Skocz do zawartości

andrz_ej

Zarejestrowani
  • Postów

    60
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O andrz_ej

  • Urodziny 30.11.1969

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E87, E90, F30

Osiągnięcia andrz_ej

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

  • Pierwszy temat Unikat
  • Miesiąc na forum Unikat
  • Rok na forum Unikat
  • Tydzień na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Wiatm wzystkich, Wiem, że temat trzeszczenia i innych dzoiwnych dźweięków czesto poruszany. Ale nie znalzałem nic o penej zaleznośic jaką zawuażyłem dzisiaj. Jadąc wystarczą lekkei neirówności na drodze i z elemnti przy szybie (gdzie czasmi wielu z nas jadąc kładzie lewą rękę) dochodzą dzwięki trzeszczecznia. Ale co ciekawe - jak otworzę okno na max trzeszczenie znika jak ręką odjął. Czy to naprowadza kogoś może na możliwą przyczynę trzeszczenia kiedy okno jest zamknięte? Czy jeśłi je otwieram wypełniam w drzwiach przestrzeń gdzie jest coś co powoduje trzeszczenie a jak jest tam szyba to jest "dociśnięte" i jest cisza? Ma ktoś pomysł o co tu chodzi? 🙂
  2. andrz_ej

    Śląskie

    Podstawa to pomiar poboru prądu po uśpieniu, jeśli w ogóle się usypia. Problemy potrafi powodować sama klema IBS Który rejon śląska? Jestem z Raciborza Katowice/Bytom/Piekary Sł.
  3. andrz_ej

    Śląskie

    Witam wszytskich, Czy ktoś może polecić sprawdzony warsztat/speca od elektryki w BMW. Mój ukochany dziadek E90 320d nabawił się jakiegoś cichego zjadacza prądu no i są problemy. Ciagle komunikat: increase battery discharge, odcinanie ogrzewania szyby z tyłu (co już jest mocno uciążliwe) i inne redukcje (np. niewłączanie świateł po otwarciu auta z pilota co gdzieś w ciemnym zaułku byłoby akurat pomocne gdyby jednak zaświeciły). Chodzi o speca co zna takie sytaucje i wie jak znaleźć winowajcę i się z nim uporać. Podobnie w aucie córki - E87 ale tam to już nawet zegar resetuje co chwilę na zera.
  4. Cena bez wątpienia jest atrakcyjna. Na pewno znajdą się gotowi na większe ryzyko w zamian za korzyść $$$. Pytanie czy za jakiś czas ta korzyść nie odbije się czkawką, np. katowany na zimno silnik, niechłodzona turbina etc. To potrafi kosztować. Ale może się "udać" i 3-5 lat leasingu wytrzyma. Tylko problem będzie miał następny właściciel. I to już konkretny $$$.
  5. Porozmawiałem - auto DEMO a tych się boję jak ognia. Ludzie biorą je na jazdy i katują bezlitośnie. Auto ma już 12 200 km przebiegu. Handlowiec deklaruje, że jazdy testowe są tylko w obecności pracownika... :) A jak jeden znajomy na moją prośbę zadzwonił, czy może użyczyć auto na weekend...to: "oczywiście, nie ma problemu" a drugi czy na kilka godzin może pożyczyć auto żeby ocenić czy mu pasuje, tez "nie ma problemu" Tak więc już na wstępie rozbieżności. Ehhh....
  6. I tego się właśnie obawiam. Oni mogą odpicować te auto do sprzedaży a ja żadnym motoguru nie jestem i nie wychwycę burzliwej przeszłości. Dealerzy też święci nie są - może nie przeginają jak handlarze ale swoje też maja za uszami. Kiedyś pojechałem do Wawy (Z Kato) do Inchcape bo auto miało być igła i w ogóle super super. Potem okazało się na miejscu, że na silniku, właściwie w całej komorze, był wszędzie jakiś biały nalot nie schodzący w żaden sposób. Sprzedawca nie potrafił tego wytłumaczyć a na pytanie czemu mnie zapewniał, że wszystko jest OK i jadę przez pół Polski bez cienia zażenowania mówi, że "wcześniej dokładnie nie oglądał auta". Mając na obejrzenie auta jakieś 30 min co ja mogę sam wychwycić. No może czujnikiem go przelecę po elementach ale jakieś głębsze historie ciężko wyłapać. Chyba, że pozwolą się podpiąć np przez Caristę - przejrzeć ewentualne błędy- wykasować, pojeździć i znowu spojrzeć na listę. Ale to też takie amatorskie i powierzchowne. Ruletka - tylko stawka już nie taka mała :(
  7. Witam wszystkich. Szukam powoli do zakupu X3 - pierwotnie założyłem zamówienie pod siebie nowej, ale czas oczekiwani skłania mnie do rozważenia kupna czegoś używanego i pewnego (wiem, wiem, ryzyko jezt zawsze, ale przy nowych w sumei też) I znalazłem coś takiego: https://najlepszeoferty.bmw.pl/uzywane/wyszukaj/opis-szczegolowy/58473/ Cena z konfiguratora wyszła mi: 333 400 a tutaj auto z deklarowanym przbiegiem...7 000 km i cena jest 269 900. Rocznik niby jeden w tył (data produkcji 20.01.2022) ale różnica w cenie spora chyba, że to normalny spadek wartości w tym pierwszym roku a ja się nie orientuję, jak należy. No i zastanawi mnie skąd te auta z takim przbiegiem idą już na sprzedaż. Niby te BMW Premium Selection ale trochę to intryguje. Jak sądzicie warto takiegfo kandydata rozważyć?
  8. Witam wszystkich. Dzisiaj miałem okazję odwiedzić salon BMW jako, że nadszedł czas wymiany w "cyklu leasingowym" i mając wstępnie wybraną X3 (silnik do wyboru jeszcze) porozmawiałem sobie z handlowcem. W sumie okazało się, że do jazd próbnych nie ma żadnego spalinowego modelu a jedynie 1 elektryk, który z oczywistych przyczyn nie jest reprezentatywny jeśli chodzi o auto spalinowe (pomijając z grubsza kwestie wnętrza i generalnie wyglądu) a czas dostawy12 miesiącu :( Handlowiec zahaczył o model X1 mówiąc, że może żonie wystarczy mniejszy (choć wg niego nie już taki mały) w/w model, który jest spalinowy i można wziąć na jazdę próbną. W sumie, pomyślałem, kto wie - może się zainteresuje, chociaż wg mnie bardzo ubogo tam w środku i trochę jednak ciasno a kwoty nie takie małe i napęd ...na przód, 3 cylindry w tej wersji 18i (nie wiem jak w 20i) a napęd na 4 koła pojawia się dopiero w wersji 23i od 210 000... Ale to co usłyszałem odnośnie jazdy próbnej wbiło mnie w fotel. Pan zapytał czy daleko mam do domu (wcześniej coś wspomniałem, że podjadę do domu żeby pokazać żonie, która z racji pracy nie ma czasu na jeżdżenia ze mną po salonach) bo na jazdę próbną BMW przewidziało ...50 km a za każdy dodatkowy trzeba płacić. Nawet nie pytałem ile. Teraz będzie być może kupowane u nich 4 auto a Pan bez mrugnięcia okiem mówi, że na zapoznanie się z autem BMW uważa, że 50 przejechanych km w zupełności wystarczy a reszta płatna. Może za chwilę będą sprzedawać bilety wstępu do salonu ;) Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim - czy to jakiś nowy schemat obsługi klienta :) Czy tylko ten "mój" dealer wpadł na taki pomysł. I co o tym sądzicie ;)
  9. Dziękuję za sugestię. Akurat mam tą opcję. Ułatwi weryfikację.
  10. Dziękuję za info. Wszystko jasne. Okazauje się, że jednak zwykłe lusterka mam (dwa kabelki po zdjęciu wkładki. Kupiona nowa zamiennik i podpięta/włożona, mam nadzieję, że grzeje - na razie nie ma jak sprawdzić :)
  11. Po rozmowie w panem z czescidobmw po VIN wychodzi że powinno być zwykłe lusterko ale po uderzeniu lusterko zaciemniało zupełnie co chyba sugeruje, że jednak było fotochromatyczne. Lusterko z drugiej strony również, jak sobie przypomnieć ładnie się ściemnia w nocy jak jedzie coś obok. Reasumują, raczej lusterka takie najzwyklejsze nie ściemniają się po uderzeniu (lusterko nie jest nawet pęknięte).Być może w BMW PREMIUM SELECTION coś było i wymienili przed sprzedażą na takie. Nie wiem za bardzo jak to teraz ugryżć.
  12. Dzięuję za info. Pozostaje jeszcze kwesta samego wkładu lusterka - czy ono jest fotochromatyczne czy elketrochrmomatyczne i le ma mieć tych PINów. Z VIN nie nie bardzo można to wg mnie rozczytać i cholera wie czego szukać. W https://czescidobmw.pl mamy w dziale wyposażenie dwie sekcje dla Szkło lusterka: Szkło lusterka i Szkło lusterka (S430A) gdzie odpowiednio mamy szkło do lewego mamy: PRODUKT OE 51167252893 za jedyne 534,34 zł lub zamiennik Szkło lusterka, lusterko zewnętrzne ALKAR 6431861 za 45,55 a w drugiej sekcji już tylko: PRODUKT OE 51167158309 za bagatela" 1683,23 zl. O moechanimzie do sterowania nie mówiąc. W sekcji: Lusterko zewnętrzne można znelźć: Napęd lusterka zewnętrznego LIN-Bus - 67137191398 w cenie: 1116,82 zl Czyli gdyby chcieć mieć OE to mamy wkładka + napęd:1683,23 + 1116,82= 2 800,05 ;)))))) To chyba całe lusterko gdzieś lep[ie kupić używkę i wyjąć to co pootrzbnei przełożyć np." https://www.otomoto.pl/oferta/lusterko-lewe-5-pin-shadow-line-bmw-e90-lift-475-ID6FaaXp.html
  13. WItam wszytskich, Mam zagwozdkę z lusterkiem (E90 LCI - składane, ogrzewane, przyciemniane). Żona wzięłą raz auto i oddała z uszkodoznym lusterkiem lewym twierdząc, że uderzył kamień no i kłopot. Aktualnie wygląda tak: https://photos.app.goo.gl/MmEgz4gyHpVopChg9 :( Wstępnie stwerdziłem, że kupię wkład używkę np.: https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-e90-e91-lift-wklad-lusterka-fotochrom-lewy-ID6EY2KJ.html#gallery-open ale zauważyłem, że sam wkład- lusterko nie reaguje na sterowanie z przycisków. Słychać jakieś "pyknięcie", szkło lusterka drga ale się dalej nie rusza ale słychać lekkie buczenie jakie silniczek próbował je ruszyć. I teraz nie wiem - czy problem zniknie po wymianie wkładu lusterka (czy warto szukać użwyki bo ponoć lubią się przebarwiać - moje chociaż ma 12 lat było idealne) czy trzeba niestety kupować całe lusterko :( . Dodam, że lusterko jako takie się składa. Prośba o pomoc bo nie wiem co z tym robić :( Z góry dziękuję.
  14. Szanowni, Mam takie błędy: 452A System filtracji cząstek stałych - informacja 494A System swiec żarowych 40E9 Regulator powrotu spalin, Kontrola położenia 4B82 Regulacja powrotu spalin, odstępstwo od normy 4B81 Regulacja powrotu spalin, odstępstwo od normy Odnośnie świec, wiem, że mam sterownik do wymiany. Ale moje pytanie, czy te błędy dotyczące EGR wymagają działania czy "da się z tym żyć" jakiś czas jeszcze albo nawet olać. Auto jeździ w sumie dobrze - może tylko przy przyspieszaniu malutka dziura w mocy jest jest ale naprawdę prawie niezauważalna. Potem autko żwawo się zbiera. Z góry dziękuję za Wasze opinie.
  15. Łączy z adapterem CARISTA ale dalej już tylko "nie można rozpoznać ECU. Rozłączam, zamykam port". Łączę się po bluetooth na ustawieniach "wykryj automatycznie". Szkoda, bo byłem zdecydowany, w zasadzie nadal jestem jak się uda połączyć na zakup wersji pełnej. No liście aplikacji na stronie CARISTA Bimmmer Tool widnieje a na liście samochodów aplikacji, jako wręcz bazowa jest marką BMW i jest silnik N47. Szkoda.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.