Skocz do zawartości

yarokfd

Zarejestrowani
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e60 530d, 2004

Osiągnięcia yarokfd

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Podczas małej stłuczki uszkodził mi się czujnik temp. zewnętrznej i urwała się końcówka czujnika tak że nie widać niestety wartość k Om termistora. Czy ktoś z Was już podmieniał? Pozdr ;)
  2. yarokfd

    e60/61 vs. merc w211

    A mi zjaralo mi sie wczoraj siedzenie po chwilowym wlaczeniu podgrzewania :duh: Zrobila sie czarna dziurka ok 1cm2 na jasnej skorze fotelu pasazera. Czy wiecie gdzie sie sprawdza vin tych aut ktore objety byly naprawa gdyz byla to wada fabryczna? :mrgreen: Ilosc awarii zaczyna przerastac moje checi do zabawy z tym cackiem. Przerzuce sie chyba na stara beczke :mrgreen:
  3. yarokfd

    e60/61 vs. merc w211

    Moja byla kupiona od jednego wlasciciela, pelna historia serwisowa, wszystko w de bez kombinacji bo nie bylo tam zadnego turasa, araba czy innej cholery. Normlany typowy Hans od ktorego kupilem osobiscie po tym jak dal ogloszenie w gazecie. Wyszlo mi wlasnie ok 80k. Niestety koszt napraw przekorczyl juz 10k. Nie wiem czy mam takiego pecha, czy klimat nie odpowiada (Bstok) :mrgreen: Nie naleze do osbo ktore podpicuja i opylaja zatem doinwestowalem auto zeby zatrzymac dla siebie lub jesli sprzedac to w dobrym stanie. Co z tego jak caly czas cos wylazi, obecnie glownie elektronika - moduly, czujniki. OD poczatku mial slabe ogrzewanie - cieplo odczuwalne dopiero po np 30-40 min jazdy. Dopoki nie pojawily sie temp -30, to mi nie przeszkadzalo. Teraz sytuacje ratuje grzany fotelik :mrgreen: Juz nie zglaszalem tego przy ostatniej naprawie bo sie balem ze pojde z torbami jak wymysla przyczyne. Mam jeszcze drugie auto to teraz nim wiecej jezdze niz e60 zeby sobie humoru nie psuc. Mimo ze automat 2.4 benzynka to pali po miescie mniej niz ten szwabski szrot. (mam dodge stratus coupe 2005) Ale jak tu ktos ladnie napisal - teraz nie robia bezawaryjnych aut. Dlatego, od 2 lat w miare pogodowych mozliwosci - wskakuje na rower - taniej, szybciej (bez korkow), zdrowiej i przyjemniej.,
  4. yarokfd

    e60/61 vs. merc w211

    Mnie tez straszyli korozją, dlatego wziąłem e60. Wolałbym chyba korozję - chociaż mam garaż i niewiele jeżdżę niż ciągłe awarie w/w elementów ;) :duh:
  5. yarokfd

    e60/61 vs. merc w211

    Wahalem sie meidzy mercem a bmw. Mam znajomych co przekonywali mnie na merca a drudzy na bmw. Jako ze jeden od lat mial rozne bmw - wybralem bmw. Po 3 miesiacach wiem jedno - jesli sie wydaje ok 80k na auto z przebiegiem niecale 200kkm (potwierdzony przebieg w aso - dobra historia serwisowa, bezwypadkowy) a pozniej laduje koljne kilkadziesiat k w naprawy roznych rzeczy (kolektory, tuleja w skrzyni, alternatory, regulatory napiecia, awaryjne moduly, filtr dpf itd) bez przejechania nawet 10k od zakupu to nigdy wiecej takiego szrotu. To nie jest pierdziawka za 5k ktora sie ma prawo psuc a limuzyna ktora zostala wyprodukowana w Niemczech a przy naszych mrozach zachowuje sie jak by byla stworzona na rynek krajów równikowych. W Niemczech tez sa miasta a nie sam autostrady a te modele (z filtrem dpf) chyba nie nadaja sie do jazdy po miescie. Mialem juz sporo aut w roznym wieku i musze przyuznac ze na bmw sie bardzo zawiodlem ale sledzac rozne tematy rowniez na tym forum widze ze nie jestem sam wiele osob pisze o tym ze te modele sa jakies wyjatkowo awaryjne i jak masz pecha to moze Cie to sporo kosztowac. Wiadomo jesli sie ma na auto 80k to i powinno sie miec na naprawy ale bez przesady, ta kasa nie jest za nazwę BMW a za pewną jakość której się oczekuje a nie czekania w napieciu czy za chwile komputer nie wywali kolejnego bledu czy awarii. To tylko moja opinia.
  6. Teraz to i ja zdurnialem %) To jakie powionno byc ladowanie. U mnie sa skoki miedzy 14.6 a 14.9, czasem wskakuje na 15.1 pod przejzdzce ale tylko na ulamek sekundy. Czasem spada tez na 13.8-13.9 ale zaraz wskakuje na 14.7 W czasie jazdy pokazuej ok 14.7 - 14.73 z malymi odstepstwiami (czyli skoki + - 0,5v). Wczesniej mialem wlasnie nnaprawiany alternator bo byly skoki ale niestetety nie pamietam jakie to byly wartosci bo to nie sprawdzalem tylko na diagnostyce. mam 3.0 dieselek ten 218km i tez juz pare dni szukam wszedzie info o prawidlowym napieciu i nie moge znalezc.
  7. Szanowni koledzy, Ostatnio mialem troche przygod ze swoja e60, mimo oryginalnego przebiegu 200kkm caly czas sie pojawiaja jakies pierdoly do naprawy. Ostatnio zostawilem do naprawy swoje e60 w Bialymstoku w polecanym tu serwisie Pajołka. Mial zlikwidowac wycieki (kolektor ssacy do wymiany, tuleja w skrzyni biegow) oraz naprawic problem skaczacego napiecia. Wczesniej na kompie i diagnosatyce bylem w niepolecanym tu za bardzo serwisie w Łomiankach. Tam stwierdzili ze to wina regulatora napięcia, wymiana na nowy ok 400-450 zl. Tutaj stwierdzili ze to wina alternatora - wymiana szczotek i czegos tam - 450 zl. Skoki napiecia widzialem po migajacym na odpalonym silniki swiatle wenetrznym z lampek (glownie na postoju i wolnych obrotach) - bez znaczenia czy byly wlaczone czy wylacozne swiatal i inne pozeracze energii takie jak podgrzewanie foteli. Bylo widac tez po podlaczeniu kompa (w Lomiankach) - wahania od 13.5 do 14.5 - przez co - wg diagnosty - pojawia sie wiele bledow roznych czujnikow itp. bo nie maja prawidlowego zasilania. Rzekomo zostalo to naprawione, niestety problem jest dalej taki sam a do tego pojawilo sie wahanie w ostrosci naswietlania tego srodkowego wyswietlacza led miedzy zegarami (z licznikiem km). Otoz w czasie jazdy potrafi rozblyna tak ze az razi po oczach po czym potrafi przygasac ze jest ledwo widoczny. Takie akcje dzieja sie w czasie jazdy. na postoju jest ok. Wczesniej tego nie bylo. Dzis podlaczylem miernik napiecia. Na postoju wlaczonych swiatlach czy tez wylaczonych, z wlaczonym podgrzewaniem foteli itp pokazuje 14.8 V ale sa skoki nawet 0,5V a czasm nawet i 1V (ale rzadko) glownie waha sie miedzy 14.58 - 14.95. Gdy gazuje na 3-4k obrotow trzyma sie na poziomie 14.70-14.73V (wiec wahania sa mniejsze) Na zgaszonym napiecie jest ok 12.2-12.3 V tak idzie z akumulatora. Jutro postaram sie dorobic miernik pod gniazdo zapalniczki aby obadac sytuacje w czasie jazdy. Niemniej jednak licze na jakies sugestie. Wydaje mi sie ze moglem zostac zrobiony w konia z rzekoma naprawa alternatora - bo niestety tej naprawy nie da sie zobaczyc - trzeba by rozebrac pol elementow pod maska zeby sie tam dostac. Poza tym widze ze problem nie zostal wyeliminowany a zaplacilem za to ponad 400 zl. Pare dni temu wywalilo mi nawet blad DSC i palila sie taka kontrolka A w koleczku i info na kompie, ale po zgaszeniu auta na pare h zniknelo i juz dziala ok. Wydaje mi sie ze moze sie to dziac wlasnie przez zle zasilanie. Mam nadzieje ze za mocno nie przynudzilem a i moze ktos kiedys jeszcze skorzysta z tego tematu ;)
  8. Wybaczcie archeologię ale bez sensu jest tworzyć nowy watek. :duh: Zakupilem e60 ale niestety dostalem tylko 1 kluczyk a wlasciciel obiecal ze dosle.. no coz minely 2 miechy i nic nie ma. Myslalem ze Niemcy sa bardziej slowni ;) Znalazlem na allegro oferte z wawy za 450 zl - dorobienei i zaprogramowanie kluczyka. Znalazlem tez za 300 zl surowke -> allegro.pl/item818750454_bmw_e46_e39_kluczyk_pilot_niewyciety_oryginalny.html Powiedzcie czy oplaca sie kupic surowke i dac gdzies to wyrobienia i samemu zaprogramowac? Do wawy mam ponad 250 km wiec dam dojazd na miejsce w 2 strony to 500 km.. Niestety w instrukcji e60 (sciagnietej tutaj) nie ma ani slowa o zapropgramowaniu, tylko o programowaniu np ustawien fotela itp czyli tego czego w mojej e60 z 2004 nie ma ;) Czy moge liczyc na mala pomoc, orientuej sie ktos ilke kosztuje wyzlobienie tego rowka i czy moze to zrobic przecietny zaklad zajmujacy sie tym? Czy instgrukcja programowania z e39 spawdzi sie w tym przypadku? Pozdrawiam serdecznie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.