Skocz do zawartości

veni79

Zarejestrowani
  • Postów

    25
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 320D Touring 2005

Osiągnięcia veni79

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. veni79

    320D Drgania kierownicy

    Jeśli chodzi o felgi i opony to raczej wykluczam bo o ile zimowy komplet nabyłem używany z allegro to koła i opony letnie mam oryginalne kupione razem z autem w RFN. Zarówno jeden jak i drugi komplet nie sprawia żadnych kłopotów przy wyważaniu. Wczoraj odbyłem trasę 500km i zauważyłem że trzęsienie występuje też przy wyższych prędkościach ca.120/140. Przyznam szczerze że aż bałem się jechać szybciej. Wrażenie jest taki jakbym trzymał w rękach młotek pneumatyczny, no może lekka przesada ale jest to męczące. Ciekawe jest też to, że po chwili auto jedzie normalnie i nie czuć żadnych wibracji. Spróbuję rozejrzeć się gdzieś za tą diagnostyką zawieszenia. Dziękuję za zainteresowanie moim problemem.
  2. veni79

    e46 trzesie buda

    Gumy w wahaczu wymienione i niestety nic to nie dało. Tzn nadal pojawia się trzęsienie.
  3. veni79

    320D Drgania kierownicy

    Witam! Nie zawsze, ale ostatnio coraz częściej pojawia się drżenie kierownicy, a dokładniej delikatne wychylenia lewo-prawo. Ciekawe jest, że pojawia się to wyłącznie w zakresie prędkości 80 - 100 km/h. Dodam że koła są wyważone. Opony również poza podejrzeniem - na zimowych i letnich ten sam objaw.
  4. veni79

    zapach spalin w kabinie

    Wstyd się przyznać ale nie umiem odpowiedzieć na to pytanie. Po prostu drażniąca woń. Postaram się zastanowić zagadnieniem przy najbliższej okazji :) A propos wycieku pod maską to mam czysty garaż więc przy ewentualnych wyciekach były by raczej jakieś plamy (?) Nie wiem czy ma to jakieś powiązanie ale pojawiły się ostatnio dziwne odgłosy turbiny. Mam na myśli świst turbo w momencie odpuszczania pedała gazu przy wyższych obrotach. W każdym razie dziękuję za czas i podpowiedzi
  5. veni79

    zapach spalin w kabinie

    Witam! Od pewnego czasu zauważyłem, że przy dłuższym postoju (kilka minut) z uruchomionym silnikiem po pewnym czasie czuć zapach spalin wewnątrz kabiny. Nie jest to jakieś wielkie zaczadzenie ale czuć nieprzyjemną woń. Co może być przyczyną?
  6. veni79

    e46 trzesie buda

    Witam! Mam identyczną sytuację. Najpierw myślałem że to kwestia wyważenia przednich kół. Niestety wyważanie nie pomogło. W przyszłym tygodniu jadę na wymianę jakichś tulei wahacza - to pomysł mechanika, zauważył że koła mają za duży luz przód/tył. Koszt około 200zł tak więc spróbujemy, jeśli pomoże to dam znać.
  7. Witam! Mam właśnie drobny problem ze sprzęgłem opisany w innym temacie. Czy autor tematu mógłby opisać tu w kilku słowach jak zidentyfikować usterkę łożyska oporowego tzn jakie miał objawy? i ile mniej więcej wyniosła wymiana sprzęgła i dwumasy?
  8. Może i rzeczywiście trochę niejasno to opisałem ale trudno opisać słowami jakiś dźwięk :lol: Turbinę raczej wykluczam, znam jej brzmienie. Problem, o którym piszę pojawia się wyłącznie podczas jazdy i konkretnie w momencie wysprzęglania, czyli jadę sobie np: na trzecim biegu, obroty dochodzą do 3000 rpm wciskam sprzęgło i słychać pojedynczy krótki świst opisany w pierwszym poście.
  9. czyżby nikt nie miał do tej pory podobnego problemu?
  10. ... no właśnie dodam, że świst pojawia się tylko w czasie jazdy i raczej na wyższych obrotach. Nie bardzo wiem co znaczy to "brac" ale odgłos pojawia się dokładnie w chwili wciskania pedału sprzęgła.
  11. Witam! E46 2005' przebieg: 215 kkm. Tak jak w temacie, w momencie wciskania sprzęgła pojawia trudny do opisania odgłos, coś jakby świst powietrza, kojarzy mi się z odgłosem gdy zamykamy w domu drzwi podczas przeciągu. Mam wrażenie że świst ten wydobywa się spod maski albo spod lewego koła. Dodam że zarówno skrzynia jak i sprzęgło nie wykazują żadnych oznak zużycia. Czy ktoś z szanownych forumowiczów spotkał się z podobnym problemem? Pozdrawiam.
  12. Witam! Zbliżam się do wymiany oleju w aucie, które niedawno sprowadziłem z RFN. Silnik to 2 litry diesel, przebieg 192k km. Będzie to mój pierwszy serwis w kraju i nie będzie to w ASO, mam więc kilka pytań: 1. Jeśli chodzi o sam olej to zdecyduję się chyba na Motul 8100 X-Clean C3 5W40 BMW oraz filtry Knecht lub Mann. Czy ktoś może mi polecić pewne i niedrogie źródło w Warszawie? 2. Jakie konkretnie części i filtry będą mi potrzebne do tego servisu? 3. Z lektury niemieckiej książki serwisowej wynika że robili tam na przemian: Oilservice i Inspektion1. Obecnie zbliżam się do 200k km więc może należałoby wykonać jakiś dokładniejszy przegląd? Proszę o sugestie: co warto by jeszcze sprawdzić, wyczyścić oraz zlecić w warsztacie? Chodzi mi po głowie czyszczenie wtrysków, płukanie silnika itp. Dodam że w kwestii mechaniki samochodowej jestem laikiem i wszystkie informację czerpię z tego forum, także wszelkie fachowe sugestie będą mile widziane.
  13. Prawdę mówiąc to nie bardzo wiem nawet jak wygląda owa wtyczka od samonapinaczy pasów bezpieczeństwa. Na pewno odpinałem kostki znajdujące się pod fotelami. Tak jak pisałem fotele które montowałem w aucie pochodziły z anglika, więc musiałem zamienić je miejscami i sądziłem że błąd na desce spowodowany jest matą zajętości wykrywaną pod fotelem kierowcy. Obecnie wróciłem do oryginalnych foteli, zamieniłem jedynie tapicerki. Jutro jadę do elektronika i mam nadzieję że będzie to tylko kwestia resetu błędu.
  14. Niestety kolego, dziękuję za optymistyczną wersję ale praktyka kolejny raz odbiegła od teorii. Zamieniłem właśnie fotele i niestety ikonka pali się nadal. Dzwoniłem do pana od komputerów i powiedział że to naturalne. Poduszki mają to do siebie że jeżeli raz wykryją błąd to konieczny jest reset. Podobno tylko najnowsze komputery są już mądrzejsze i eliminują błędy automatycznie.
  15. Witam! Przekładałem ostatnio fotele do swojego auta z anglika. Po udanej operacji wyskoczył mi błąd poduszek. Zapewne chodzi o matę zajętości fotela. W każdym razie moje pytanie brzmi: czy po ponownym przełożeniu oryginalnych foteli błąd ten zniknie samoczynnie czy też może jest on już jakoś "wgrany" i będzie konieczna diagnostyka komp.??
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.