Skocz do zawartości

Szersz0726

Zarejestrowani
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Szersz0726

  • Urodziny 19.02.1981

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    320d, 2001r.
  • Lokalizacja
    Bydgoszcz

Osiągnięcia Szersz0726

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Ściągnij sobie paczkę kalkulatorów. Jest tam kalkulator Veglia, który bardzo dobrze rozkodowuje radia BMW Blaupunkt. http://rapidshare.com/files/330400215/Radio_Calculator.rar
  2. W nowszych wersjach INPY nie jest dostępna obsługa sterownika DDE3.0, ale można ją włączyć wykonując kilka prostych kroków. Mi udało się to zrobić stosując poniższą (autorską :norty: ) procedurkę. Na początek należy sprawdzić, czy w katalogu \EC-APPS\INPA\SGDAT są pliki DDE30.IPO i DDE30.ini. Na 99% powinny być. Jeśli są to należy przejść do katalogu \EC-APPS\INPA\CFGDAT i otworzyć plik E46.ENG W pliku tym należy zmienić linijkę (usunąć średnik): ;ENTRY= DDE30,DDE 3.0 for M47, na coś takiego ENTRY= DDE30,DDE 3.0 for M47, Można podejrzeć plik E46.GER jak powinno być, bo tam obsługa DDE3.0 jest włączona. Powodem nie włączenia obsługi sterownika DDE3.0 w wersji angielskiej nowszej INPY jest to, że skrypt jest po niemiecku i nie jest jak do tej pory przetłumaczony.
  3. Skrypt odpowiedzialny za DDE3.0 jest po prostu nie przetłumaczony. Plik o który chodzi to \EC-APPS\INPA\SGDAT\DDE30.IPO Nie wiem tylko czy występuje inna wersja niż niemiecka? Jeśli chodzi o przepływkę w tym silniku to testy wykonane za pomocą INPY nie są miarodajne i żeby cokolwiek mądrego powiedzieć, to trzeba użyć DIS.
  4. Skrypt do DDE3.0 nie jest przetłumaczony. W katalogu \EC-APPS\INPA\SGDAT jest plik DDE30.IPO jak otworzysz go notatnikiem, to zobaczysz wśród "krzaczków" niemieckie nazwy. Nie próbowałem tego, ale być może jak sobie wszystko przetłumaczysz to może być nawet po polsku.
  5. A może po prostu sprawdź bezpiecznik nr 9 - odpowiada on m. in. za moduł od świateł oraz za MFL. Za moduł świateł odpowiadają też bezpieczniki nr 32, 106 i 107, ale przy MFL nie występują.
  6. Witam Po wykonaniu zmiany ustawień "car i key memory" za pomocą NCS Expert zresetował mi się zegarek oraz wyzerował przebieg dzienny i średnie spalanie. Zmianę ustawień wykonywałem bez podłączenia auta do prostownika. Czy właśnie brak podłączenia do prostownika lub słaby akumulator mogły być przyczyną resetu powyższych ustawień?
  7. Tu masz zdjęcie modułu odpowiedzialnego za sterowanie światłami: viewtopic.php?f=69&t=118178
  8. Nie ma przekaźników do świateł (jedynie do przeciwmgielnych). Za wszystko odpowiedzialny jest moduł A3 - Light switching centre control unit. http://img683.imageshack.us/img683/125/g062215.png Na widocznym złączu X12: pin 44 - prawe światło postojowe pin 45 - lewe światło postojowe pin 3 - prawy kierunkowskaz (boczny) pin 18 - lewy kierunkowskaz (boczny) pin 11 - prawy kierunkowskaz przedni pin 50 - lewy kierunkowskaz przedni
  9. Stawiałbym na niesprawną manetkę lub brak aktywacji komputera.
  10. Ja miałem taki przypadek: DIS pokazywał mi błąd podgrzewania siedzeń, że niby brak zasilania. Siedzenia oczywiście grzały bezproblemowo. Okazało się, że jeżeli napięcie na akumulatorze jest za małe (chyba coś poniżej 12V) to układ podgrzewania siedzeń jest automatycznie odcinany od zasilania i wywala błąd. Czyli przy słabym akumulatorze po włączeniu ogrzewania siedzeń jeszcze zanim odpalony został samochód pokazywał się błąd. Być może analogicznie jest z podgrzewaczem elektrycznym. W jego dokumentacji jest wspomniane, że jest on automatycznie odłączany w przypadku: - gdy napięcie na akumulatorze jest poniżej 12V, - gdy obroty silnika spadną poniżej 790rpm, - czas po włączeniu silnika jest < 10 sek (time after engine start < 10 s - dobrze zrozumiałem :?: ) Dodatkowo w zależności od wyposażenia auta (IHKA lub kontrolna manualna nagrzewania) aby "wyzwolić" podgrzewacz musi być włączony któryś z układów odpowiadających za ogrzewanie (IHKA lub kontrolna manualna nagrzewania). Podsumowując: - mamy słaby akumulator (napięcie <12V - nietrudno w okresie zimowym), - wsiadamy do auta, przekręcamy kluczyk i nie odpalamy go od razu, - układ zarządzający ogrzewaniem w naszym aucie jest włączony (u mnie nadmuch jest w takim stanie w jakim był po wyłączeniu silnika, wiele osób nie wyłącza nadmuchu przed opuszczeniem pojazdu, tylko po prostu gasi silnik i nadmuch sam się wyłącza), - teoretycznie powinien od razu włączyć się podgrzewacz elektryczny (tego nie wiem, czy podgrzewacz już pracuje przy wyłączonym silniku), ale skoro napięcie na akumulatorze jest <12V to zostaje on odłączony i wywala błąd, - po odpaleniu silnika wszystko wraca do normy, alternator pracuje, na akumulatorze jest jakieś 14V, podgrzewacz pracuje. Wszystko co napisałem miałoby sens, gdyby podgrzewacz pracował już przy wyłączonym silniku, albo chociaż test podgrzewacza wykonywany był jeszcze przed rozpoczęciem pracy alternatora. Tego nie wiem.
  11. Dokładnie tak jak napisałeś, takie opcje jak np. HEIMLEUCHTEN_NSL : tylne przeciwmgielne HEIMLEUCHTEN_NSW : przednie przeciwmgielne nie są wykazane w spisie car&key memory, ale są w pliku fsw. Jeszcze raz dzięki.
  12. Jako, że robi się zimno postanowiłem naprawić niedziałające u mnie ogrzewanie szyby tylnej w E46 sedan (w coupe z tego co wiem rozmieszczenie elementów jest identyczne - mogą być różnice w kolorach kabli). Na końcu postu przedstawię rozmieszczenie poszczególnych elementów w innych rodzajach E46 (te których jestem pewien). Zacząłem oczywiście od sprawdzenia bezpiecznika nr 68 oraz na wszelki wypadek sprawdziłem, czy dochodzi prąd z akumulatora do tego bezpiecznika. Wszystko okazało się być dobrze. Następnie sprawdziłem czy po włączeniu ogrzewania szyby tylnej na nitkach pojawia się napięcie. Napięcia brak. Skoro bezpiecznik dobry i brak napięcia to zacząłem sprawdzanie przekaźnika. Znajduje się on w bagażniku po prawej stronie pod tapicerką. http://img94.imageshack.us/img94/9003/miejscemontauprzekanika.th.jpg Żeby łatwiej pomierzyć napięcia i sprawdzić przekaźnik odpiąłem go od karoserii auta. http://img686.imageshack.us/img686/4756/przekanik.th.jpg Dwa cienkie kable służą do sterowania przekaźnikiem. Na jednym z nich (nie pamiętam już na którym) po włączeniu zapłonu cały czas jest napięcie. Natomiast na drugim po włączeniu zapłonu i wyłączonym ogrzewaniu szyby napięcie jest, a po włączeniu ogrzewania szyby napięcie "znika". Jest to prawidłowe i u mnie tak właśnie było. Gruby kabel czerwono-biały "idzie" bezpośrednio od bezpiecznika i jeżeli nie jest nigdzie po drodze przerwany, to na nim cały czas powinno być napięcie (niezależnie od zapłonu). Czarny gruby kabel służy do doprowadzenia prądu na nitki szyby po załączeniu przekaźnika, czyli przy wyłączonym ogrzewaniu szyby napięcia brak, natomiast po włączeniu napięcie pojawia się. http://img64.imageshack.us/img64/6750/napiciepozaczeniuprzeka.th.jpg Wszystko okazało się działać prawidłowo, więc szukałem dalej. Pod tapicerką prawego C-pilara znajduje się tzw. wave trap 1, do którego dochodzi prąd z przekaźnika, a ten "dostarcza" go do nitek w szybie. Dodam, że przy ściąganiu tapicerki nie trzeba wyciągać lampki. http://img15.imageshack.us/img15/8198/prawycpilar.th.jpg http://img691.imageshack.us/img691/5633/wavetrap1.th.jpg http://img94.imageshack.us/img94/318/prawycpilarbezobudowy.th.jpg Do wave trap 1 dochodzą trzy przewody: - zaznaczony zieloną strzałką - połączony bezpośrednio z przekaźnikiem, - zaznaczone czerwonymi strzałkami - do "dostarczania" prądu do nitek w szybie. Pomierzyłem napięcia (oczywiście przy włączonym ogrzewaniu szyby) i okazało się, że na złączu zaznaczonym na kolor zielony napięcie jest, a na złączach zaznaczonych czerwonymi strzałkami napięcia brak (miejsce pomiaru - luty na szybie). Problem więc tkwi albo w samych kablach, albo w wave trap 1. Odłączyłem kable zaznaczone czerwonymi strzałkami i sprawdziłem czy jest napięcie na bolcach urządzenia (widoczne na poniższym zdjęciu). Napięcie na bolcach było, więc problem był w kablach doprowadzających prąd do nitek w szybie. http://img691.imageshack.us/img691/8803/wavetrap1poodpiciu.th.jpg Po wyczyszczeniu złącz zmierzyłem napięcie i sprawdziłem, czy szyba grzeje. Test wypadł pozytywnie i naprawa zakończyła się pełnym sukcesem. http://img704.imageshack.us/img704/6747/napicienaszybiepooczysz.th.jpg UWAGA: Może się zdarzyć, że napięcie na nitkach szyby będzie, ale nie będzie przez nie płynął prąd i co za tym idzie szyba nie będzie grzana. W tym przypadku problemem będzie brak połączenia z masą i trzeba go szukać tym razem w lewym C-pilarze, gdzie powinny znajdować się dwa elementy: wave trap 2 i wave trap 3, które to są zakończeniem układu i są połączone z masą (zdjęć niestety nie posiadam, bo u mnie nie było potrzeby demontażu). Coupe - rozmieszczenie to samo co w sedanie Touring - przekaźnik w tym samym miejscu co sedan, wave trap 1 - pod lewej stronie zaraz pod szybą, wave trap 2 (nie ma wave trap 3) - po prawej stronie zaraz pod szybą. Compact - przekaźnik znajduje się w skrzynce z elektroniką w komorze silnika po stronie kierownicy (LHD), co do innych elementów na pewno są gdzieś w pobliżu tylnej szyby.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.