Skocz do zawartości

condor

Zarejestrowani
  • Postów

    21
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 540i kod prod. DE61

Osiągnięcia condor

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Teamt do usuniecia. Juz sobie Ike ogarnalem ;)
  2. Mam juz ADS od nerwusa i PASOFT 1.4.0 wiec kupowanie kolejnego fejsu dla jednego auta chyba nie bardzo ma sens ;]
  3. Witam, IKE wyswietla mi EEPROM IKE. Czy ktos z Was ma moze interfejs i auto z taka wersja IKE: BMW Part No: 8 374 336 HW: 7 SW: 13 Supplier: Loewe CI: 5 DI: 3 BI: 8 Bede bardzo wdzieczny za zrzut danych dla tego IKE w jakiejkolwiek formie tzn. NETTODAT.TRC/FSWPSW.TRC z NCS albo IKE_eee.bin z PA Soft. Cokolwiek. Potrzebuje zeby naprawic moj cluster. Oczywiscie idealnie by bylo jakby to bylo z 540iA ew. 740iA ale jakiekolwiek inne auto z tym clusterem to juz bedzie cos. Albo moze ktos z Was ma cos takiego w swoich archiwach? Z gory dziekuje serdecznie ;]
  4. ISTA P robi tez stare auta jak E39 na ADS? ;]
  5. Blad w silniku moze wynikac z braku adaptacji przeplywki. Nie jestem pewien czy przypadkiem nie trzeba tego zrobic po wymianie w E46. Co do DSC to mowi, ze nie ma sygnalu o obrotach z silnika. Tutaj masz szczegolowy opis DSC: http://www.e38.org/DSC.pdf
  6. Witam, IKE wyswietla mi EEPROM IKE. Czy ktos z Was ma moze interfejs i auto z taka wersja IKE: BMW Part No: 8 374 336 HW: 7 SW: 13 Supplier: Loewe CI: 5 DI: 3 BI: 8 Bede bardzo wdzieczny za zrzut danych dla tego IKE w jakiejkolwiek formie tzn. NETTODAT.TRC/FSWPSW.TRC z NCS albo IKE_eee.bin z PA Soft. Cokolwiek. Potrzebuje zeby naprawic moj cluster. Oczywiscie idealnie by bylo jakby to bylo z 540iA ew. 740iA ale jakiekolwiek inne auto z tym clusterem to juz bedzie cos. Albo moze ktos z Was ma cos takiego w swoich archiwach? Z gory dziekuje serdecznie ;]
  7. Hehe, dzieki za porade, zgadzam sie, ze generalnie warto miec backupy roznych rzeczy, ale to maszyna tylko do diagnostyki wiec jak padnie to postawie na nowo. W przypadku progmana w koncu i tak uzylem gotowca trandolfa bo nie mialem juz cierpliwosci do instalowania tego wariactwa ;]
  8. Witam, Moze komus sie przyda, bo ja na tym utknalem na dluzsza chwile. Jezeli robimy swieza instalacje pod Win 7/8 i chcemy dokonac zmian w rejestrze w pliku SOFTWARE jak to jest opisane w ogolnodostepnej instrukcji to po zamknieciu maszyny wirtualnej zamykamy rowniez VMWARE a nastepnie odpalamy VMWARE jako administrator i dopiero mapujemy dysk z wirtualnej maszyny. Nastepnie uruchamiamy regedit i juz normalnie jak na XP mozna dokonac zmian w rejestrze. Wlasnie instaluje SSS i utknalem na tym na dluzsza chwile i znalazlem ten sposob wiec moze komus sie przyda. Pozdrawiam ;]
  9. Witam, Udalo mi sie bez wiekszych problemow zainstalowac INPA, NCS i EDIABAS na WIN 8 z przelotka USB i fejsem od Nerwusa. Udalo mi sie rowniez podlaczyc do E39 po ADS (nie ma OBD) i odczytac bledy z silnika i skrzyni. Fejs byl ustawiony na DS2. Na Normal nie chcial czytac auta. I teraz kilka pytan: 1. W Inpa po podlaczeniu wszystkiego mam Ignition ON i Battery On. Jak przestawiam kluczyk w pozycje 2 obie kropki gasna. Udaje sie czytac bledy ale nie wiem dlaczego tak jest bo na starym lapie z WinXP i po RS232(serial) wszystko smigalo tak jak powinno. Czy ktos wie dlaczego teraz jest tak? Jak rozumiem o ile tego nie rozwiaze nie bede mogl skorzystac z DIS? 2. We wczesniejszej INPIE wszystko bylo po angielsku, lacznie z opisami bledow itp. W tej po angielsku jest tylko glowny ekran i nazwy modulow. Jak sie polacze np z DME to juz wszystko jest po niemiecku i bledy tez sa odczytywane z niemieckimi opisami. Czy da sie to jakos zmienic i co trzeba zrobic aby byly po angielsku tak jak mialem wczesniej w INPIE (to byla inpa w ktorej jeszcze mozna bylo odczytac bledy ze wszystkich modulow na raz wiec jak rozumiem stara). Bylbym bardzo wdzieczny za pomoc w 2 powyzszych kwestiach lub wskazanie jakichs linkow do rozwiazan jezeli takowe juz sie pojawily na forum.
  10. W DIS nazywa sie to smooth running i jest lepiej, bo oprocz wartosci DIS automatycznie ocenia ja i pisze czy dla kazdego cylindra jest OK czy nie.
  11. Tak robilem i nic. Dodam, ze poprzez Car/Key memory w NCS nie ma zadnego problemu, tylko ze tam nie ma tej opcji. Wybieralem Process ECU -> LCM a on i tak pod koniec procedury dlubie cos przy EWS. Po RS232 (Dell D620), fejs od Nerwusa, po ADS, przelacznik w pozycji normal. NCS V3.0.8 z linkow z watku nerwusa. Dla LCM II trzeba przestawić parametr PROGRAMPARAMMETER_LCM z ece na us, Ustawić DRL_DIMMUNG na wert_02 i TAGFAHRLICHT_ECE na aktiv. Info z ecubb.org. Podobno dziala nawet bez przestawiania na US wtedy sa tylko dlugie przyciemnione bez pozycji.
  12. Witam, Rozmawialem o tym z Nerwusem na gg w trakcie weekendu, ale okazuje sie, ze jednak wina nie lezy chyba po stronie samochodu, lecz NCS. Sytuacja wyglada tak: * INPA laczy sie ze wszystkimi modulami, w tym z EWS. * INPA w EWS pokazuje poprawny nr VIN wraz z checksum, poprawne GM, SA i VN (co sprawdzilem wpisujac recznie VIN i GM, SA i VN do NCS -> wygenerowal dokladnie takie same checksumy i nie czepial sie do central coding key) * DIS rozpoznaje prawidlowo samochod (do Nerwusa: ten blad wynikal z faktu, ze omylkowo wybralem w DIS E60 a nie E39) * Podlaczam sie do NCS -> przy zaplonie w pozycji 1 odczytuje VIN z EWS i wyrzuca komunikat Central Coding Key Faulty * Podlaczam sie do NCS -> przy zaplonie w pozycji 2 odczytuje EWS i wyrzuca komunikat VIN is Faulty * W obu przypadkach bez problemu odczytuje w NCS IKE i KMB, tym razem nie pluje sie o coding key. Problem jest taki, ze w IKE/KOMBI nie ma calego numeru VIN tylko ostatnie 7 cyfr co widac w INPA. NCS pokazuje VIN postaci WBAAA00000XXXXXXX gdzie XXXXXXX to ostatnie 7 cyfr VIN. * Problem z EWS sprawia, ze przy kodowaniu np LCM wywala sie krzyczac, ze nie moze przeprocesowac EWS... choc nie wiem po co chce to robic, ale najpierw robi ZCS, pozniej LCM a na koncu znow chce cos od EWS. W LCM chce przekodowac swiatla do jazdy dziennej (mam LCM II) w dlugich. Czy ktos ma jakis pomysl co jest nie tak. Na moj gust to cos NCSowi nie pasuje w EWS (moze ma jakis stary sterownik/skrypt) i nie pasuje do EWS zainstalowanego w samochodzie. Any ideas? :)
  13. No dobra, to po kolei: Podlaczamy sie do DISa i rozpoznajemy samochod. Mamy takie okienko: http://img690.imageshack.us/img690/8017/dis1.png Klikamy "Control Module Functions" Pojawia nam sie takie okienko: http://img5.imageshack.us/img5/6034/dis2.png Tutaj klikamy "Function Selection". Nastepnie z listy Control Modules wybieramy modul (Drive, Body, Electric, Chassis itp.), z pola functions wybieramy funkcje i klikamy Test Plan, ew mozemy wybrac jeszcze Part Function i klikamy test plan. Pojawi nam sie cos takiego: http://img341.imageshack.us/img341/6840/dis3.png Co oznacza ni mniej ni wiecej, ze nie przeprowadzilismy short testu pamieci bledow i jezeli tego nie zrobimy to bledy zapisane w pamieci nie beda uwzgledniane podczas planu testu, czyli to o co nam chodzilo. :)
  14. Kolego, nie mam teraz DISa podpietego do samochodu, ale mozna to zrobic. W DIS albo jest diagnosis request na podstawie bledu, albo mozna wywolac wlasne testy. Wchodzi sie bodaj w Function i dodaje sie do programu testu. Poklikaj i pokombinuj, a jezeli nie dasz rady to daj znac to podepne sie do auta i napisze Ci dokladnie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.