Skocz do zawartości

brandowaw

Zarejestrowani
  • Postów

    36
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    wawa

Osiągnięcia brandowaw

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. W jakims katalogu znalazlem informacja ze skrzynia a5s 310z to na tabliczce widnieje napis 5hp18. Sa to te same skrzynie. U mnie niestety tebliczka jest cala skorodowana. Na allegro sa te skrzynki z tabliczka zielona i czarna. U mnie jest nalepka zielona a raczej jej szczatki sa zielone. Na kazdej aukcji fotografowane sa tabliczki. Czy ktores z numerow z tej tabliczki powinny sie zgadzac czy moge kupowac kazda 5hp18 bez znaczenia czy tabliczka zielona czy czarna i jakie ma numery czy raczej cos tam powinno sie zgadzac?
  2. Ok po reolemie wychodzi mi tylko ze posiadam skrzynie a5s 310z. Szukajac dalej gdzies na stronie o skrzyniach bylo info ze a5s 310z(5hp18) czyli zakladam ze jest to ten sam model. Na tym forum ktos opisywal ze musza sie zgadzac numery na skrzyni jak bede szukal uzywki. tylko ze u mnie tej tabliczki nie ma. Ktos ja sciagnal. I teraz pytanie skad wziasc dane dokladne jakiej skrzyni o jakich numerach mam szukac.
  3. Tylko u mnie wyraznie slychac stukanie po wrzuceniu wstecznego. To niech mi jeszcze ktos powie w jaki sposob sprawdze jaki mam model skrzyni i czy a5s 310z to to samo czy 5h18.
  4. A mozecie mi powiedziec czy jazda z taka skrzynia moze uszkodzic mi rowniez biegi do przodu. Skoro cos tam brzeczy tzn ze cos sie rozsypalo wiec chcialbym uniknac postoju przymusowego tym bardziej ze jutro czeka mnie podroz do genevy i powrot. Druga sprawa to jak dokladnie moge sprawdzic jaka to skrzynia. Bo jesli 5hp18 to mam taka od znajomego nawet za rozsadna kase i sprawdzona ze wszystka z nia ok. Bo jesli to jest a5s 310z tak jak wyskakuje mi w reolem po winie to na aledrogo jest jedna taka ale za 3klocki wiec wtdy wole reanimowac swoja
  5. Pytalem o mozliwosc naprawy w 2 firmach i koszt remontu to jakies 3-4,5tys. Jesli byla by to skrzynia 5hp18 to koszt uzywki na alegro to 500zl do 2500tys.
  6. Wlasnie wysypal mi sie wsteczny bieg w automacie. Prawdopodobnie padl kosz wybieraka gdyz po wlaczeniu wstecznego auto nie reaguje tylko slychac stukanie w skrzyni. Wedlug vindecoder wychodzi ze moja skrzynia to a5s 310z. Problem w tym ze czytajac rozne watki czesto wskazywane jest ze jest to skrzynia 5hp18. Na co zwracac uwage przy szukaniu uzywki na alledrogo? Jesli to pomocne to mialem 5 biegowy steptronic. Czy numery z tabliczki musza sie zgadzac czy moge montowac kazda 5hp18 w steptroniku czy moze to inna skrzynka niz a5s 310z? Czy fakt ze mi sie cos w skrzyni rozsypalo i stuka po wlaczeniu wstecznego moze miec jakis wplyw na fakt ze zaraz nie bede mogl jechac rowniez do przodu? Ten tytuł brzmi troche bardziej przydatnie,ale to ja go porpawiłem-po raz ostatni :wink: Prosze o poprawny tytuł na przyszłość- dla wspólnej wygody. :!:
  7. brandowaw

    e39 kombi- niski tyl

    Ja korzystam z inpy 5.0.2 i u mnie jest tak e39-----chassis---1-axis air suspension ehc i dalej w ktoryms z testow jak ci sie wyswietli na stronie jaka powinna byc wysokosc przy ilu calowych felgach musisz kliknac na coding. Powinna ci cie wyswietlic mala tabelka z dwoma wierszami left - right. Wpisujesz tam dane wedlug wzoru aktualna wysokosc(mierzysz od dolnej krawedzi felgi do blotnika)-wysokosc katalogowa= wynik wpisujesz dla lewej i prawej strony. Przed wynikiem wpisujesz minus jak chcesz opuscic jedna strone. Jest tam jeszcze funkcja transport mode ktora jak wlaczysz to podniesie ci bardzo wysoko auto tak ze bedzie bardzo skakal tyl na wybojach. Mam nadzieje ze nic nie pomylilem
  8. Zrobilem dzis podmianke sterownika i dalej to samo. Moj sterownik wsadzony do innej buni tez nie wywala bledu. Gdzie jeszcze moge szukac usterki powodujacej zapalanie sie tej kontrolki. Inpa nie wykrywa tu bledu. Disem nie umiem sie poslugiwac jeszcze wiec ni bede kombinowal.
  9. Mam kolejne pytanie bo nie moge rozkminic tego problemu. Otóż w tygodniu zapaliła mi sie kontrolka od zawieszenia. Auto usiadlo na glebe z jednej i drugiej strony. Dodam ze obydwie poduchy sa nowe. Jedna jest orginalna nowa a druga jest regenerowana przez firme ktora robi miechy do ciezarowek. Obie spisuja sie tak samo dobrze tzn nie czuc zadnej roznicy ze jedna jest dorabiana, wlasciwosci resorujace sa takie same. W zwiazku z tym aktem po powrocie do domu czyli cieplego garazu pomyslalem ze moze ktorys kabel poscil bo kompresor na poczatku bardzo dlugo probowal podniesc auto do gory zanim zapalil kontrolke, podlaczylem kabalek, odpalilem inpe i zdziwienie bo nie wyskakuje mi zaden blad. Ustawilem mu wlaczona funkcje transport mode, napompowal sie bardzo wysoko i bardzo ladnie trzymal cisnienie przez 2 dni. Auto normalnie sie pompuje po zaladowaniu ciezaru do bagaznika. Proba sprawdzenia kompresora tez nie wywala bledu bo moge go napompowac do max wartosci - jesli dobrze to rozumiem - 255. Dodam jeszcze ze nie ma zadnej reakcji jak w inpie staram sie wejsc w hand control - nie wiem co to jest, myslalem ze sterownik ale moge normalnie zadac wartosci wysokosci auta i komp przyjmuje te dane.
  10. Witam Czy moze mi ktos powiedziec jak w inpie ustawie tylne zawieszenie w kombi e39 bo po wymianie poduch mam ponad 2cm roznicy.
  11. tak przypuszczalem. Zastanawiam sie czy nie wymienic juz i plywajacych bo tył auta nie dosc ze strasznie wali na kazdych nierownosciach to jeszcze potrafi mnie lekko podbijac i rzucac na wybojach. Koszt juz wcale nie taki duzy tylko pytanie jaki sciagacz do nich bedzie mi potrzebny.
  12. a co odpowiada za straszne walenie tylu w koleinach - tuleje plywajace czy tuleje tylnej belki?
  13. Kolego cichy nie zmienia to faktu ze "napewno bedzie gorzej od fabryki, bo nikt nie zajmuje się takimi pierdołami tylko kupuje i zakłada,nic nie ulepszysz, jak cie nie stac na orginal to zmien auto." Twoja wypowiedz byla niepotrzebna. Napewno znajda sie chetni do zakupienia takich dorabianych poduszek jesli beda dobrym zamiennikiem. Masz rdacje kupiłem kupe złomu naciałem sie na auto i teraz musze słono za to zapłacic. Nie zmienia to faktu ze dopieszcze je z czasem do stanu idealnego. Nie wstydze sie swojego auta ale nie czuje potrzby jego eksponowania na forum. Silnik jaki posiadam to 2,8. Forum jest od tego zeby sobie pomagac i dzielic sie doswiadczeniami. Czesto korzystam z jego zasobow ale nnie mam czasu na udzielanie sie na forum. A zdania na temat 2.5tds nie zmienie bo to silnik dobry do tarpana. Co do miechow ja sie uda to dam znac.
  14. Oczywiście dam wszystkim znać jak sie sprawa dorabiania tego elementu potoczy. Ja oprócz e39 mam dalej e34 ktore sluzy juz raczej jako auto awaryjne ale jeszcze nigdy mnie nie zawiodło. Przez prawie 600tys kilometrow wiekszych problemow z tym autem nie bylo. Wrecz bym powiedzial ze przez ten czas wiecej interwencji ojciec robil w swojej corolli niz ja w bmw. E39 kupilem niedawno po sprzedazy passata i powiem ze zaczynam pomału załowac tego. Naciałem sie troche na stan tego auta i teraz płacze i ładuje kase. A troche juz tych usterek bylo a jeszcze duzo zostalo zeby doprowadzic to auto do stanu przyzwoitego. Oczywiscie poduche juz wymienilem ze wzgledu na fakt czy sie uda dorobic nowa. Auto po wymianie stoi mi ok 1,5cm nizej na stronie po ktorej wymienilem poduche. Czy moge to skorygowac inpą. Kolega cichy to lubi tak wszytko komentowac ale sam jest chetny dorabiac poduchy do tylnej belki a wiec stosujac sie do jego wypowiedzi w moim poscie .... Zreszta co on wie o bmw skoro jego auto to z bmw ma wspolny tylko znaczek a pod macha kupa
  15. Nie bede sie ustosunkowywal do twojej beznadziejnej wypowiedzi. Sa rzeczy ktore nie sa warte swojej ceny. Do takich rzeczy nalezy wlasnie ta poducha. Płacenie za kawalek gumy i plastiku 700zl to jakas paranoja tylko dlatego ze ma znaczek bmw. O wykonaniu tego miecha juz nie wspomne - wystarczy porownac np z miechem z allroada. Prawdopodobnie da sie ten element dorobic. Nawiazalem kontakt z firma ktora planuje rozszerzenie swojej dzialalnosci o produkcje miechow do osobowek. Z informacji ktore uzyskalem firma bodajze firestone dostarcza tego typu wygarbowane gumy ale jak dojdzie moj miech do nich to dopiero beda decydowac o doborze materialu. A teraz najwspanialsza wiadomoc ze cena produkcji tego miecha w zaleznosci od uzytych materialow nie powinna przekroczyc 350zl i bedzie normalnie 2 letnia gwarancja na produkt.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.