Skocz do zawartości

.raven

Zarejestrowani
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    .
    było:
    '87 Audi 100 C3 2.3
    '88 BMW E32 735i
    '92 BMW E30 316i Coupe

    jest:
    '94 BMW E30 318i Touring

Osiągnięcia .raven

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Padł regulator napięcia :) Alternator pięknie założony. Tylko teraz pojawił się nowy problem. Autko kulturalnie po prostu nie odpala :) Po zmontowaniu raz odpalił i to dość ciężko i chodził bardzo nierówno. Na obroty wchodził, jednak na luzie bujał się 200-1500, momentami prawie gasł. Teraz nie pali ani na benzynie ani awaryjnie na gazie. Niczego innego nie dotykałem :/ Czy mogło się coś skapcanić, gdy stał dwa dni bez aku?
  2. Dzięki za odpowiedź :D , dodałbym jeszcze co zauważyłem po dzisiejszym małym grzebanku. Wg. schematu elektrycznego m.in poprzez alternator zamykają się, oprócz kontrolki ładowania, 2 niezapalające się aktualnie kontrolki (kontrolka ręcznego i płynu hamulcowego). Wyjścia z tych dwóch są połączone poprzez diody z wyjściem kontrolki ładowania. To z kolei idzie prościutko do alternatora. Po drodze jest jeszcze jednak m.in. wyjście na złącze diagnostyczne 12. Po zwarciu ów pinu do masy kontrolki elegancko się zapalają. Także w obecnej sytuacji zdiagnozowałbym problem tak: -Uszkodzenie połączenia od aku do alternatora -Uszkodzenie połączenia "Zegary - Alternator (od odbicia na pin diagnostyczny)" -Uszkodzenie połączenia "Alternator - masa" -Uszkodzenie wewnętrzne alternatora Ale jako, że i nie świeci się kontolka - połącznie "Zegary - Alternator" i nie ładuje - połącznie "Alternator - Aku" - trudno, żeby oba połączenia poszły na raz, a iżeby stracił alternator połączenie z masą też jest dość mało prawdopodobne - stawiałbym więc na sam alternator. Co do podwyższonych obrotów może to po prostu niezwiązany objaw wyższych temperatur. Prosiłbym o ocenę mojej małej dedukcji :D +edit: A jakoże na wyłączonym silniku cały obwód kontolek może się zamknąć jedynie poprzez regulator napięcia w alternatorze wnioskowałbym że należy stawiać na jakieś zwarcie w tej właśnie okolicy.
  3. Mała poprawka - może nie "nie ładuje" ale zawartość akumulatora leci na łeb na szyję - po 15-20min już praktycznie nie ma podświetlenia zegarów, radio nie ma siły grać, światła ciemne a o jakimś ponownym odpaleniu nie wspominając. Żarówka na desce napewno jest sprawna - właśnie sprawdziłem. Aku też jest ok. Generalnie nie palą się też po przekręceniu kluczyka kontrolki które powinny (3 pierwsze po prawej) - wcześniej po przekręceniu kluczyka zapalały się a po odpalenie poprawnie gasły. Miernikiem nie sprawdzałem, gdyż nie posiadam - pożyczę, sprawdzę. Zauważyłem też, że wzrosły obroty jałowego - teraz jest jakieś 1300, przed całym zajściem było koło 800.
  4. Jako, że to mój pierwsyz post tutaj - witam wszystkich forumowiczów :) Mam problem z moim E30. Po odwilży auto przestało ładować aku, poza tym po przekręceniu kluczyka zapala się jedynie kontrolka oleju oraz na sekundkę ABS. Auto suszyło się już 2 dni w garażu i nic to nie pomogło. Odpalać odpala normalnie. Co może powodować takie problemy?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.