Skocz do zawartości

kolomanolo

Zarejestrowani
  • Postów

    35
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O kolomanolo

  • Urodziny 22.12.1974

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F25

Osiągnięcia kolomanolo

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. 520d xdrive 184KM, DPF, Adblue, przebieg 150 tyś. km Krótkie odcinki po mieście, dłuższe podczas urlopów (Włochy, Hiszpania) 1. Co się zalewa do silnika w 2018/2019 r? Chodzi mi o zwykłą wymianę (bez żadnych płukanek) obecnego Castrola. Podczas eksploatacji poprzedniego auta z tym samym silnikiem lałem zawsze Liqui Moly Top Tec 4200 i był OK. 2. Jak filtr oleju? 3. Czy polecacie sklep oryginalneoleje.pl? Będę robił grubsze zakupy w czescidobmw.pl, może tam trafię dobry olej? /to nie jest reklama!/ 4. Przy przebiegu 150 tyś km pasuje chyba myśleć o wymianie oleju w skrzyni i dyfrach? Który warsztat w Warszawie wymienia metodą dynamiczną? pozdrawiam
  2. Sorki że się tak włączę w te dywagacje. Rozmawiałem z jednym z mechaników, który stwierdził, że wyjęcie silnika nie jest jakoś strasznie czasochłonne i upierdliwe, ponieważ taka jest konstrukcja. Bardziej chodzi o budowanie otoczki, aby uzasadnić koszty.
  3. Proszę o sprawdzenie akcji dla VIN: D569176 Dziękuję
  4. Czytałem w ubiegłym roku w prasie opisy testów opon całorocznych. Wyniki były takie, że opony całoroczne nie wypadły ani źle, ani tragicznie - wypadły dobrze. Testowane opony nie były wybitne, nie były bardzo dobre, były po prostu dobre. W obu sezonach zachowywały się poprawnie. Są dwa rodzaje opon: - bodajże Michelin ma opony całoroczne - letnie z homologacją na korzystanie w warunkach zimowych - inny producent ma opony całoroczne - zimowe z homologacją na korzystanie w warunkach letnich Ja to widzę tak - do auta typowo miejskiego, wykorzystywanego w aglomeracji, opony całoroczne będą OK. Niech w sezonie zimowym trafią się dwa - trzy gwałtowne ataki zimy - nie będzie tragedii, służby odśnieżą, miasto będzie przejezdne. Jeżeli jednak ktoś mieszka w górach i z gór nie wyściubia nosa, to opony całoroczne-zimowe byłyby raczej OK - w lecie nie osiąga się w górach kosmicznych prędkości, więc właściwości letnie nie są aż tak istotne, jak zimowe. Sytuacja się zmienia, gdy ktoś jeździ dużo, często za granicę i lubi sobie pogonić - wtedy warto mieć komplet dedykowanych opon zima/lato. Ja sobie nie wyobrażam, że jadę w zimie do Włoch na oponach całorocznych. Chociaż prawda jest taka, że warto mieć opony z głębokim bieżnikiem, a nie zajeżdżać ich do 2-3 mm.
  5. Oryginalny element łapie podczas pracy temp. ok. 72C, więc jakieś dwa lata i scalak ma dość. Potwierdzam - w/w sposób na naprawę LED jest tani i bezproblemowy.
  6. U mnie wyglądało to tak (większe spalanie gdy się trochę kręciłem po nadmorskich miejscowościach - stąd też niższa średnia prędkość): https://zapodaj.net/6adbd63fd0a79.jpg.html https://zapodaj.net/726d8eec5dd4f.jpg.html
  7. Dzięki za odzew. Z braku informacji oddałem auto gdzie indziej, dzisiaj odbieram.
  8. Cześć, Będę wystawiał na sprzedaż moją X3 F25. Lakier oryginalny i nie odświeżany od nowości (to już 7 lat) - korzystałem z myjni automatycznych, nałapałem odprysków, jak to w jeżdżonym aucie. Chciałem zapytać, czy ktoś może polecić (ze swojego doświadczenia) rozsądny detailing w Warszawie - chodzi mi o drobną korektę i odświeżenie lakieru. Teoretycznie każdy lakiernik to potrafi, tyle że nie chcę zrobić krzywdy przyszłemu kupującemu, oferując auto z cienką i nierówną warstwą lakieru. Nie chodzi mi o linki googla, tylko o polecenie konkretnej firmy przez kogoś, kto korzystał z jej usług. Dziękuję i pozdrawiam
  9. W moim przypadku przez przeszło rok nie było żadnego parowania - po prostu glanc pomada. Tak jakoś po upływie roku przegnałem auto przez pół Polski, praktycznie cały czas jechałem razem z deszczem. Jak już dotarłem do celu podróży, to fura przez cały dzień stała ... w deszczu. Następnego dnia rano oglądam reflektory, a tam do 2/3 wysokości (od dołu) szkła zaparowane, z czego kierunkowskazy zaparowane w całości - chociaż nie tyle zaparowane, co pokryte od wewnątrz olbrzymimi kroplami wody. Umówiłem się więc na wizytę w serwisie, na pierwszy wolny termin na osuszanie, gdyż przez przeszło tydzień szkła nie zdołały samoistnie odparować, tzn. w dalszym ciągu były od wewnątrz grube krople wody, tyle że do połowy wysokości szkła (kierunkowskazy bez zmian). Reflektory 'podobno' mają kanału do odprowadzenia wody, ale tydzień z okładem to było z mało na odparowanie wody. Nadeszła wiekopomna chwila, wstawiłem auto do serwisu na osuszanie reflektorów. Już po wszystkim, podczas odbioru usłyszałem radosną nowinę, że reflektory są do wymiany - kolejny termin został ustalony. Idę do auta, oglądam szkła - a one po osuszaniu wyglądały tak samo, jak przed - czyli skropliny od wewnątrz. Wracam do serwisu, pytam o co chodzi i dlaczego efekty mizerne .... w odpowiedzi usłyszałem, że reflektorów nie da się osuszyć, gdyż każdorazowo był nawrót skroplin. Dlatego podjęto decyzję o wymianie.
  10. "Lista nr VIN samochodów BMW 1, BMW 5 (model produkowany w latach 2003 - 2010), BMW X3, BMW X5, BMW X6, i BMW 7 (model produkowany od roku 2008) z silnikami diesla, wyprodukowanych w Niemczech w okresie: 20.08.2008 - 12.06.2009, objętych kampanią serwisową." F25 nie było / nie jest produkowane w Niemczech. Tak więc F25 akcja nie dotyczy.
  11. Po ok. 15 tyś. przebiegu auto spala zauważalnie mniej. "Na dotarciu" komputer pokładowy prognozował średni przebieg na zbiorniku ~800 km, obecnie ~900-950 km. Sposobu jazdy nie zmieniłem, a pali faktycznie mniej. Przy spokojnej jeździe mogę te 950 km na zbiorniku zrobić.
  12. Na 17" runflat nie narzekam. Nie jestem szczęsliwy z tego, jak się auto prowadzi w koleinach, ale... może być gorzej. Pojeździłem kilka dni 'piątką' na oponach >17" z niskim profilem - to dopiero była porażka. Doszedłem więc szybko do wniosku, że X3 na 17" rf jeździ OK.
  13. Hm... średnia bliska 90 km/h w poslkich warunkach jest wysoka, przy braku sensownej sieci dróg ekspresowych i autostrad. Weźmy drogę krajową nr 7, odcinek z Warszawy do Krakowa - pogonić można praktycznie na odcinku z Grójca do Radomia, dalej to już tylko w trybie rekreacyjnym. Obwodnica Kielc w remoncie, droga Kielce - Kraków to też nieporozumienie. Pewnie, że na odcinku Grójec-Radom można pochwalić się średnią 140 km.h, tyle że nie oddaje to stanu faktycznego 'naszych' dróg. Dojazd z Warszawy do Gdańska... autostradą? Też pomyłka, najpierw trzeba się do tej autostrady doturlać. Warszawa - Poznań? No cóż, dojazd do Strykowa też nie jest ani szybki, ani wygodny. PS Jeszcze pół roku temu widziałem śmigające furki 170-180 km/h, teraz praktycznie nie widuję juz takich ścigantów. Zazwyczaj grzecznie 120 km/h, no może 130. Sam tak ostatnio jechałem, pomiędzy BMW 7 a 5. Pewnie wszycy właczyliśmy tempomat i jechaliśmy na 'lenia'. Bramki na '7' z Grójca do Radomia - system odcinkowego pomiaru prędkości miał być uruchomiony w drugim kwartale br, ostatnio czytałem, że na przełomie 2011/2012 roku - już sam nie wiem, mierzą czy nie mierzą?
  14. Max: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ed4fa7bade6dde42.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ed4fa7bade6dde42.html Min: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/431115284c120f55.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/431115284c120f55.html
  15. kolomanolo

    Chiptuning

    Tutaj jest taniej: https://www.tuningkit.de/tuningkit-chiptuning/BMW-X3-F25-xDrive20d-3962-r.html?xPrioS=gdnuk6lp4vh1509e1jnsms5ua6
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.