Skocz do zawartości

mmizu

Zarejestrowani
  • Postów

    62
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e46 320d '02 sedan

Osiągnięcia mmizu

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. W moim e30 320i (M20B20) pojawił się problem. Mam trudność z rozruchem - zapala ale po dłuższej probie (praktycznie zawsze, ale trzeba go dużo dłużej kręcić, a do tego muszę dodać przy tym trochę gazu). Jak już odpali to na biegu jałowym pracuje nierówno - da się to usłyszeć, a wibracje z nierównej pracy przenoszą się na całą kabinę. Problem w podobnej skali występuje zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku. Raczej nie ma także problemu z falowanie obrotów, a silnik podczas normalnej jazdy chodzi raczej dobrze. Od czego według Was zacząć sprawdzanie przy takich objawach?
  2. Poszukuję oryginalnych BBSów do mojego e30. Mam okazję kupić felgi kolegi, który kupił je razem ze swoim e30 325ix. Zastanawia mnie czy są to oryginalne felgi, przyglądałem się im dokładniej i w odróżnieniu od typowych BBSów mają specyficzne zagięcie na ramionach - są jakby bardziej wstające w stosunku do modeli, które do tej pory widziałem. Przegrzebałem dokładniej internet i nigdzie (nawet na allegro) nie znalazłem podobnego wzoru. Styl 5 występuje w 4 wariantach, ale nie w takim. Czy to możliwe że dla wersji ix był jakiś inny wariant? http://felgenkatalog.auto-treff.com/?felge=50 (najbardziej typowy) http://felgenkatalog.auto-treff.com/?felge=51 http://felgenkatalog.auto-treff.com/?felge=52 http://felgenkatalog.auto-treff.com/?felge=53 http://imageshack.us/scaled/medium/24/dscf3855a.jpg http://imageshack.us/scaled/medium/211/dscf3846.jpg
  3. mmizu

    320d '02 Problemy z ksenonem

    U mnie do tej pory tego nie zrobiłem, bo póki co po kilku próbach zazwyczaj zaskakuje. Elektryk stwierdził, że przetwornica do wymiany, ale póki nie muszę to nie pcham się w koszty. Ale fakt, zaskakujące jest że zazwyczaj to prawa strona. Ja podejrzewam, że przyczyniają się do tego pękające klosze lamp (nie wytrzymują nacisku po założeniu) i wilgoć która się zbiera wewnątrz lampy.
  4. seban123 - dzięki za pomoc i póki co potwierdzam Twoją diagnozę. Przypomniałem sobie także że poprzedni właściciel miał podobny problem i wspominał przy sprzedaży o tym żeby nosić ze sobą zapasową baterię :) Wymieniłem baterię w dodatkowym wisiorku przy kluczyku i wybrałem się na testowanie auta. Bez problemów przejeździłem nim ponad 20 minut, mam nadzieję że na tym się skończy cała przygoda. Dzisiaj go jeszcze trochę potestuję, ale jak nie będzie problemów to jutro walę w dłuższą trasę. Mam nadzieję, że to ostatni mój post w tym temacie.
  5. Czy możecie polecić firmę która zajmuje się naprawą sterowników silnika? Mam problem ze swoim w e46 320d 150KM ( viewtopic.php?f=69&t=167917&p=1204831 ).
  6. Przepływkę już wymieniałem - znacząco się poprawiło, ale problemu nie rozwiązało, wcześniej czyściłem EGR, wymieniłem elektrozawór sterowania ciśnieniem turbiny, odma też w miarę nowa i mimo wszystko problem ciągle się trochę ciągnie... Znowu wracam od mechanika, auto postało w jego garażu (w cieple) i już nie odpalało. Znaczy odpalało, ale po ok 20 sekundach pipczenie i odcięcie a potem już nawet nie startował. Po resecie (odłączeniu akumulatora) dało się odpalić, ale schemat się powtarzał. Posprawdzał też napięcia w różnych miejscach i okazało się też że pompka wody (coś jak to: http://allegro.pl/pompka-pompa-wody-zawor-bmw-e46-2002r-330d-i1836336219.html ) pobiera prąd na postoju i powoduje mój problem z szybkim rozładowywaniem się akumulatora. Ale ten problem z rozładowaniem miałem już trochę wcześniej i raczej nie jest przyczyną obecnych problemów. W sumie to nie wiem co teraz zrobić, sensownego mechanika od bmw mam najbliżej w Lublinie (ok. 50km) i nie wiem czy auto do niego dociągać na lawecie czy może jego do mnie aby zrobił dokładniejszą analizę kompem (o ile jest sens). Czy można sterownik zdiagnozować bez obecności w aucie, wymontować i zawieść sam sterownik?
  7. Im więcej czytam tym bardziej skłaniam się że to może jednak być wina sterownika silnika. Zanim to się stało nie mogłem zwalczyć falowania obrotów w zakresie ok. 2000rpm (zwłaszcza na zimnym silniku), a od jakiegoś czasu przy dynamicznym przyśpieszeniu na niskim biegu (zwłaszcza dwójce) auto szło nierówno (trochę szarpało)... Drugi typ to elektryczny podgrzewacz płynu chłodniczego (viewtopic.php?f=69&t=117366 ), też pasuje do objawów.
  8. Możesz rozwinąć temat: chodzi o sterownik silnika? Napisałeś że naprawa, ale podejrzewam że chodziło o wymianę sterownika na nowy, tak? Ile cię to kosztowało? Dużo z tym zachodu? Wymieniałeś sam sterownik czy razem ze stacyjką i EWS? Trzeba kupić nowy czy można pchać się w używki z allegro ( http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=bmw+e46+320+sterownik+silnika )?
  9. Udało mi się odpalić auto i bez problemów dojechałem do mechanika. Podłączyliśmy pod komputer i wyszły następujące błędy: 4Ab2 43F1 5E14 Opisy błędów (2 pierwszych znalazłem) na http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=74307 : Dwa pierwsze błędy udało się wykasować i nie wracają po ponownym odpaleniu. Mechanik ma sprawdzić styki w okolicach tego podgrzewacza i w weekend spróbuję pojeździć aby zobaczyć jak auto się zachowuje. Co sugerujecie zrobić w tej sytuacji? Co myślicie o ostatnim błędzie (nie chciał się wykasować): 5E14 CAN Timeout DME/DDE?
  10. Zastanawiam się także czy przez słaby akumulator nie rozsynchornizował się immobiliser ( viewtopic.php?f=69&t=136017 ), bo auto udało mi się raz odpalić i chodziło całkiem normalnie do momentu aż pojawiło się pikanie i odcięło zapłon. Gdy próbuję je odpalić to kręci silnikiem ale nie odpala (jakby odcinało dopływ paliwa).
  11. @trandolf, @wwwrona - co rozumiecie przez brak masy? Możecie rozwinąć temat? Co w tym obszarze należy sprawdzić/wymienić? Dodam że ostatnio miałem problemy z akumulatorem - już chyba jest na wykończeniu (dwa razy mi się rozładował przy 2-3 dniach nieużywania)...
  12. Potrzebuję pomocy, dzisiaj auto odmówiło posłuszeństwa. Po standardowej 50km podróży zatrzymałem się pod sklepem, po ponownym odpaleniu auta rozległ się dźwięk którego jeszcze nie słyszałem - pikanie wewnątrz kabiny (nie sądziłem że to w ogóle z samochodu), żadne kontrolki się w tym czasie nie zaświeciły ale auto po chwili samo zgasło. Przy ponownej próbie włączenia od razu po przekręceniu kluczyka zaczęło pikać, a do tego nie zgasły i świeciły się kontrolki akumulatora, ASC oraz ręcznego a wskazówka temperatury silnika powędrowała na sam koniec (mimo że auto na bank nie było tak rozgrzane i jeszcze chwilę wcześniej jechało ponad 50km bez problemów). Auto musiałem odholować do domu, dolałem płynu do chłodnicy (stan był blisko min, a dolałem niewiele ponad 150ml) i następnie udało mi się je odpalić ale po dosłownie 50m (gdy chciałem przetestować czy to pomogło) zaczęło pikać i znowu zgasło. Nie za bardzo mam możliwość sprawdzenia auta pod komputerem, a problem jest dosyć duży. Co według Was może to powodować? Poniżej możecie zobaczyć stan kontrolek po przekręceniu kluczyka (może to coś Wam powie). Ja podejrzewam czujnik temperatury silnika i płynu chłodzącego, od tego spróbowałbym zacząć. Co myślicie? http://img27.imageshack.us/img27/614/wp000047.th.jpg
  13. mmizu

    320d Przetwornik ciśnienia M47

    No i teraz wszystko jasne :mrgreen:
  14. mmizu

    320d Przetwornik ciśnienia M47

    Ostatnie pytanie - czyli najpierw odchylam do tyłu (czerwona strzałka), a potem do tyłu i w delikatnie w górę (zielona strzałka) i ma się zsuwać? :wink: http://img88.imageshack.us/img88/4188/zaworp.jpg
  15. mmizu

    320d Przetwornik ciśnienia M47

    hmmm... popatrz na nos pinokia :liar: wyobraz sobie ze nasada nosa [glowa] to np zawor turbiny z kroccem... natomiast ruszajacy sie nos to wezyk podcisnienia ktory rownolegle do krocca jest z niego zsuwany :wink: juz rozumiesz?? :lol: Czyli mam go po prostu delikatnie ruszać na boki i ściągać?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.