Skocz do zawartości

waffen000

Zarejestrowani
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E30 318i 1990

Osiągnięcia waffen000

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. No właśnie, też szukałem wszędzie i nic. Dzięki Kris85.
  2. Mam gaz na sekwencji. Świece wymienione, kable,kopułka i palec też. Sonda założona nowa pół roku temu. Dolot szczelny, czujnik tem. silnika sprawny. Pozostał tylko ten przepływomierz. Nie pisał bym o nim ale wiem że powinna być zaślepka na tej śrubie regulacyjnej a skoro jej nie ma to znaczy że ktoś tam grzebał.Myślę że są jakieś wstępne ustawienia przepływki tak jak np. czujnik otwarcia przepustnicy. Na otwartym powiedzmy 5 V a na zamkniętym 0,5 V. W fabryce na produkcji muszą to jakoś na początku ustawić i ewentualnie potem na aucie dostroić.
  3. Książka Sam naprawiam niestety nie podaje takich wiadomości. Mam ją ale tam są tylko ogólne uwagi. Co do spieprzenia to nie mam zamiaru kręcić tą śrubką jak najęty ale skoro nie ma zaślepki to znaczy że ktoś wcześniej tam coś manewrował. Napisałem ten post bo auto ciężko zapala i ma duże spalanie. Stąd moje pytanie. Chciałbym przywrócić ustawienia fabryczne ale nie wiem ile one wynoszą.
  4. Witam wszystkich. Mam następujące pytanie. W moim przepływomierzu nie ma zaślepki na śrubie regulacyjnej. Pytanie brzmi: W którą stronę kręcić tą śrubą żeby wzbogacić lub zubożyć mieszankę? Druga sprawa to : Jakie powinny być wskazania voltomierza i omomierza oraz jak to zrobić. Czytałem na forum chyba wszystko ale nie znalazłem interesujących mnie odpowiedzi. Jeżeli ktoś mógłby mi pomóc byłbym wdzięczny. Z góry dziękuję.
  5. waffen000

    Problem z ekonomizerem

    Nie robiłem niestety tego sam tylko oddałem auto do warsztatu więc nie wiem czy była zwora czy nie. A jeśli była to jaki byłby efekt?
  6. waffen000

    Problem z ekonomizerem

    Może i tak ale mam wtedy pewność że silnika nie przegrzeje. Właśnie skończyłem dłubać przy zegarach i tak jak było tak zostało. Jak już pisałem najdziwniejsze jest to że stało się to po wymianie sprzęgła. Jedyne elementy elektryczne jakie były wówczas odkręcane to rozrusznik i sonda lambda. Zostało tylko podmienić zegary na dobrze działające i zobaczyć co wtedy. Jest ktoś z Krakowa kto wspomógł by mnie i pożyczył na chwilę zegary? Byłbym bardzo wdzięczny.
  7. waffen000

    Problem z ekonomizerem

    Koledzy to nie jest mój pierwszy samochód i wiem jak i co obsługiwać. Zresztą miałem już wcześniej BMW 5 i w miarę dobrze wiem co robić żeby bawaria służyła dobrze. Wszystko mam wymienione na nowe a eksploatuję samochód spokojnie bo pycenie już mnie dawno nie bawi. Z elektryką też umiem przy aucie zrobić ale elektronika to już temat w którym się gubię. Co do chłodzenia to osobiście wolę żeby było elektryczne niż visco które cały czas się obraca i wciąga cały syf znad drogi jak odkurzacz nizależnie czy stoisz czy jedziesz. Już zresztą zamówiłem wentylator i czujnik od E36. Poza tym zawsze montuję dodatkowy włącznik który uruchamia chłodzenie niezależnie od czujnika. Do tego / ale to już na wiosnę / dołożę silniczek elektryczny cieczy przy bloku silnika który będzie się załączał na postoju gdy silnik będzie wyłączony i łapał temperaturę. Dopiero to gwarantuje że nie przegrzejesz buni która słynie z tego że potrafi się zagotować. Gdy jest visco to po wyłączeniu silnika temperatura dalej wzrasta i nie ma niczego co by mogło schłodzić silnik. Dlatego jest tak dużo beemek z zajechanymi silnikami i pękniętymi głowicami szczególnie tych starszego typu. I dlatego ja osobiście wolę elektrykę od visco. Co do kolego boboflv to skoro pękła mu druga chłodnica w tym samym miejscu to jest to raczej wina montażu albo nieprawdopodobny zbieg okoliczności. OK idę rozbierać te zegary.
  8. waffen000

    Problem z ekonomizerem

    Tak I prędkościomierz i obrotomierz pracują poprawnie. Sondę i tak już zamówiłem bo stara ma chyba tyle co auto czyli 20 lat więc siłą rzeczy sprawna na bank nie jest. W dodatku strzeliła mi chłodnica i visco też do wymiany. :mad2: Chyba założę sobie termowentylator elektryczny i problem chłodzenia załatwię raz i na zawsze. Jeszcze raz rozbiorę te zegary jak sugeruje jarosz 318is. Zdam jutro relację co z tego wyszło.
  9. waffen000

    Problem z ekonomizerem

    Jak mówiłem tak i zrobiłem. Rozebrałem zegary i posprawdzałem wszystko. Akumulatorki są OK i reszta też działa jak należy. Problem jednak pozostał. Zastanawiam się teraz czy to nie jest przypadkiem wina sondy lambda bo przy wymianie sprzęgła był ściągany cały wydech. Jak myślicie?
  10. waffen000

    Problem z ekonomizerem

    No właśnie nijak mi to nie pasuje. Pojutrze będę miał czas to rozbiore zegary. Mam nadzieję że to pomoże. Zdam relacje jakie będą wyniki tych zabiegów.
  11. waffen000

    Problem z ekonomizerem

    Witam wszystkich i proszę o poradę. Mam e30 318 m40. Dwa dni temu wymieniałem sprzęgło. Po zrobieniu okazało się że nie działa ekonomizer i palą się zielone kontrolki inspekcji oleju. Wskazówka ekonomizera cały czas pokazuje 0 a gdy silnik przekroczy 3 tys. leci na full. po odjęciu gazu znowu wraca na zero. Natomiast zielone kontrolki od inspekcji gasną gdy zadziała wskazówka ekonomizera i więcej się już nie zapalają aż do zgaszenia silnika. Po nowym uruchomieniu wszystko zaczyna się od nowa. Oświećcie mnie koledzy bo nijak nie mogę zrozumieć co ma sprzęgło wspólnego z ww. objawami? Czytałem na tym forum wszystkie tematy związane z ekonomizerem i takich objawów jak u mnie nie znalazłem. Dodam tylko że przed wymianą sprzęgła wszystko działało jak należy. Będę wdzięczny za jakieś rady i sugestie co może być przyczyną takich objawów.
  12. Tak naprawdę to po RESECIE ważne jest to ,aby zostawić auto na wolnych obrotach około 5min. żeby komputer wczytał wszystkie dane co do ich parametrów gdyż od tych wartości jest ustalany cały skład mieszanki dla poszczególnych obrotów silnika.Potem należy odbyć jazdę w miarę różnych warunkach ( wolniej i szybciej ) i to wszystko."UCZENIE do 5 000 ob/min" to nieporozumienie niestety. Pozdrawiam. :D
  13. Może masz żle wgraną mapę wtrysku gazu do kompa gazowego albo zabrudzony silniczek krokowy.Jeśli jest przybrudzony to na benzynie tego nie odczujesz ale na gazie i owszem.Ja mam sekwencje Zenita i u mnie wszystko chula aż miło.Pozdrawiam
  14. Ja polecam punkt montażu gazu "Gazik" na ul. Hamernia 4.Goście którzy tam pracują naprawdę znają się na tym co robią.Zakładałem u nich sekwencje do E30 318i i jestem mega zadowolony.Polecam. :cool2:
  15. Ja mam 318i i założyłem sekwencje Zenit.Hula jak na razie bardzo dobrze,ale mam pytanie do użytkowników tej instalacji tego typu a mianowicie:Czy można odpalić jakimś sposobem auto na samym gazie? Mechanik mówił że nie. Znam jednak "polską myśl techniczną" i że Polak potrafi stąd moje pytanie.Przydało by się gdyby pompę paliwa diabli wzięli lub stało się cokolwiek innego z układem Pb.Będę wdzięczny za jakieś sugestie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.