Skocz do zawartości

raff_pl

Zarejestrowani
  • Postów

    20
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O raff_pl

  • Urodziny 05.09.1977

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    piecsetdwadziesciade eszescdziesiat snołflejk edyszyn

Osiągnięcia raff_pl

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. W atmosferze oprocz azotu jest jeszcze troche innych gazow, ktore duzo bardziej niz azot reaguja na zmiany temperatury. Fakt ze jest tego raptem 20% ale odnosze wrazenie ze jednak opony mniej reaguja na zmiany temperatur jak napompujesz je samym azotem. Zreszta roznicy w cenie praktycznie nie ma, bo doplata rzedu 10 zeta za 4 kola przy ewentualnej wymianie to w tej chwili mniej niz paczka papierosow...
  2. Sytuacja zakonczyla sie wizyta w Feuvert, spuszczeniem powietrza z kol i napompowaniem azotu do cisnienia podanego na tabliczce znamionowej. Kola pokazaly sie na zielono, ale komp kazal przejsc procedure zatwierdzenia cisnienia. Pstryknalem w idrive, zaczelo sie aktywowac (to faktycznie potwierdza ze liczona jest predkosc obrotowa na kolach, bo kazalo jechac zeby dokonac aktywacji) i generalnie bylo juz OK.
  3. Ja przeciez nie prowadze krucjaty i nikogo na sile nie nawracam, pisze tylko o swoich doswiadczeniach. I choc kwestie sporna potwierdzic/podwazyc moglby tylko rzeczoznawca po blind testach, to nadal uwazam ze nie ma zadnej wartosci dodanej akurat w przypadku klockow czy tarcz kupowanych i montowanych w ASO. Podobnie zreszta jest z wiekszoscia czesci eksploatacyjnych - to idzie w takich nakladach, ze stanowi rownie dobra pozywke zarowno dla producenta czesci jak i samochodu, jestem bardziej niz pewny ze sa w stanie tak sterowac cena po obu stronach ze zawsze wszyscy sa zadowoleni nie liczac odbiorcy koncowego ktory placi za wieksze badz mniejsze 'wartosci dodane'. Poki co ATE sprawdzilo mi sie w 2 Audi (S3/A4) podczas gdy takie na przyklad Brembo, ktore podejrzewalem o wyzszosc nad ATE wlasciwie od samego poczatku tlukly i po 500 km wyladowaly w koszu... To tez nie jest regula, bo moze sie trafic jakas wadliwa sztuka w dobrym towarze, albo bubel z wyzszej polki, ja jednak uwazam ze w pewnych przypadkach mozna nie przeplacac. EOT z mojej strony bo i tak sie nawzajem nie przekonamy, ale chyba nie o to tu chodzilo ;)
  4. Jesli ktos mysli ze ATE (czy inny producent) ma w ofercie calkowicie odrebne produkty dostepne tylko i wylacznie w sieci sprzedazy danego producenta aut jest w bledzie. To sa dokladnie te same produkty z tych samych materialow, ktore mozna pozniej znalezc w ofercie bezposredniej ich producenta. Przerabialem ten temat w Audi i jestem przekonany ze jak przyjdzie mi wymienic tarcze/klocki final bedzie identyczny. W Audi na przod wzialem ATE Power Disc (w serii mialem standard), na tyl standardowe ATE, do kompletu klocki rowniez ATE. Nic nie telepalo, nic nie piszczalo, hamowalo bez zarzutu. Jedyna roznica ze na pudelku, w ktorym byly czesci zanim trafily do auta bylo logo producenta, a nie logo Audi, a cena byla bagatelka 1/3 tego co zaplacilbym w salonie. Tylko prosze nie piszcie mi ze Audi to woz dla ludu, a BMW to kompletnie inna bajka... Tak czy inaczej wybor zawsze nalezy w koncu do kupujacego. Jesli mam pojechac do ASO, ktore przeciez z czegos musi zaplacic sztabowi mechanikow, sprzedawcow i hostess w salonie to zaplace lekka reka 2-3 razy tyle, co w warsztacie, gdzie pracuje 2-3 ludzi bez calej tej otoczki, a czesci kupie w sklepie internetowym, ktory bierze je bezposrednio od dystrybutora, nie placi za magazyn itd. Kwestia zasobnosci portfela/czasu/checi/podejscia. Obstawiam ze wynik koncowy bedzie identyczny.
  5. No wlasnie nie jest to dla mnie dziwne ze wzgledu na duza zmiane temperatur i pompowanie powietrzem atmosferycznym. Dziwne dla mnie jest w tym przypadku ze pokazal roznice bez krecenia kolami.
  6. Nie no OK, pytam tylko o zasade dzialania, bo jesli jest tak jak piszesz, ze cisnienie jest raportowane na podstawie predkosci obrotowej kol, to nie ma mozliwosci zeby auto wyswietlilo blad przy zmianie cisnienia na postoju. Ja akurat mialem taka akcje, ze auto stalo 4 dni w salonie (+25 stopni) zostawilem je na 8 godzin na dworzu (-12) po czym przy uruchamianiu silnika dostalem komunikat ze cisnienie w kolach jest za niskie i cztery kola mialem zaznaczone na zolto... Mozliwosci sa dwie - albo jest czujnik cisnienia, albo 'cos' sie ryplo :>
  7. To jak wytlumaczysz fakt, ze system zaraportuje zmiane cisnienia w kolach - o ile wystapila - po tym, jak uruchomisz silnik na postoju?
  8. Ja po raz drugi przeszedlem przez procedure zatwierdzania cisnienia i jest ok. A cisnienie dalem zgodnie z tabliczka, chociaz dziwnie mi tak jakos majac 2.0, wiec przed wyjazdem z wiekszym obciazeniem dobije...
  9. Auto stalo 4 dni w temperaturze +23 stopnie, mialo zrobiony przeglad, podejrzewam ze bylo sprawdzane/wyrownane cisnienie w oponach. Zostawilem je wczoraj na mrozie na 8h i po odpaleniu mialem alert o cisnieniu we *wszystkich* kolach (4 x zolte). Szybka pilka - feuvert, azot, cisnienie z tabliczki znamionowej przod 2.0 tyl 2.5 (troche sie zdziwilem) i potwierdzenie stanu cisnienia z idrive. Cisza spokoj az do dzis, kiedy to znowu komunikat sie powtorzyl - zakladam ze przy azocie raczej nie powinno dochodzic do takich roznic w objetosci, bo nie ma takiej rozszerzalnosci cieplnej jak zwykle powietrze. Co moze byc przyczyna? Znowu zatwierdzilem stan cisnienia i znowu jest OK, pytanie na jak dlugo :S
  10. Ja stanalem kiedys przed identycznym dylematem. Zwrocilem sie do ASO o zakup skrzyni fabrycznie regenerowanej, kazali zaczekac 3-4 tygodnie na import, po czym okazalo sie ze dla mojego auta regenerowanych nie ma, w zwiazku z czym producent laskawie wzial skrzynie nowa i nabil numer z serii regenerowanej :mrgreen: Moze warto wyprobowac taka opcje? Fakt ze w moim przypadku to bylo Renault, ale auto bylo nawet bardziej unikatowe niz 545/645 bo Megane Coupe, caly problem lezal w silniku firmowanym przez Williamsa ;)
  11. Obstawiam ze taniej wyjdzie podjechac do sprawdzonego specjalisty na zrobienie chipa, a rezultat podobny jak nie lepszy... No chyba ze komus zalezy na gwarancji, albo bedzie mial ochote wpisac to w stopke na forum :>
  12. Czolem! Jestem swiezo upieczonym posiadaczem E60 2009 (po faceliftingu) i mam drobne pytanie odnosnie kolektora ssacego, o ktorym sie tyle naczytalem. Z tego co rozumiem problem padajacych klapek dotyczy glownie silnikow trzylitrowych, jak to wyglada przy 2.0d? Tez nalezy zaczac od przegladu czy mozna sobie odpuscic? Pozdro600 Rafal
  13. Nie bede taki, przywitam sie. Forum czytam od momentu podjecia decyzji, ze oprocz A6 C6 moglbym kupic 5xx E60/61, chwile pozniej sie zarejestrowalem, a wczoraj odebralem 520d E60 i czuje sie pelnoprawnym czlonkiem Waszej spolecznosci ;) W duzym skrocie: strzalka!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.