Skocz do zawartości

sandworm

Zarejestrowani
  • Postów

    31
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 523i 1996

Osiągnięcia sandworm

  1. Witam szukam plastikowej śruby odpowietrznika chłodnicy Nissens 60607. Oryginał ułamał się przy próbie odkręcenia. Śruba ma niepopularny skok gwintu 1.5mm ( a nie 1mm jak w większości śrub na rynku).
  2. Witam. Po wymianie chłodnicy (odpowietrzony układ) mam taką sytuację: Po nocy mam poziom płynu chłodniczego 2 kreski pod "COLD". Otwieram korek zbiornika wyrównawczego i po ok minucie mam 2 kreski nad "COLD". Płynu jest za dużo czy za mało?
  3. Bezpiecznik jest w schowku przed pasażerem więc raczej nie woda.
  4. Witam. Przy odpalaniu ciemny panel automatycznej klimy i nie działają nawiewy. Okazało się że przepalony bezpiecznik nr 9 (15A) czyli wg wds jeden z bezpieczników od modułu klimy A11. Po wymianie bezpiecznika parę dni ok i znowu przepalony. Zużyłem już 4 bezpieczniki. Jakieś pomysły? (któryś silnik się kończy albo serwo?)
  5. Witam. Jaki polecacie zamiennik odmy 11151703484? Na allegro popularne jest febi.
  6. Witam Zakupiłem na aledrogo pompę paliwa BOSCH 0986580129 Pudełko oryginalne ale przecięty sticker a w środku pompa bez napisu "BOSCH" z wygrawerowanym napisem: "TI Automotive" "7.22013.02" "16T322" Czy to jest pompa BOSCH-a ? Proszę o szybką odpowiedź.
  7. Nie straszę tylko stwierdzam że przy uszkodzeniu mechanicznym czujnika należy ostrożnie wyjmować resztki. Jeżeli po próbie wyjęcia zostanie w otworze resztka czujnika ciężko jest to wyjąć nie rysując/uszkadzając rolek/cewek/czegoś tam zatopionego więc moim (skromnym) zdaniem lepiej jest zdjąć piastę i łożysko i oczyścić otwór z obu stron niż kupować nowe łożysko.
  8. Wyjaśniło się. Może się komuś przyda: Jeżeli czujnik abs (tylny) po odkręceniu śruby nie wychodzi nie wyrywamy go i nie wyskrobujemy resztek śrubokrętem bo zarysujemy i uszkodzimy cewki na łożysku (czarny pierścień na spodzie). Trzeba zdjąć tarcze hamulcową i piastę razem z łożyskiem (osobno będzie ciężko) i wydłubać wtedy rozwalony czujnik. W moim przypadku przy wydłubywaniu czujnika (bez zdejmowania piasty i łożyska) uszkodzeniu uległa cewka współpracująca z tym czujnikiem (jest ona w łóżysku na spodzie). Po wymianie łożyska wszytko OK.
  9. Witam. Parę dni temu rano zaświeciły się lampki ABS i ESP.( Półtora roku temu maiłem tak samo. Pomierzyłem wtedy rezystancję i test diody na złączu od sterownika ABS (pod schowkiem na rękawiczki) i wyszło że uszkodzony został czujnik lewy przód. Po wymianie wszytko OK.) Teraz pomiary na stykach złącza wykazały ze uszkodzony jest prawy tył (reszta miała 3.1k i ok 800mV tylko w jedną stronę przy teście diody. Prawy tył miał 23k w jedną stronę i -10k rezystancji w drugą (ujemna rezystancja !) a test diody dał ok 800mV w jedną stronę i 1600mV w drugą. Po podłączeniu laptopa z INPĄ też wywaliło błąd czujnika prawy tył. Zakupiłem czujnik firmy BREMI (ok 120zł) Przy wymianie (kuzyn wymieniał) okazało się że nie wyszła część schowana w metalu (tylko ta z uszami). Trzeba było wiertarką (ostrożnie) i śrubokrętami wydłubać resztę. Po oczyszczeniu otworu został zamontowany nowy czujnik. Po ruszeniu i przejechaniu kawałka lamki zgasły ale ABS kopał po pedale nawet przy 20-30km/h i lekkim hamowaniu a nawet czasami bez hamowania. Po przekroczeniu 40..50km/h lampki sie zapaliły (abs wyłączony). Po zgaszeniu silnika i dłuższym postoju po uruchomieniu silnika sytuacja się powtarza: lampki nie świecą, abs przy wolnej jeździe kopie pedał (stuki spod maski) a po przekroczeniu 40-60 km/h (różnie raz przy 40 raz przy ok60) lampki się zapalają i abs się wyłącza. Pomiary na złączu od sterownika są OK (ok800 mV tylko w jednym kierunki i 3.1k). Jazda z INPĄ ( z niedomkniętą maską....) pokazała że prędkości kół są takie same (takie same długości słupków i liczb) ale prawy tył spada prawie do zera na ułamek sekundy co kila sekund) Pytania: czy czujnik (średnia pólka) za tani czy element (magnetyczny?) z nim współpracujący się uszkodził (który to?)? Zastanawia mnie dlaczego nie wyszedł cały czujnik ? (aluminium się rozszerzyło?) Jakieś inne pomysły? Obawiam się że jak zakupię Siemens/BOSH to będzie tak samo a czujnika nie oddam.... Czy ktoś może polecić sparwdzony współpracujący z INPĄ interfejs bezprzewodowy ( nadajnik bluetooth pod maską, odbiornik BT USB do lapka)do diagnostyki (złacze OBD pod maską)?
  10. @romku: WIELKIE dzięki. Taśma teflonowa i 2x szczęki morse-a i jest połączenie.
  11. @dylon: nr 15 jest na allegro @romku Wyczyścił kolega kulkę ze rdzy (papier ścierny?) i obwinął zwykłą izolacyjną czy motoryzacyjną (tekstylna czarna)?
  12. Przerdzewiała cała kulka? Przewiercenie całej kulki ni będzie łatwe {trzeba będzie cały mechanizm wyjąć). U mnie w najszerszym miejscu kulka ma nalot rdzy (brak tarcia?) -może wytarła sie "dziura" i wymienić cięgno z "dziurą"?
  13. Witam. Dziś rano po odmrożeniu przedniej szyby uruchomiłem wycieraczki i po kilku razach przestała pracować lewa a potem prawa. Na szczęście nie padało. Po powrocie z pracy (w pracy trochę pogooglowałem) zdjąłem podstawę filtru kabinowego i okazało się że wypadł sworzeń: Posmarowałem smarem grafitowym i próbowałem połączyć (ostatnie zdjęcie) przy pomocy klucza francuskiego (nic lepszego do wciskania nie miałem) ale brak trwałego połączenia. Czy czegoś brakuje (jakieś tulejki,obręczy itp)? Czy potrzebne lepsze narzędzie?
  14. Witam. Kiedyś od temperatury stopiła się oprawka żarówki od trzeciego stopu (nie dało się wyjąć żarówki z oprawki). Kupiłem w ASO (ok 30zł) i po około roku zauważyłem że znowu jest trochę przytopiona przy styku z żarówką (przy bocznej blaszce). Żarówka jest 21W (tak jak na rysunku z realoem). Jakieś pomysły?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.