Skocz do zawartości

Papryk

Zarejestrowani
  • Postów

    43
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    było: E90 325iA 2005
    jest: F25 20xd 2014
  • Lokalizacja
    Warszawa

Osiągnięcia Papryk

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. Kilka dni temu byłem w ASO na oględzinach, bo mi delikatnie gościu wjechał w tył. Całkiem szczęśliwy zbieg okoliczności, bo okazało się że jest nowa akcja serwisowa. Nie podali jednak jaki cel akcji. Można prosić o sprawdzenie? 0L00088 Ostatnio też dało się odczuć, że auto jakoś słabiej przyspiesza. Podpiąłem Carly i jest cała kolekcja błędów. No i teraz pytanie czy te klapy są już zawalone syfem z chłodnicy egr? Jutro w sumie auto zostaje w ASO na tą akcję techniczną. Ciekawe jaka będzie diagnoza i jakie czynności wykonają. Fault Explanation: Air system, air to EGR mass flow plausibility: measured air mass compared to the calculated air mass too low Fault Code: 2C3200 Fault Explanation: Swirl flap, plausibility: mechanically defective (break detection lever) Fault Code: 279100 Fault Explanation: while offset learn swirl flap mechanically defective: swirl flap, plausibility Fault Code: 279000 Fault Explanation: Swirl flap slide position, long-term drift: Position deviation too high (Current / new condition)
  2. Na co zwrócić uwagę przy kupnie używanych? Zastanawia mnie jak to jest uszczelniane żeby przez te otwory nie leciało do środka auta. Czy to te gumy które są dookoła całego relingu? Na wielu aukcjach widać że te gumy naokoło relingu są często zdeformowane. Czy może tam gdzie jest śruba, to jest jakaś guma dodatkowa?
  3. Czy można prosić o sprawdzenie akcji serwisowej dla WBAWZ510300L00088 Z góry, dzięki. Kurcze, miałem to wymieniane w lipcu 2018. Ale to chyba nie ma żadnego znaczenia bo auta z wymienioną chłodniczką w podobnym czasie zdążyły się już spalić. Masakra!!! Czy nie lepiej faktycznie cyklicznie czyścić kolektor ssący z sadzy albo na przykład "zaślepić" zawór EGR i cały ten syf wtedy by nie leciał do kolektora? Ktoś to rozkminiał może? (uprzedzam stwierdzenia typu, że to nie ekologiczne. Każdy to chyba wie). Pozdrawiam.
  4. Hej, a jak z awaryjnością tego EDC? mam na myśli amortyzatory? Czy ma to tendencje do awarii? Czy one wytrzymują dłuższe przebiegi niż zwykłe amortyzatory? Pozdrawiam.
  5. Pokazuje 11.4 V na włączonym silniku. Za mało.. Skończyło sie na wezwaniu assistance i auto jest już w warsztacie. Więcej powinienem wiedzieć we wtorek... Jeśli się okaże że to regulator napięcia to mały pikuś. Gorzej jeśli stwierdzą że alternator do wymiany bo koszt nowego to ok. 2,5k. Myślicie że jest sens oddawać go do regeneracji?
  6. ja aku też wymieniałem sam, ale to mniej więcej rok temu. Spróbuje tam jeszcze posprawdzać czy na pewno dobrze dokręciłem.... pytanie czy w tych błędach widać cos wspolnego z tym IBS.... jest tam kilka błędów które sa opisane tylko kodami i ja np nie wiem co one tam oznaczają :/ EDIT: sprawdziłem klemy i wszystko jest dokręcone. A przy okazji okazało się że dzis juz aku nie ma siły aby odpalić silnik :/
  7. Witam. W ostatnim czasie zapaliła mi się "choinka" na desce rozdzielczej (kontrolki od abs, dtc, ciśnienia w kołach, hamulcy) Nie było przy tym ikony auta na podnośniku. Po krótkim czasie zapalała sie jeszcze czerwona kontrolka skrzyni biegów(automat). Pierwszy raz stało się tak około miesiąc temu. Jako że do domu miałem niedaleko jakoś się doczłapałem. Podpiąłem INPe i zobaczyłem kilka błędów np electric water pump reduced power, oraz bledy na skrzyni biegów o obniżonym napięciu, spadek był do 9V. Auto odstało godzinke i uruchomiło się już bez błędów po czym przejechałem około 1000km i wczoraj znowu problem wystąpił. Jak tylko się pojawiła dyskoteka na desce rozdzielczej zatrzymałem się, wyłączyłem auto i po chwili probowałem włączyc ale tym razem nie udało się. Dopiero po 2 minutach odpaliło. Poźniej znowu postało godzinkę i odpaliło bez problemu i bez dyskoteki na desce rozdzielczej. Dojechałem do domu, podpiałem INPE i zczytałem błędy które wkleje poniżej na screenach, sprawdziłem też wartość w polu DME Power supply i wartości oscylowały w okolicach 11-12V ). Auto postało na dworzu okolo dobę (temp na zewnatrz okolo 1 stopien na plusie) i przy próbie odpalenia okazało się że akumulator jakby martwy (wymieniany rok temu na varta silver dynamic). Za pierwszym razem nie dal rady zakręcić, za drugim razem jakimś cudem odpalił i udało się przejechać około 20km i wrócić. Na pierwszych dwóch screenach widać masę odłożonych błędów które nic mi nie mówią, być może wynikaja z obniżonego napięcia..... Jakby ktoś miał pomysły czym ta całą sytuacja może być spowodowana, byłbym wdzięczny za sugestie... http://imageshack.us/scaled/thumb/831/screen20130213a.jpg http://imageshack.us/scaled/thumb/850/screen20130213b.jpg http://imageshack.us/scaled/thumb/547/screen20130213c.jpg http://imageshack.us/scaled/thumb/713/screen20130213e.jpg Pozdrawiam
  8. Znajomy kupił na alledrogo takie maty z wiatrakami nakładane na fotel i podłączane pod zapalniczkę. Chwali to sobie że działa. Na szybko coś takiego znalazłem w sieci: http://allegro.pl/waeco-mata-chlodzaca-mcs10-12v-1szt-i2462424253.html Jak masz chwile to poszukaj dokładniej, może są jeszcze inni producenci.... To chyba jedyny sposób na wentylowane fotele w E90 bo fabrycznie nic takiego chyba nie było dostępne niestety :(
  9. Odświeżam temat ;) Marks, udało się rozwiązać temat? Wczoraj dopadł mnie ten sam problem :( Jutro posprawdzam ten moduł w bagażniku i kostkę pod kierownicą.... tylko gdzie to jest konkretnie. W bagażniku to coś kojarzę że jest tam jakiś moduł obok miejsca na wzmacniacz wiec to pewnie to. A kostkę pod kierą poszukam, mam nadzieje ze nie będzie większych problemów z jej lokalizacją.
  10. Mi też mruga od jakiegoś czasu i to dokładnie jak przyspieszam albo na zakrętach. Czasami stroboskop jest na maksa, wygląda jakby to jakies auto policyjne jechalo :D ludzie aż zjeżdżają na prawy pas :duh: Dotyczy to szczegolnie prawej lampy ktora w okresie wiosenno jesienno zimowym mocno mi paruje do tego stopnia że aż krople spływają i zastanawiam się czy tam sie gdzies na spodzi ereflektora może te skropliny nie zbierają i przy przyspieszaniu lub na zakrętach nie zalewają jakos styków czy coś.... Trzeba by wymontować reflektor i go rozebrać. Jakis czas temu czytałem na tym forum że niektórzy z reflektorów w e90 zbierają kieliszek wody... Do tego ta utrzymująca się wilgoc w reflektorze mogła pewnie spowodować zaśniedzenie styków. Nie wiem na ile to słuszna teoria, dopóki nie wymontuje lampy sie dowiem a chyba nie nastąpi to prędko bo jakos nie mam za bardzo ochoty na demontaż zderzaka ;) Może też zaczne od zamiany żarników. To mruganie u mnie zbiegło się też trochę z wymianą akumulatora na nowy. (pojemność większa o 10Ah a prąd rozruchowy o prawie 200) Przed wymianą akumulatora w ciągu 2 lat użytkowania zdarzyło się może z 5 razy a teraz non stop... Patrząc po Waszych postach to ciężko tu zaobserwować jakąś prawidłowość przyczynach występowania tego zjawiska :/ pzdr.
  11. najlepiej NCS (zmiana ah) oraz potem INPA (rejestracja baterii) A jak nie to na sss lub isss, wiecej klikania ale nie trzeba nic edytowac. A do rejestracji można tez użyć dis lub isid. Do wyboru do koloru. :norty: Dzięki Wam za odpowiedzi :) Będe to robił najprawdopodobniej we środę u znajomego który dysponuje interfejsem i laptopem z zainstalowaną INPĄ. Z tego co wiem jest ona w sporej czesci po niemiecku pomimo zainstalowanego spolszczenia. Czy moglibyscie jeszcze ewentualnie podpowiedzieć w których miejscach w tych programach szukac tych opcji zmiany Ah akumulatora oraz rejestracji nowego akumulatora. BTW. Mysle nad tym żeby samemu zakupić taki interfejs. Czy spośród tego co jest dostępne na allegro jest obojętne który wybiore czy zwracać na coś szczególnie uwagę. Ewentualnie jesli ktoś się dobrze orientuje w tym temacie moze by coś zasugerował. Nie chciałbym kupic jak to widziałem niektórzy tutaj określają jakiejś dziadowskiej "chinszczyzny" która nie bedzie w pelni poprawnie działała. Pozdrawiam, Patryk
  12. Hej! Podepne się pod temat :) U siebie tez potrzebuje wymienić aku, kupiłem już wczoraj według katalogu Varty 77Ah. Fabrycznie zamontowane siedzi 70Ah. Czyli mamy te 7Ah różnicy i okolo 200A prądu rozruchowego rożnicy(tu troche duża różnica wyszła ale w katalogu Varta taki aku zalecali :o ). Pytanie jest takie czy np w CarSoft można to wszystko zresetowac i ustawić czy może jakis inny programik polecacie? Do tego patrząc na możliwe do ustawienia wartości co wybrać? Czy zaokrąglić w gore do 80Ah czy zostawić raczej 70Ah?
  13. Dzięki Ci wielkie za ten numer. Wszystko się zgadza :)
  14. kiedy następny raz? może jakąś cykliczność tych spotów wprowadzić? np pierwszy czwartek miesiąca albo coś w tym stylu. @2_B - to fakt dobrze pamiętam ale głównie to chyba przez ten unikalny kolorek tak mi zapadł ten egzemplarz w pamięci. Grunt że auto jest zdrowe jak to napisałeś, to najważniejsze bo szukając używki u nas trudno znaleźć coś pewnego i dobrego, wszędzie jest pełno tzw. "igiełek" :norty:
  15. @2_B Dokładnie tak, to było auto pracownika salonu. Rozważałem jego zakup ale radość z jazdy benzyną wzięła górę nad ekonomią :)) Ale widze że fajnie je zrobiłeś bo nie przypominam sobie aby miała blackline lampy i felgi chyba też inne teraz :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.