Skocz do zawartości

PN - BMW Klub Polska

Członkowie klubu
  • Postów

    307
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

5 obserwujących

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E53 4.6is '03
    E36/8S '98
    E34 525i '93
    E36 325i '92
  • Lokalizacja
    Warszawa
  • Zawód
    Ekonomista :-)

Osiągnięcia PN - BMW Klub Polska

Stały bywalec

Stały bywalec (8/14)

0

Reputacja

  1. Czołem, czy jest możliwość odczytania w INPA czy zbliżający się przegląd to OIl Service czy Inspekcja I/II? Od dwóch miesięcy jeżdżę z jedną zieloną a za tydzień wyjeżdżam na kilka tygodni, nie chciałbym, żeby mnie przyłapało na wakacjach, więc chciałbym toto załatwić przed wyjazdem - ale skąd mam wiedzieć, czy mam zrobic Oil Service czy Inspekcję...?
  2. Dzięki - i pytanie, czy ten Sealey (druga opcja) w standardzie ma nakrętkę pasującą do zbiorniczka BMW czy trzeba dokupić jakiś adapter?
  3. A masz może gdzieś jakiś link gdzie takie można kupić?
  4. Witam, czy ktoś korzystał z takich urządzeń, jakich teraz pełno na allegro, które pozwalają samodzielnie wymienić płyn hamulcowy wykorzystując ciśnienie z kompresora. Mam na myśli takie coś jak np to: http://www.basspolska.com/zestaw-do-odpowietrzania-i-wymiany-plynu-hamulcowego.html Czy ktoś to przerabiał i może opisać czy to ma sens/wrażenia? :norty:
  5. Ja zmieniałem kawałkami - tj. to co wysiadało. Trzymałem się OEM - znaczy, prawie, bo na przód dałem Bilstein B8 do M-Technika, tył oryginały BMW - prawdopodobnie Sachsy albo Boge, bo to było dostarczane na OEM.
  6. Psyborg - dzięki! Qwet - mam cztery benzynki, ktore moglbym zagazować ale, z doświadczenia, wole jezdzic jak BMW zamierzalo :)
  7. Qwet, dzięki ale jak wspominałem nie tyle chodziło mi o dane z internetu ile informacje od kogoś, kto ma wiedzę z pierwszej ręki. Szukam niedrogiego auta na miasto i przez tydzień testowalem e60 2.0d 177 koni i pod względem zużycia było niezle - bez względu na katowanie nie wyszło poniżej 8.6-8.7 Chociaż do "osiagow" mam inne auto to nie ukrywam, ze jednak wolałbym coś żwawszego, ale nie chce kupowac kolejnego auta, co żre 20 jak ma dobry humor, stąd szukam info od użytkowników (3/5)30d i (3/5)35d :)
  8. Witam, czy ktoś ma realną wiedzę (nie z internetu) na temat różnicy w spalaniu pomiędzy dieslami z e90/e60 w wersji 3.0 a 3.5? Czy w ogóle jakaś jest? A - najbardziej zależy mi na informacjach o najgorszych rezultatach (jazdy w mega-warszawskich korkach, zawsze but z pod świateł - tak jeżdżę i wiem, że inaczej nie będzie :mrgreen: ). Zakładam, że 3.0d będzie brało w okolicach 11-12 (automat). A biturbo 3.5d? Za informację na temat rekordowo minimalnych osiąganych zużyć dziękuję :)
  9. Żadne. Do tego samochodu (i nie tylko tego z resztą) najlepsze efekty da kombinacja gładkich tarcz dobrego producenta (np. szare ATE) i, tak jak pisał kolega pawelaspl wyżej, przy zmianie tarcz http://MUSISZ zmienić klocki (i czujnik) - polecam np. cermiczne EBC Redstuff (mało pylą) lub jeżeli na prawdę mocno jeździsz to EBC yellowstuff albo Pagid RS-29. Jeżeli już koniecznie chcesz coś, żeby przez koło "fajniej" wyglądało, to te ATE Powerdisc zbierają dobre recenzje, ale sensowniejszym wydatkiem pienędzy będzie wymiana przewodów na w oplocie (Goodridge albo Earl's) i zalanie dobrym płynem (np. Motul RBF600). Pamiętaj, żeby to założył ktoś, kto się na tym zna, a nie byle patałach - plus na klocki polecam stosowanie CRC Disc Brake-Quiet (montażowej pasty wyciszającej ) nawet pomimo tego, że są/mogą być fabrycznie wyposażone w okleiny wyciszające. No i po założeniu musisz odpowiednio całość dotrzeć/ułożyć - około 700-800 km bardzo spokojnej jazdy, przynajmniej w przypadku tych klocków co powyzej. Funkcja nacięć lub nawiercen sprowadza się przede wszystkim do poprawiania oczyszczania powierzchni trących i ew. lepszego odprowadzania gazów jakie mogą powstawac podczas ekstremalnego hamowania - na samochodach cywilnych w stockowym wyposażeniu to sztuka dla oka i głowy kupującego. Nie mają zasadniczego wpływu na drżenie (zniszczone tarcze np. przez kontakt rozgrzanej tarczy z wodą-kałużą albo po prostu niewyważone koło) czy chłodzenie (odpowiednie doprowadzenie powietrza na tarczę).
  10. Jeżeli chcecie coś więcej poczytać o woskach i kosmetykach samochodowych, to polecam TO FORUM A tak, żeby było bardziej w temacie... Używałem. Z produktów "supermarketowych" to, niestety, z Carplan'a miałem zdecydowanie najsłabsze wrażenia. Praktycznie zawsze lepiej wypadały produkty Turtlewax albo Sonax. Ale mogę jeszcze powiedzieć, że, z chlubnymi wyjątkami, największą zaletą tych wszystkich produktów jest ich powszechna dostępność i niska cena... Sięgnięcie nawet do średniej półki (chociażby Meguiars czy Collinite) to jednak zupełnie inna liga - przede wszystkim jeżeli chodzi o komfort pracy, jakość i trwałość zabezpieczenia czy wyrafinowanie osiąganego efektu. W nadchodzącym sezonie (ha - jak się skończy nam zima...) powinno się pojawić też kilka bardzo fajnych marek wysokiej jakości wosków do tej pory niedostępnych w Polsce, takich jak Valentine's Wax, Lusso Oro czy Victoria Wax, które są już bardzo wysokiej jakości kosmetykami, jakościowo na porównywalnym poiomie, jednak cenowo o wiele bardziej atrakcyjne niż Zymol czy Swissvax.
  11. M Coupe się kłania! :mrgreen: Ale jeszcze czeka na bardziej wiosenną wiosnę...
  12. Daj spokój... patrząc na papierowe osiągi można sobie wszystko wydedukować. Nie wierz w bajki o 10 litrów w 330i (no chyba, że na palcach chodzisz u jeździsz z górki i z wiatrem. W normalnym użytkowaniu spali po mieście, jak Ci kolega pisał, 12-14. Mój M Power pali w mieście 14-17. Najmniej w trasie spalił 8. 4.6is w mieście weźmie 22-24. W trasie 15-17. 3.0 diesel (bez względu na wersję) w X5 w najśmielszych snach nie zbliży się do osiągów i dynamiki 330i. 330i i X5 to są kompletnie różne auta i tyle (popatrz, co mam w stopce). Prawdziwe pytanie jakie powinno być zadane, to do czego Ci to auto jest potrzebne i jak lubisz jeździc. 330 to zwinny sedan/coupe - za to trochę ciasny ale super-świetny do połobuzowania. X5 to ponad 2 tony masy - typowe GT do podróży międzygalaktycznych.
  13. Witaj, 1. 218 koni lepszy 2. O ile masz taką możliwość bierz od M.J. 2004 (model rocznikowy) - będziesz miał samochód po "fejslifcie" i, co najważniesze, z X-Drive i paroma innymi duperelkami w standardzie 3. Do tego auta i tego silnika - automatic 4. Pali relatywnie dużo ale, moim zdaniem, nie ma to znaczenia przy pozostałych super walorach tego auta. Mój pali 19-21 po mieście. Ale on nie jest z tych oszczędnych a i ja nie mam lekkiej nóżki...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.