Skocz do zawartości

biala alpina

Zarejestrowani
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Biale E39 530da tourig

Osiągnięcia biala alpina

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Dzis juz ******* koniec Miarka sie przerwala, wyjezdzajac ze stacji ponownie zapalil sie program awaryjny ASB. i Zaczela jezdzic jak poprzednio przed wymiana wiazki !!! Auto postawilem na parkingu wylaczylem i po ponownym zapaleniu wszystko ok znow auto jedzie jak powinno. Po godzinie ponownie to samo i w trzy godziny, trzykrotnie sie pojawial Tryb serwisowy ASB. Jeszcze tego tu chyba nie napisalem ale ASO Sikora zalozyl mi te wiazke UZYWANA bez poprzedniej konsultacji ze mna ( nie wiem skad oni maja uzywane czesci ). Jutro rano jade o 8 z autem do nich i odrazu dzwonie na centrale z reklamacja - ja nie bede marnowal benzyny caly czas jezdzac do nich bo oni nadal nie umieja zrobic auta co wyprodukowali w 1999roku :/ czyli przez 11 lat oni nie umieja nauczyc sie nic o tych autach. Tylko wspolczuc jak zaczna sie sypac e60 lub f10 to juz bedzie kaplica
  2. Witam Dzis odebralem auto. Wkoncu jezdzi jak powinno i fakt wydalem kasy od groma :/ z czego nie jestem zadowolony ale przynajmniej dzis dostalem rabat - jest to moja ostatnia wizyta w tym serwisie i poprosilem o kopie wszystkich zlecen napraw i dokumentow dokonanych napraw. Po otrzymaniu tych dokumentow przekaze je znajomemu rzeczoznawcy i dopiero wtedy bede wiedzial co moge od nich rzadac !!! A co do ASB serwisu - naprawe czuc, wiec to co mi wymienili dalo rezultaty bo zmienia biegi o niebo lepiej niz 2 lata temu gdy kupilem auto. Jedyne co mnie boli to to ze Sikora nie umiala zdiagnozowac Tych kabli przed naprawa ASB ktora byla potrzebna ale pewnie w pozniejszym czasie ( wedlog serwisu ASB ta naprawa potrzebna byla zaraz ). Co do Przepływomierza - jezeli skrzynia dziala sprawnie to nawet przy odpietym przepływomierzy ASB bedzie dzialac poprawnie - sam to dzis sprawdzilem wiec niech nikt nie wciska ze przepływomierz bardzo pogarsza prace ASB, pewnie cos pogorszy ale nie odczulem tego dzis po jego odpieciu. A wiec watek morzna zamknac, auto oddane i naprawione za ciezkie pieniadze :/ ktore mam nadzieje ze chocby w jakims stopniu odzyskam lub przynajmniej upokoze im zycie. Pozdro
  3. Witam Ponownie Jak juz pisalem wczesniej placilem bo kazdy z serwisow wmawial mi ze wszystko wykonali OK i zwalali na drugiego. Dopiero 8 kwietnia mialem spotkanie z kierownikiem ASO Sikora i glownym mechanikiem ( diagnostom ) i po dlugiej rozmowie pelnej buzy przyjeli mi auto. 22 bylem po odbior auta ale zaczeli wymieniac skrzynke ( ja na nia nie wyrazalem zgody nigdzie !!! - nawet nie raczyli mi zadzwonic - napisali maila do mnie z informacja ze jest taka potrzeba wymiany ale nie odpisalem im na tego maila) co do skrzynki to 3 sruby urwali spece z SErwisu ASB przy probie podmiany sterownika i sprawdzenia ewentualnego jege uszkodzenia , reszte srub urwalo - dokonczylo dziela ASO Sikora ). Auta do dzis nie mam - przy odbiorze poprosze ich o pokazanie mi dokumentu w ktorym ja zamawiam skrzynke na komputery, jezeli takowy podpisany maja przeze mnie to za nia zaplace. Lecz tego nie maja bo im nie kazalem tego wymieniac. Dlaczego place - jestem mlody i nie chce problemow ale do teraz jest juz dosyc!!!!! zobacze jak mnie potraktuja po wygarnieciu im czasu naprawy ( od 8 kwietnia bez auta - jeszcze nie wiem kiedy bede je mial ) Co do ASO SIKORA - sa to jedynie partacze ktorzy maja dwoch dobrych diagnostow ale oni nic nie robia poza wydawaniem polecen praktykantom !!!!!! Sprawa sie jeszcze nie zakonczyla i nie piszcie ze ja podnosze podaz bo mam nadzieje ze przez tego posta przynajmniej 10 osob pomysli zanim odda im swoje auto jako o stratach ASO Sikora nigdy nie splajtuje. P.S. Ja juz naprawde zjadlem juz wszystkie swoje pazury i wszystko zalezy jak mnie potraktuja przy odbiorze auta. Acha no i jedno jeszcze - jezeli jest jakis smialek do TVN turbo moze byc moim dublerem jezeli tylko chce - ja fotogeniczny nie jestem
  4. Witam Ponownie To juz mysle ze bedzie koniec z tymi problemami ale trwalo to 2 tygodnie. 8 kwietnia auto wrucilo do ASO sikora mikolow po ciezkiej rozmowie auto tam zostawilem 16 kwietnia dostalem maila ze auto gotowe jezdzi, wymienili wiazke kabli laczaca szkrzynie biegow ze sterownikiem ( komputerem skrzyni ). I dopisali ze bede musial w przyszlosci wymienic skrzynke pod filtrem pylkowym w ktorej sa komputery, poniewaz przy odkrecaniu pourywaly sie sruby i nie da sie jej skrecic, wiec bedzie nieszczelna. 23 Kwietnia jade po auto myslac ze zaplace ino za wiazke, skrzynki nie zamawialem poniewaz postanowilem ja skleic silikonem, Po dotarciu na miejsce auta nie ma na parkingu, ponownie stoi w garazu i czeka na nowa skrzynke sterownikow. Sami ja zamowili i postanowili zamontowac wiec znow zwiekszyly sie moje koszty ponownie. Mechanik informuje mnie ze auto bedzie do odebrania wieczorem lub w sobote rano. 24 kwietnia 11 00 dzwonie i dostaje informacje - wymiana skrzynki okazala sie trudniejsza niz myslelismy i auto do odbioru bedzie we wtorek 27kwietnia. Do zaplaty powinno byc okolo 1600zl w czym robocizna okolo 900zl ale to jest wycena z 16 kwietnia bez zadnych upustow. Reasumujac - niepotrzebnie wymienialem - przepływomierz, programowalem sterownik silnika, i remontowalem skrzynie. Do wymiany byla tylko wiazka kabli. Co do niepotrzebnych napraw to chyba jednynie w sadzie doszedl bym tego bo jak i Serwis ASB tak i ASO Sikora utrzymuja ze te naprawy byly potrzebne i naprwialy wszystko po uzgodnieniu telefonicznym ze mna, z czym ja sie nie znam na mechanice ( teraz juz chyba zaczne )i jezeli ktos mi mowi wymienimy przepływomierz i powinno zadzialac to ja sie na to godze. Auto mam nadzieje bedzie do odbioru we wtorek i wtedy napisze czy naprawde jest jak powinno. Pozdrawiam
  5. Witam Do ostatniego postu - Potwierdzam Co do napiecia to na jednym, zdjeciu jest 13,6V wtedy silnik dzialal ( byl zapalony) na zdjeciach gdzie jest 11,6V wtedy silnik byl wylaczony. Jezeli chodzi o alternator to raczej jestem pewien ze to nie on, w czwartek aso w ramach reklamacji beda mi sprawdzac kabel po kabelku. Co do niezaplacenia za niewykonana prace - ASO Sikora nie dotyka skrzyn GM i oni uwazaja ze zrobili ze swojej strony 100% i zdjagnozowali usterke skrzyni wiec zaplacilem. I z drugiej strony jest to samo od Serwisu ASB tylko ze oni zdjagnozowali ze silnik ma problemy a oni silnikow nie dotykaja - i jezeli nie zaplace to nie oddadza auta. Acha ps. nie jestem kasiasty na ostatni serwis mam debet na karcie . Pozdrawiam
  6. Witam ponownie Tutaj zamieszczam bledy jakie wyszly w Carsofcie 6.5 - jakos ani ASO Sikora i ASB Serwis nie ma tego programu.\ W Carsoft ewidentnie widac ze komputer ASB nie ma komunikacji ale nie wiem z czym czy, z Komputerem Silnika czy z innym. Przy skanowaniu Instrument Cluster - jest blad 8D - EGS Data lead Disturbed Przy skanowaniu EGS - ASB komputer 1 Relays of the EGS Control Unit. The relay in the EGS Control Unit is defective. Verifity the EGS Control Unit Gear Box Program - Mechanical Emergency Program Przy skanowaniu komputera DME / DDE 4.0 - nie ma bledow ( czysto ) Czyli nie ma komunikacji komputera skrzyni biegow ale nie wiem z czym jezeli ktos rozumie co moze to byc to prosze o pomoc.
  7. Witam Juz kiedys pisalem tutaj ale nie mialem zadnego odezwu w sprawie mojej ASB w 530d z 1999, po czym oddalem auto do ASO sikora ufajac specjalista BMW. A mianowicie chodzi o to ze skrzynia szarpie przy zmienie i redukcji kazdego biegu, a takze przy wrzuceniu D i R z P jest szarpniecie tak jakby auto nagle na gazie chcialo sie wyrwac do przodu. Auto oddalem do ASO Sikora i tu zaczely sie schody, wymienili przeplywomierz, wgrali nowy program do silnika, zrobili adaptacje skrzyni i silnika. To wszystko nie pomoglo po tym zaczeli wymieniac poduszki pod skrzynia biegow, wszystkie polaczenia gumowe na wale i moscie. Po czym to tez nie pomoglo Kierownik ASO pojechal do ASB Ratka w mikolowie i razem uznali ze to uklad hydrauliczny w ASB, po zaplacie ponad 5000zl pojechalem naprawiac skrzynie. W jendnym z bardziej renomowanych Serwisow ASB na slasku zaczeli naprawiac mi ASB, wymienili konwenter, tarczki sprzeglowe, wszystkie tloki na ukladzie hydraulicznym, uszczeliki olej i filtr, po czym to tez nie pomoglo. Aby wyeliminowac uszkodzenie mojej skrzyni wsadzili ponownie calkowicie nowy uklad hydrauliczny i komputer ASB, i po tym szarpanie bylo nadal wyczuwalne tak jak przed naprawa skrzyni. Czyli zaplacilem 4500zl i nadal mam zepsute auto. Serwis ASB powiedzial ze wyeliminowal wszystkie mozliwe wady i ze skrzynia jest w 100% ok. I teraz zaczyna sie wojna ASO Sikora diagnozowala wszystko i powiedzieli ze mozliwosc jest jedna ASB, Serwis ASB zarzeka sie ze ASB jest w 100% sprawna i ze to wina silnika. Po czym pojechalem do niezaleznego Serwisu BMW w katowicach i na kompie wyskoczyly mu bledy - Tlok wysokiego cisnienie w ASB i dodatkowy w Instrument kluster - Brak komunikacji ATS. Acha napisze jeszcze jak mi skrzynia zmienia biegi : Mianowicie wrzuca je momentalnie bez zadnego wysprzeglenia lub opadniecia obrotow poprostu je wbija jakby nie bylo sprzegla i wtedy szarpie, to samo jest przy redukcji szarpie tak jakby mialo blokowac kola, lecz gdy przy redukcji dodaje gazu np. przy wyprzedzaniu nie ma zadnego szarpniecie. Prosze was o pomoc moze ktos zna sie na elektronice Silnik ASB lub podobne, prosze jezeli mozecie napiszcie podpowiedzcie mi w czyms lub dzwoncie 510 673 222, jezeli ktos wie co jest zepsute - zaplace Wydalem juz na naprawy ponad 10 000zl i nic nadal zepsute i ASO oraz serwic ASB nie chce juz mnie widziec bo twierdza ze swoje zrobili . Ponizej zamieszam zdjecia bledow jakie wyszly na kompie w niezaleznym serwisie BMW - bledy po wykasowaniu powracaja zaraz przy starcie i wlacza sie tryb awaryjny skrzyni. http://w703.wrzuta.pl/obraz/6YjuJwEeXbr/dsc00354 http://w703.wrzuta.pl/obraz/3YxDuRo24pj/dsc00355 http://w703.wrzuta.pl/obraz/6dgMzAwMOqJ/dsc00357 http://w703.wrzuta.pl/obraz/1o6XhnziOvT/dsc00358 http://w703.wrzuta.pl/obraz/5VIk17ClbIl/dsc00359 http://w703.wrzuta.pl/obraz/7gsAaCIXxbH/dsc00360 http://w703.wrzuta.pl/obraz/6YjuJwEeXbr/dsc00354 http://w703.wrzuta.pl/obraz/3YxDuRo24pj/dsc00355 http://w703.wrzuta.pl/obraz/6dgMzAwMOqJ/dsc00357 http://w703.wrzuta.pl/obraz/1o6XhnziOvT/dsc00358 http://w703.wrzuta.pl/obraz/5VIk17ClbIl/dsc00359 http://w703.wrzuta.pl/obraz/7gsAaCIXxbH/dsc00360
  8. Witam Ponownie Naprawde nikt nie wie ?? co z tym zrobic. Mam jeszcze pytanko co lepiej zrobic Przekodowac w calosci ten nowy LCM4. Lub wstawic stary LCM3 i tylko w nim uaktualnic lampy na diodowe ?? Prosze o pomoc bo teraz jezdze jakby rowerem cale tylnie lampy pieknie mrugocza :D:D Pozdrawiam
  9. Witam Mam wielki problem, siedze tu sporo i sporo czytam no i po jakims czasie sobie pomyslalem ze jak juz tyle naczytalem sie to sobie odblokuje te webasto wkoncu. No wiec cala procedura poszla przez NCS tak jak tutaj na forum znalazlem wszystko pieknie miodzio ale zapomnialem, ze 5 miesiecy temu wymienialem tylnie lampy na diodowe oryginalne z modelu po lifcie wraz z lcm. A co za tym idzie zaczelo mi kodowac LCM i wyskoczyl w polowie blad. Po czym, tak mi sie wydaje wskoczyly wartosci ze starego lcm tz.originalnie mialem LCM3 a wsadzilem LCM4. No i jak latwo sie domyslic juz nie mam w nim zapisanych xenonow i lamp diodowych z tylu. Prosze jezeli ktos wie jak zakodowac te LCM4 tak aby znow bylo wszystko ok lub zakodowac moj stary LCM3 tak aby wyczytywal lampy xenonowe i z tylu diodowe. Dziekuje za wszystkie podpowiedzi Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.