Skocz do zawartości

tomeklubon

Zarejestrowani
  • Postów

    30
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O tomeklubon

  • Urodziny 13.11.1980

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e46 328ci /227KM, 293NM
    e60 535d / 377KM, 774NM

Osiągnięcia tomeklubon

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. I jak problem z temperaturą rozwiazany? Bo mam to samo....
  2. Witam. Dysponuje ktoś schematem pinow sterownika ms43 w e46 320ci i ms43 w e39 530i? Dokladnie interesuje mnie podłączenie pinow czujnika temperatury wody na wyjsciu-dolny wąż w jednym i drugim aucie. Pozdr
  3. Witam. Ja jestem po takim zabiegu m54b22 na m52b28tu. Wymieniłem słupek z racji dużego poboru oleju (0,7-1,0l na 1000km) przebieg rzeczywisty 225tyśkm przy wymianie silnika, dodatkowo na zimnym telepalo silnikiem ( wypadał zapłon na 5 cyl.- przy zdjeciu głowicy- owal z cylindra nr 5) Wymienione: - goły słupek m52b28tu (175tyś km po automacie) - kolektor ssący z m54b30 (kompletny, disa, gumy, przepływka, wtryski) - nowe sprzęgło sachs 240mm i dwumas (sprzęgło wymień od razu, szkoda za miesiąc zwalać skrzynię, dwumas jak dobry, to daj do spasowania z nowym sprzęgłem , bo też jest pod tarcz 240mm) - uszczelniacz wału (od strony skrzyni) - zregenerowany vanos - wymieniony wałek ssący na ostrzejszy (ten z m54b30) - ustawiony rozrząd na nowo - nowa uszczelka kapy, uszczelki kolektora ssącego i wydechowego, wszystkie rurki chłodzące, odma i jej dopływy - komputer z ews z m54b30 + strojenie całości (usunięte programowo 2 tylne sondy) ( mapa z b28 do kompa z b22 nie podejdzie- inny sterownik i dodatkowo gaz na linkę) jak akurat miałem na stanie kompa z b30 więc na nim zrobiłem program). Odcinka 7000obr (ciągnie do samego końca), około 227km i 293nm, jedzie lepiej niż większość 330ci (100-200km/h około 17-17,5 sek na na18calach) - dyfer początkowo został 3,38, ale przy prędkościach autostradowych- trochę męczące. Aktualnie jest 3.07 + grube półosie (coś na wzór ZHP ;) (2gi bieg kończy się na około 110km/h) - hamulce z b22, nie nadają się do mocnej jazdy ( kilka dohamowań 200- 100 i pogięte), Wrzucone 300mm przód i 294mm z b28 + tarcze nawiercane mikoda- jest ok, (do wymiany potrzebne tylko jarzma z b28, nie bawiłem się w nacinanie starych jarzm) - dolot ori puszka z b30, wkład pipercross+ dolot ze zderzaka - kombinowałem też z czujnikiem temperatury (ten na kolektorze ssącym), ale finalnie został na swoim miejscu po b22 został: - kolektor wydechowy+ wydech z m54 ( u mnie z numerów wynika, ze jest taki sam jak w 330ci (2 rury) jedynie brak klapki w tłumiku końcowym. Auto od 25 tyśkm jezdzi bezawaryjnie Silnik wkładał zaprzyjaźniony warsztat (ze względu na brak czasu i warunków) , a resztę robiłem sam. Strojenie (na drodze) w Zduńskiej Woli - Racemode( kolega ogarnia temat). Całość na gotowo poniżej 5koła. Nie bawiłem się w wyprzedaże- graty z b22 leżą w garażu. Aktualnie nie zauważam zadnych niepokojących rzeczy (silnik chodzi równo), pobór oleju w zalezności od deptania około 0,5- 0,7l od wymiany do wymiany (co 12-15tyśkm) Pozdrawiam
  4. podpinałeś pod kompa autko? Akurat znawcą n42 nie jestem ,ale przerabiałem temat tego silnika ostatnio,bo sprowadziłem kombi z tym silnikiem. Silnik ma słabe punkty które przy tym przebiegu się odzywają: łańcuch rozrządu ( napinacz wadliwy), oraz uszczelniacze zaworowe (bierze olej), do tego trzeba sprawdzić valvetronik. Ja w aucie zdjąłem głowicę i dałem do kompleksowego zrobienia- uszczelniacze były w fatalnym stanie (oznaka zuzycie oleju, oraz po około 10 min. postoju na biegu jałowym i przegazowaniu puszczał dymka. Po wymianie nie to auto- chodzi cicho i równo- żadnych błędów na kompie związanych z valvetronikiem. Podpytaj poprzedniego właściciela czy już działał w tym temacie. pozdr
  5. Witam. Ciężko określić,ale wydaje mi się,ze może to być odgłos valvetronika albo łańcucha rozrządu? Niech inni posiadacze tego silnika się wypowiedzą. Jaki przebieg auto ma? łańcuch był wymieniany? pozdr
  6. Przerabiałem to samo ostatnio w moim m54b22. Okazał się ,ze to czujnik wałka wydechowego był niesprawny. (oczywiście po drodze wjechały nowe świece, uszczelka pod kolektor ssący, uszczelka pod kapę zaworów i kilka innych pierdół), O dziwo na inpie nie było błędu. Ale w zakładce Vanos widać było ,ze wałek wydechowy nie pracuje jak należy. Po wymianie wszystko wróciło do normy ( nie telepie na zimnym, odzyskał moc z dołu i spala znacznie mniej). pozdr
  7. temat do zamknięcia gdyby ktoś walczył z inpą w przyszłości to: http://www.bmwuk.pl/viewtopic.php?p=795
  8. Witam. Panowie szukam na szybko spolszczonej inpy pod windows 7. Kto pomoże? pozdr
  9. brakuje lewego przedniego nadkola, źle spasowany tylny zderzak, drzwi pasażera, auto raczej odwiedziło lakiernika. kierownica chyba też powinna być inna... A co do przebiegu, to miałem kiedyś w swoim 328i ciut lepiej wyglądające identyczne fotele przy przebiegu 285tyś.
  10. słabe spasowanie prawego przedniego błotnika i drzwi pasażera. (chyba że to kwestia zrobienia zdjęcia). Może niech inni się wypowiedzą
  11. Witam. Co Panowie sądzicie na temat tego autka? Mam możliwość zamiany i sam nie wiem. Może ktoś z was zna to autko? http://allegro.pl/bmw-320d-i3228280835.html pozdr
  12. Wrzuć 2.8, ( jedyna dobra opcja- i oryginalna ,bo w serii nie wychodziły:) ,I mysle,ze jak masz budę okey, to przy ewentualnej sprzedaży nie stracisz)- trochę wiecej zabawy,ale- myslę ,ze warto. w zawiasie z przodu wymieniasz: tarcze na wentylowane, stabilizator na R6, jakieś mocniejsze sprezyny, kompletny zestaw na swap (silnik m52b28)- tj silnik,wiazka, skrzynia+ wał, wydech, chłodnica, - jak dobrze poszukasz to za 2800-3200 znajdziesz + koszt zawieszenia tył 323ti, jak masz garaż i troche czasu ,to spokojnie sam ogarniesz (a jak nie, to robocizna -1,5-2koła) Swoje graty sprzedasz za ....hmmmm około 1-1,5 koła (silnik, skrzynia, katalizator, wydech) i tyle. Jakbyś potrzebował pomocy (z zestawem na swap , lub z podłączeniem elektryki- (jak masz m43b16 to w sumie wszystko pasuje tylko podmieniasz ews, kompa, pastylkę w kluczyku i łączysz 1 czy 2 kabelki (chodzi o sygnał z dyfra do licznika) żeby nie chodził w trybie awaryjnym ) - śmiało na pw pozdr
  13. hmmmm.... powodów moze być kilka: - najprawdopodobniej zle odpowietrzenie (odpowietrzając masz ogrzewanie ustawione na maxa?) odpowietrzając sprawdż jak się zachowuje wąż powrotny do chłodnicy, (jak wskazówka dojdzie do pionu, to powinien powrotnym wężem pójść gorący płyn (jeśli nie, to termostat mógł się zawiesić, lub jest spory bąbel powietrza- tu pomaga lekkie uniesienie przodu auta do góry-dolewasz plynu, obserwujesz co sie dzieje i czekasz- ja po montazu m52- odpowietrzałem auto prawie 50min- ), przy wymianie chłodnicy- (bo wymieniałeś) - czasem trzeba się trochę pobawić-popompować wężami, -odpowietrznik i korek musi być wykręcony) -korek chłodnicy- jest sprawny? trzymając go w ręku i naciskając -powinien pracować (tzn odbijać)- jeśli nie- to do wyrzucenia- (kiedyś dawno temu w m3 przez wadliwy korek wymieniałem uszczelkę pod głowicą i chłodnicę, bo ją tak wydęło ,ze nie pytaj) cena korka 15pln- a naprawa auta 3 koła) -pompa wody- pourywane łopatki,wirnik (czasem się zdarza, -przy plastikowych) - najgorsze- bije kompresja do układu, ale to będziesz widział po plynie pozdr
  14. hmmmm.... najpierw musisz sobie odpowiedzieć na pytanie ile chcesz mieć na liczniku przy tych 3000obr/min na 5 biegu:) (bo według mnie 110-115km/h to +/-normalna predkość w tym aucie na tym biegu(3tys/obr / 5 bieg/- chyba ,że się mylę- niech się wypowiedzą właściciele is-ow i ti) wpływ ma kilka składowych: przełożenie skrzyni, dyfra, rozmiar felg-opon tu masz ciekawy kalkulator: http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html i przełożenia skrzyń: http://www.bokchoys.com/differential/GearRatios.htm Co do samego dyfra na małej głowie (takie są oryginalnie w 316,318, 318is ,320) przełożenia w manualu to 3.38 lub 3.45 (różnica niezauważalna w przełożeniach dla "zwykłego połykacza kilometrów w bmw"). 3.45- czyli na 3.45 obrotu wału przypada jeden obrót półosi (koła) wszystkie niższe cyferki typu np. 3.38, czy 3,15, czy 2.93... itd będą skutkowały tym,że auto będzie miało gorszy sprint ale wiekszą prędkość maksymalną (ograniczona oczywiście oporami powietrza i możliwościami tego co masz pod maską:),z kolei dyfry o przełożeniach wyższych czyli . np 3,45, 3,64 ....3.91 itd... będą skutkowały tym,ze auto bedzie się szybciej zbierać np od 0-100, ale bedzie mieć mniejszą prędkość maksymalną (tak jak pisałeś wyżej) Z moich doświadczeń: W e36 m3 (s50b30) (odcinka około 7.800obr/min) przy dyfrze 3.15- na 4biegu prędkość max. to około 220km/h, ale przy dyfrze 3.91 max to już około 180km/h(pomiary gps) ( wrażenia wewnątrz auta zupełnie inne, auto dużo lepiej się zbiera, tylko biegi szybko sie kończą :)) bmw 36 m3 (s50b30) (silnik - zdrowa seria) dyfer 3.15 5bieg, 3000obr/min- prędkość około 115km/h, 5bieg vmax około 260-265km/h, ale z kolei dyfer 2.65. - 5 bieg - 3000obr/min - predkośc około 130- 135km/h, Gaz w podłogę- v max- 295-305km/h (delikatny pochył ale i tak rozpędzanie od 240km/h trwało wieczność, :) ) * ( info dla mundurowych- wszystkie te próby przeprowadzone zostały oczywiście na niemieckich autostradach, w miejscach gdzie nie ma ograniczeń prędkości prędkości ) ;) W e36 316i coupe (m43-odcinka w górę +/-300obr/min) przy okazji swapa z m43 na m52. Zabawę rozpocząłęm od całego tylnego zawieszenia z 328 (z dyfrem 2.93-szpera) (oryginalnie wczesniej miałem szperę 3.38-na małej głowie). co nastapiło: z tego co pamiętam: m43b16/ felga / 225/45/17 -pomiary licznikowe-a2 dyfer (mała głowa- szpera) -3.38: 5ty bieg . około 2700obr/ min - prędkość 100km/h, 5 ty bieg z lekkiej górki do odcięcia- 210-215km/h (z gps - około 195-200km/h) dyfer (duza głowa-szpera 2.93 + końcówka wału z m52- bo inaczej nie pasuje ), 5ty bieg- 2400-2500obr/min- predkość 100km/h, 5ty bieg, gaz w podłodze- prędkość maksymalna 170km/h-(wskazówka obrotomierza stanęła gdzieś za 5200obr/nim(ile dokładnie nie pamietam)- opory powietrza nie pozwoliły się dalej rozpędzać, (Później zerknąłem na wynik z hamowowania tego auta i ... faktycznie- gdzieś w rejonach tych obrotów (5200-5400) nm zaczynał spadać... czyli wszystko jasne. podejrzewam,ze robiac teraz testy na nowo otwartym odcinku Poznań-Świecko- bym wymeczył z 240 (na 195/65/15);) , bo ponoć cały czas z górki się jedzie ;) Ale poważnie- 102koniki ( na hamowni 106km i 157nm) nie ogarniają tematu w tym przypadku. Poza tym 1.6 na tym dyfrze, to niesamowity muł, ale jak ktoś się bawi w ekodriving po mieście, to polecam;) Rozumiem,że chcesz mieć mozliwe niskie obroty np. przy 100km/h na 5biegu.... czyli przełożenie musi być niższe niż 3.45 . np. 2.93, ale pamietaj,ze auto bedzie dużo gorzej przyspieszać:) Przelicz sobie, czego oczekujesz od swojego auta, bo możesz sobie ogarnąc dyfer jaki chcesz: np.2.56, 2.65, 2.79, 2.93, 3.07, 3.15, 3.23,3.38, 3.45, 3.64, 3.73, 3.91, 4.10, 4.27, 4.45 :) (kompletując,zamieniając różne bebechy dyfra , lub też cale dyfry z tdsów, automatów, zmieniając na np dużą głowę...itd, itp... a w ostateczności jak bedzie mało, to nawet getrag 6 gang podejdzie z e36 m3. Wszystko da się zrobić- jak to mówi jeden z kolegów mechaników (tez forumowicz zresztą..."co sie nie zrobi? sie zje,sie wypije i sie zrobi..." ;) ) a na poważnie: tu masz tel do gościa (Michał 692 111 445) , który zajmuje się takimi rzeczami, do sportu i nie tylko (zwykłe,szpery 25%, zacieśniane na 40%, zaspawane (elektroszpery) i inne wynalazki) (wykręcasz z auta, wysyłasz, odbierasz przesyłke pobraniową ,zakładasz sprawny, zregenerowany dyfer ,z przełożeniem jakie chcesz, ze swieżą oliwą, montujesz i... i po kłopocie) :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.