Skocz do zawartości

juki

Zarejestrowani
  • Postów

    80
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E53 3.0D <- E60 535D <- E65 730D <- E91 320D <- E46 320D

Osiągnięcia juki

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. juki

    Podlaskie

    Panowie ktoś w okolicy od skrzyń ZF w E53 ? Jakby ktoś czuł się na siłach to może też być domowy warsztat :) chodzi o sprawdzenie poziomu oleju i dolewkę.
  2. Widzę kolega ma dokładnie ten sam problem co ja. Koniecznie daj znać jak przebiegła wymiana oleju i w szczególności jak ją z powrotem napełnić przez ten duży korek :roll:
  3. Panowie mam taki problem z aktualnym softem do mk4 w e53. Polski język jest zrobiony w miejsce francuskiego czyli na ekranie nawi wszystko jest ok ale na desce rozdzielczej komunikaty są dalej w języku francuskim :/ Czy ma ktoś może soft który zmienia również język na desce rozdzielczej? Ewentualnie czy ma ktoś soft gdzie język polski jest w miejscu j. angielskiego? Angielski na desce mógłby być.
  4. Brak efektu kopnięcia z 2 na 1 przy wyjętym bezpieczniku 46. Przy wyłączeniu kontroli trakcji efekt znacząco ustępuje ale nie w 100%. Na trybie sport też znacząca poprawa.
  5. Czy ktoś doświadczył wspomnianego szarpania i zmienił olej w skrzyni? Na zagranicznych forach praktycznie każdemu taka operacja pomogła przy tej przypadłości.
  6. czy można wiedzieć co Cię urzekło w tym egzemplarzu w ekstremalnie biednej opcji ? ile to kosztuje w ogóle?
  7. z tymi klapkami to się tak nie spiesz, może się okazać że ich nie masz :) jak nie masz innych planów względem zrywania kolektora to najpierw sprawdź
  8. Taka odpowiedź otrzymałem od magików od xdrive: > Czy spotkaliście się Państwo z takim przypadkiem? Tak, walczy Klient z dokladnie takim samym objawem, xDrive byl ok. Klient juz polowe auta wymienil i problem nadal jest. Czekamy az klient przywiezie druga skrzynie. Mechatronika i elektrozawory zostaly wymienione z powodu uszkodzen ale nie przyniosło to oczekiwanego rezultatu (poza poprawia zmiany biegow). Zostal dyfer przod (ma spore luzy) i skrzynia/konwerter).
  9. Nie sprawdzałem jeszcze tyle elementów co Marosss16x2x a w zasadzie dopiero szukam od czego zacząć ale objawy mam takie same. Dodatkowo efekt szarpania czy też brutalnego zrzucania 2 na 1 ustaje przy wyłączeniu kontroli trakcji (DSC OFF). Jak również zauważył Marosss16x2x na trybie SPORT efektu też nie ma, przynajmniej u mnie. Jeżeli chodzi o opony to kupiłem auto na 17 gdzie wszystkie opony były z innej parafii, zmienione na dunlopy, na lato wrzuciłem 18 z E70 na contich. Efekt na każdym z tych zestawów występował jednakowo. EDIT. Faktycznie wyłączenie trakcji nie powoduje że efekt ustaje w 100% ale znaaaacznie go poprawia. Podczas normalnej jazdy praktycznie nie występuje ale przy parkowaniu gdzie zwolniłem autem do ok 5km/h i się toczyłem to efekt wystąpił :/
  10. Jak tam panowie, udało się coś w temacie wymyślić? Jeżeli wiąże się to z reduktorem to gdzie szukać, w reduktorze, w silniku nastawczym? Mam dokładnie te same objawy. Sprawdziłem i po wyjęciu bezpiecznika 46 już nie szarpie przy zatrzymywaniu. Teraz pytanie co dalej?
  11. xdrive to dosc madry system, nie przejmowalbym sie roznymi oponami na osiach ale wlozyc inna opone na ta sama os i tak jezdzic to troche patologia :roll: na oleju zrobione 20tys? tez troche nieladnie problem z aku sie rozwiazuje a nie tak jezdzi niby duperele za kilkaset zlotych ale tym bardziej swiadcza ze czlowiek o auto nie dbal, cholera wie co jeszcze sie dzieje ale jest zlewane pochylilbym sie nad autem tylko jezeli cena bylaby meeega okazyjna
  12. Pocenie sie pompy vacum to wymiana oringa za pare zł. Pocenie sie pompy wspomy troche dziwne bo tam zasadniczo nic sie nie dzieje wiec tez moze byc jakas uszczelka na wezu czy pod korkiem. Potwierdzam ze na slabym aku pali sie kontrolka 4x4, po przejechaniu paru km, gasnie. Ogolnie w tym aucie jak jest slaby aku to cuda sie dzieja wiec mozliwe ze szyber nie chcial dzialac:)
  13. Winnym okazała się chłodniczka. W starej wewnątrz mokro że hej. W nowej(używanej) susza. Po zmianie, płynu już nie ubywa :)
  14. Panowie czy ktoś mógłby napisać jak we własnym zakresie sprawdzić czy zawór EGR działa? Odpiąłem rurę powietrza od EGR tak żeby było widać tłoczek i co? Kiedy powinien zadziałać? Na zimnym, letnim, nagrzanym silniku? Na jakich obrotach? W ogóle na postoju zadziała? Idąc dalej jakby tłoczek stał w miejscu to jak sprawdzić czy elektrozawór działa? Kiedy powinno pojawić się podciśnienie w przewodzie idącym do EGR? U mnie na biegu jałowym w tym wężyku jest baaaardzo delikatne podciśnienie które ledwo czuć na skórze ale może powinno tak być? Nie miałem pomocnika żeby sprawdzić jak jest na wyższych obrotach.
  15. Mam takowy problem ze swoim E53 3.0d 2005 250tys km, ZF 6HP26. Problem 1 - konwerter? Na 5 biegu (a może i 4 bo ciężko wyczuć zmiany) przy prędkości 60-70km/h i obrotach 1500-1900 następuje falowanie obrotami silnika(i na wskaźniku i słychać że obroty silnika mają sinusoide). Podczas falowania słychać trajkotanie, trochę jakby najechać na pasy na jezdni, przez 0,5s. Odgłos pojawia się podczas opadania obrotów(w zakresie falowania tzn +/- 200obr). Nie ma żadnych drgań, jest to słyszalne tylko na ucho. Falowanie występuję tylko i wyłącznie na tym jednym konkretnym biegu, prędkości i obrotach. Jadąc pod górkę jak silnik ma ciężej, szczególnie. Na zimnym silniku też jakby wrzucało biegi na wyższych obrotach niż po nagrzaniu. Mam wrażenie że najbardziej się to nasila po odpaleniu auta a jak się auto nagrzeje to chyba ustępuje całkowicie chociaż nie jeździłem jeszcze z tym na tyle długo żeby być w 100% pewien aczkolwiek chciałem na ciepłym silniku wymusić ten efekt i mi się nie udało. Tak na 99% ze skrzynią i olejem nie było nic robione od nowości. Problem 2 - tłoczki mechatronika? Brutalne zrzucanie biegu 2 na 1(chyba :)) przy zatrzymywaniu się. Jadąc nieco szybciej (40-50km/h) i chcąc szybko się zatrzymać, następuje stuknięcie i delikatny podjazd auta z 2cm, kangur? Przy zatrzymywaniu się powolnym tzn, zbliżając się do zatrzymania się podjeżdżam powoli aż auto zredukuje biegi i samo jedzie bez gazu - brak stuknięcia. Miałem wcześniej takie błędy w skrzyni: 4E87 Magnetventil 4 (shiftlock) 5142 Botschaft von der instrumentenkombination Skasowałem z 1tys km temu i nie pojawiają się więcej. Problem 3 - elektrozawór sterujący EGR? Mam poza tym jeden błąd w silniku którego nie mogę się pozbyć, a który gdzieś wyczytałem może powodować podobne objawy. 4501 Abgasrueckfuehr-Regelung Wyjąłem zawór EGR ale nie był zbyt mocno zakoksowany. Dokładnie wyczyściłem i sprawdziłem czy chodzi. Czy działa elektrozawór sterujący, nie wiem jak sprawdzić :/ Na postoju odpiąłem wężyk co idzie do EGR i jest tam baaardzo delikatne podciśnienie, ledwo czuć na skórze. Czy powinno na postoju, letnim silniku bez gazu sterować EGR? Ktoś, coś, jakiś pomysł? Czy remont skrzyni na głowie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.