Skocz do zawartości

J-A-C-E-K

Zarejestrowani
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem

Osiągnięcia J-A-C-E-K

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Witam, próbowałem ostatnio zresetować inspekcję podczas wymiany oleju ista+, zamiast przebiegów oraz % do końca interwału, pojawiły się #xxxxxxxxxxxxx# takie kwiatki, program ładował się zbyt długo, po kilku minutach straciłem cierpliwość i zakończyłem diagnostykę. Druga kwestia, jak zrobić aby w aucie po załączeniu zapłonu nie zapalały się światła postojowe?
  2. J-A-C-E-K

    20A502 N63

    Wg schematu bezpiecznik f01 zasila DME wiec gdyby bezpiecznik był spalony raczej nie odpaliłbym auta, prawda? Pojeździłem trochę autem, po odpaleniu silnika, pompka od TC się nie załączyła, a jak zgasiłem to pompka pracowała jeszcze przez kilkanaście minut, więc prawidłowo. Jednak systemie diagnostycznym pojawił się ten sam błąd 20A502, boję się że będzie drenował mi aku. Nie mam pomysłu co z tym fantem dalej robić.
  3. J-A-C-E-K

    20A502 N63

    Dziękuję za odpowiedź. Pompę wymieniłem, ale nadal nie ma reakcji podczas procedury odpowietrzania. pompka niskotemperaturowa od chłodnic powietrza rusza, ale od turbo niestety nie. Korzystając z newTis Schemat elektryczny mówi że pompka jest zasilana przez fuse f01 30A, mieści się w terminalu pod maską przy podszybiu od strony pasażera. Są tam dwa bezpieczniki X8682 i X8683. X8682 to bezpiecznik f01. Pobór pompki to zaledwie od 1.2A do 1.4A, coś mi tu nie pasuje, z tak mocnym 30A bezpiecznikiem... jestem w błędzie? Pytanie może banalne, ale czy można go bezpiecznie wyciągać i sprawdzić na zasilaniu ? Czy lepiej odpiąć baterię?
  4. J-A-C-E-K

    20A502 N63

    Silnik N63A, kod błędu 20A502, pompa płynu chłodzącego turbosprężarki, uruchamianie: zwarcie do masy. Wyciągnąłem pompę obiegu turbosprężarek sprawdziłem styki, jeden rzeczywiście był lekko zaśniedziały, wyczyściłem i zamontowałem spowrotem. Po skasowaniu błąd się nie pojawia, ale nadal występuje po jakimś czasie od uruchomienia silnika. 1. Czy ten błąd wystąpi jak pompka jest wadliwa? 2. Pompka może być do wymiany? 3. Czy samo czyszczenie styków w takich przypadkach ma sens, czy trzeba wymienić cały konektor? Kolejny problem jaki zauważyłem to podczas procedury odpowietrzania nie załącza się aux.pump, czyli nie przelewa mi się płyn w zbiorniku wyrównawczym, a w programie diagnostycznym nie ma żadnych błędów. 4. Kiedy i w jakiej sekwencji załączają się te wszystkie pompy elektryczne?
  5. Panowie, jak bez przyrządu Genuine BMW - 83302213485 - MESSHILFE (83-30-2-213-485) (ecstuning.com) sprawdzić napięcie łańcucha pompy olejowej w N63? Instrukcja mówi 10 - 12 mm, czy to odpowiada 10 - 12 mm luzu poprzecznego łańcucha? Ramię przyrządu wydaje się takie same przed sworzniem jak i powyżej...
  6. Witam Panowie, Wymieniłem uszczelniacze zaworowe w silniku N63A, jestem w trakcie ustawiania rozrządu. Do tego celu kupiłem blokady Tesam https://www.tesam.pl/s0001833-blokada-rozrzadu-bmw-n63-s63-n74-p-12322.html Już w trakcie demontażu wałków zauważyłem, że przyrząd nie jest precyzyjny. Różnica pomiędzy szerokością wałków a blokad to 0,24mm. Przyrząd do blokowania wału również nie jest precyzyjny (moim zdaniem wchodzi za luźno) co sumarycznie może dawać przesunięcie faz. Złożyłem mimo wszystko rozrząd tym przyrządem, lecz po dwukrotnym obróceniu wału i ponownym sprawdzeniu ustawień, jeden z wałków jest minimalnie przestawiony, ale po dociśnięciu przyrządu wchodzi, licując z głowicą. Teraz moje pytania: 1 jakie jest dopuszczalne przesuniecie w tym silniku? 2 Czy nowe śruby, które użyłem do dokręcenia, po zluzowaniu/ustawieniu mogę użyć ponownie? (bardziej mi zależy na czasie dostawy niż na samym koszcie śrub) 3 Jaki/który jest sprawdzony przyrząd do tego silnika? Można gdzieś wypożyczyć? 4 Czy ktoś z was ma do wypożyczenia sprawdzone blokady?
  7. Wszystko się zgadza, w moim przypadku aku był rozładowany do zera, nie dał się naładować poprzez terminale. Pisałem tylko, że można to również zrobić bez drugiego aku oraz ładowarki.
  8. Witam. Tak dla potomnych by wątek nie został bezużytecznym.. W przypadku pełnego rozładowania w F01 bagażnik można otworzyć z kluczyka w pilocie, jak odskoczy to po prostu siłowo do góry...Wtedy wymiana na nowy aku lub reanimacja starego. U mnie udało się go wskrzesić w warsztacie po czym wykazuje jeszcze wysoką sprawność. Co rozładowało aku jeszcze nie wiem, podejrzewam że klamka, lub ABS ponieważ po odpaleniu choinka nie chciała zniknąć z pulpitu. Czytałem że w tych modelach od mrozu potrafi wywalać bezpiecznik ABS....jak wrócę do chaty się tym zajmę.
  9. Witam, Po trzy miesięcznym postoju zastałem, jak sądzę, całkowicie rozładowany akumulator. Aku przed odstawieniem auta było nowe. Podłączyłem prostownik pod terminal + i - , ale prostownik nie ładuje. Prostownik jest sprawny, niedawno kupiony. Nie wiem co dalej robić w tej sytuacji, czy bez serwisu się nie obejdzie? To dość prozaiczna sprawa, wydawałoby się...
  10. Również jestem jednym z tych ,,szczęśliwców'' z problemem zwanym 750i, mam podobne zmartwienia, z tym ze auto jeszcze jeździ, lecz czasami puszcza niebieskie bąki, i permanentnie świeci się check, diagnoza mechanika, uszczelniacze na trzonkach zaworów, silnik już był wymieniany, przy przebiegu 90kkm, skrzynia również, teraz ma nalotu 208. Auto petarda, ale strasznie ku...a niewdzięczne. A mama mówiła, nie kupuj :mad2:
  11. Dzięki, fajnie hula, szkoda tylko że większości ulic nie ma na mapie, ale jest ok.
  12. Witam Koledzy, Doraźcie mi jak te ściągnięte softy otwożyć, czy nie trzeba ich otwierać, tylko wypalić i to wszystko? Sciągnąłem i wypaliłem przez imgburn lecz kiedy włożyłem do odtważacza navi cd na ekranie ukazał się komunikat ,,no cd'' :?: Przy wypalaniu również miałem jakieś problemy ponieważ pojemność płyt jest za mała i w czasie wypalania wyszła płyta :?: Nie wiem o co biega.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.