Tak dla potomnych jak by ktoś się chciał pobawić w renowację felg... Nie sztuką jest pomalować krzywe felgi. Regeneracja czy też renowacja felg aluminiowych nie jest w cale taką prostą sprawą, jest to dosyć złożony proces, który wyszczególniłem w poszczególnych etapach. A więc wracając do tematu - Jak dobrze zregenerować felgi aluminiowe? Krótki film instruktażowy, z wyszczególnieniem poszczególnych etapów renowacji felg aluminiowych. VIDEO:
Etap 1: Wstępna weryfikacje felg. Sprawdzamy uszkodzenia i weryfikujemy czy felga nadaje się do regeneracji. Etap 2: Prostowanie felg, korekta uszkodzeń. Ja używałem prostowarki do felg Unitrol PO-22 z wbudowaną tokarką i polerką do rantów. Etap 3: Korekta rantów felg przy użyciu prostowarki Unitrol PO-22 Etap 4: Odlakierowanie chemiczne felg. W przypadku felg aluminiowych konieczne jest odlakierowanie chemiczne. Ja użyłem preparatu Auto-Remover Plus. Jest to specjalistyczny środek przeznaczony do usuwania powłok malarskich i lakierniczych (nanoszonych metodą proszkową). Usuwa stare powłoki z powierzchni metalowych, ceramicznych, stalowych, żeliwnych oraz aluminiowych. Etap 5: Piaskowanie. Do piaskowania użyłem ścierniwa elektrokorund o gradacji 0,8 do 1,0 mm. Etap 6: Po wypiaskowaniu felg należy, przeszlifować felgę, można wykonać drobne korekty. Na koniec należy okleić specjalną folią do malowania proszkowego punkty styku. Ja użyłem taśmy TESA. Etap 7: Malowanie proszkowe. Felgi są dość niewdzięczne w malowaniu proszkowym, potrafią potocznie mówiąc "wypryszczyć", aby temu zapobiec należy wygrzać felgi w piecu do malowania proszkowego przed nałożeniem podkładu proszkowego, wcześniej zastosować specjalistycznej chemii odgazowującej aluminium. Po takim zabiegu felgi zostały zapodkładowane proszkowo, w kolejnym piecu nałożyliśmy kolejną warstwę proszku z palety Pulver. Etap 8: Polerowanie rantu. Rant polerowałem mechanicznie używając prostowarki do felg Firmy Unitrol PO-22 z wbudowaną polerką do rantu. Dodatkowo zastosowałem pastę polerską Autosol. Finalnie felgi wyszły całkiem ciekawie.W przypadku współczesnych felg dwu kolorowych może być niezbędna tokarka CNC i lakierowanie całej felgi klarem aby zabezpieczyć frezowane fragmenty felg by aluminium nie utleniało się. Pokażcie Wasze "przed" i "po" :) Zapraszam do dyskusji w temacie jak by ktoś miał pytania ;) Pzdr, AW