już wiem gdzie był problem z tym ekonomizerem. :8) poczytałem troche na niemieckim forum odnośnie przepływomierza i okazuje się że faktycznie auta przed 09.2001 mają stary nr soft i podczas wymiany przepływomierza trzaba zakupić nowy bosch nr końcówki 527( jak dobrze pamiętam) bo starego już nie produkują...ALE równięż trzeba przeprogramować nr softu na nowy zgdny z tabalą TIS sprawdziłem mój nr Zus_Baunummer w inpa i mam ten stary numer, powinienem więc przeprogramować DDE bo auto nie bedzie jeżdzić jak powinno. taki zabieg w niemczech kosztuję 50 euro tak napisał jeden z niemieckich forumowiczów.......ALE napisał cos jeszcze, a mianowicie że jeśli mamy stary numer soft to nalęzy zakupić NIE bosch a PIERBURG i auto bedzie zamykać ekonomizer na 4 biegu do końca... hmmm tak myślę "kupiłem rok temu nowy bosch 527 razem z tą czarną puszką i wydałem około 150 euro i teraz znowu mam kupować nowy przepływomierz ? albo przeprogramować soft?" .... i wiecie co ? :P kupiłem przez amazon nowy przepływomierz PIERBURGA 7.22684.09.0 za 55 EURO ( jak by nie było róznicy to możliwość jest zwrotu ;) i rzeczywiście auto lepiej przyspiesza i zamyka ekonomizer na 4 biegu do końca baaaa na piątym również :) i pomyśleć że jeździłem ponad rok na nowym przepływomierzu bosch a na starym sofcie, a wystarczyło kupić tańszy pierburga :) (ciekawe jak z jego żywotnośćią ) więc powiem tak po moich dostrzeżeniach że jesli auto ma stary soft a chcesz wymienić na nowy to albo sprawdz nr ZusBAUnummer ( jest on na samym dole w Codierdaten) i jęsli masz nowy już soft to ok, kup boscha 527, ale jesli masz stary soft z przed 09,2001 to kup pierburga i auto bedzie śmigać :) jeszcze coś napisze bo myślałem że winą może być czujnik cisnienia doładowania za kolektorem i również go wymieniłem (firma febi) ale miał inne wejście do wtyczki ,, niby miał pasować do mojego modelu ale widocznie możliwe że był do 150ps ja mam 136ps i musiałem oddać i zakupiłem już z dobrą wtyczką ale firmy delphi ( jakoś 43 euro) zawór od turbo też wymieniłem (pierburga) i dopiero gdy kupiłem nowy przepływomierz PIERBURG 7.22684.09.0 auto odżyło :) p.s żeby wykęcić stary przepływomierz to należy użyć klucza torx z otworem ts25 ale WAŻNE żeby był pięcioramienny ( ja się męczyłem 6ramiennym :mad2: i nagle mnie olśniło żeby je policzyć bo nie szło ich wykręcić :mrgreen: ) wkładająć nowy pierburg nie chciał mi wejśc :mad2: i myślałem że będę musiał wyjmować całą ta czarną puszkę w której siedzi ..ale trzeba dobrze poruszać przepływomierz i tą czarną obudowę i udało się go włożyć :mrgreen: