Skocz do zawartości

TomiTurbo

Zarejestrowani
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    '94 BMW 520i Touring
    '95 Volvo 850 GLE
    ex '82 BMW 728i
    ex '88 BMW 730i
  • Lokalizacja
    Warszawa

Osiągnięcia TomiTurbo

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Witam, Miałem niedawno problem z Moja '94 BMW 520i M50. Przestał odpalać, zgasł i zdechł. Zanim zabrałem się za szukanie przyczyny przeglądałem forum i znalazłem sporo wpisów na ten temat i wiele słusznych teorii. Ale wszystko porozrzucane w wielu postach. W końcu rozwiązałem swój problem, ale jako, że przeszedłem całą drogę "od baku po silnik" postanowiłem zebrać to wszystko w jednym miejscu. Koncentrując się głównie na systemie zasilania w paliwo. Mam nadzieję, ze się komuś przyda - a właściwie to powinienem Wam życzyć, żebyście takich problemów nie mieli :-) Autko mam akurat bez gazu. Silnik M50B20. Autko mimo paliwa w baku zgasło nagle i w żaden sposób zapalić się nie dało. Co robimy: 1. Po pierwsze sprawdzamy stan paliwa w baku. To banalne, ale naprawdę czasami to jest powodem :-) Jeśli jest go za mało pompa może pluć paliwem, które nawet jakoś tam dotrze na listwę, ale z przerwami...bez ciśnienia itp. 2. Sprawdzamy skrzynkę bezpieczników. Bezpiecznik od pompy paliwa znajduje się w skrzynce pod maską (od strony kierowcy - za kielichem). Na wszelki wypadek sprawdzamy bezpieczniki 17, 20 i 23. Jeśli są ok idziemy dalej. 3. Odkręcamy obudowę silnika nad kolektorem dolotowym - dwie śruby 10ki. Odkręcamy przewód doprowadzający paliwo na listwę. Tu jest to ładnie pokazane. Przewód nr 12 - jest od strony chłodnicy - nie od strony podszybia. https://www.bmwautoparts.net/pl/katalog/czesci/13_0347/0/47392/L/A/1993/0/0/zawory-i-przewody-instalacji-wtryskowej-130347 Po przekręceniu na zapłon pompa włacza się na chwilę i wyłacza się. Potem uruchamia się podczas kręcenia rozrusznikiem i tak ma być. Mamy dwie możliwości: Jeśli paliwo nie pojawi się na przewodzie dochodzącym lub będzie jedynie pluło bez wyraźnego strumienia to już wiemy, że coś jest nie tak z doprowadzeniem paliwa - awaria pompy lub kłopoty z jej zasilaniem. 3.1. Sprawdzamy przekaźnik od pompy paliwa. W M50 znajduje się on pod maską w skrzynce z przekaźnikami, tym razem po prawej stronie auta (od strony pasażera), za kielichem. Odkręcamy pokrywę skrzynki - 4 śrubu krzyżakowe. Sa tam dwa lub trzy przekaźniki. Ten od paliwa jest środkowy - niebieski lib brązowy. Sprawdzamy czy w czasie przekręcania na zapłon i chechłania rozrusznikiem wogóle "cyka". W tym celu sadzamy kogoś za kierownice, a sami dotykamy i nasłuchujemy przekaźnika. Brak reakcji oznacza, że jest do wymiany. Jednak jesli cyka tez nie daje nam to gwarancji, że działa w 100% poprawnie. Warto go podmienić dla testu na sprawny lub jeśli nie mamy żadnego pod ręką to chwilowo np. na przekaźnik np. od halogenów z drugiej skrzynki (tej z bezpiecznikami). Jeśli auto po tym zabiegu nadal nie odpali idziemy dalej. 3.2. Na tym etapie warto pobawić się przy samej pompie. Z tyłu auta w bagażniku, pod dywanem odkręcamy metalowy panel-zaslepkę zasłaniająca układ pompy-paliwa. Oczom naszym ukażą się dwa gumowe przewody paliwowe wyjściowy i powrotny oraz kostka zasilająca. Wszystko to przykręcone plastikowym pierścieniem. Odpinamy przewody i kostkę zasilającą. Okręcamy pierścień (warto użyć dużego płaskiego śrubokręta, młotka i lekko popukać) i wyciągamy z baku cały ten plastikowy smok z rurkami. Teraz można przetestować pompę spinając ją na krótko i omijając cały układ elektryczny. W tym celu przynosimy jakis akumulator i dwa przewody. Najłatwiej jest podpiąć przewody zasilające do styków w kostce elektrycznej, która znajduje się na górze tego plastikowego smoka. Na tym rysunku smok oznaczony jest jako nr 1. https://www.bmwautoparts.net/pl/katalog/czesci/16_0189/0/47392/L/A/1993/0/0/czujnik-poziomu-paliwa-zbplast-160189 W moim przypadku styki/ piny od zasilania to 1 i 3 w górnym rzędzie. Przytykamy przewody z akumulatora. Sprawna pompa powinna zacząć od razu działać i psiknąć paliwem nieprzerwanym strumieniem. Jeśli podepniemy kable odwrotnie pompa zadziała w drugą stronę. Jeśli potrwa to chwile nic sie nie stanie. Jeżeli nic sie nie wydarzy - pompa nie zadziała to najpewniej oznacza to jej awarię. Czeka nas wymiana pompy. Demontaż pompy jest prosty: należy wyjąc z baku koszyczek w którym znajduje się pompa paliwa - na powyższym rysunbku oznaczony numerem 6. W tym celu wkładamy rękę do baku i naciskamy dwa plastikowe "zaczepy" znajdujące się na tym koszyczku. Wyciągamy wszystko do góry i odpinamy kabelki zasilające pompę, przewód paliwowy i filterek z dołu. Następnie wyjmujemy pompe z koszyczka, wymieniamy na nową i montujemy wszystko w odwrotnej kolejności. 4. Wróćmy teraz do punktu 3. Jeśli sprawdzając dopływ paliwa na listwę okażę się, że paliwo dochodzi do listwy zasilającej, a nie możemy zapalić - szukamy dalej. Po drugiej stronie listwy zasilającej znajduje sie przewód powrotny i regulator ciśnienia. Na rysunku oznaczone jako 16 (przewód) i 6 (regulator). https://www.bmwautoparts.net/pl/katalog/czesci/13_0347/0/47392/L/A/1993/0/0/zawory-i-przewody-instalacji-wtryskowej-130347 Jeśli padł regulator, to nie trzyma paliwa i należy go wymienić na nowy. Ale do testu możemy go na chwilę oszukać zaciskając lub zatykając przewód powrotny. Auto powinno odpalić. Wymiana regulatora jest prosta, ale dostęp kiepski. 5. Jeśli jednak jest paliwo w baku, działa pompa, mamy sprawne bezpieczniki i przekaźniki, działa regulator ciśnienia to należałoby sprawdzić iskrę. W tym celu zdejmujemy plastikową obudowę z silniką - odkręcamy dwie sruby. Ukażą nam się cewki zapłonowe i fajki. Ściągamy pierwszą cewkę z fajką i wkładamy do niej jakaś święcę zapłonową i sprawdzamy czy jest iskra.W tym celu prosimy kogoś żeby usiadł za kierownicą i kręcił, a my dotknijmy w tym czasie metalową częścią świecy do jakiegoś kawałka metalu pod maską. Ma być wyraźna iskra. Jeśli nie ma iskry to problem dotyczy zapłonu i będzie to temat na inny wpis. 6. Jesli jednak jest paliwo w baku, działa pompa, mamy sprawne bezpieczniki i przekaźniki, działa regulator ciśnienia i mamy iskrę to może to oznaczać awarię czujnika położenia wału. Ale zostawmy to na koniec. Wcześniej możemy spróbować odpiąć przepływomierz - kostka za filtrem powietrza - i spróbować odpalić. Jeśli zapalała i po dodaniu gazu gaśnie lub nią jebitnie rzuca, może również przepływa dawać taki efekt. 7. Jesli jednak jest paliwo w baku, działa pompa, mamy sprawne bezpieczniki i przekaźniki, działa regulator ciśnienia, mamy iskrę i odpinanie przepływomierza nie pomaga, pozostaje najprawdopodobniej czujnik położenia wału (nie wałka rozrządu). Na rysunku jest oznaczony jako częsć nr 9. https://www.bmwautoparts.net/pl/katalog/czesci/11_4793/0/47392/L/A/1993/0/0/obudowa-skrzyni-acuchowej-114793 Niestety nawet w nowszych motorach nie wyskoczy jako błąd dopóki nie klęknie na amen. Może podawać złe parametry i będzie miał takie właśnie objawy. Jest on na głównym kole pasowym, na wale. Pracuje bezpośrednio nad tymi ząbkami. Pozostaje nam tylko jego wymiana. I to by z grubsza było na tyle :-) Pozdrawiam Tomek
  2. Bardzo dziękuję za rozkodowanie VIN-u tego golaska :-) Mam jeszcze pytanie, czy po winie można rozszyfrować typ skrzyni biegów (automatycznej)? Jestem ciekawy co dokładnie tam siedzi.
  3. Witam, i Ja się przyłacze. Proszę o rozkodowanie Mojego nowego nabytku :-) VIN: WBAHG61070GB70847 Z góry dziekuje i pozdrawiam
  4. Witam Ponownie Kupiłem już nowy czujnik (Części BMW, ul. Narbuta w Wawie za 118,00zł). I mam pytanie w sprawie wymiany. Zabieram sie za to w weekend. Po pierwsze jaki tam pracuje płyn? To jest LHM? Czy ATF? Powinien byc chyba LHM. Po odkręceniu zbiorniczka, pokazuje sie płyn czerwony jak ATF! NAwet zapach ma jak ATF. Ponieważ mam wyciek, jest możliwe, że wcześniej uzupełniane to było ATF-em! Shit! Jakie są tego ewentualne fatalne konsekwencje? W tej chwili, mimo wycieku, wszystko pracuje naprawde bdb! Wspomaganie działa należycie, hamulce tez. Wszystko sprawnie bez opóźnień itp. Zrobiłem autkiem w weekend 1500km bez najmniejszych problemów. Rozumiem tez, że odkrecajac ten pionowy czujnik, płyn (jaki by nie był) wytrysnie pod ciśnieniem?
  5. Czesc Sam szukalem/szukam tych listew! Sa prawie nieosiagalne jako używane i jeszcze w dobrym stanie. Moja rada - bierz te listwy za ta kase! A jesli nie to daj Mi namiar - Ja je kupie od razu!
  6. Witam Grzanie wygłada u Mnie tak, że ciepłe powietrze leci tez tylko na nogi i szybe. Rownomiernie. Przy właczeniu nawiewu na szybę, leci tylko na szybe :) Z nawiewów centralnych i bocznych na desce leci zawsze zimne powietrze.
  7. A...widzisz, dzięki za podpowiedź. Czyli to sączy Mi się płyn hamulcowy, a nie wspomagania! A juz od razu zapytam. Wspomaganie takze jest podcisnieniowe?
  8. Witam Wiem, ze temat jest stary jak świat, ale czytam, czytam i nie wiem nadal nic! Jak w tym aucie (1987 BMW 730 E32)powinna działać sprawna klimatyzacja i cholerne nawiewy!? Mam klime dwustrefową. W ustawieniach AUTO dla lewej i prawej strony, włączam klimatyzacje (sprawną). I co sie dzieje: Nadmuch zimnego (klimatyzowanego) powietrza leci na nogi (mocno dmucha) i ledwo, ledwo na szybe! Regulacja sily dmuchawy powoduje, że dnadmuch wzrasta, ale nadal nie proporcjonalnie - wiecej na nogi, a mniej na szybe. I koniec. Z nawiewów środkowych i bocznych na konsoli, leci "zwykłe powietrze". Czy tak to powinno działać? A co powinno sie dziać, przy prawidłowym działaniu - jeśli przy włączonej klimie ustawiłbym nawiewy na 'Twarz i nogi", a nie na "AUTO"? W tej chwili wygląda to u Mnie tak samo jak w przypadku ustawienia AUTO, ale wieje poprostu jeszcze słabiej :)))) Ha ha ha juz nie moge z tym autem ;)) I kolejne trudne pytanie. Czy w sprawnym układzie nawiewowym, klima powinna działac tak, że w opcji AUTO i włączonej klimie, kompresor klimatyzacji załacza sie dopiero jesli temperatura zasysanego z zewnatrz powietrza bedzie wyższa niż ustawiona na pokrętłach? A w ustawieniach nie AUTO, a manulnych - mozna wymusić ciągła parce kompresora? Bedę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.
  9. Witam Mam taki oto ciekawy przypadek. Wyciek płynu do wspomagania z czujnika na pompie wspomagania. Na zdjęciu widać zdjęty kondonik osłaniający i sam czujnik. Wyciek płynu jest z pod czerwonego korka ze stykami na gorze czujnika. Co to jest za czujnik? I do czego? Ma to jakiś part number BMW? dzieki za wszelkie sugestie %5B640%3A480%5Dhttp%3A//img225.imageshack.us/img225/7665/czujnikiu1.jpg
  10. Witam Mam mały problemik w swojej 730 iE32 1987. Mianowicie po zamknieciu drzwi (i oczywiscie ustawionym odpowieno wlaczniku oswietlenia kabiny) swiatelko powinno zgasnac. Ale nie gasnie..wczoraj w ten sposób slicznie rozladowalem akumulator - bedąc pewnym ze swiatelko zaraz zgasnie poszedlem do domu, ale nie zgaslo. I gasnac nie chce. Mozna je oczywiscie wylaczyc - recznie przestawiajac wlacznik, ale staram sie aby wszystko w tym aucie dzialalo i takie detale Mnie to drecza. Przejrzałem sam wlacznik i jest ok. Poczyscilem i udroznilem "wcisk" przy zamku drzwi i tez nic (jesli ten tzw "wcisk" wogole odpowiada za zgaszenie lampek wewnatrz?). Gdzie szukac przyczyny? pozdrawiam
  11. I Ja mam pytanie w temacie - na jakiej zasadzie działa szpera? jest to realizowane mechanicznie, hydraulicznie? pozdrawiam
  12. Mozna sporo negocjowac jak niemiec widzi gotówke. Nie wykluczone, ze po autko wysle jednego ze znajomych trudniacych sie sciaganiem, autko na lawete i siup. Koszty nieduze (jak za taka robote), za auto z Hamburga 1 500zl. Opłaty najpilniejsze to ta cholerna akcyza i opłata od niepłacenia vat-u(Sic), umowe mozna "zmodyfikowac:, z mobile.de sa do sciagnieca gotowe formularze, dopisujemy "motor defekt" lub tym podobne i całosc wynosi 200euro:) W przypadku prywatnego importu celnik nie moze nawet pisnac. Potem dopiero rejestracja, ksiazka, pzreglad. Mozna to rozłozyc w czasie:) Doprowadzenie auta do uzywalnosci to juz sprawa drugoplanowa, o wiele bardziej czasochłonna z czego zdaje sobie sprawe. Robiłem juz "rebuilt" kilku aut, czy silników. Spokojnie powoli autko dostanie nowe płyny, filtry, tarcze , klocki, paski, napinacze, swiece, elementy zawiedszenia itd. Potem usiade z piwem i bede kontemplował kształty doskonałe ;) A no i przejade sie:) pozdr Tomek wolnosc ma zapach benzyny
  13. Niestety tylko około 12-13tys. Od niemiaszka mozna juz nabyc 750ke nie ze szrotu za 3-3500tys Euro. Rocznik w okolicach 1989/90. pozdr Tomek etylina to moja witamina
  14. [sorry, za offtopic ale w wolnej chwili mozesz powiedziec pare zdan o tym :) A proszę bardzo, bedzie na zyczenie offtopic;) BMW 728i E23, automat. Rocznik 1981. Kolor "arctic blue". Było sprowadzone było do polski na poczatku lat 90-tych i było w posiadaniu starszego jegomoscia. Silnik bez gazu. 2,8 litra, 185KM i automat to najprostsza odmiana "tamtych" siódemek, ale motorek naprawde spisywał sie swietnie i niejednokrotnie leczyłem na drodze ambitnych posiadaczy wspólczesnych kompakcików. Zmieniałem w nim olej (jak w innych moich autach) co 3 do 5 tys km, plus raz na rok dynamiczna wymiana oleju w skrzyni z przepchaniem go przez wymiennik ciepła w chłodnicy, wiec wszytsko spisywało sie bdb. Auto niezawodne i niepowtarzalne. Pozatym olbrzymi w srodku, zwłaszcza ogrom miejsca na przednich fotelach. To stylowe i swietnie prowadzace sie BMW, jezdziłem niejednym pojazdem, ale E23 naprawde swietnie trzyma sie drogi, choc walczyłem z korozja od klamek w dół. Uwazam, że blacha to była jej nasłabsza strona. Pozatym sprawił Mi tylko jeszcze jedna bolesna niespodzianke, otóz padł kiedys którys z przekaźników i objawiało sie to w taki sposób, ze kiedy sie rozgrzał odłaczał prąd a aucie!!! Ha ha to bolesne zwłaszcza na stacji benzynowej, podjezdzam, tankuje i juz nie odpalam przez najblizsza godzine, zanim ostygł:) I teraz najlepsze przy 500tys zrobiony miał remont motoru i w momencie rozstania miał 72X XXX tys km! Niestety czuc było, ze zblizał sie koniec ostateczny tego silnika i nalezało go ponownie rozebrac i złozyc od podstaw. Szkoda, ze tego nie zrobiłem. pozdr Tomek etylina to moja witamina
  15. Hej, no własnie V12 mimo upływu lat wciaż jest elita wsórd silników;) Zuzycie paliwa akurat ma dla mnie najmniejsze znaczenie. Zreszta z tego co czytałem i słyszałem V12ki wcale nie sa smokami w tej kwesti. Gaz odpada i jest to dla Mnie oczywiste, zreszta ogólne oszczednosci na gazie w takim przypadku i tak są iluzoryczne. A propo automatycznej skrzyni biegów, czy w 750 siedzi przypadkiem model ZF4HP24? Miałem okazje poruszac sie autami z ZF4HP22 i rozbierac taką skrzynie, to generalnie niezatapialna konstrukcja. Ciekaw jestem jak sprawuje sie to w V12tce? pozdr Tomek Wolnosc ma zapach benzyny...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.