc jak by ktos mial podobne objawy ze kontrolka sie zapala po wlozeniu kluczyka i przy wyjmowaniu a auto pali normalnie. Podmienilem akumulator i ten ktory siedzial w bmw ma juz 5lat i jego problem to ubytek elektrolitu po odkreceniu widac gorna czesc plyt. Po wekendzie zakupie wode destylowana, zaleje aku i naladuje i sadze ze jeszcze z 2-3 lata posmiga.
  6. Mialem ten sam dylemat czy nie kupic czegos nowszego a przesiadalem sie teraz z Audi a6 c6 3.0tdi quattro. Duzo czytalem i myslalem o Insigni czy Citroenie c5 a nawet o c6 ale jednak zawsze zerkam na ogloszenia bmw i trafila sie e61 525i. Jezde nia od 2 tyg i jest ok. Wiadomo ze nie wciska w fotel jak 3.0tdi i spalanie jest troche wieksze ale juz mialem dosyc tych wszystkich awari turbo, egr i klapy kolektora no przez ostatnie 3 lata same problemy z tymi nowszymi dieslami. Milo wspominam Peugeota 306D i 306TD tylko palic i jezdzic. No mam tylko nadzieje ze 525i tez udowodni mi ze wystarczy lac i jezdzic no ale to wyjdzie z czasem. Mi jeszcze w podjeciu decyzj pomagaly slowa kolegi ktory kiedys mi powiedzial " jak chcesz automat to tylko i wylacznie Mercedesa lub BMW " i dla mnie sa to sw. slowa.
  7. Witam kolegow. Obecnie nowy nabytek 525i z 2004 roku. Auto przed kupnem stalo 2 miesiace wiec aku padl. Byl podladowany i odpalil lecz kontrolka akumulatora zapala sie caly czas w dwoch sytuacjach 1) po przekreceniu kluczyka w pozycje 1 po okolo 30 sekundach i 2) po wyciagnieciu kluczyka. Kontrolka pomaranczowa z napisem ze akumulator jest slaby. Dzieje sie tak nawet po przejechaniu 20-30 km. Auto pali normalnie. Dzisiaj naladowalem aku na maxa i po przekreceniu kluczyka w pozycje 1 znow ta sama sytuacja. Czy ma ktos jakies doswiadzenie z podobna sytuacja? Bede wdzieczny za pomoc.
  8. fazi0004

    Zakup E60 520d

    Silniki diesla tez sa drozsze w naprawie niz benzyny a jednak dieslem jezdzisz. Poprostu chcesz machac reka to machasz a nie ze automaty sa awaryjne... jak dbasz tak masz. A moze automaty sie psuja jak sie je zle eksploatuje np. po zmianie przelozenia z P na D nalezy odczekac sekunde a nie but w podloge a jeszcze dobrze na D nie ma przelozenia a pozniej pisze taki na forum.... Teraz kupie w manualu.... Automaty sa ble ble ble. Ja tez moglbym napisac ze nie rozumiem dlaczego ktos kupuje limuzyne e60 zeby wajcha dralowac??? Bedzie odp bo lubie agresywna jazde... ok wiec dlaczego w tym przypadku diesel a nie benzyna??? Sorry jak kogos to urazilo ale troszke sie zdenerwowalem bo automaty w Mercedesach i Bmw to bardzo dobre automaty.
  9. Powiem szczerze , ze nie mieszkam w PL tylko w UK i tu nikt nie zajmuje sie regeneracja i mi najbardziej pasowaloby kupno uzywki ale musze byc pewny ze to do mojego auta poniewaz wymiana bedzie mnie kosztowac 150f 700zl wiec nie chce wywalac 2 razy kasy na wyciaganie skrzyni.
  10. Wielkie dzieki za info. No najtaniej to uzywka na alegro ale mam dosyc jak widze ogloszenie dwumasa silnik M52... bez info od jakiej pojemnosci od jakiego rocznika normalnie szok. Ale jesli ma ktos na zbyciu to zapraszam.
  11. Bardzo dziekuje za szybka i precyzyjna pomoc. Ale sie wydatki szykuja hah a moze ktos wie gdzie mozna tanio dwumase dostac nowa lub uzywana???
  12. Witam. Na poczatku chciałbym sie ze wszystkimi przywitac. Moj problem polega na tym ze na 99% pada mi koło dwumasowe lecz na RealOEM : http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD52&mospid=47544&btnr=21_0140&hg=21&fg=05 nie moge tu znalesc dwumasy wiec nie wiem czego szukac co mam kupic??? Prosze o pomoc moje auto to E39, 528i z 1996 roku manualna skrzynia silnik ''chyba M52''
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.