Skocz do zawartości

zerD

Zarejestrowani
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E90 N52B30

Osiągnięcia zerD

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Witam wszystkich pomocnych :) Żona posiada F20 pre lci z 2012 z fabrycznie rozszerzonym licznikiem kombi 6WA. Mi się zamarzył w jej aucie :) licznik black z wersji LCI oczywiście również 6WA. Licznik jak wiele innych w przeszłości (E90, F30, F10) został wyczyszczony i przygotowany do montażu oraz kodowania. Tu właśnie pojawia się mój problem ! W moim aucie jest kombi a ten lci to kombi2 który był montowany dopiero od 0717. Teoretycznie po zmianie zeitkriterium powinienem zobaczyć kombi2 ale tak nie jest. Ani esys ani ista nie widzi nowego licznika, brak komunikacji. Licznik przygotowany właściwie bo zaciąga mój przebieg i nie ma kropki. UWAGI: ten nowy czysty licznik próbowałem zainstalować w F45 2017 u znajomego i sytuacja ta sama - brak komunikacji. Próbowałem swój niegrzebany licznik zainstalować w jego F45 i to samo - brak komunikacji. Próbowałem jego niegrzebany licznik zamontować u siebie w F20 i to samo - brak komunikacji Takie doposażenia robię hobbystycznie w swoich autach i nie robię tego codziennie więc może o czymś zapomniałem ? Spędziłem nad tym naście jak nie dziesiątki godzin i skończyły mi się pomysły... PS. Pisałem na sasiednim forum jednak żadnych podpowiedzi nie uzyskałem :(
  2. zerD

    Felgi do F10

    Co do opon to co kto lubi. Nie raz mocne obniżenie i rodzaj felgi wymusza założenie takiej a nie innej opony... Wracając do tematu czysto informacyjnie poniżej zdjęcia felgi 9x19 z oponą 235/40/19 oraz 245/40/19 po prawej. Może komuś się przyda Przy omawianych felgach 9x19 ET37 przód i 9x19 ET 18 tył i oponie 235/40 należałoby zejść jeszcze do dołu ok 4 cm aby to dobrze wyglądało. Ja zdecydowałem się na 245/40 i wyszło to tak. Z przodu dystans 10 mm. Z tyłu sama felga. Moim skromnym zdaniem też powinno się zejść jeszcze ze 2 cm aby było lux ale to może z czasem...
  3. zerD

    Felgi do F10

    tak się zastanawiam czy bieżnik przy tak niskim ET schowa mi ładnie. zastanawiałem się też na 235/40 poniżej różnice miedzy 245/40 a 235/40 Diameter 678.6mm 670.6mm Circumference 2131.9mm 2106.8mm Speedo error 0% 1.19% Reading at 30mph 30mph 30.36mph Reading at 60mph 60mph 60.72mph Czy to jest do zaakceptowania ?
  4. zerD

    Felgi do F10

    Czy tym rozmiarem przy 9" uzyskam naciąg zbliżony do tego co miałem na czarnej F11 ?
  5. zerD

    Felgi do F10

    Potrzebuje Waszej pomocy w doborze opon bo pamięć jest zawodna :) ze dwa lata temu miałem F11 z felgami styling 467 9x19 ET37 z F15 i wszystko się zgrało jak widać na zdjęciach tylko nie pamiętam jakie opony tam założyłem żeby mieć jakieś rozeznanie... Teraz mam nowe F11 i robię nowe podejście a mianowicie felgi styling 594 w rozmiarze 9x19 ET 46 przód oraz 9x19 ET18 tył z F16. Przód z tym ET musi być na dystansie żeby to miało ręce i nogi ale za nic w świecie nie wiem w jakie opony celować... Tylne ET jest niskie więc jest na krawędzi jak widzicie. Coś ktoś mądrego podpowie ? Dodam tylko że z przodu są zamontowane sprężyny Eibach pro-kit -30 a tył to wiadomo ustawi się jak się chce
  6. Drodzy forumowicze :) Wprawdzie temat dotyczy E60 ale zasada działania we wszystkich modelach jest podobna... Żona jeździ E87 2005 pre lci bez MOST którą będę doposażał w nawigacje professional. Ani dawca z którego był wyjęty zestaw ani moje auto nie miało bluetootha, żadne z nich również nie było wyposażone w instalację elektryczną pod bluetooth. Z kabelkami sobie poradzę tylko nie wiem co powinien podłączyć aby działało z $609. Moduł ULF skasowałem z listy bo ten chyba potrzebuje instalacji telefonu w podłokietniku a to baaardzo dużo kabli. Pozostają moduły TCU, MULF i MULF 2. Dodam że nie zależy mi na usb a na samym telefonie. Znalazłem ciekawą instrukcje montażu tylko czy ona zadziała z CCC ? https://translate.google.com/translate?hl=pl&sl=en&u=https://www.babybmw.net/forum/viewtopic.php%3Ft%3D54406&prev=search&pto=aue według mojej oceny najlepszy będzie MULF. Czy mam rację ?
  7. Replace (not insert !!!) byte 70 0F (1 pair) with "FF" (long VIN) (b) Replace all bytes from 80 00 to 80 0F (the whole line) with "FF" (long VIN) © Replace bytes 590 0E and 590 0F (2 pairs) with "FF" (short VIN) (d) Replace bytes 5A0 00 to 5A0 04 (5 pairs) with "FF" (short VIN) czyli to co napisałem zmiana vinu krótkiego i długiego. Zastanawia mnie po bo odczycie mojej pamięci pierwsze dwa wiersze były wyzerowane całkowicie zanim cokolwiek edytowałem. Czy to jest właściwy odczyt ?
  8. Tombo* a możesz napisz w których kolumnach dokładnie zmienić vin oraz przebieg ? Przebieg to pierwsze dwie kolumny ? Vin to 17 znaków długi vin oraz 7 znaków krótki vin ? Czy jeszcze gdzieś coś trzeba zmieniać ?
  9. Przy edycji pliku zmienia się suma kontrolna pliku. Czy R270 po takim wgraniu podstawi właściwą sumę kontrolną, czy podstawi się ona automatycznie po kodowaniu plikiem MAN ? Czy potem diagnozując kombi testerem nie będzie błędu pamięci eprom ?
  10. Skończyłem montaż u siebie. Wszystko się pokryło z Twoim opisem poza wspomnianą przesłoną i przekaźnikiem. Nie miałem czasu ani chęci na testy więc podłączyłem zgodnie ze schematami które wcześniej wkleiłem i oczywiście wszystko działa. Temat bardzo dobry i bardzo pomógł, zaoszczędziłem czasu na studiowaniu wszystkich schematów. Dzięki.
  11. Mam w takim razie kolejne pytanie odnośnie 6. Pompka spryskiwaczy. Pompką steruje moduł GM5 (moduł komfortu). Trzeba uzupełnić pin w środkowym gnieździe modułu (X253), które ma 54 piny. My korzystamy z pinu nr 12. Wysteruje on nasz przekaźnik, który uruchomi silnik pompki spryskiwaczy. Przekaźnik ma dość grube przewody, bo aż 2,5 mm. Zasilanie bierzemy ze skrzynki bezpieczników, uzupełniając odpowiednie miejsce (bezpiecznik nr 51, 30A). Można również wziąć napięcie z innego miejsca, jeżeli pojawia się po stacyjce. Przekaźnik umieszczamy obok modułu GM5, masę pompki i przekaźnika możemy połączyć razem z pinem nr 85. Pin nr 30 to nasze zasilanie ze skrzynki bezpieczników. Pin nr 86 łączymy z pinem nr 12 modułu GM5. Pin 87 to zasilanie silniczka pompki. Według Twojego opisu używamy 4 przewodów z przekaźnika... jakiego przekaźnika używałeś ? Oryginalny przekaźnik K6 który jest od pompki spryskiwacza lamp ma tylko 3 przewody jak na schemacie poniżej i wygląda na to że u Ciebie pin nr 86 połączony z pinem 12 modułu GM5 w oryginalnym przekaźniku w ogóle nie występuje. Według danego schematu pin nr 85 jest sygnałem GM5 i zarazem masą wspomnianego przekaźnika... Dobrze to czytam ?
  12. Na wstępie chciałem napisać ze świetny temat i kawał dobrej roboty wykonałeś jednak mam pytanie odnośnie 4. Podłączenie bixenonu do modułu LCM. W lampach typu bixenon mamy dwie ruchome przysłony, dzięki którym mamy lepsze światła drogowe. Ich sterowanie odbywa się poprzez moduł LCM. Kostkę uzupełniamy jak wyżej. Schemat: Pin 2 modułu świateł do reflektor prawy pin nr 2 kostki (X10107). Kolor GE/RT, 0,5 mm. Pin 36 modułu świateł do reflektor lewy pin nr 2 kostki (X10106). Kolor GE/BR, 0,5 mm. otóż u Ciebie w czarnych kostkach bixenonou (X10106) oraz (X10107) jest zajęty tylko jeden pin nr 2 a u mnie wszystkie 3 piny są zajęte. Według schematu jaki znalazłem piny nr 2 tak jak u Ciebie idą do LCM, piny nr 1 mostkują się i idą do kości OBD natomiast piny nr 3 mostkują się ze sobą oraz pinem 15 modułu LCM i idą do bezpiecznika F32 5A w skrzynce bezpieczników. Orientujesz się może skąd ta różnica ? Czy muszę podłączyć wszystkie 3 piny czy wystarczy tylko 1 jak u Ciebie ? Czy może to mieć związek z automatem świateł ?
  13. I ja muszę się zwrócić o pomoc... być może Wy macie jakieś pomysły na mój problem. Ostatnio kupiłem żonie E84 dość dobrze wyposażone jednak bez tempomatu. Kupiłem SZL, zamontowałem, zakodowałem i wszystko pięknie działało wraz z wyświetlaniem prędkości na zegarach. U znajomego stała rozbita E70 i przypomniałem sobie że mogę mieć tempomat z funkcją hamowania :) więc zamontowałem u siebie SZL z funkcją hamowania. Przy kodowaniu na 540 bo takie miałem oczywiście wszystko działa łącznie w wyświetlaniem prędkości na zegarach poza hamowaniem i dynamicznym przyśpieszaniem. Po zmianie kodowania na 544 wszystko działa łącznie z hamowaniem jednak nie wyświetla prędkości na zegarach. Kodowanie 541 jest do aktywnego tempomatu ale z ciekawości też próbowałem to od razu wali błędami. Orientuje się ktoś jakie dokładnie komendy są odpowiedzialne za tempomat i w jakich modułach ? Można by wtedy szukać różnic kodowania modułów na 540 i 544 ? No chyba że ktoś ma gotową odpowiedz :)
  14. Rozwiązałeś problem ? Mam identyczną sytuację po doposażeniu w E90 pre lci w lampy xenonowe...
  15. A czy może ktoś wyjaśnić gdzie dokładnie wpiąć zasilenie od pompki spryskiwaczy lamp ? Masa do masy, plus prowadzimy do skrzynki bezpieczników i wpinamy ale gdzie ? Jak później owa pompka jest sterowana ? Skąd wie że po piątym machnięciu wycieraczki musi się załączyć ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.