PN - BMW Klub Polska
Członkowie klubu-
Postów
307 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Osiągnięcia PN - BMW Klub Polska
Stały bywalec (8/14)
0
Reputacja
-
włodek1961 obserwuje zawartość PN - BMW Klub Polska
-
Geremi obserwuje zawartość PN - BMW Klub Polska
-
sQubany obserwuje zawartość PN - BMW Klub Polska
-
czeslaw525 obserwuje zawartość PN - BMW Klub Polska
-
kaz obserwuje zawartość PN - BMW Klub Polska
-
Oil Service czy Inspekcja - jak sprawdzić w INPA
PN - BMW Klub Polska opublikował(a) temat w inpa, ncs, nfs, winkfp, dis, sss
Czołem, czy jest możliwość odczytania w INPA czy zbliżający się przegląd to OIl Service czy Inspekcja I/II? Od dwóch miesięcy jeżdżę z jedną zieloną a za tydzień wyjeżdżam na kilka tygodni, nie chciałbym, żeby mnie przyłapało na wakacjach, więc chciałbym toto załatwić przed wyjazdem - ale skąd mam wiedzieć, czy mam zrobic Oil Service czy Inspekcję...? -
Wymiana płynu hamulcowego w pojedynkę
PN - BMW Klub Polska odpowiedział(a) na PN - BMW Klub Polska temat w Zawieszenie i hamulce
Dzięki - i pytanie, czy ten Sealey (druga opcja) w standardzie ma nakrętkę pasującą do zbiorniczka BMW czy trzeba dokupić jakiś adapter? -
Wymiana płynu hamulcowego w pojedynkę
PN - BMW Klub Polska odpowiedział(a) na PN - BMW Klub Polska temat w Zawieszenie i hamulce
A masz może gdzieś jakiś link gdzie takie można kupić? -
Wymiana płynu hamulcowego w pojedynkę
PN - BMW Klub Polska opublikował(a) temat w Zawieszenie i hamulce
Witam, czy ktoś korzystał z takich urządzeń, jakich teraz pełno na allegro, które pozwalają samodzielnie wymienić płyn hamulcowy wykorzystując ciśnienie z kompresora. Mam na myśli takie coś jak np to: http://www.basspolska.com/zestaw-do-odpowietrzania-i-wymiany-plynu-hamulcowego.html Czy ktoś to przerabiał i może opisać czy to ma sens/wrażenia? :norty: -
e36 320i co wybrac? zawieszenie M-Tech
PN - BMW Klub Polska odpowiedział(a) na pawcio89 temat w Zawieszenie i hamulce
Ja zmieniałem kawałkami - tj. to co wysiadało. Trzymałem się OEM - znaczy, prawie, bo na przód dałem Bilstein B8 do M-Technika, tył oryginały BMW - prawdopodobnie Sachsy albo Boge, bo to było dostarczane na OEM. -
[e90/e60] Różnica w spalaniu x30d a x35d
PN - BMW Klub Polska odpowiedział(a) na PN - BMW Klub Polska temat w Spalanie & Paliwa alternatywne
:cool2: dzięki -
[e90/e60] Różnica w spalaniu x30d a x35d
PN - BMW Klub Polska odpowiedział(a) na PN - BMW Klub Polska temat w Spalanie & Paliwa alternatywne
Psyborg - dzięki! Qwet - mam cztery benzynki, ktore moglbym zagazować ale, z doświadczenia, wole jezdzic jak BMW zamierzalo :) -
[e90/e60] Różnica w spalaniu x30d a x35d
PN - BMW Klub Polska odpowiedział(a) na PN - BMW Klub Polska temat w Spalanie & Paliwa alternatywne
Qwet, dzięki ale jak wspominałem nie tyle chodziło mi o dane z internetu ile informacje od kogoś, kto ma wiedzę z pierwszej ręki. Szukam niedrogiego auta na miasto i przez tydzień testowalem e60 2.0d 177 koni i pod względem zużycia było niezle - bez względu na katowanie nie wyszło poniżej 8.6-8.7 Chociaż do "osiagow" mam inne auto to nie ukrywam, ze jednak wolałbym coś żwawszego, ale nie chce kupowac kolejnego auta, co żre 20 jak ma dobry humor, stąd szukam info od użytkowników (3/5)30d i (3/5)35d :) -
[e90/e60] Różnica w spalaniu x30d a x35d
PN - BMW Klub Polska odpowiedział(a) na PN - BMW Klub Polska temat w Spalanie & Paliwa alternatywne
Automat? -
[e90/e60] Różnica w spalaniu x30d a x35d
PN - BMW Klub Polska opublikował(a) temat w Spalanie & Paliwa alternatywne
Witam, czy ktoś ma realną wiedzę (nie z internetu) na temat różnicy w spalaniu pomiędzy dieslami z e90/e60 w wersji 3.0 a 3.5? Czy w ogóle jakaś jest? A - najbardziej zależy mi na informacjach o najgorszych rezultatach (jazdy w mega-warszawskich korkach, zawsze but z pod świateł - tak jeżdżę i wiem, że inaczej nie będzie :mrgreen: ). Zakładam, że 3.0d będzie brało w okolicach 11-12 (automat). A biturbo 3.5d? Za informację na temat rekordowo minimalnych osiąganych zużyć dziękuję :) -
320d jakie tarcze nawiercane wybrac??
PN - BMW Klub Polska odpowiedział(a) na michal_325d temat w E46
Żadne. Do tego samochodu (i nie tylko tego z resztą) najlepsze efekty da kombinacja gładkich tarcz dobrego producenta (np. szare ATE) i, tak jak pisał kolega pawelaspl wyżej, przy zmianie tarcz http://MUSISZ zmienić klocki (i czujnik) - polecam np. cermiczne EBC Redstuff (mało pylą) lub jeżeli na prawdę mocno jeździsz to EBC yellowstuff albo Pagid RS-29. Jeżeli już koniecznie chcesz coś, żeby przez koło "fajniej" wyglądało, to te ATE Powerdisc zbierają dobre recenzje, ale sensowniejszym wydatkiem pienędzy będzie wymiana przewodów na w oplocie (Goodridge albo Earl's) i zalanie dobrym płynem (np. Motul RBF600). Pamiętaj, żeby to założył ktoś, kto się na tym zna, a nie byle patałach - plus na klocki polecam stosowanie CRC Disc Brake-Quiet (montażowej pasty wyciszającej ) nawet pomimo tego, że są/mogą być fabrycznie wyposażone w okleiny wyciszające. No i po założeniu musisz odpowiednio całość dotrzeć/ułożyć - około 700-800 km bardzo spokojnej jazdy, przynajmniej w przypadku tych klocków co powyzej. Funkcja nacięć lub nawiercen sprowadza się przede wszystkim do poprawiania oczyszczania powierzchni trących i ew. lepszego odprowadzania gazów jakie mogą powstawac podczas ekstremalnego hamowania - na samochodach cywilnych w stockowym wyposażeniu to sztuka dla oka i głowy kupującego. Nie mają zasadniczego wpływu na drżenie (zniszczone tarcze np. przez kontakt rozgrzanej tarczy z wodą-kałużą albo po prostu niewyważone koło) czy chłodzenie (odpowiednie doprowadzenie powietrza na tarczę). -
Jeżeli chcecie coś więcej poczytać o woskach i kosmetykach samochodowych, to polecam TO FORUM A tak, żeby było bardziej w temacie... Używałem. Z produktów "supermarketowych" to, niestety, z Carplan'a miałem zdecydowanie najsłabsze wrażenia. Praktycznie zawsze lepiej wypadały produkty Turtlewax albo Sonax. Ale mogę jeszcze powiedzieć, że, z chlubnymi wyjątkami, największą zaletą tych wszystkich produktów jest ich powszechna dostępność i niska cena... Sięgnięcie nawet do średniej półki (chociażby Meguiars czy Collinite) to jednak zupełnie inna liga - przede wszystkim jeżeli chodzi o komfort pracy, jakość i trwałość zabezpieczenia czy wyrafinowanie osiąganego efektu. W nadchodzącym sezonie (ha - jak się skończy nam zima...) powinno się pojawić też kilka bardzo fajnych marek wysokiej jakości wosków do tej pory niedostępnych w Polsce, takich jak Valentine's Wax, Lusso Oro czy Victoria Wax, które są już bardzo wysokiej jakości kosmetykami, jakościowo na porównywalnym poiomie, jednak cenowo o wiele bardziej atrakcyjne niż Zymol czy Swissvax.
-
Kto na forum ma jakieś M?
PN - BMW Klub Polska odpowiedział(a) na Os_ temat w ///M-Power oraz rozwiązania mechaniczne M GmbH
M Coupe się kłania! :mrgreen: Ale jeszcze czeka na bardziej wiosenną wiosnę... -
Co wybrać 330 Ci Coupe czy X5 3.0d 218Ps
PN - BMW Klub Polska odpowiedział(a) na Stoki temat w X5 (E53)
Daj spokój... patrząc na papierowe osiągi można sobie wszystko wydedukować. Nie wierz w bajki o 10 litrów w 330i (no chyba, że na palcach chodzisz u jeździsz z górki i z wiatrem. W normalnym użytkowaniu spali po mieście, jak Ci kolega pisał, 12-14. Mój M Power pali w mieście 14-17. Najmniej w trasie spalił 8. 4.6is w mieście weźmie 22-24. W trasie 15-17. 3.0 diesel (bez względu na wersję) w X5 w najśmielszych snach nie zbliży się do osiągów i dynamiki 330i. 330i i X5 to są kompletnie różne auta i tyle (popatrz, co mam w stopce). Prawdziwe pytanie jakie powinno być zadane, to do czego Ci to auto jest potrzebne i jak lubisz jeździc. 330 to zwinny sedan/coupe - za to trochę ciasny ale super-świetny do połobuzowania. X5 to ponad 2 tony masy - typowe GT do podróży międzygalaktycznych. -
Witaj, 1. 218 koni lepszy 2. O ile masz taką możliwość bierz od M.J. 2004 (model rocznikowy) - będziesz miał samochód po "fejslifcie" i, co najważniesze, z X-Drive i paroma innymi duperelkami w standardzie 3. Do tego auta i tego silnika - automatic 4. Pali relatywnie dużo ale, moim zdaniem, nie ma to znaczenia przy pozostałych super walorach tego auta. Mój pali 19-21 po mieście. Ale on nie jest z tych oszczędnych a i ja nie mam lekkiej nóżki...