Skocz do zawartości

Lassar

Zarejestrowani
  • Postów

    172
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

2 obserwujących

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Aktualnie F11 535d x
    F30, I3 !!!

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Lassar

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

  • Tydzień na forum Unikat
  • Miesiąc na forum Unikat
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Bez "Low km", w czerwcu przy temperaturze +16C, bez świateł w trybie eko ale z klimą z baterii 94 zrobiłem 265 km i zostało około 15 wg licznika. Wiejska trasa, same 70 co chwile.
  2. Lassar

    Ladowanie 230v

    Na standartowej można zmniejszyć prąd ładowania. Można też z pozycji iDriva zmniejszyć. Wtedy z 14 godzin robi się 24 :)
  3. Mam podobnie + wibracje. Jedyna rzecz jak została u mnie do sprawdzenia to półośka z przodu - ktoś ją kiedyś wymienił i nie wiem na co. Mocno wyczuwalne w zakresie 100-110 km/h przy trybie żeglowania.
  4. Dlaczego postrzegacie wszystko przez pryzmat naszego smutnego kraju? Mało miejsc do ładowania? Serio? Sprawdziłeś? https://www.plugshare.com/pl wpisz sobie proszę nazwę np. Katowice. 40 stacji w ścisłym centrum. Berlin - 535. Trochę lepiej. Więcej widziałem zakazów wjazdów do podziemnych garaży dla samochodów z LPG niż elektrycznych. Serio. Niektóre fabryki są w całości zasilane ze źródeł odnawialnych. Na przykład cały dział produkcji BMW I3. Poza tym produkcja samochodu elektrycznego i zwykłego jest w 80% pewnie taka sama. Śmiem twierdzić, że podzespoły do benzyniaków wymagają znacznie więcej elementów, co powoduje jeszcze lepszy stosunek ekologii w samochodach elektrycznych. A artykuły które przytoczyłeś potwierdzają wzrost zainteresowania samochodami elektrycznymi o kilkadziesiąt procent społeczeństwa w ciągu ostatniej dekady. No i tabela wydajności, 15kWh na 100 km w elektryku i 15 km petrol engine. Wszystko i na temat. Energia jest energią.
  5. No tak, w domyśle idealne są dwa komplety kół a nie samych opon. Jest jeszcze jedna rzecz - lubie letnie wyjazdy na Bałkany. Temperatury powyżej 40 C to norma. Jak wtedy się zachowuje wielosezon? PS 2 decybele to masakra a nie mała różnica
  6. na przykładzie i3: opony zimowe premium 500 pln za sztuke przebieg 40 tys km opony letnie premium 500 pln za sztuke przebieg 40 tys km razem 4000 za 80 tys km, opony letnie wydajniejsze w lecie i cichsze od wielosezonowych, zimowe w zimie zjadają wielosezonówki. wielosezon - tu problem bo tylko Pirelka wchodzi w gre, 800 pln za sztuke przebieg 40 tys km. Koszt przejechania 80 tys km to 6400 za 2 komplety wielosezonu kontra 4000 za 2 komplety zima lato. Gdzie sens? I opony stanowczo słabsze.
  7. Lassar

    Nie działa ogrzewanie

    zdażyło mi się kilka razy zawieszenie ogrzewania. Nawet sprawdziłem, że raz był błąd pompy. Ale zawsze po jakimś czasie samoistnie ogrzewanie wracało. Raz podczas jazdy, pozostałe razy po zamknięciu auta na 1o minut postiju.
  8. Z tego co wiem, nie przy starych umowach i nie do końca przepis został przeforsowany. Nawet jeśli Ci odkupią za 70 % to i tak będziesz do przodu. A teraz ciekawostki: 1. Ktoś napisał wcześniej że fotowoltaika wychładaza - to prawda. Przy okazji to takie małe remedium na ocieplanie klimatu. 2. Patrzymy przez pryzmat naszego kraju. Wg wyliczeń samochód elektryczny jest ogólnie mniej emisyjny z uwzględnieniem produkcji prądu z węgla od typowego benzyniaka o ponad 30% W Szwecji o 80. O "dizlach" lepiej się nie wypowiadać. Zresztą rzadko który model trzyma normę spalin. 3. Większość informacji powielanych przez zwolenników jak i przeciwników elektromobilności pochodzi z internetu, np. facebooka. Czyli z dupy. Np: https://www.bankier.pl/moto/cmentarzyska-aut-elektrycznych-mylnie-podpisane-zdjecia-podgrzaly-debate-o-elektromobilnosci-9930/ Najważniejsze. Każdy przeciwnik, kubuś fatalista czy inny człowiek, zwłaszcza rozsądny, powinien przed wydaniem opinii spróbować praktyki. W warunkach miejskich, jeśli macie możliwość podładowania samochodu w pracy/domu, samochód elektryczny deklasuje każdy inny. Jeśli komuś nie zależy na super oszczędzaniu - ma stacje ładowania, 15 minut i po krzyku.I tyle. Na trasę wygrywa Dieasel. Pytanie co statystycznie jest częściej używane? Czy jest możliwość, że niedługo elektryki się skończą? Biorąc pod uwagę, że pierwsze auto elektryczne powstało koło 1832roku? Nie sądzę...
  9. Co nie zmienia faktu, że za kilka lat nie bedzie w sprzedaży spalinowych. Co do eko - ja swoje fotowoltaika karmie. A mogłem agregat na rope postawić, o ja naiwny. Szkoda czasu na puste gadanie, my akurat świata nie zbawimy. Jeździj dizlem, ja wybieram z wielu względów elektryka.
  10. Rozumiem, że było ćpane? A dieasel 2.0 jest bardziej ekologiczny od elektryków? Bo ślad węglowy w transporcie baterii powstał? Dobrze że ropy nikt tankowcami nie wozi. Tą ostatnią akurat codziennie. A co do produkcji prądu, no cóż, w naszym dziwnym państwie prąd jest z węgla więc... Ale już w innych krajach? : https://moto.rp.pl/na-prad/art17309551-czy-auta-elektryczne-sa-tak-naprawde-ekologiczne Co do produkcji samych samochodów i mitach o utylizacji baterii, się nie wypowiadam, szkoda czasu.
  11. Hamulce w i3 są stosunkowo rzadko i niezbyt mocno używane, ale za to szybko robi się nalot na tarczach. Przehamuj je porządnie kilka razy i sprawdź czy problem zniknął. Jeśli nie to pewnie coś się dzieje z tłoczkami.
  12. W zasadzie nie. Delikatne wibracje, pomijane przez mechaników jako nieistotne w zakresie od 80-140. Ostatnio przy hamowaniu z dużej prędkości "warkot" i wyczuwalu luz w układzie tarcza-klocek? Nie było żadnego dźwięku do 80km/h, nie występował podczas obciążania w zakrętach. Po wymianie łożysk przez kilka dni miałem stare tarcze, okazało się że biją przy hamowaniu (wcześniej nie bardzo). Teraz nowe tarcze (zmierzony brak jakiegokolwiek bicia) i święty spokój. Wcześniej sprawdzone wszystkie tuleje, wymieniona podpora wału, zmieniane koła, testy bicia opon, wymienione łączniki wałów, przy okazji półosie, itd. Z tematem walczyłem prawie pół roku.
  13. Też tak myślałem. Po WIELU różnych naprawach okazało się że łożyska przód. Jak nie mają obciążenia to nie ma bicia, jak jeździsz to się pojawia. Poza tym żadnych innych objawów zużycia.
  14. Wszyscy którzy płaczą, że im się tarcze krzywią, a mają po 200 tys nalatane, powinni w ciemno piasty zmieniać. Te biedne łożyska więcej jak 150-200 tys nie zrobią to wbrew fizyce. Ale nic nie piszczy to każdy olewa. A mechanicy niestety o tym zapominają.
  15. Obecnie jest 10 lat, w 2017 było 8. Koszt wymiany baterii na najpojemniejsze to 6k euro (np 60 na 120Ah) Edyta: faktycznie znalazłem informację o rozszerzeniu gwarancji na 8 lat a nie 10. Co jest o tyle ciekawe, że moja z 2017 pokazuje gwarancję do 2025. Przy okazji, BMW się pochwaliło o 0 liczbie napraw gwarancyjnych w poprzednich latach. 94Ah - max zasięg mój to 245 km. Jak zapierdzielam po mieście to 180. Jak spadła temperatura i światła non stop to 160. Koszty: 1. Filtr klimy co rok 2. Płyn hamulcowy co 2 lata 3. Klocki hamulcowe - hmmm 200kkm? Wgranie softu co 2 lata, mapy i usługi online. Ładowanie domowe - 30 * 0,53gr = 15,60 pln za 200 km. Taniej niż w biedronce. Przy fotowoltaice - sam wiesz. Poza tym ładowarki Orlen za darmo plus kilka w mieście. Parkowanie miejskie gratis, buspasy... Ogólnie jeśli masz drugie auto na długie trasy to najlepsza opcja na miasto. U mnie stały punkt programu. Skąd jesteś? Napisz priv.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.