Skocz do zawartości

Zbyszek89

Zarejestrowani
  • Postów

    21
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Zbyszek89

  • Urodziny 05.07.1998

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E36 320i Coupe 1993r.
  • Lokalizacja
    Opole

Osiągnięcia Zbyszek89

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Czujnik położenie przepustnicy został sprawdzony i wszystko z nim ok. Byłem dzisiaj w warsztacie i wszystko było ok silnik krokowy działa czujnik sprawny i nie ma nigdzie dziur i lewego powietrza. Została wyregulowana przepustnica i zaadoptowane nowe ustawienia. jak na razie wszystko jest ok ;)
  2. Po zdemontowaniu przepustnicy to ją lepiej wyczyściłem z obu stron. wyczyściłem miejsce mocowania na kolektorze i na przepustnicy. Po czym przykręciłem ją na krzyż . Nie mam już pomysłu co to może być :(
  3. Też na to zwróciłem uwagę i linka jest luźna tak jak powinna . Jeszcze po dodaniu gazu i puszczeniu obroty zaczeły mi się blokować na 1300 a 1500 i stoją chyba że dam ostro po garach to wtedy spadnie na 1000 i będzie stało :/
  4. Więc ta rura gumowa idąca od przepływomierza do przepustnicy 4 razy ściągana zakładana i na 100 % jest dobrze założona na koniec nawet taśmą izolacyjną przeleciałem harmonijkę by mieć pewność że gdzieś tam nie ma dziury. I obroty dalej na 1000 jak dodam gazu i odpuszczę szybko to lubi stanąć na 1500 i zostać w tej pozycji. Jeszcze jakieś propozycje co to może być?? Na zimnym przez chwilę myślałem że pomogło bo stało na ok. 800 ale jak się rozgrzał to dalej 1000. :zly:
  5. Właśnie dziwne bo patrzyłem na wszystko czy tak czasem właśnie się coś tam nie odłączyło ale co widze wszystko ładnie podłączone z aku też próbowałem i cały czas to samo . jutro chyba pojadę na wtyczkę do warsztatu ale jeszcze poszukam. To rozumiem że objawy typowe do lewego powietrza?? dobrze rozumiem? I czy jak faktycznie bieże lewe powietrze to na kompie to wyjdzie?
  6. Sprawdzałem bo na początku myślałem że kawałek szmatki się urwał czy coś i zostało w środku ale domyka się cała i nic tam nie ma. ;/
  7. Odświeżę troszkę temat bo mam mały problem. Wczoraj przestał działać mi jeden cylinder wymontowałem przepływomierz tą rurę od niego i wsadziłem szmatę w przepustnicę by pozbyć się syfu ze środka. Problem nie ustał. Więc dzisiaj zdemontowałem cewkę na 6 garze i okazało się że mam tam wodę przez co cylinder nie działał. (woda dostała się tam przez odczepiony wężyk od spryskiwaczy ) Po wyciągnięciu wody i wysuszeniu cylinder działa. Tylko obroty silnika wzrosły mi do 1000 na biegu jałowym. Po odpięciu wtyczki od przepływki obroty falują więc przepływka raczej dobra po odpięciu wtyczki od przepustnicy obroty stoją tak jak stały . Co to może być ?? Przed zalaniem cylindra wszystko było ok. :(
  8. Postanowiłem troszkę poprawić istniejące schematy podłączenia OBC Max do e36 z zegarkiem analogowym. Według tego schematu podłączycie OBC 18 nawet do najuboższych wersji bez EWS czy też modułu komfortu. Opis z podłączeniem Check control. x1071/1 = wtyczka o oznaczeniu x1071 pin1 z tej wtyczki łączymy z pinem15 w wtyce o oznaczeniu x1659 Opis. Biała wtyczka OBC x1071/1 code z x20/7 (92-93r)(bez ews) x55/7 (94-95r)(ews1) x1659/5 (96-99r) (ews2) (czarno/zielony) x1071/2 n/u Jak macie kabelek w 2 i 3 pinie to one służą do połączenia z fabrycznym alarmem. x1071/3 n/u x1071/4 z x32/10 manetka (przycisk przy kierownicy) (brązowo/czerwony) x1071/5 z x16/12 (biało/fioletowy) x1071/6 z x16/21 (biało/czarny) x1071/7 z x16/11 (biało/żółty) x1071/8 z +12v przez bezpiecznik 5A (f31) czerwono/żółty) x1071/9 z x17/10 (biało/szary) x1071/10 n/u x1071/11 n/u x1071/12 n/u x1071/13 z masą x1071/14 z x607/4 (k450) czarna 9 pinowa wtyczka (wentylacja) (czerwono/biało/żółty) Auta z manualną klimą mają więcej roboty przy tym. Ja z tym akurat spasowałem. x1071/15 n/u x1071/16 n/u x1071/17 n/u x1071/18 n/u Czarna wtyczka OBC x1070/1 z x78/3 (brązowo/szary) x1070/2 z x78/2 (niebiesko/czerwony) x1070/3 z x1074/5 (biało/niebieski) x1070/4 z x1074/7 (biało/zielony) x1070/5 z x1074/3 (biało/szary) x1070/6 z x17/26 (niebiesko/brązowo/żółty) x1070/7 n/u x1070/8 z x20/15 (czarno/zielony) x1070/9 z bezpiecznik 5A (f23) (zielono/niebieski) x1070/10 z x518/3 Gong (biało/niebieski) x1070/11 z x518/2 Gong (biało/czerwony) x1070/12 z czujnikiem temperatury (brązowo/szary) z czujnika drugi do masy x1070/13 z x17/2 (czarno/biały) x1070/14 z +12V 1i2 pozycja stacyjki bezpiecznik 7,5A (f45) (biało/fioletowy) x1070/15 z x17/24 (niebiesko/fioletowo/biały) x1070/16 z x517/2 (szaro/czerwony) x1070/17 ja go nie mam ale na schemacie to jest masa x1070/18 ja go nie mam ale na schemacie jest bezpiecznik (f31) Gong H10 x522/1 Masa x522/2 x17/9 (czarno/czerwony) x522/3 +12v bezpiecznik 5A (f31) (czerwono/żółty) x518/1 n/u x518/2 z x1070/11 (biało/czerwony) x518/3 z x1070/10 (biało/niebieski) x518/4 n/u Opis wtyczek x16 Biała wtyczka zegarów x17 Niebieska wtyczka zegarów x32 Biała wtyczka (12pin) od manetki kierunkowskazów x78 Czujnik hamowania (przy pedale hamulca) 4 piny (1 zasilanie 2 ccm 3 obc 4 x173 masa) x173 masa X511 - Czarna kostka centrum konsoli w pobliżu dźwigni zmiany biegów (8pin) X518 - Czarna kostka GONG (4pin) X522 - Biała kostka GONG (3pin) X607 - Czarna kostka z lewej tylnej strony pod kreską (9pin) X1070 - Czarna kostka komputera X1071 - Biała kostka komputera X1426 - Brązowy po prawej tylnej stronie silnika za schowkiem (1pin) X1659 - Czarna kostka lewa tylni strona pod kreską za schowkiem (15 pin) X6000 - komputer DME schowany pod maską od strony pasażera przy szybie (88pin) X10182 - Czarna kostka za schowkiem (18pin) Podłączenie Check control module (CCM) Opis Biała wtyczka CCM x1074/1 z x109/2 czujnik poziomu płynu spryskiwaczy (brązowo/fioletowy) drugi do masy x1074/2 z x112/2 czujnik poziomu płynu chłodzącego (brązowo/biały) drugi do masy x1074/3 z x1070/5 (brązowozielony) x1074/4 n/u x1074/5 z x1070/3 (biało/niebieski) x1074/6 z bezpiecznik f45 7/5A (rozkręcić pokrywę skrzynki bezpieczników i wlutować przewód na wyjściu) x1074/7 z x1070/4 (biało/zielony) x1074/8 z bezpiecznikiem 7,5A (f11)(rozkręcić pokrywę skrzynki bezpieczników, przeciąć kabel wychodzący z bezpiecznika do przedniego światła i wlutować za bezpiecznikiem) x1074/9 z x78/2 (niebiesko/czerwony) x1074/10 z x503/6 (szaro/fioletowy) Przełącznik świateł główny (pozycyjne lewe) x1074/11 z x503/2 (szaro/żółty) (pozycyjne prawe) x1074/12 z Wlutować w przecięty kabel (od bezpiecznika F11) idący do światła przedniego (żółto/zielony) Lewe światło przednie x1074/13 z Wlutować w przecięty kabel (od bezpiecznika F12) idący do światła przedniego (niebiesko/zielony) Prawe światło przednie x1074/14 z x503/1 (szaro/czarny) x1074/15 z bezpiecznik 7,5A (f12) Powtarzamy czynność połączenia 8 pinu Czarna wtyczka CCM Połączenia do świateł odcinamy zasilanie ze starej instalacji i wlutowujemy z CCM (Prąd leci przez CCM i podaje na resztę świateł) X1075/1 (szaro/czarno/żółty) z prawe światło podświetlania tabl. rejestracyjnej (gdzieś pod fotelem kierowcy są wtyczki ale ja połączenia zrobiłem w lewym boczku w kabinie w instalacji lecącej do bagażnika.) X1075/2 (szaro/czarny) z lewe światło podświetlania tabl. rejestracyjnej X1075/3 (szaro/żółty) z X630/5 – złącze przyczepki (13pin) pod zderzakiem tylnym X1075/4 (szaro/biało/żółty) z X318/5 tylne światło pozycyjne prawe X1075/5 (szaro/fioletowy) z X630/7 – złącze przyczepki (13pin) pod zderzakiem tylnym X1075/6 (szaro/fioletowo/żółty) z X319/2 – tylne światło pozycyjne lewe X1075/7 (niebiesko/czerwony) z X630/6 – złącze przyczepki (13pin) pod zderzakiem tylnym X1075/8 (niebiesko/czerwone) z tylne światło stopu Prawe X1075/9 z masą X1075/10 (szaro/niebiesko/żółty) z X318/7 tylne światło pozycyjne prawe X1075/11 n/a X1075/12 (szaro/zielono/żółty) z X319/3 – tylne światło pozycyjne lewe X1075/13 n/a X1075/14 (niebiesko/czerwone) z dodatkowym światłem stopu (3-cie) X1075/15 (niebiesko/brązowe) z tylne światło stopu Lewe Przerobienie tylnych lamp Pod CCM Opis podłączenia świateł pozycyjnych: Żeby podłączyć światła pozycyjne należy na początku przerobić lampy. W tym celu ściągamy lampy, rozgrzewamy luty plastikowe i wyciągamy wtyk, rozcinamy mostek między żarówką pozycyjną 1 i 2, dokładamy pin do 2 żarówki i wkładamy wtyk. To samo robimy z 2 lampą. Od tych pinów prowadzimy nowe przewody do przodu pod CM Opis podłączenia świateł stopu: W niektórych przypadkach do światła lewego przewód idzie od światła prawego, trzeba go odciąć i poprowadzić przewód od lewego stopu do przodu pod CM. Istniejący przewód wykorzystamy do prawego stopu. Oczywiście wkładamy nowy 4 – pinowy czujnik stopu. Od czujnika pin 2 dajemy przewód do CM, OBC, ABS(jest w węźle po lewej nad nogami kierowcy w czarnej szynie). Opis montażu czujników do CCM Czujnik poziomu płynu chłodzącego montujemy od spodu chłodnicy, po stronie korka spustowego(niebieski) jest duży korek w kształcie śruby, wykręcamy go i w miejsce wkręcamy czujnik. Przewód masowy montujemy na nadwoziu a drugi ciągniemy do CCM. Czujnik poziomu płynu do spryskiwaczy montujemy w zbiorniku na płyn. Wyciągamy zbiornik, z tyły jest widoczne wytłoczenie na czujnik, tam wiercimy dziurkę aby przedłużenie czujnika weszło, wszystko wklejamy na dobrym silikonie, najlepiej do osadzenia szyb. Przewód masowy do nadwozia a drugi do CCM. Chciałem jeszcze dodać schemat z którego korzystałem http://imageshack.us/a/img849/1373/ccmobc.png Uploaded with ImageShack.us Mam nadzieje że ułatwię troszkę instalację OBC . Funkcja Code też działa ;) Pozdrawiam i miłej zabawy życzę :)
  9. Kolego możesz mi powiedzieć jakie funkcje spełniają te piny?? x16/11 x16/12 x16/21 zużycie paliwa x17/2 to prędkość x17/9 x17/10 x17/24 x17/26
  10. Witam wszystkich ;) po ciężkich 4 dniach pracy w instalacji w swojej Bawareczce OBC i CCM podłączone ;) dużo zabawy z tym było ale jakoś to wszystko pięknie zmordowałem. Co do schematu CCM to bardzo dobrze napisany tylko można w nim dodać że połączenia świateł odcinamy od instalacji zasilanie puszczamy przez moduł CCM. A co do podpięcia OBC to można go wzbogacić o alternatywne połączenia ; X1071/5 z X6000/88 Komputer DME (czerwono/fioletowy) lub sprawdź X10182/11 jak nie mamy wtyczki x10182 i nie chce nam się wyciągać kompa DME to łączymy się dodając pin we wtyczce zegarów x16/12 (biało/fioletowy) X1071/7 z X6000/87 Komputer DME (czerwono/żółty) lub sprawdź X10182/9 z tym robimy podobnie x1071/7 z x16/11 (biało/żółty) co do code to znalazłem takie rozwiązanie x1071/1 code z x20/7 (92-93r)(bez ews) x55/7 (94-95r)(ews1) x1659/5 (96-99r) (ews2) (czarno/zielony) ja się połączyłem z x20/7 i po zaprogramowaniu code auto kręci kręci i nie odpala po wpisaniu prawidłowej kombinacji autko za pierwszym razem zaskakuje ;) W połączeniu czarnej wtyczki brakuje 1 pinu x1070/1 z x78/3 (brązowo/szary) to jest czujnik hamulca (trza wymienić na 4 pinowy gdzie 4 to masa) X1070/2 z X181 (światło hamowania) (niebiesko/czerwony) łączymy z x1070/2 z x78/2 (niebiesko/czerwony) X1070/8 z 1240.0 starter lub X10182/12 (czarno/zielony) łączymy z x1070/8 z x20/15 (czarno/zielony) to by było na tyle moich zmian ;) wszystko ładnie działa polecam takie rozwiązanie .
  11. Rozumiem że wszystko będzie działało ale będę miał też moduł check i chciał bym by pokazywał mi wszystko w łącznie z przepalonymi żarówkami ;) ma może ktoś spis wszystkich czujników i ile ich jest by pokazywał kompletnie wszystko ;)
  12. też się nie zgodzę z wypowiedzią kolegi że jak biedna instalacja to nic nie podłącze ;) Jak się chce to wszystko da się zrobić i patrząc na schematy to nie jest to takie skomplikowane jak myślałem ;) A teraz jeszcze pytanie . jak podłącze bez moduły check control to OBC będzie mi liczył spalanie na 100km dystans średnie spalanie itp a jak zamontuje jeszcze check control to będzie mnie informował już o wszystkim o żarówkach ilościach płynów o przeciążeniu auta itp ?? dobrze rozumiem. jak się nie mylę to wie ktoś jakie jeszcze czujniki muszę kupić do tego ;) by było MAX :)
  13. Panowie pytanie. Przymierzam się do zamontowania komputera pokładowego OBC 18 guzikowego. Ja mam biedną wersje z zegarkiem analogowym. I moje pytanie jest następujące; Co muszę kupić by wszystko działało w 100% na pewno OBC 18 guzikowy manetka gong i na pewno się na tym nie kończy . Nie wiem dokładnie jakie funkcje ma cały komputer bo nie miałem przyjemności jeszcze siedzieć w e36 w pełnej opcji ale chciał bym by u mnie wszystko działało w 100% . z góry dzięki za info schematy również mile widziane :)
  14. Zbyszek89

    OBC

    Panowie mam szybkie pytanie. Przymierzam się do zamontowania komputera pokładowego OBC 18 guzikowego. Ja mam biedną wersje z zegarkiem analogowym. I moje pytanie jest następujące; Co muszę kupić by wszystko działało w 100% na pewno OBC 18 guzikowy manetka gong i na pewno się na tym nie kończy :). Nie wiem dokładnie jakie funkcje ma cały komputer bo nie miałem przyjemności jeszcze siedzieć w e36 w pełnej opcji ale chciał bym by u mnie wszystko działało w 100% . z góry dzięki za info ;)
  15. Auto już pewien czas temu zostało odebrane od lakiernika. Spisał się na 5 z + :) Cała ruda zniknęła z samochodu :jee: Tylne nadkola wycięte i wspawana zdrowa blach. Ranty zostały zaklepane zespawane i całe nadkole od wewnątrz zabezpieczone by już rdza nie wracała. Teraz tylko trzeba uzbierać kasa by polakierować całą furę ale to nie prędko. na 1 plan wchodzi stylistyka zewnętrzna jak zderzak przedni , nowe kierunki , uszczelki i takie tam drobne pierdoły. Przedni pas co był w opłakanym stanie również został polakierowany ;) od razu ładniej pod maską :smile: http://img109.imageshack.us/img109/8780/dsc04196e.th.jpghttp://img26.imageshack.us/img26/4833/dsc04195c.th.jpg a tu tylne nadkola. http://img406.imageshack.us/img406/1934/dsc04193k.th.jpghttp://img338.imageshack.us/img338/4477/dsc04191b.th.jpg
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.