Skocz do zawartości

Burza1234

Zasłużeni forumowicze
  • Postów

    2 917
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    6

Ostatnia wygrana Burza1234 w dniu 2 Marca

Użytkownicy przyznają Burza1234 punkty reputacji!

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    IE39 530d 01'
    F11 520d 184KM 14' N47D20C

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Burza1234

Wielki Mistrz marki

Wielki Mistrz marki (14/14)

  • Reacting Well Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Posting Machine Unikat
  • Dedicated Unikat

Najnowsze odznaki

25

Reputacja

  1. I Na początek sprawdź ciśnienie wsteczne na czujniku DPF. Rano na włączonym zapłonie powinno wskazywać.... -1 lub 0 lub +1. Zrób pomiar test ciśnienia wstecznego gdy rozgrzejesz auto do temperatury roboczej. Test wykonuje się w aplikacji BTool . _________________________________________ Ostatnio czytałem o innym sposobie sprawdzania filtra DPF... - rozgrzany silnik - wbity 7 bieg - obroty 2000 i pedał w podłogę do uzyskania 4000 obr/min. Ciśnienie wsteczne nie powinno przekroczyć 400mbar. _________________________________________ Jak rozgrzejesz auto porównaj ciśnienia - ciśnienie atmosferyczne do ciśnienia atmosferycznego przy czujniku DPF. W opisie błędu masz zbyt dużą różnicę, powyżej 60 hPa. _________________________________________ Sprawdź ile masz oleju silnikowego, ile płynu chłodzącego? Zobacz jakie masz temperatury po dłuższej jeździe, płynu chłodzącego, oleju silnikowego i oleju w automatycznej skrzynki biegów? _________________________________________ Jeśli nie działa ci klimatyzacja to również nie działa ci wiatrak na chłodnicy. Najprawdopodobniej wiatrak włącza ci się gdy przekroczysz temperaturę płynu chłodzącego 98°C? Oleju silnikowego nie pamiętam jak i w automatycznej skrzyni biegów. Ja jak jeżdżę po mieście w korkach beż klimatyzacji to po ok. 15 - 25 km jazdy tempera oleju w automatycznej skrzynki biegów dochodzi do 100°C. Oczywiście może pójść wyżej ale od jakiegoś czasu , gdy ASB uzyskuje 90°C to włączam klimatyzację aby wiatrak chłodnicy obniżył temperaturę oleju. Temoeratura pracy oleju w ASB to 80°C. Wszystko powyżej tej granicy wpływa na szybsze starzenie się oleju. Jeśli, powtórzę, jeśli przekroczyłeś temperaturu oleju w ASB , tak jak to pokazuje opis błędu to ja na twoim miejscu wymienił bym olej w ASB I pomyślał o oleju silnikowym? Płyn chłodniczy też bym wymienił w szczególności, że masz podniesioną moc a chłodzenie to podstawa.
  2. Na tą chwilę uważam, że masz uszkodzony prostownik? Programy w prostownikach są tak napisane, że dla akumulatora AGM napięcie szczytowe dochodzi do 14,8V , dla zwykłych kwasiaków ( tu dużo zależy od prostownika ) 15,5V - 16,5V - dlatego należy go ładować poza autem ponieważ większość modułów auta ma zakres pracy w przedziale 9V - 16V. Może na początku sprawdź miernikiem napięcie ladowania porównując je że wskazaniem na prostowniku? Napięcie 12,9V - 13,1V na koniec ladowania to normalne wartości. Prąd zazwyczaj oscyluje w przedziale 0,1A - 0,6A. Wcześniej koledzy z forum napisali ,że odzysk energii powoduje ,że aku AGM może naładować się MAX. od 75% - 85%. Według informacji z NEWTIS, system zarządzania energią raz na jakiś czas pozwala doładować akumulator do 100%. Ja nigdy tego nie zauważyłam w swoim BMW. Jest to robione aby zregenerować/odmłodzić baterię. Podam ci jeszcze jedną sytuację abyś miał jakiś punkt odniesienia jeśli chodzi o ładowanie AGM w czasie jazdy. Nadmienię, że moja bateria to 105Ah a data produkcji to połowa 2013r. Gdy jadę autem a bateria nie jest w dobrej kondycji, napięcie ladowania oscyluje w przedziale 14,4V - 14,7V. Odzysk energii 14,7V - 15,0V. Jak naładuje baterię po przez awaryjne punty rozruchu auta to napięcie w czasie jazdy wynosi 13,0V - 13,2V. Taki stan utrzymuje się kilka dni. Odzysk energii to 14,6 - 14,8V O prądzie nic ci nie powiem w czasie odzyskue energii, poobserwuje i zdam relację. Dobrze by było abyś w czasie ładowania AGM prostownikiem pomierzył napięcia pod maską silnika i bezpośrednio na akumulatorze. Zrób to gdy auto wejdzie w stan uspienia. Oczywiście, wartość napięcia może się różnić ponieważ duży wpływ ma na twardość temperatury zewnętrznej.
  3. Jak podpinasz przyczepkę to otwierają ci się rolety chłodnicy. Jak włączasz klimatyzację to włącza ci wiatrak elektryczny, który chłodzi komorę silnika. Moje auto jest garażowane i mogę pozwolić sobie na to aby nie włączać nawiewu do momentu uzyskania temperatury 85°C płynu chłodzącego. Auto rozgrzewa się po przejechaniu 4 - 6 km. Oczywiście mówię tutaj o płynie chłodzącym a w garażu mam zazwyczaj +10°C.
  4. Uogólniając......najszybciej rozgrzewa się płyn chłodniczy. Następnie olej silnikowy a na końcu automatyczna skrzynia biegów. Wyglada to tak ,załóżmy że płyn chłodniczy łapie te ok. 90°C po przejechaniu 10km.... Olej silnikowy potrzebuje 20km a automatyczna skrzynia biegów 30km. Ja osobiście najszybciej zagrzałem olej w ASB po przejechaniu 20km . Ale to było lato i jazdę kontynuowałem jadąc autostradą. Jeżdżąc po mieście czy drogach krajowych olej w ASB nagrzewania mi się w przedziale 25 - 30km. Odnośnie wskazówki na zegarach- temperatura oleju silnikowego. To wskazanie jest błędne. Ono bardziej pokazuje tempo nagrzewania się płynu chłodzącego.
  5. Jeśli chodzi o czujnik temperatury przed DPF to wszystko masz opisane powyżej. Jeśli chodzi o sondy to też masz opisane jak je sprawdzić aplikacją BTool. Muszę poszukać czy sondy można sprawdzić na podstawie pomiaru rezystancji. Ty masz silnik B47.....? Według schematu elektrycznego dla silnika B47 można sprawdzić rezystancje SOND w bardziej dostępnym miejscu. Jest to kość X941*1B. SONDA przed katalizatorem B334 , plus na cewce to pin nr.1. SONDA za katalizatorem pin nr.4. MASĘ/MINUS podłączasz pod kość komputera auta z kości X460*11B. Masy/Minusy dla sondy przed katalizatorem B334 pin.nr.94 a za katalizatorem B335 pin.nr.93.
  6. Chroni układ chłodzenia przed zamarzaniem, a części metalowe przed korozją Zapewnia doskonałą wymianę ciepła, a tym samym poprawia wydajność chłodzenia silnika. Zarówno krzemiany, jak i kwasy organiczne zapewniają właściwości antykorozyjne, które pozostają podczas starzenia Przyjazny dla uszczelek, węży, rur i części z tworzyw sztucznych. Ja bym szukał płynu spełniającego normy BMW. Do daty 01.04.2020 norma dla naszych BMW to BMW GS 94000. Po tej dacie norma oznaczona jest BMW LC - 87. Ja osobiście zalewam MOTUL AUTO COOL EXPERT -37°C Preferowane płyny chłodnicze..... Numer katalogowy BMW OE 1,5l płynu chłodzącego 83 19 2 211 191 Ps. To jest moje prywatne odczucie, organoleptyczne.... swojego czasu kupiłem płyn chłodniczy FEBI ( 5L za 50,- ) w porównaniu do MOTUL ( 5L za 100,- ) mając jeden i drugi na palcach czułem, że MOTUL jest dłużej tlusty/śliski gdy pocieram o siebie palcami. To dało mi trochę do myślenia co spowodowało, że nie zalałem FEBIego , który posiadał normę BMW.
  7. Aby zwolnić kostkę musisz wykonać dwa ruchy. U mnie jest biały jezyczek, który przesowasz do tyłu a nastepnie naciskasz na niego ( naciskasz na niego aby przeciwna jej część uniosła się do góry, coś podobnego do ruchu chustawki dla dzieci ). https://youtu.be/9hBn6w_2RFc?si=9X6czOxJwxexZgBT
  8. Ja mam nalatane niecałe 260kkm. Tydzień temu wymieniałem rozrząd i kilka innych rzeczy ( głównie simeringi , oringi i uszczelki ). Ten króciec też miałem kupiony lecz mechanik olał sprawę bo trzeba było przy tym zdjąć kolektor ssący. Chyba będę musiał zrobić to sam przy okazji czyszczenia kolektora ssącego? Powiedz mi ile płynu chłodniczego musiałeś dolać ( słyszałem, że 200 - 300ml ). Jakiej firmy kupiłeś króciec wodny ( ja zakupiłem Gates ). U mnie wymiennik ciepła ASB lekko podciekał. Jeśli będziesz chciał przy tej robocie wymienić dodatkowo oringi przewodu olejowego łączącej skrzynię automatyczną biegów z wymiennikiem ciepła podam ci numery oringów które są tańsze o 30,- zł. na sztuce ( mówię tu o dwóch oringach wchodzących do automatycznej skrzynki biegów)
  9. Tak, zdjęcie poglądowe masz już w tym temacie . Przejrzyj na spokojnie jeszcze raz wszystkie zdjęcia .
  10. Nie mam pojęcia.... W aplikacji BToll można wysterować działanie rolet chłodnicy.
  11. Zaopatrz się w część nr.22 i ewentualnie nr.4 ( jest to metalowa uszczelka, u mnie ona była zardzewiala ). Oczywiście części dobierz po numerze VIN. Ja , przy okazji wyczyścił bym część nr.3 bo ona najszybciej i najmocniej obchodzi sądzą.
  12. Tak wiec, wszystkie wcześniej wpomniane czujniki wraz z nieszczęsnym czujnikiem temperatury I ciśnienia ON wchodzą to tej samej kości komputera auta . Jest ona pokazana na początku tematu A460*11B
  13. Po kolei..... Zgodnie z opisem sprawdź czy uda Ci się ręcznie otworzyć rolety chłodnicy. Zrób to gdy masz wyłączony zapłon jak i z włączonym. Rolety dostają zasilanie gdy jest włączony zapłon ( magistrala 15N . ) Może mechanizm rolet jest uszkodzony i pęd powietrza zbyt mocno chłodzi komorę silnika? Druga sprawa..... Sondy .... w aplikacj BTool masz parametr napięcie sond. Gdy silnik się rozgrzewa to jedna z sąd zaczyna powolutku pracować. Nie pamiętam, która ale druga z nich włącza się nie co później. Gdy rozgrzeje ci się silnik to napięcie na sondach powinno wynieść ok. 850mV . Trzecia sprawa.... Wcześniej wspominany czujnik temperatury jak i sondy są blisko siebie. Zobacz czy jakiś gryzoń nie uszkodził Ci przewodów ? Zwróć również uwagę czy we wtyczkach od tych czujników nie ma oleju napędowego ON? Na pewno należało by sprawdzić czujnik temperatury I ciśnienia oleju napędowego ponieważ ma on wadę i przepuszcz ON który dalej idzie do komputera auta zalewając go i dalej innymi przewodami ON le i do czujników. Muszę sprawdzić czy czujnik temperatury I ciśnienia ON jest w tej samej kości co reszta czujników opisanych w tym temacie. Jeśli ten czujnik temperatury I ciśnienia puszczą to oeracja naprawy może być bardzo kosztowna. Jest mnóstwo filmików na ten temat na YouTube.
  14. W aplikacji usuń jak najwięcej parametrów do odczytu aby była jak najszybsza. Żeby nie skupiać się nad ekranem telefonu włączam nagrywanie. Później na spokojnie sprawdzam parametry rzeczywiste auta.
  15. 500°C to za mało w czasie wypalania ......
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.