Skocz do zawartości

motochrapek

Zarejestrowani
  • Postów

    51
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW E60

Osiągnięcia motochrapek

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Witam serdecznie i jeśli jest możliwość pomocy od kolegi malysz1976 czy kolegów którzy są w tym temacie obeznani w przeróbce z zwykłego tempomatu na aktywny ale z funkcją Stop &Go tu nie wiem czy podałem poprawnie nazwę? oraz z konkretnymi wskazówkami kodowania. Chodzi o BMW E60 530D 2006R NR VIN: WBANR710X0CR07160 i tu potrzebuję pomoc w udostępnieniu schematu co szczegółowo jest potrzebne a dodam że mam wersję jak by i przed i po listową sam nie wiem?. Jest chyba poprawnie podaję Aktiv Sterling w sumie potrzebuję wszystko co jest potrzebne do doposażenia zderzak przód tył są zwykłe natomiast fabrycznie mam sporo wyposażenia jak by z lifta przejściówki tak myślę lub się mylę a wielu tak twierdzi. Z góry za pomoc bardzo dziękuję i proszę o informację na e-mail: motochrapek@o2.pl
  2. Osobiście Polecam wymiany na nowy rdzeń np. Firmy (KORAS), ja tak zrobiłem w swojej BMW E60 530D i jeżdżę już ponad 5 lat i wszystko jest ok. A z regeneracją różnie bywa z praktyki wiem że elementy rdzenia tak zwane gotowe zestawy których koszt jest 90zł i to wstawiają. Więc tak wygląda regeneracja ja osobiście wolę nowy rdzeń i nie ważne jakiej firmy ale nowy!!!. Nie regenerowany ja tak bym zrobił. Pozdrawiam
  3. Ja to powiem tak grubość lakieru w BMW E60 2006r wynosi w przedziale od 140 do 170/180ųm i tu trzeba wziąść poprawkę na błąd pomiaru podane wartości podałem przy oryginalnej fabrycznie powłoce a jeśli ona u kogoś wynosi poniżej w/w wartości to oznacza że auto było polerowane i teraz czy tylko pastą czy też był lakier lekko równany papierem wodnym bo tak też się robi by zniwelować rysy ryski itd... Ogólnie wartości jak podałem są to i oznaczają wartość nominalną.
  4. Tędy czy nie tędy droga dam przykład w moim BMW E60 uległa uszkodzeniu turbina mocnemu rozszczelnieniu że dosłownie lał się olej do wydechu i teraz skoro klapki wirowe były by np. usunięte jaki byłby finał nie wiem? fakt jest jeden po coś te klapki producent dał a poprawiać fabrykę inżynierów moim zdaniem nie jest to dobry pomysł co można to można ale nie w wielkim stopniu się usprawnia ale na ogół wychodzi tak że są większe koszty tych przeróbek i tak czy inaczej powraca się do oryginału to już poważna ingerencja w silnik co może bardzo źle skutkować na jego osiągi dynamikę itd. Być może kolega ma rację ? ale w tym temacie można polemizować bez końca ja osobiście bym klapek nie usunął tak jak się wypowiedziałem jeśli była by potrzeba to jeśli już wolałbym kupić kolektor po regeneracji i tak z kolegą się zgadzam z Łodzi. Pozdrawiam
  5. No tak wszystko fajnie z usunięciem klapek ale jest jedno ale co w przypadku uszkodzenia turbiny? oraz rozbiegu silnika w przypadku skrzyni automat ! jak w przypadku braku klapek taki silnik zgasić ? uważam że takiej opcji nie ma !!! więc nadaremnie inżynierowie BMW nie wymyślili zastosowanie tych klapek ja osobiście jeśli już to wolę kupić kolektor regenerowany z nowymi klapkami i można spać spokojnie a koszt 500zł choć w rocznikach bynajmniej moim BMW E60 2006r wzwyż już zostało to zmodyfikowane fabrycznie mam na myśli silniki 3.0 M57T2 (TU2) gdzie klapki się nie urywają !!! i się nie spotkałem w tych rocznikach aut by tak się stało !!! ja jednak dla ostrożności zawsze co jakiś czas sprawdzam powiedzmy raz na rok lub dwa więc moja rada ja bym tych klapek nie usunął z uwagi jak w/w wymieniłem. Z doświadczenia już widziałem silnik rozbiegany z uszkodzą turbiną trwało to dosłownie sekundy i po silniku a na marginesie pytałem nie tylko kolegi który akuratnie pracuje w serwisie BMW w Wrocławiu i to samo potwierdził to o czym tu piszę a sam jestem mechanikiem więc ten temat nie jest mi obcy !!!... Pozdrawiam
  6. Witam wszystkich kolegów na forum Miałem problem z sterownikiem modułem świec żarowych w E60 530D błędy jakie miałem to brak włączania wszystkich 6 świec żarowych które były są w idealnej kondycji czytając porady wypowiedzi na forum polecono P. Krzysztofa z Nysy tel. 600 218 347 i dziś 14.10.19r byłem bardzo sympatyczny człowiek bez problemu usunął usterkę wymieniając na miejscu moduł oraz też zrobił pełną diagnostykę wraz z pomiarami i testem poszczególnych elementów włącznie z sprawdzeniem wymienionego modułu świec żarowych jestem bardzo zadowolony z wizyty u tego Pana i z pewnością skorzystam z usług tego Pana konkretny rzeczowy człowiek nie owija w bawełnę i nikogo nie naciągnie na dodatkowe koszty jak to się ma w innych przypadkach Polecam z skorzystania z tej usługi tanio solidnie bez problemu szybko sprawnie !!!.... Mam nadzieję że komuś się przyda ten post i coś nowego wniesie choć już wszystko jest na ten temat a dodam że jestem elektromechanikiem jednak nigdy nie robiłem tych sterowników więc wolałem podjechać do P. Krzysztofa który zresztą był zaskoczony że sam tego nie zrobiłem a uważam że jeśli się czegoś nie robiło i się nie wie jakie tego mogą być skutki to lepiej podjechać do osoby która to robi na co dzień ja muszę się nauczyć i tego się nie wstydzę jak popsuć to swoje a nie u klienta !!!. Pozdrawiam
  7. Skoro taki jest kolega mądry to proszę możesz się tu popisać jak dokonasz czy dokonałeś naprawy mechanicznej blokady chodzi rzecz jasna o ELV ( naprawy takiej by wyeliminować błąd rzecz jasna bez dewastacji elementu blokady ) w BMW E60 skoro to takie proste ???... ( jeśli programowo czyli jak? dla mnie jasne !!! a jeśli tak to efekt identyczny jak emulator !!! ) jeszcze jedno skoro kolega to robi to jaki jest koszt naprawy ?.... Nadmienię że nikt tu nie jest alfą i omegą i nie zgrywa super znawcę czy coś w tym stylu forum jest po to by sobie wzajemnie pomagać bezinteresownie a tu w tym wypadku jak w/w w temacie najtańszym rozwiązaniem jest niestety emulator ELV lub jak kto chce moim zdaniem nie warto wymiany na blokadę bez wad oryginał z aut używanych gdzie historia się będzie powtarzać taki jest już urok BMW !!!. A to że programowo można w immo usunąć ELV i odłączyć wtyczkę 4PIN to ktoś kto ma pojęcie wie o tym i co dalej ano to że emulator robi to samo a koszt kolegi usługi akuratnie w tej kwestii jest wyższy nie inaczej i to cała filozofia !!!... Więc nie ma co tu się mądrować tylko należy tu doradzić i samemu się przy okazji coś nowego dowiedzieć na różne tematy a jak wiadomo marka BMW jest dość skomplikowaną do napraw zwłaszcza mocno lub mocniej wyposażonych oraz nowszych roczników kodowania doposażenia wiem coś o tym itd... Pozdrawiam
  8. Witam Jeśli ma kolega z DDE sterowanie żaluzji masą i tu mam na myśli by sprawdzić to trzeba rozgrzać silnik do temperatury 97/98 stopni i jeśli ta masa zniknie to znaczy że komputer ma sterowanie i oczywiście że można doposażyć jak najbardziej ale jest jeszcze jedna sprawa powinien być błąd żaluzji jeśli jej nie ma a np. kiedyś wcześniej była? ja to zrobiłem ale niestety sterowania nie mam z DDE komputera jedynie jest masa i tyle brak sterowania. Pozdrawiam
  9. Nie da się ponieważ jest ta żaluzja sterowana z DDE i osobiście w przeciwieństwie do kolegi pytałem w ASO o zakodowanie ponieważ fabrycznie powinna być a jej nie było więc nie udzielili mi odpowiedzi i do dziś nie wiem ale pytałem różnych magików i powiedzieli że chodzi o sterownik czyli DDE nie tylko oprogramowanie ale też że ma sterowanie żaluzjami lub go nie ma tak że jak kolega ma żaluzje to ciesz się bo to bdb. sprawa jak i na chłodne dni czy zimowy klimat a latem same otwierają się i zamykają !!!.
  10. Witam Problem z błędem ELV rozwiązałem inaczej zastosowałem emulator do ELV za 189 zł kupiłem na allegro i po sprawie ( nie demontowałem blokady kierownica jest całkowicie odblokowana ) a to że skasuje się błąd to w czasie i tak się pojawi a mało tego mi np. silnik zgasł jak się pojawił ten błąd w BMW E60 530D 2006r jest powiązany z immobilizerem nie wiem czy innym kolegom też tak się stało czy dzieje ? męczyłem się z tym problemem a z rok kasowałem co jakiś czas błędy i zerowałem licznik ELV a w naprawy mechaniczne blokady nie wierzę czy programowe usunięcie blokady też baardzo wątpliwe piszę tą sugestię ponieważ znam różnych magików od spraw elektroniki programowania czy wiedzy na temat BMW napraw mechanicznych i jeśli oni twierdzą to samo co piszę to znaczy że tak jest a dodam że jestem elektromechanikiem samochodowym więc mam pojęcie o elektronice itd.... Pozdrawiam
  11. Witam Ja rozwiązałem problem sterowania żaluzjami rolety chłodnicy w BMW E60 530D ( fabrycznie miały być ale nie było fabrycznie ) a mianowicie zastosowałem dodatkowy czujnik temperatury podłączając go do masy z DDE i ten kabel idzie do sterowania rolety którą ma niby sterować a nie sterował więc wpadłem na pomysł i wszystko jest ok czujnik zastosowałem z stykiem zwiernym czyli zamkniętym by elektromagnes był włączony ( roleta zamknięta ) a po osiągnięciu temp. ponad 90 stopni czujnik rozwiera styk i tym samym elektromagnes rozłącza a roleta się samoczynnie otwiera pod wpływem powietrza zasysania wentylatora czy w czasie jazdy postoju w korkach itd... A więc podaję link do czujnika: https://pl.aliexpress.com/item/5Pcs-lot-125C-Degree-Celsius-257F-NO-Normal-Open-Thermostat-Thermal-Protector-Thermostat-temperature-control-switch/32367329961.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.2c665c0flWeqOL Ja zastosowałem czujnik NC Normalnie Zamknięty 85 stopni z stykiem 10A i zwalnia roletę tuż przed włączeniem wentylatora chłodnicy a czujnik zamocowałem na górnej części chłodnicy na rogu jest tam tak zwane korytko przy wężu górnym ponieważ tam jest wiarygodny pomiar temperatury a mierząc laserowy termometrem w zdłóż korytka górnej części chłodnicy pomiary były różne czym dalej od węża tym niższa temperatura i dodatkowo ociepliłem od góry ten czujnik kawałkiem styropianu by nie było pomyłki przy pomiarze temperatury dałem styropian na czujnik by razem wszystko do cisnąć do powierzchni chłodnicy a dociska nakładka plastykowa chłodnic działa rewelacyjnie !!!... Na tej stronie jak w/w wystarczy sobie wpisać w wyszukiwarce: przełącznik termiczny Czujnik Temperatury Termostat Temperatury Kontroler ( jak ktoś chce to może zastosować czujnik 90 stopni jeśli się chce by roleta otwierała się przy II biegu wentylatora ja zastosowałem jednak 85 stopni i jest ok ). Szkoda że nie mam jak umieścić fotek wykonania mocowania czujnika podłączenia ale wystarczy przeciąć przewód minusowy z DDE i przylutować kabelki od czujnika i po sprawie proste skuteczne rozwiązanie... Pozdrawiam
  12. motochrapek

    Wtyczka żaluzji E60

    Widzę że nikt nie wie !!! A więc tak kod na pewno nie jest ten (+ NKWI ) bo taki występuje w LCI a chodzi o wersję BMW E60 przed liftową tu nic się nie dowiedziałem a jeśli chodzi o pomoc zdalną czy inną oferowaną to jakieś nieporozumienie forum jest po to by rozwiązywać sobie problemy w naszych BMW z którymi się borykamy na co dzień !!!. A ,,pseudo" czy inne osoby które rzekomo oferują pomoc kodowania itd... to jedna wielka ściema a chcą czy chce jedynie korzyści finansowe jeśli tak to ma wyglądać to ja osobiście wolę zapłacić w serwisie i mieć zrobione jak należy zresztą tak zrobiłem w nie autoryzowanym serwisie BMW koszt kodowania to 100zł ( w tym inne bajery ) a nie zawrotne kwoty mało tego cwaniactwo itd... Osobiście mam przykre doświadczenie w tym temacie i poniosłem jedynie nie potrzebne koszty na które zostałem narażony przez nie wiedzę takich właśnie ludzi którzy rzekomo się znają ale na czym? więc jeśli się ktoś wypowiada to niech to robi z rozsądkiem i wiedzą na ten temat !!!. Po swoich doświadczeniach odradzam korzystania z takich ofert i nie można jednoznacznie twierdzić że wszyscy są tacy sami tak nie jest są ludzie którzy mają pojęcie wiedzę i wiedzą jak należy to kodować oraz wiedzą co z czym się je !!!. Pozdrawiam
  13. Witam Sprawdzałem w całkowitej ciemni poprawka kodowania Asystenta i wszystko działa nawet znaki nie powodowały wyłączenia !!!. Pozdrawiam
  14. Ja mam kwadratową, według danych inpy z 2007 roku, i działa doskonale, na znakach nie gasną światła, wykrywa tylne światła pojazdów, wyłącza szybko. Ostatnio zmieniłem tylko w kodowaniu prędkości załączeniu i wyłączeniu, kąt fabrycznie fla 65. Witam Ja z kolei mam problem bo kolega mi kodował doposażył żaluzję chłodnicy w BMW E60 530D 2006r VIN: CR07160 i się wszystko rozsypało a chodzi mi teraz o Asystenta świateł drogowych a dokładnie o kodowanie aktualnie mi już nie działa po resecie FLA działa przy włączonym silniku i go nie gaszeniu pod czas jazdy raz włącza się przy prędkości 60km/h a raz w innej prędkości a po zgaszeniu silnika i odczekaniu kilkunastu sekund i ponownym odpaleniu i jeździe już nie działa teraz chodzi mi o wskazówki prawidłowego kodowania Asystenta gdzie co jak i odnośnie kodowania prędkości i tu też prosiłbym o wskazówki gdzie co i jak. Lub proszę o jakieś kopie plików FLA inne by porównać kodowania wpisy.... Z góry bardzo dziękuję za pomoc
  15. motochrapek

    Wtyczka żaluzji E60

    Witam A miałbyś możliwość z czytać podać dane kodowania żaluzji bo nie wiem jaki ma być kod i gdzie co należy dodać by prawidłowo była zakodowana roleta. I jak ktoś z kolegów mógłby mi pomóc zdalnie w kodowaniu żaluzji był bym wdzięczny programy oraz kabelek K-DCAN jest tak że nie ma problemu proszę o info. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.