Skocz do zawartości

Zbichu

Zarejestrowani
  • Postów

    872
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    G31 530i

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Zbichu

Doświadczony fan marki

Doświadczony fan marki (11/14)

  • Tydzień na forum Unikat
  • Miesiąc na forum Unikat
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Zbichu

    Słabe osiągi N63

    Osiągi można powiedzieć, że masz seryjne jak na 450KM, no..100-200 nieco szybciej. Zrób program w normalnej firmie i powtórz pomiary.
  2. Zbichu

    Felgi do F10

    Czy 9.5 ET39 19" wejdzie na przód do F10 :?:
  3. Wprawdzie z nikim nie rozmawiałem, ale mierzyłem wczoraj N57 258KM 560Nm wg. danych fabrycznych. Pomiar wykazał 261KM i 556Nm. Mierzyłem kiedyś wiele N57 245KM i absolutnie nie mogę potwierdzić tej legendy o nie trzymaniu mocy przez wspomniane silniki. Jak nie trzyma mocy to ewidentnie coś niedomaga.
  4. Marketing to podstawa. "Najwięksi" w tym kraju jadą na przeskalowanych gotowcach. Marketing jest tak silny, że ludzi nie znających się na rzeczy nie przekonasz, że wgrywane jest padło do ich samochodów w tych pięknych fabrykach tuningu :D
  5. Kompletny ignorant i ma Cię za zupełnego laika (najdelikatniej to ujmując). Wskaźniki momentu i mocy są zadziwiająco dokładne dopóki ktoś nie namiesza w ECU. Co więcej. Jak ktoś wie jak zrobić dobry program to nie ma problemu, żeby nawet przy złym programie dostosować wskaźniki, aby pokazywały "prawdziwe kłamstwo" :D Tekst, że zmienia parametry wyższych zakresów obrotów jako argument do spalania to kompletny klops. Ten gość to zupełny laik i tzw. wgrywacz. Aż strach myśleć jak wygląda ten soft :lol: Ten przykład złego programu, który podrzuciłem to właśnie TC z Łodzi, ale była filia może się okazać lepszą opcją.
  6. To jest to o czym pisałem. "Tuning" został wykonany przez oszukanie map kalibracyjnych. Wskaźniki pokazują ci niecałe 380Nm i tak też myśli skrzynia podając ciśnienia na sprzęgło, a w rzeczywistości poddawana jest obciążeniom rzędu 440Nm. Dziwi mnie to, że przez tyle lat już na rynku sterownik ten nie doczekał się dobrego gotowca. Wszyscy dalej ładują ten syf :D Oczywiście, że należy Ci się zwrot gotówki, ale wątpię, że do tego dojdzie.
  7. Dokładnie, chodzi o ciśnienia w skrzyni. ponad 100Nm to spora różnica. Przy zbyt słabym ciśnieniu i takim obciążeniu konwerter, sprzęgło "nieco" się męczą. Nie chciałbym, żeby to działo się w moim samochodzie. Jeśli jest limiter np. na 360Nm jak napisałeś to go podnosimy. Najczęściej jednak jest tak, że nikomu nie chce się szukać limiterów. Co gorsza nawet tym, którzy korzystają z programów gdzie są zawarte wszelkie definicje map. Nie ma tak, że się nie da podnieść limitera. Co najwyżej ciężko jest go znaleźć. Niestety często limitery umieszczone są w oprogramowaniu skrzyni biegów, ale dzisiaj to nie stanowi żadnego problemu, bo większość skrzyń jest "robionych" po OBD.
  8. Większość rzeczy opisywanych jest jak najbardziej bliskich prawdy, ale niektóre stwierdzenia prowadzą do powstawania legend. Np. Tu nikt nie pisze żadnych softów. SW jest już "napisany". Tunerzy trudnią się wykradaniem tego SW i przerabianiem. Nie pisaniem! Tego typu kradzieże i przeróbki własności intelektualnej są usankcjonowane prawnie nie tylko w tych wymienionych krajach, ale wszędzie. Nawet w Polsce i tu też się takowe softy "pisze". Akurat mapy z "Y i Z", które są zmienione przez update nie są w polu zainteresowania tunera. Chyba, że jest to VAG po aferze dieselgate i najważniejsze: Czasu wtrysku nie zmieniamy! Możemy (powinniśmy) go jedynie ekstrapolować względem oczekiwanej dawki, jeśli ta nie została uwzględniona w fabrycznym oprogramowaniu jakie oferował producent i jest to rzeczywiście konieczne do osiągnięcia zadowalającego wyniku w przypadku stage1, bo w przypadku mocniejszych przeróbek HW stosujemy różne chwyty. Niestety widziałem wiele "wypieków" "profesjonalnych" firm tuningowych i niestety, ale wszystkie miały rozwalone mapy kalibracyjne. Oto przykład sprzed tygodnia. Zwrócił się do mnie człowiek, czy zajrzałbym do softu wykonanego przez wszystkim forumowiczom znaną i mocno reklamowaną tu firmę. Stary, znany sterownik, żadnych ukrytych limiterów. Wykres 303KM 659Nm Główna mapa momentu obrotowego: No i w końcu log... po którym i tak właściciel nie zorientował się, że jest coś nie tak: Jak widać samochód osiąga 660Nm pomimo tego, że mapa ograniczająca tenże moment jest ustawiona na 600Nm. WTF :?: Logujemy samochód i widzimy, że ten Lejąc 80mg paliwa (+ kilka procent wydłużonego czasu wtrysku) na suw "myśli, że osiąga 540Nm. DDE informuje TCU, że mamy 540 Nm. TCU dobiera ciśnienia jak do 540Nm, ale wtryski podają 80 mg/paliwa na suw plus kilka procent wydłużenia czasu wtrysku. Jednak w mapie kalibracyjnej zapisano, że jest to 540Nm. Ile 80+mg paliwa na suw daje mocy i momentu łatwo policzyć (660). I wszystko jasne. Skrzynia dostaje po dupie. Takie mamy realia :D
  9. Zmiana spalania, a raczej jego wskazania świadczyć mogą o przeskalowaniu map kalibracyjnych. Jest to nieprawidłowo wykonana modyfikacja...jak 90% tego typu operacji w tzw. profesjonalnych zakładach. Najprawdopodobniej tak było jeśli nie miałeś zmienianego oprogramowania skrzyni biegów. Czas nie jest istotny, bo żaden tuner nie będzie się spuszczał godzinami nad tym motorem. Wszyscy korzystają z gotowych rozwiązań w takim akurat przypadku.
  10. Kupujesz dedykowane świece i nic nie regulujesz. Zmniejszanie przerwy na elektrodzie w tych silnikach ma sens tak dopiero od około 500 KM w przeciwnym razie pogorszysz tylko jego pracę.
  11. Xdelete nie robi tego samego :) Po xdelete nie ma wprawdzie błedu, ale po ich "modzie" dsc działa jakby był nadal napęd AWD. Wprawieni wiedzą o co chodzi i to jest największa lipa całego xdelete. Ich "myk" polega na przeprogramowaniu starownika VTG. Nie dałbym za to 5zł. Natomiast extratool po prostu wykodowuje tak samo jak można to zrobić w esys i działa jak należy tylko, że pali się ostrzeżenie na desce. Wykodowanie w esys do przywrócenia AWD wymaga ponownego przekodowania, a przy extratool każde wyłączenie zapłonu przywraca xdrive.
  12. Wykodowanie xdrive w tej apce na ELM to majstersztyk. Trwa to dosłownie sekundy. Gratulacje dla autora :cool2:
  13. Co nie zawsze jest regułą. W starych F10/11 N55 warto, a nawet trzeba zaktualizować soft przynajmniej skrzyni, bo różnica między 1 i ostatnią kalibracją jest duża i odczuwalna w tyłku. Wszystko widać w pliku z resztą. Zmiany są większe niż w przypadku mącenia przez xhp w tym SW.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.