Skocz do zawartości

Rebus

Zarejestrowani
  • Postów

    19
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Rebus

  • Urodziny 13.08.1981

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW E46 2003 rok . 2.0 Diesel 150 ps Steptronic.
  • Lokalizacja
    Jelenia Góra

Osiągnięcia Rebus

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Więc : Byłem w Autoryzowanym Niemieckim serwisie BMW Vogel Zwingenberg, i okazało się że problem który nas trapi jest bardzo popularny ! Praktycznie każdy automat przy naszych przebiegach zachowuje się tak samo . Ogólnie rzecz biorąc, Skrzynie są bezobsługowe , więc serwisy oleju nie muszą wymieniać i tego sami z siebie nigdy nie robią.. Ale na życzenie klienta, owszem :) Rozwiązaniem naszych problemów jest lista czynności które należy wykonać-potem problem zniknie a skrzynia będzie robić dalej tysiące kilometrów bezawaryjnie.. Podam od razu Cennik usług w Niemczech ( W pl podejrzewam że ten sam ) Zdiagnozowanie Usterki skrzyni to Koszt : 30.40 Euro A Potem ; 1 : Wymiana Oleju w skrzyni Biegów 77.76 Euro ( Z góry zakładają Max 9 litrów ), Długo tłumaczył mi o co chodzi, Jakieś przepłukanie, dolewanie...Wiedzą najlepiej. 2 : Filtr W Skrzyni 62.85 Euro ( Nazywał je sitkiem, że się brudzi przy tym przebiegu i trzeba wyczyścić ) Możliwe że fitr to osobna sprawa ale usługa jedna. 3 : EGS-Steuergerat prog. 22.80 Euro ( Wgrywanie nowego oprogramowania do skrzyni ) Z tego co mi tłumaczył, skrzynia bedzie uczyć się od nowa przeżucać biegi-zabieg także obowiązkowy Do Tych cen, należy doliczyć MwSt 33.21 Euro podatku . Łączny Koszt To 208.01 Euro i Cieszymy się autem jak Nowe ! ! Uważajmy, komu auto oddajemy do naprawy bo specjalistów Zenków stawiających swoje diagnozy jest wielu :PP Dodam, że w cenie diagnozy jest sprawdzenie ogólnego stanu skrzyni, bo do tego wszystkiego może dojść jeszcze wymiana jakiegoś ( Sprzęgła ), ogólnie żadko się zdarza. Ceny nie znam, nie trzeba było :PP Mam nadzieje że dałem Otwarty obraz wielu osobom borykającym się z problemem ! Bo nawet nasze Polskie serwisy, nie wiedziały od czego zacząć .A Najłatwiej powiedzieć , że skrzynia zuzyta co jest kompletną bzdurą aż niemiec się uśmiał :) Swoją drogą - Polecam wymianę poduszek pod silnikiem i skrzynią na tylko i wyłącznie oryginalne ! ! Żużycie wybija inne elementy, a nie chcemy przecież jeździć tylko ze znaczkiem BMW a z ideą auta wygodnego i niezawodnego .. Sam zabieram się za wymianę poduszek, w innym wątku napiszę jakie są ceny w Niemczech i co w pudełku :) Pozdrawiam i Szerokiej Drogi :)
  2. Więc jest rozwiązanie problemu ! Ale czy ktoś to w ogóle przeczyta ? Bo widziałem już co najmniej dziesięć nowych wątków...
  3. Hej, właśńie jestem przed wymianą poduszek, jak długą potrzebuje przedłużkę do swobodnego odkręcenia śruby ? Dobry pomysł z tym prętem :) Poduszki kupię w Autoryzowanym serwisie BMW w Niemczech bo tutaj obecnie przebywam. Koszt jednej to ok 41 euro tej pod skrzynie ale jeszcze jutro napiszę ile dokładnie i co mamy w pudełku :) A wymienić chcę pod silnikiem i pod skrzynią aut.
  4. Rebus

    320d kłopot z imobilajzerem

    W najgorszym wypadku jeśli koszty zaczną rosnąć a fachowcy mądrości będą opowiadać i nic nie robić to po prostu kupisz Komputer silnika, EWS i kluczyk na allegro w komplecie i sam wymienisz - po kłopocie.. Taka operacja Ciebie kosztować będzie 800 złotych :) Inna sytuacja, o ile masz fachowca podłączyć się pod EWS i dopisać kluczyk - potem już pójdzie z górki a starego do tego potrzebować nie będziesz .. Myślę że nie kluczyć tutaj jest winny, bo pestki immo nie uszkodzisz i myślę że zasilania immo w kluczu nie potrzebuje :)
  5. Rozmawiałem ze znajomym co ma BMW 528i z taką samą skrzynią, miał identyczny problem i o dziwo jemu po wymianie oleju w skrzyni problem zniknął . Drugi z fachowców poinformował że mimo opini BMW i skrzyni bezobsługowej olej powinno się wymieniać co ileś tam - jedni twierdzą 60 tyś inni 80 ... Myślę że i ja to zrobię. Czy ktos może rzucić info, jak to zrobić :)
  6. Dzięki uprzejmości ludzi z portalu BMW-klub.pl dowiedziałem się z nr-vin że posiadam telefon bezprzewodowy.. Dokładnie to wygląda tak : S630A CAR TELEPHONE WITH CORDLESS RECEIVER Telefon samoch. z słuchawką bezprzew. Ale kupiłem bez słuchawki, jaką powinienem kupić ? Rozważam dokupienie bluetooth i domontowanie oryginała oczywiście bo chyba nie posiadam w swoim. Obecnie na Allegro jest kilka .
  7. A możesz kolego opisać dokładnie jak to zrobiłeś ? Czy trzeba skrzynie rozbierać czy tylko zdjąć ? Dokłany opis dla tych, co nie są mechanikami ale potrafią coś zrobić więcej przy aucie niż wymienić żarówkę.. Sam po opisie ocenić chcę, czy dam rade to zrobić. Czy wizualnie widać że to właśnie sprzęgło . No i jakie łączne koszty . . Pewnie połowa osób zaraz zacznie ściągać skrzynie-czego się nie robi dla naszego wózka...:) :D
  8. Ja lubię swój samochód to wymienie po 15 tysiącach z racji też i tego, że mam przejechane ponad 219 000 kilometrów. A co najlepsze, ponad 30 tysięcy kilometrów zrobiłem i jeździ bez awaryjnie- o czymś to świadczy.. BMW . A kupiłem z drobnymi usterkami i dopiero teraz opisuje tu, na forum co mu dolega i jak to naprawić...Nie chce żadnej innej m-ki, miałem wiele aut.
  9. Więc po siedmiu latach wlewania oryginalnego oleju BMW ( autoryzowany serwis w niemczech ) postanowiłem olej wymienić sam i wlać inny o tych samych parametrach 5w30.. Miał być to motul, lecz wyprzedali wszystko i kupiłem Castrol Magnatec 5 W 30 c3 kupiony też w Niemczech. Weszło mi pięć litrów a powinno 5,5 ( Dziękuje kolegom za wskazówki, pomysł z podniesieniem troszkę auta był trafny jak i z odessaniem strzykawką resztek z pojemnika na filter oleju ) Filter Firmy Mann ( Tak jak polecacie ) a w nim były dwie uszczelki - jedna Gumowa duża, i miedziana mała na korek spustowy oleju . Kupowałem wszystko w Niemczech bo tutaj pracuje. Olej Castrol Magnatec 5W30 c3 HTC-Syntheze 5 litrów kosztował 58 euro i filter Mann 722/coś tam 13 euro . Od razu po wymianie i rozruchu zauważyłem że silnik ciszej chodzi i kulturalniej pracuje -nie dymy przy kickdown jak wcześniej. Zrobiłem już nim 1600 kilometrów ponieważ od razu po wymianie musiałem jechać do Polski i jestem zadowolony . Olej Który kupiłem, posiada normę long Life 04 o której jest informacja z tyłu opakowania. Na przodzie nie ma napisu BMW więc wiele osób może zmylić.. Jest VW,MB,Audi cos tam jeszcze ale z tyłu jest dokładnie napisane jakie normy spełnia . Oczywiście DPF też ( chyba coś związane z filtrem cząstek stałych ) Nieważne. Także Ludzie nie rwijcie sobie głowy, jaki olej wlać ! Jesli nasze auto miało olej 5w30 Long Life to taki też kupcie, a jakiej firmy to już bez znaczenia. Sugerujmy się ceną - patrzmy czy oryginalny i cieszmy się dobrym Wózkiem. Nie sugerujmy się napisami 25000 kilometrów, bo jak zajrzymy na bagnet po 8 tysiącach to już będzie olej czarny a ja nie chce żeby mój silnik był smarowany do granicy możliwości na brudnym oleju jeszcze 17 tysięcy kilometrów. Dziękuje także za informacje kasowania inspekcji oleju ! Udało mi się za trzecim razem he he.. Pozdrawiam.
  10. Dobra kolego ! Wyślij też i mnie, to sklepiemy coś wspólnie i jak admin pozwoli to wrzucimy dla wszystkich . skiss@wp.pl
  11. Zamieść kolego zdjęcia gdzieś i wklej linki-każdy obejrzy :PP
  12. Proszę o mój nr Vin a także gdzie są umiejscowione jeszcze numery prócz nadkole ( nie w pobliżu komory, gdzie jest prosty dostep i szeroka możliwość manipulacji ) WBAAP71070EM09121
  13. Kolego ! Mamy ten sam problem-ciągnie się ten temat na forum, podam Ci linka i poczytaj sobie aż do dziś, kilka stron. Pozdrawiam viewtopic.php?f=69&t=116267
  14. Posiadam ten sam problem z wibracją silnika tyle że jeśli jadę naprawdę delikatnie i chcę delikatnie przyspieszyć to wibruje ( myślę że od trzeciego biegu mi się to zdarza i nie zawsze ale często ) Odnosi się wrażenie, jak by silnik się wkurzył że brakuje mu mocy przy dolnej granicy obrotów i za chwilę albo sam zmieni bieg albo trzeba samemu zdecydowanie zareagować nogą.Dałem koledze pojeździć, nie zauważył problemu ( charakterystyka jazdy ). Kupiłem rok temu to auto i już podczas jazdy próbnej wystąpił objaw -Nieważne, chciałem to BMW-( pewnie dla tego właścicielka pozbyła się wózka ) Kupiłem w Niemczech z komisu gdzie tylko BMW sprzedają . Na trybie S nie występuje wibracja ponieważ obroty kręcą się lekko wyżej więc idzie to sprawnie. Przyzwyczaiłem się do tego więc technicznie inaczej jeżdżę bo nie mam ochoty psuć sobie chumoru po śmiesznych ocenach serwisantów. Konkretnych opini tutaj nie widzę a temat już się ciągnie laaata.. :PP Udzieliłem się bo chciałem powiedzieć wam, że dzisiaj jechałem samochodem m-ki Opel Insignia w Dislu i automacie z 2009 roku lisingową w niemczech ( tutaj pracuje ) i był dosłownie ten sam objaw ! ! ! Przy 40 km/h się zaczynał . Ludzie to przecież prawie nowe auto ! Do tego serwisowane w serwisie opla w Niemczech . 149 000 Kilometrów...Masakra... Do tego hałas o wiele większy przy 120 km/h niż w naszych wózkach .. Zrozumiałem szybko, że mimo obecnej wady BMW jest to Samochód ! ! ! Reszta to po prostu pojazdy :) Obserwuje temat, w przyszłym tygodniu podjadę do Autoryzowanego Serwisu w Niemczech i może będę miał coś konkretnego żeby się z wami podzielić.. Pozdrawiam
  15. Dobrze że temat pojawił się dot.Telefonów w BMW ! Podpinam się pod temat i warto go rozkręcić ! Sam obecnie szukam rozwiązania. Kolego ! W BMW E46 w wielu wersjach jest seryjnie montowany Bluetooth, możliwe że posiadasz nawet moduł tylko kwestia wywołania funkcji parowania ! Jeśli nie, zawsze możesz dokupić oryginalny moduł ( który obsługuje dość ubogą liste telefonów ) Lub dokupić nieoryginalny ( dość drogi ) Moduł nawet obsługujący Iphone-a. Z Tego co się zorientowałem można sprawdzić po numerze vin czy takowy moduł u Ciebie w aucie jest lub zajrzeć z tyłu bagażnika po stronie kierowcy czy posiadasz moduł z napisem ELF ( To jest Bluetooth ) , gdzieś tam ukryty siedzi ( Puszka koloru metalicznego )- u siebie nie zlokalizowałem w E46 Kombi. Jak trzeba będzie, dokupie :) Dodam że Seryjny Bluetooth działa wyśmienicie ( testowałem u kolegi ) i jest niezależny- nie potrzebuje słuchawki a w to miejsce po łokietnikiem można wstawić uchwyt na kubki- Są na allegro.. Bluetooth ( ELF ) na allegro kosztuje od stu złotych w górę. Pazerni po 450 sprzedają i więcej.. Wystarczy sprawdzić czy mamy instalacje pod BT lub Ciągniemy kable... Jak ktoś posiada wiedze, ugryzł temat niech pisze bo właśnie pracuje nad tym zestawem . Wielu się poddało ( nie kochali swojego auta )..
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.