Skocz do zawartości

Technik

Zarejestrowani
  • Postów

    40
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    3miasto

Osiągnięcia Technik

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. Rozpatrywałem to auto oraz auta uszkodzone głównie dlatego że po przygodach jakie miałem z ostatnio kupionym autem które było 100% sprawne i nie miało mieć problemów, nie robiłem nic innego jak siedziałem w warsztacie. Więc pomyślałem sobie że jak teraz kupię auto, którym ma podróżować moja kobita i mój syn to wolę je zrobić kompleksowo u mojego mechanika niż potem auto znowu miałoby mieć wkoło jakieś naprawy, które kosztują więcej jak są robione w odstępach czasu, i musieć dzielić się jednym samochodem. Budżet ? Chciałem najpierw sprzedać jedno auto i kupić drugie ale widzę jak się sprzedają auta pewne i zdrowe tak więc wyłożę teraz kasę a potem zbilansuje sobie to sprzedażą CX-7, tak więc patrząc po rynku to realnie przewiduję 30k, mógłbym założyć większy budżet ale nie widzę potrzeby :) Natomiast wszystko taniej jest mile widziane, dlatego po pierwszych kalkulacjach, licząc tylko skrzynię biegów do wymiany oraz drobne poprawki blacharskie, to auto wydawało się być dobrym rozwiązaniem.
  2. Kiedy dowiedziałem się że skrzynia uszkodzona to pomyślałem że przełożę skrzynię na inną i będzie fajnie ale właśnie stopuje mnie ten błąd 4x4. Ta blacharka mnie nie martwi tak bardzo bo mam dobrego lakiernika i blacharza więc poprawiłby to bez zdzierania ze mnie. Rejestracja to też taniej by wyszła bo rzeczoznawca w tym przypadku jest niezbędny a oni umieją ładnie to opisać i poprowadzić sprawę. Jednak właśnie martwi mnie fakt że mogę się wbić tak że na końcu wyjdzie mi rachunek jak bym kupił auto sprawne i nie musiał marnować czasu na naprawę i poszukiwanie części. Zgadza się, ogólnie jak każde BMW czy Audi :)
  3. Byłem to oglądać, miałem zostawić zaliczkę ale po tym jak zobaczyłem ten błąd który zrodził obawę że nie tylko skrzynia biegów ale może również dojść skrzynka rozdzielcza i fakt że była jakaś przygoda z tyłem zacząłem się wahać. Postanowiłem zasięgnąć Waszej opinii zarówno w temacie tego uszkodzenia/błędu oraz samej bryły auta.
  4. Witam, Jak w temacie, proszę o pomoc w ocenie tego samochodu. Auto sprowadzone z Włoch, ma uszkodzoną skrzynię biegów lub skrzynkę rozdzielacza. Objawia się to tym że raz jedzie raz nie jedzie lub się toczy mimo niezłego gazowania. Po skasowaniu błędu znowu jedzie ale tylko parę metrów i błąd wraca. Podobnie jest po ostygnięciu. Dodatkowo zauważyłem że miało jakąś przygodę z tyłem, nie wydaje się być poważna ale włosi trochę krzywo poskładali światła na klapie i dali szybę innej firmy. Wszystkie są Splintexy a tył Securita. Co jeszcze, przerysowany i lekko ruszony jest zderzak przedni po stronie pasażera, przez co czujniki PDC się poluzowały. Słabo trzymają teleskopy maski ale śruby nie nie noszą śladów odkręcania. No i odchodzą dwie czy chromowane listwy ozdobne, drzwi kierowcy, drzwi pasażera przód i listwa na lewym oknie bagażnika. Auto ma przebieg 258.000 km, niestety brak książki serwisowej. Rocznik: 06/07.2006 VIN: WBANP710X0CX70520 http://www.fotosik.pl/zdjecie/e34e8b126dcfd5f1 http://www.fotosik.pl/zdjecie/f5f5243ae4717b8b http://www.fotosik.pl/zdjecie/00014ac02c110d18 http://www.fotosik.pl/zdjecie/88483a73d8644432 http://www.fotosik.pl/zdjecie/19565dc2523011c6 http://www.fotosik.pl/zdjecie/bfb4a5fe0681e46c http://www.fotosik.pl/zdjecie/8575fac4e6639818 Macie jakieś spostrzeżenia ? Sugestie ? Może ktoś już to auto oglądał ? Dziękuję za pomoc.
  5. W jakim sensie ? W takim że będzie jej brak ? Lub częściowy brak ? Czy też będzie dziwna i zwiła :)
  6. Jedynie podstawową, nie miałem jak przetrzepać mu VINu dokładnie, w BMW odmówili mi sprawdzenia a tym portalom które robią to za sms itp. jakoś nie ufam. Wiem że auto jest z Włoch i tam zostało zakupione jako nowe oraz cały czas tam jeździło, wyposażenie zgadza się z VINem, kolor budy się zgadza, wnętrza również. Jak to auto z Włoch miało jakieś lakiernicze historie no i ktoś wjechał mu w tyłek, jest to dość dobrze zrobione i pewnie większość by nie zwróciła uwagi ale przerwy miedzy światłami na klapie a budą są różne dla prawej i lewej strony no i prawa lampa skrajna lekko siedzi bardziej we wnęce, dodatkowo tylna szyba jest inne bo wszystkie są Splintexy a ta jest Securita. Zastanawiam się czy może to jednak nie jest problem konwertera. Uszkodzony daje bardzo podobne objawy do tych które ma to auto.
  7. Zatem cieszę się :) Zgadza się że takie zabieg dałby lepszy obraz sytuacji, niestety kiedy jechałem tam kompletnie nie wiedziałem że coś takiego można zrobić to raz, dwa sprzedający mówił o skrzyni biegów a tu po przyjechaniu na miejsce na wyświetlaczu widzę info o problemie z 4x4 i zgłupiałem bo jak pamiętam to idrive przy problemie ze skrzynią wyrzuca też info a trzy że nie bardzo miałbym jak wejść pod auto ani też jak jej dostarczyć do jakieś stacji diagnostycznej czy warsztatu bo pojazd stoi na lekkim wygwizdowie :D w koło pola i chałupy oraz domki jednorodzinne. Dodatkowo nie udało mi się ogarnąć kompa do Bayerische i musiałem się posiłkować takim ogólnym. Też życzyłbym sobie tej zębatki :D czy silniczka VTG baa już nawet samą skrzynię przeboleję ale najbardziej obawiam się schematu ASB+skrzynka, bo wtedy to auto z opłatami, naprawą i jakimiś zabiegami kosmetycznymi może przestać byś opłacalne. Aaa no i jeszcze gościu nie ma do niej książki serwisowej.
  8. Przepraszam że zawracam gitarę takimi pytaniami przez które źle wyglądam ;) nie chciałem tu nikomu zabierać cennego czasu ani tym bardziej źle wyglądać :D Jasnowidzenia nie oczekuję również ale wydawało mi się zamieściłem dość jasny opis problemu wraz z informacją podaną z komputera nie dedykowanego, na tej podstawie sądziłem że może ktoś kto jest bardziej biegły w temacie będzie mógł mnie nakierować w czym leży problem. Jak wyżej napisałem to nie jest moje auto a auto które oglądałem przed zakupem, niestety albo stety jest oddalone o ponad 200km ode mnie i nie mam jak teraz odłączyć ani bezpiecznika ani tym bardziej kabelka.Będę to mógł zrobić jeśli pojadę po to auto ale nie ukrywam że zanim znowu zapakuje się, wezmę lawetę i pojadę tam po raz drugi chciałem dowiedzieć się mniej więcej z czym mam do czynienia i czy będzie mi się to kalkulowało. Jeśli jednak podany przez mnie opis nie daje możliwości udzielenia jakiejś podpowiedzi i diagnozy, to nie zawracam głowy i wracam do swoich zajęć :)
  9. Czyli jednak wygląda to na problem ze skrzynią biegów ?
  10. Najgorsze że auto jest oddalone o ponad 200 km ode mnie. Planuję jechać w weekend z lawetą więc może uda się zrobić ten test i wrócić z autem. Po błędach nie da się nic powiedzieć ? Czy ten kabelek jest jakoś dobrze widoczny ?
  11. Właśnie też skłaniam się ku temu. Jednak po oględzinach auta które miało mieć uszkodzoną skrzynię zgłupiałem i nie wiem czy walniętą skrzynię czy napęd xdrive. O to problem: http://www.fotosik.pl/zdjecie/db3454607f87c705
  12. Witam, Wczoraj byłem oglądać E61 3.0xd z 2006 roku z automatyczną skrzynią biegów, sprzedający powiedział że auto ma problem ze skrzynią biegów. Na miejscu okazało się że jest to raczej problem ze napędem Xdrive. Problem objawia się w następujący sposób, zaraz po odpaleniu silnika można normalnie ruszyć autem i przejechać pewien odcinek chwilę potem wyskakuje błąd i auto albo staje albo ledwo się toczy mimo wysokich obrotów. Po podłączeniu do kompa wyskoczył błąd skrzynki rozdzielczej z następującym opisem: 5462 - siła na siłowniku zmiany biegu lub sprzęgle zbyt wysoka - sygnał nieprawidłowy - nieciągły http://www.fotosik.pl/zdjecie/db3454607f87c705 Po skasowaniu błędu można znowu autem ruszyć ale po przejechaniu paru metrów błąd wraca a z nim problem i tak w koło. Sprzedający mówi że miał jakiś wyciek oleju i stawiał na skrzynię ale teraz nie jest pewien czy to była skrzynia biegów czy skrzynia rozdzielcza. Pytanie brzmi, z czym tak naprawdę jest problem ? Czy ze skrzynią biegów ? Czy z skrzynką rozdzielczą ? Czy może z silnikiem nastawnym ? Chciałbym możliwie dokładnie ustalić w czym tkwi problem żeby nie nadziać się na minę której naprawa pochłonie masę czasu i kasy. Zaznaczam że liczyłem się z wymianą skrzyni biegów a teraz liczę się z wymianą skrzynki rozdzielczej ale nie wiem czy chcę się bawić w wymianę kompletu :) Dzięki za pomoc.
  13. Witam, Panowie mam następujący zgryz, rozpatruję zakup e61 3.0xd znalazłem dwie sztuki w mojej okolicy, obie sztuki z 2006 roku tylko że obie mają usterki, jedna ma padniętą głowicę a druga ma problem ze skrzynią biegów. Przyznam że w obu przypadkach zakładam dwa warianty rozwiązania tych problemów czyli naprawa która może okaże mniej kosztowna jak i kompletną wyminę uszkodzonego podzespołu. Cenowo obie sztuki są w podobnym zakresie, obie są do opłat, obie są dość podobnie wyposażone z tym że ta która ma uszkodzoną głowicę posiada sportsitze w pełnej elektryce oraz regulację kolumny kierownicy również w elektryce, przebiegi też są dość podobne czyli ponad 200 tysięcy, choć ta z uszkodzoną głowicą ma o jakieś 20 tysięcy mniej. Czy ktoś miał podobne przypadki ? Dokonywał podobnych naprawa lub wymian ? Z góry dziękuję za podzielenie się swoimi przemyśleniami lub radami.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.