Mały update mechaniczny. Ostatnio pojawił się komunikat o niskim stanie płynu chłodniczego. Dolałem, szybki przegląd czy jest coś mokre, nie ma. Za jakiś czas znów komunikat. No to test ciśnieniowy i.. nic. Myślałem, że to pewnie króciec z tyłu silnika, czyli znana przypadłość w N13B16, części zamówione i planuję odstawienie do mechanika. Aż któregoś dnia po nocy otwieram maskę, żeby dolać płynu do spryskiwaczy, a tam pod rurkami od turbo mokro... http://www.cardetail.pl/forum/F20/IMG_3777.jpg Zagraniczne fora sugerują temat małej uszczelki właśnie przy tych dwóch rurkach poniżej spod której z biegiem lat zaczyna uciekać płyn chłodniczy, a na górze turbo może uciekać olej. U mnie przy górnej sucho, tylko przy poniższych widać ewidentnie, że się ulewało. Kupione dwie uszczelki i śrubka, żeby skręcić na nowej, razem 20zł i temat rozwiązany :) Poniżej tezfoto starych uszczelek, które z racji wieku już były cieńkie, twarde i się nadawały tylko na śmietnik. http://www.cardetail.pl/forum/F20/IMG_3782.jpg http://www.cardetail.pl/forum/F20/IMG_3803.jpg http://www.cardetail.pl/forum/F20/IMG_3802.jpg Przy okazji zająłem się tematem zapłonu, który wypadł kilka razy. Po sprawdzeniu błędów padło na świeczki. Wymieniony zestaw na nowy i już zapłon nie wypada :) Poniżej stary zestaw, widać, że już miał najlepsze czasy za sobą. http://www.cardetail.pl/forum/F20/IMG_3801.jpg Teraz już nic nie cieknie, nie wypada zapłon i śmiga aż miło :) W nagrodę za dobre zachowanie zakodowałem Sportową skrzynię biegów (opcja 2TB zamiast 205) i auto zdecydowanie przyjemniej jeździ. Największa różnica oczywiście w trybie sport i na manualu, ale nawet na Comforcie czuć, że skrzynia szybciej i sprawniej zmienia biegi. Polecam każdemu kto jeszcze tego nie zrobił u siebie. Pewnie gdyby nie fakt, że będę u siebie doposażał auto w manetki, to sam bym tej skrzyni nie zakodował, a zdecydowanie to uprzyjemnia jazdę :)