Skocz do zawartości

hitch5

Zarejestrowani
  • Postów

    96
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Różne

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia hitch5

  1. hitch5

    Opony lato/zima dla iX

    Teraz Cię zaskoczę, ale ev6 też ma seryjnie opony z pianką wygłuszającą.
  2. hitch5

    iX3 uszkodzony silnik

    W Jaguarze po zdiagnozowaniu czekaliśmy 2 miesiące. Na szczęście dostaliśmy wtedy nowszy egzemplarz jako auto zastępcze.
  3. hitch5

    Wyciszenie iX

    Musisz generalnie mieć wrażliwe ucho, dla mnie IX w serii jest bardzo dobrze wyciszony. Słychać jedynie toczenie letnich walców z szerokimi opiniami, ale jakoś mi to nie przeszkadza.
  4. hitch5

    iX3 uszkodzony silnik

    Ja jestem po wymianie tylnego silnika na gwarancji w Jaguarze. Niestety, na razie producenci jeszcze się uczą silników elektrycznych.
  5. hitch5

    iX3 2025 Neue Klasse

    Jak aktualnego IX3 fanem nie jestem tak ten nowy zapowiada się świetnie.
  6. U nas to tak wygląda. Po ostatnich testach KiI EV9 zacząłem szukać przyczyny wyższego zużycia energii na krótkich trasach w mieście niż w tym czołgu. Wyłączenie klimatyzacji z tyłu bardzo pomogło.
  7. My też ogólnie jesteśmy zadowoleni, w dobie przybywających jak grzyby po deszczu odcinkowych pomiarów prędkości komfortowa natura "bobra" jest bardzo fajna. 🙂
  8. Z jednej strony tak, z drugiej takie q8 również z pneumatyką ma trochę inną charakterystykę prowadzenia. Taki był zamysł konstruktorów BMW, tyle. Za to komfort Ix ma świetny i tu się chyba zgadzamy 🙂 A8 też na eskach i autostradach przełączam na Dynamic, po prostu cenię pewność prowadzenia.
  9. Nie liczyłbym na aż taki przeskok lato vs zima. O ile ogrzewanie na krótkich odcinkach potrafi zwiększyć zużycie o nawet 50 % i na przykład u mnie mam nawet ponad 40 kWh po mieście, tak w trasie różnica wynosi 10-15, maksymalnie 20 %. W moim przypadku ze względu na dużo węższe opony zimą różnica zasięgu w trasie pomijalna. Tak czy inaczej, Ix jak na takiego kolosa w trasie jest naprawdę dość oszczędny. Za 2 tygodnie będę porównywał go z Kią EV9 AWD, już teraz wiem, że o ile pod kątem przestronności przegrywa z kretesem, tak pod kątem zużycia energii i zasięgu będzie lepszy.
  10. Mamy trochę inne odczucia: do turlania się po mieście i do niespiesznej jazdy po krajówkach normalny tryb zawieszenia zachwyca komfortem, ale na eskach, autostradach czy przy bardziej energicznej jeździe po zakrętach zawieszenie w tym trybie jest za miękkie. Moja żona na przykład jeździ tylko na sporcie, bo mówi, że nie lubi bujania. M60 testowałem, jest trochę lepiej, ale nadal I-Pace to to nie jest. Zresztą nasz Ix w trybie sport prowadzi się gorzej niż Jaguar w trybie komfort i jest mniej zwinny niż EV6. Trzeba oczywiście pamiętać, że to są jednak mniejsze auta i nie tak komfortowe (chociaż Jaguar też jest bardzo wygdny). Skrętną oś mam, ale nie mam porównania bez. Auto zawija się jak dużo krótsze EV6, sam rozmiar powoduje, że czasami trzeba szukać odpowiedniego miejsca. Gdybym miał zamówić nowy egzemplarz to wybrał bym standardowe zawieszenie adaptacyjne na kołach 21 cali (może bym poszukał innego designu felg). W tej wersji auto dla mnie było bardziej pewne w prowadzeniu niż nawet M60, a komfort nadal był bardzo dobry.
  11. Śledzę CR od dość dawna i generalnie bez zaskoczeń: Tesla gorzej niż EPA, a marki europejskie i azjatyckie raczej lepiej niż gorzej.
  12. Generalnie, nadal uważam, że różnica jest tak naprawdę niewielka. Dla przykładu w a8 d4 bardziej czuć zmianę z letnich 255/45 r19 na zimowe 235/50 r19 niż tutaj zmiana z 275/40 r22 na 235/60 r18. Ba, nawet mam wrażenie, że jeździ mi się lepiej na tych 20, nie czuję tak bujania. Opcję są 3: 1. Przyzwyczaiłem się do nastawionego na komfort zawieszenia, doceniam wygodę, a na trasach szybkiego ruchu już automatycznie włączam Sport . 2. Letnie opony mają bardzo miękką mieszankę 3. Muszę porównać ciśnienie, może musze je zwiększyć w letnim zestawie
  13. Generalnie zgadzam się z przedmówcą: te wszystkie konwersje to półśrodki i żadnego auta z tej serii bym nie kupił. Design IX-a jest kontrowersyjny, ale czuć, że od początku był projektowany jako elektryk. Tesla Model S mi się stylistycznie jako jedyna Tesla naprawdę podoba, ale nie odpowiada mi wykonie vs cena. Nie oglądałem jeszcze tego testu I5, ale 30 kwh przy 140 to zużywa IX50, chyba niekorzystne warunki były. A na A6 Etron czekam z niecierpliwością: poza designem ma mieć baterię 100 kwh, architekturę 800v, a druga generacja silników EV VAG w pierwszych testach wypada obiecująco.
  14. Nie chciałem już zaśmiecać tego wątku o Tesla(da się bardziej?), ale po jeździe IX na standardowym zawieszeniu miałem potwierdzić pozytywne odczucia tak jak opisywałeś porównanie standard vs pneumatyka w X5. Teraz widzę, że masz podobne jak jak odczucia z IX. Jak pisze kolega wyżej tryb Sport rozwiązuje problem, ale nie można ustawić trybu indywidualnego. W I-Pace przez 3,5 roku utwardziłem zawieszenie może 3 razy, bardzie z ciekawości niż potrzeby, ustawienie standardowe idealnie łączyło prowadzenie z komfortem. M60 nadal nie prowadziło się w standardowym trybie jakoś mega dynamicznie, miałem lepsze odczucia ze standardowego zawieszenia.
  15. hitch5

    Ależ tu cicho :)

    Wiem jak działają, zastrzeżenia mam do właśnie ledowych świateł mijania, porównując do innych aut, którymi jeżdżę: Audi A5 ma zdecydowanie lepsze światła mijania, a ev6 porównywalne. Dam znać jak przetestuję w jakichś warunkach, gdzie lasery będą miały okazję się wykazać.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.