Skocz do zawartości

spowiednik

Zarejestrowani
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E92 M3

Osiągnięcia spowiednik

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Pe.te dzięki. Wypis jest bardzo podobny do BMW Store, chyba nawet w BMW Store jest więcej, np. zestaw naprawczy do kół. Ale dziwi mnie, że ta płąaska kuweta ma tyle wytłoczeń, a teoretycznie nic z tego wyposażenia nie jest do niej dedykowane... Co do pakietu wyposażenia - wszystko się zgadza. Twoje zdjęcie przedstawia dokładny wygląd mojego bagaznika :)
  2. Witam, Przed chwilą przeszukałem działy związane z F10/F11 z hasłem bagażnik ( około 8 stron postów ). Przejrzałem wszystko i nie znalazłem odpowiedzi na zapytanie , które mnie interere. Ciężko jest mi również znaleźć w google zdjęcie lub informacje z wyposażeniem schowka bagażnika (tego pierwszego i drugiego pod podłoga bagażnika) wpisując hasła po polsku lub po angielsku typu BMW F11 trunk, trunk compartement, equippement, oryginal, etc. Dlatego bardzo proszę o pomoc. Szukam informacji na temat oryginalnego wyposażenia dodatkowego ( szczególnie bagażnika kombi w F11 525d xd) . Zakupiłem auto miesiąc temu i tak : - mam trójką i apteczkę w schowku w klapie bagażnika - jest super, - mam również zestaw narzędzi - taką saszetkę z czarnej skóry z czerwonym przeszyciem - z zestawem narzędzi podstawowych, w prawym schowku patrząc w bagażnik, No i to w sumie tyle co jest w aucie. Ponieważ chciałbym w miarę skompletować wyposażenie oryginalne ( nie wszystkie dodatki mnie interesują ) więc mam do bardziej doświadczonych kolegów pytanie : 1. pod pierwszą podłogą bagażnika w F11 jest kuweta ... u mnie jest w niej pokrowiec na auto. I pytanie do Was - czy w tej kuwacie mogły być jakieś oryginalne dodatki typu zestaw naprawczy kół, albo zestaw narzędzi etc? W drugim wytłoczeniu ( w głębi bagażnika) są wytłoczenia, które świadczyłyby o możliwości ułożenia jakiś części dedykowanych elementów. Ktoś coś wie ? Bardzo Wam dziekuję za odpowiedzi i pomoc. Chodzi o ten schowek : 2. Pod tym schowkiem jest kolejny z akumulatorem - zakładam , że tam już nic nie było z wyposażenia oprócz aku - dobrze myślę? Ogólnie w bagażniku dałem matę gumową i siatkę - nie widzę potrzeby i konieczności zakupu pasków i innych dodatków. Jeszcze poszukuję jakiegoś kołacznu na parasolkę, etc. Chce również dorwać oryginalną gaśnicą ( płaską ) pod siedzenie pasażera. Raczej inne sprawy typu dedykowane torby , itd mnie nie interesują. Ze swojej strony zrobiłem risercz, więc dzielę się wiedzą i linkami do ciekawostek związanych z wyposażeniem dodatkowym , oryginalnym : a) Sporo dodatków z BMW Store : https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/grupa/03-doposazenie-zmiana-wyposazenie-dod/vGV36404 b) Poszczególne dodatki typu : zestaw naprawczy w torbie i w plastiku, apteczka+trójkąt, pas mocujący, siatka trókątna boczna, kołczan, gaśnica, zestaw narzędzi : https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/71_0613-mobility-system/vGV36404 https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/71_0976-mobility-system/vGV36404 https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/71_0391-trojkat-ostrzeg-apteczka/vGV36404 https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/03_0344-pasy-mocujace-bagaznika/vGV36404 https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/03_1486-siatka-bagaznika-boczna/vGV36404 https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/03_0655-oslona-z-kolczanem/vGV36404 https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/03_1159-gasnica/vGV36404 https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/03_3633-driver-utility-set/vGV36404
  3. Witam, Zakupiłem BMW M3 E36 3.0/M . Auto jest seryjne. Model: BMW M3 E36 1994 Modyfikacje : brak modyfikacji Silnik: 3.0 (286 KM) Manual Układ dolotowy: Seria Układ wydechowy: Seria Układ paliwowy / wtryskowy: Seria Elektronika / wskaźniki: Seria Układ chłodzenia: Seria Układ napędowy: Seria Zawieszenie: Seria BODY KIT i wnętrze: Seria Samochód od razu idzie do modyfikacji. Cel : Street + Tor . Doprowadzenie silnika do mocy około 300 koni bez większego żyłowania mocy. Poniżej wypisane modyikacje. Koszty projektu : Średnia półka podzespołów - najprawdopodobniej za rok lub dwa wymienię auto. Zakładane modyfikacje : Chcę to auto odelżyć. Chcę wymienić hamulce, zawias, dolot, tłumik. Poza tym od razu rozkręcam i doprowadzam silnik do dobrego stanu - bez większych wodotrysków w mocy. Ponieważ rozpoczynam projekt, jest to moje pierwsze BMW prosiłbym forumowiczów o pomoc w ewentualnych uwagach dot. pracy przy samochodzie, a głównie o polecenie odpowiednich części. Proszę pamiętać, że nie robię driftowozu tylko streeta/tor. Prosiłbym tylko o konkretne uwagi. Postaram się wszystko dodawać do pierwszego posta dla potomnych. Taki temat również założyłem na innych forach. Na początek idą następujące modyfikacje - prosiłbym o informacje dotyczące części i rozwiązań, które zastosowaliście i możecie polecić : 1. Klatka : Opcja 1: Spawanie w dobrym zakłądzie - tylko odpowiednie materiały i sposób/schemat PZM - może to już wystarczy. Opcja 2 : Zakup klatki cert. i montaż samodzielny. Opcja 3 : Zakup klatki cert. i montaż w cert. zakładzie. Pytania - jak to właściwie jest z certyfikatami i jak można zamknąć tą sprawę. Co polecacie i jakie moga być koszty. 2. Wydech : Opcja 1: Cały Opcja 2: Części i spawanie. W sumie temat nie jest trudny, ale wrzucam bo może coś fajnego jest na rynku. Czy lepiej kupić pełnego customa, czy cześci i wyspawać. Które miejsca są newralgiczne, o czym pamiętać? Czy kolektor jest spawany czy odlewany i jak to jest z jego mocowaniem - warto robić/kupić nowy? 3. Układ dolotowy: Opcja 1: Gotowy zestaw. Co proponujecie? 4. Hamulce : Opcja 1: tarcze i klocki + przewody + może pompa + płyn. Opcja 2: Może od razu zesłapować coś lepszego w całości. 5.Zawias : Opcja 1: Customowy - bez gwintu, z ustawieniami twardości (bądź nie) + przeguby, poliuretany, etc. Opcja 2: Cystomowy gwint z twardościami + gumy, poliuretany, etc. 6. Silnik : Części konieczne : - uszczelki, - panewki, - pierścienie, - częściowa lub całościowa robota głowicy, - pompa oleju : albo delikatna modyfikacja, albo wymiana na mocniejszą. Części opcjonalne: - Rozrząd, - Koła i napinacze. Wszystko wiecie. Prosze podzielcie się wiedzą. Jeśli jest czego nie dopisałem prosze mnie poprawić. Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i pozdrawiam.
  4. MaciekE60 - dokładnie jest tak jak piszesz. Powiem szczerze - odpowiedzi ludzi są tutaj, na forum, co najmniej dziwne. Pytam o konkretne rzeczy, a ludzie piszą chyba tylko po to aby post się pojawił. To mój kolejny w życiu samochód i zawsze loguje się na forum przed zakupem auta i badam grunt... niestety chyba gorsze posty dostałem tylko na forum Opla :D. Z zupełnie innych źródeł wiem, że samochód może jeździć bardzo dobrze i może się nic nie popsuć, jednak sporo modeli E60/61, szczególnie przy wzmożonej eksploatacji i mniejszym dbaniu niż perfekcyjne potrafi pokazać rogi. Szczególnie na Polskich drogach i przy korzystaniu z tanich serwisów. Z bardziej kosztownych rzeczy są te, które wymieniło kilku ogarniętych użytkowników w tym poście - uwagi dot. głównie skrzyni automatycznej, układu kierowniczego i zawieszenia. Po 3 latach mogą i często występują pierdoły - problemy z klamkami, szybami, czujnikami - a ceny tych części jak to w BMW są drogie. Można było tak napisać od początku, jednak większość użytkowników bije pianę . Dziwne. Powiem tak - im gorsze posty będą pisane tym gorzej dla samych forumowiczów - zamiast konkretnej wiedzy przy zakupie lub usterkach będziecie czytali masę spamu i głupich komentów. Póki się wam samym nic nie dzieje w samochodzie fajnie jest pisać bzdury, natomiast jak coś walnie to nagle każdy narzeka że na forach nie ma konkretów.... Ja zdecydowałem się na inny, nowy samochód z gwarancją. To co zostało do tego momentu napisane wkleiłem w początkowym poście dla użytkowników, którzy będa potrzebowali tego tematu. Z mojej strony dzięki wszystkim za konkrety. Pozdrawiam.
  5. Oki. Hmmm, póki co to tak jak pisałem - raczej na trasach w Niemczech jeździł. Na dzień dzisiejszy zero luzów, zero jakichkolwiek nieścisłości w geometrii.
  6. wydaje mi się że dobrze cene zerknąłem. Nigdzie nie było napisane, że mówimy o oryginalnych częściach. A poza tym - sprawdzę, ceny tych części jak będę miał listę. Hehe, powiem tak - przez takie głupie komentarze, które zaśmiecają post, i kłótnie o bzdury, post staje się nieczytelny i gówno można w nim znaleźć. Koniec OT. W temacie przewodnim wpisze póki co to co się pojawiło, bo poźniej w tym bałaganie nic nie znajdziemy. Auto ma trzy lata robiło po jakieś 30 k km w niemczech z tego co wiem sporo pomiędzy dwoma miastami czyli na trasach. Z ciekawości - Co jest przyczyną ( możliwą) walnięcia przekładni w takim zakresie przebiegu? Chodzi o odme separatora oleju czyli w sumie separator ? Dzięki za posty i czekam na więcej.
  7. Auto sprawdziłem. Było uderzone z góry. Wymieniona maska i reflektor, lakierowany błotnik. Poza tym cały dół dobry łącznie z przednim zderzakiem. Wszystkie części za wyjątkiem maski i reflektora oryginalne z tego samochodu ( chłodnice, kamera, etc). Auto od Krzyżaka, pełna historia i wszystko zmieniane na czas zgodnie z archiwami BMW w Niemczech. Dlatego mocno się zastanawiam. Filtry oleje to podstawa - jestem naszykowany na tego typu wymiany. Tłumik drgań paska to koszt 300 złotych w oryginale albo mniej. Mnie nie chodzi o ocene auta, tylko o to co padło w tych granicach przebiegu użytkownikom tego, lub wyższego silnikowo modelu z xdrivem.
  8. Witam, Jak w temacie - sprawa dotyczy samochodu 525, x-drive, diesel - 100k przebiegu z 2009 roku. Mam możliwość zakupu takiego auta. Samochód miał uszkodzenia powłoki lakierniczej i lampy natomiast nie miał wymienianych części mechanicznych dlatego traktuję uszkodzenia jakby ich nie było. Potwierdziłem historię i przebieg. Zakładam, że zrobię tym samochodem maksymalnie 60-80 tyś kilometrów i je sprzedam. Moje pytanie kieruję do osób , które takim autem jeździły. Na jakie usterki mogę liczyć użytkując ten samochód w przedziale 100 000 - 200 000 km? Co może być do wymiany poza sprawami eksploatacyjnymi? Co się Wam popsuło? Jeśli podacie przybliżone koszty napraw będę bardzo wdzięczny. Z góry dziękuję za rzeczowe odpowiedzi. Na koniec napiszę, że czytałem wątki dotyczące silników diesla i xdriva oraz usterek w tych modelach, które były na forum. Opinie ludzi dotyczyły zazwyczaj samochodów powyżej 200 tyś km czyli nie dotyczyły mojego zapytania. I od razu proszę o wstrzymanie się od pisania opinie diesel vs benzyna, o opinie powyżej przebiegu 200 tyś km oraz o opinie "bo kolega kolegi jeździ ...". ODPOWIEDZI Z POSTÓW PONIŻEJ : - Automatyczna skrzynia biegów - filtr, olej, separator - Tłumik drgań z paskiem i napinaczem - 2000 zl - Przekładnia kierownicza, nowa 6-10tyś + wymiana+geometria w zależności od posiadania AS bądź nie, ewentualnie regeneracja jakieś 1500zł. - Klapka kolektora - Tuleje wahacza, - Kula wahacza przedniego około 200zł w serwisie
  9. Co do kosztorysu - zaczynam robić. W sumie z zawiasem i heblami nie będzie problemu. Tłumik i dolot to samo. Części mnóstwo, koszty różne. To samo tyczy się kubełków, kierki, robionej deski. W sumie nie znam kosztów przeróbki elektryki i przesterowania - ale zakładam, że w każdym aucie podobnie - tutaj może być tylko taniej a nie drożej niż w Japońcach. Nie wiem jeszcze jak będzie wyglądała sprawa z kosztem klatki i gdzie zrobię. Najpierw jednak muszę ustalić, czy od razu szukać mki i ją rzeźbić, czy kupić np 316, 318, 325 i kupić napęd skrzynie i silnik z rozbitka z Anglii. Nie znam się na mechanice w takim stopniu, żeby samemu dłubać - mam kasę. Robiąc kosztorys do 200 SX stwierdziłem, że kwoty są spore i nie ma sensu na pierwszy ogień walić z grubej rury. Co do BMW - na oko, będzie to połowa tego, co musiał bym włożyć w Japońca. Auto ma nie wyglądać - ma jeździć. Chce mieć auto, które moge docisnąć bez bólu. Chce jeździć, dlatego wydaje mi się, że nie ma co kombinować, tylko zostać przy silnikach BMW - poczynając od części od E36, później może swapować z E46. A wracając do sprawy - DjAquaz - tak słyszałem, że 325 to dobra opcja. Ponieważ auto będzie dobrze wybebeszone, więc masa spadnie diametralnie. Myślę, że na początek 220 kucy w zupełności wystarczy. Ale pewnie po jakimś czasie będę chciał zmienić na coś mocniejszego. Nie wiem, czy zamiast kompresora nie walnąć po prostu czegoś z modelu późniejszego. Wiesz może jak wygląda sprawa później z przełożeniem części z E46? Zapina się to wszystko na oryginalnych mocowaniach? Pytanie zresztą to samo czy jeśli miałbym 325, to czy S50B30 lub S50B32 wraz ze skrzynią i napędem wejdzie tam bez problemu ( nie pytam o miejsce, ale o mocowania ) czy trzeba będzie wzmocnienia robić, albo przerabiać uchwyty. Info jeszcze zweryfikuję, ale pytam, bo nie chce wydac kasy na np. 318, a później pluć sobie w broge , że nie dołożłem i nie kupiłem czegoś innego, a jest źeźba, bo skrzynia ma inne mocowania. A na BMW się kompletnie nie znam. Z góry dziękuję za podpowiedzi.
  10. Witam, Mam pytanie odnośnie modelu E36 Coupe. Mam zebrane fundusze na auto do driftu. Wybrałem ten model ze względu na dostępność i cenę części, jak i zalety prowadzenia. Szukam modelu, który może być goły, bo wszystko będzie robione od zera. Nowy zawias, nowe hamulce, klatka, siedzenia, elektryka itd. Jestem obecnie przez zakupem auta i chciałbym uzyskać informacje, czego najlepiej szukać jeśli chodzi o budę. Główne komponenty to zawieszenie i silink. Chciałbym kupić budę taką, aby mieć jak najmniej przeróbek związanych ze swapami silnika ( najpierw pewnie pójdzie któraś z jednostek 19XKM, później raczej od M) oraz zawieszeniem. Znając przeznaczenie auta proszę o podpowiedzi : 1. Czy był różnice w modelach jeśli chodzi o wzmocnienie mocowań zawieszenia? Tzn czy jest jakaś buda, która jest wzmocniona i lepiej nadaje się do takich przeróbek niż inne? 2. Czy są jakieś problemy jeśli chodzi o przełożenie silników ? Chodzi mi o silniki z E36 do E36. Może któraś buda również różniła się mocowaniami silnika? Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam. _______ Poprawiłem tytuł. Zapoznaj się z formatem tytułowania wątków dla tego działu. Następnym razem otrzymasz ostrzeżenie. mattiss
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.