Skocz do zawartości

yaz

Zasłużeni forumowicze
  • Postów

    1 366
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

5 obserwujących

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    było
    e36 320i
    e32 730i
    e90 320d
    e39 530iAT
    jest
    f07 535xd
    e24 635CSiA
    e31 840iA
  • Lokalizacja
    bn

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia yaz

  1. yaz

    Spalanie gt5 535xd 299KM

    U mnie podobnie. W większości jazda po autostradzie ca. 130kmh, trochę miasta i kilka krótkich tras. Spalanie mieszane w okolicach 8-9L na podstawie dystrybutora.
  2. Może źle się wyraziłem. po 09.2010 EHC nie dostaje bezpośrednio sygnału z czujników poziomowania tylko z sieci bus.
  3. F07 do września 2010 były wyposażone w czujniki poziomowania, z których sygnał przesyłany był do EHC i na tej podstawie regulowana była wysokość auta. Po 09.2010, tak jak napisałem, EHC dostaje informacje z sieci bus zapewne na podstawie sygnału z innych czujników, czujnika przechyłu auta, czujników żyroskopowych, etc. RobertP napisał o przetartym przewodzie i zapewne miał na myśli przewód od jednego z czujników poziomowania, który występował w jego aucie.
  4. Zgodnie z cytatem, który wkleiłem we wcześniejszym poście, u Ciebie nie ma czujników poziomu. Sterownik bierze sygnał z sieci BUS. Stąd sugestia do zajrzenia w sterownik i sprawdzenia poprawności połączeń.
  5. Teraz spojrzałem na rocznik twojego auta i schematy i widzę taką notkę Zajrzałbym do sterownika EHC (electronic height control) i zobaczył czy np we wtyczce wiązki wszystkie piny mają kontakt. Sterownik jest w bagażniku, po prawej stronie, w tej małej wnęce - A61.
  6. yaz

    Problemy z central zamkiem

    Musisz dać ludziom trochę więcej czasu. Oczekiwanie, że ktoś siedzi non stop na forum w okresie poświątecznym i czeka na posty z problemami innych jest trochę naiwne. Do tego jeszcze w dziale f07, gdzie użytkowników jest jak na lekarstwo. Dobrze, że znalazłeś rozwiązanie i się nim podzieliłeś.
  7. Zajrzyj pod auto i zobacz w jakim stanie są czujniki poziomowania. Nie zauważyłeś czy jedna lub dwie strony opadają np. po nocy? Gdyby powietrze zeszło z miechów to jest to odczuwalne podczas jazdy. A skoro piszesz, że w twoim przypadku tak nie jest to może właśnie czujnik(i) mogą świrować.
  8. yaz

    Koło pasowe F07

    Większość mechaników stosuje Corteco.
  9. Nie wiem skąd jesteś ale możesz zadzwonić do Sebka z forum 7er --> https://bimmergarage.pl/#kontakt Oni robią m.in. uszczelniacze w silnikach z serii N.
  10. Dedykowane zestawy z androidem są dostępne do gt. Są chyba nawet takie z ekranem 12,3" także można znaleźć coś dla siebie. Jak zawsze, kwestia $$.
  11. yaz

    f07 yazg.o.t.

    Podejrzenia się potwierdziły, chociaż pierwotnie obstawiałem zawór upustowy na kompresorze. Ale po napompowaniu poduszek, "przysłuchałem" się im i okazało się, że strona pasażera wyraźnie upuszczała powietrze. Pierwotnie miałem zamiar otworzyć kompresor i zajrzeć do osuszacza i wymienić zawór (nowy czeka w blokach startowych), ale na pierwszy strzał wymieniłem tylko poduszki. Co ciekawe, strona pasażera nie miała tego plastikowego "talerzyka" na górze poduszki, podczas kiedy strona kierowcy już tak. Zostawiłem tak samo z nowymi poduszkami, ale nie wiem co jest powodem takiego stanu. Poduchy wymienione i jak narazie jest dobrze. Auto nie opada. Po nocnym postoju i otworzeniu auta kompresor nawet na chwilę się nie uruchamia, żeby dopompować powietrza. Teraz pozostaje jeździć obserwować.
  12. I ja bym obstawiał uszczelniacze zaworowe. To bolączka w zasadzie wszystkich nowożytnych V8, począwszy od np. e60. Temat do ogarnięcia bez zdejmowania głowic, ale pewnie trzeba wyciągnąć motorownię z komory.
  13. yaz

    f07 yazg.o.t.

    Przy przebiegu 203214km wykonałem serwis olejowy. Na pierwszy strzał wpadła wymiana miski i oleju skrzyni. Poprzednią wymianę wykonałem przy przebiegu jakieś 151kkm. Nawet uchowała się miska w poprzedniej wymiany. Nowa miska ma inny design i nie wiem czy jego częścią są również trzy magnesy zamiast czterech, czy może jeden gdzieś się producentowi zapodział. Ale uzupełniłem brak korzystając z magnesu ze zdjętej miski. W misce brak opiłków, jedynie oczekiwany "szlam" na magnesach. Sama skrzynia bez niespodzianek. Poskręcałem, zalałem nowy olej wg procedury sprawdzania poziomu w ISTA. Skasowałem adaptacje. Wartości przed Drugim w kolejce był xdrive - również druga wymiana oleju. Wyssałem jakieś 400ml i tyle samo weszło do przelewu. Operacja w miarę bezbolesna i warto ją wykonać, jeżeli ktoś ma 4x4 i akurat dłubie pod spodem. Na finał olej + filtr silnika - Standardowo Valovoline. Kolejny temat już daje o sobie znać. Auto siada na doopę i chyba poduchy będą do wymiany.
  14. Raczej normalne. Ładowanie zmienia się w zależności od obciążenia i stopnia naładowania akumulatora. IBS nad tym czuwa.
  15. yaz

    Tylni most - dyferenscjał

    Wg ETK 33107630820 to nowy numer części zastępujący 33107630821. Z tym, że montowany tylko w wersjach poliftowych z silnikami N57 3.0d i dX.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.