Skocz do zawartości

PAWEL_S

Zarejestrowani
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E60 520D 2008 ; F10 520D 2012 ; F10 520xD 2015 ; F36 420D 2017
  • Lokalizacja
    Warszawa

Osiągnięcia PAWEL_S

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Witam, Czy może ktoś polecić sprawdzony warsztat w Warszawie lub okolicy który wymienia olej metodą dynamiczną.
  2. Kolego miałem dokładnie tak samo. Jedź na wgranie nowego softu od razu pomogło. Nie rób na razie żadnych remontów skoda kasy. Nowy soft jest dużo tańszy.
  3. witam, niedawno pojawił mi się problem ze skrzynią automatyczną. Podczas zmiany biegów i dość spokojnego przyspieszania pojawia się szarpanie. Sytuacja wygląda gorzej jak wrzucam wsteczny i dość intensywnie chcę ruszyć. Wtedy szarpie makabrycznie. Dodam że nie pojawia się żaden błąd na wyświetlaczu. Byłem wczoraj w ASO na diagnostyce. Wprowadzili skrzynie w tryb awaryjny i okazało się że wyrzuca błąd uślizg sprzęgła B. To sprzęgło podobno odpowiada za bieg 3, 5 i wsteczny. To by się zgadzało bo na tych przełożeniach zaobserwowałem problem. Poziom oleju jest w porządku. Poproszę o podpowiedź co dalej robić. Czy takie skrzynie się naprawia czy trzeba je wymieniać? Oczywiście w ASO twierdzą że skrzynia raczej do wymiany cena to 21 068,47 zł brutto bez kosztów wymiany. Poczytałem na forum że czasami pomaga wymiana konwertera ale nie mam pojęcia co to jest. Czy ktoś może polecić jakiś dobry warsztat w Warszawie który zna się na automatach tego typu. Być może ma ktoś jakieś inne sugestie co jeszcze należy sprawdzić. Z góry dziękuje za podpowiedzi. Pozdrawiam
  4. Jeszcze raz chciałem podkreślić że chyle czoło przed tym co udało sie uzyskać koledze stefannurek. Bardzo słusznie zauwazyliscie że nie każdemy chce się robić cokolwiek. Ale myślę że skoro rozgorzała już dyskusja w tym temacie to warto się zastanowić jak ulepszyć to rozwiazanie. Być może że przy zastosowaniu odpowiednich komponetów czipów LED odpowiednio dużej mocy z dobrze dobranym kątem rozsyłu uda się stworzyć produkt który będzie świecił dobrze w dzień. Poniżej link do strony gdzie można kupić bardzo dobrej jakości komponety. Jest tam też LED Q5 o którym pisał kolega. http://www.maritex.com.pl/pl/shop/search?find=Q5 Firma ta profesjonalnie zajmuje się techniką LED. Na jej stronie można znaleć rzetelne parametry diod LED. Do tego można dobrać różnego rodzaju układy optyczne. Wracają do LED który zmontował kolega to zgodnie z danymi ze strony przy zasilaniu prądem 350mA uzyskujemy strumień na poziomie 107lm. Tak jak pisałem porzednio są czipy LED które można zasilać pradem nawet 1500mA. Świecą wtedy bardzo mocno ale wydzielają dużo ciepła które trzeba koniecznie odprowadzić gdyż może spowodować uszkodzenie samego LED. Odnosnie kąta rozsyłu to goły czip bez soczewki świeci z reguły kątem 120 stopni. Profesjonalnie kąt świecenia można zmieżyć urządzeniem które naywa się goniometrem ramiennym. Natomiast strumień źródła mierzy się w kuli. Nie mając tych urządzeń musimy opierać się na danych które nam podają. Wynika z tego że orginalna żarówka świeci bardzo wąsko. Natomiast kolega stefannurek napisał że jego urządzenie ma kąt świecenia 180 stopni? Chyba czegoś niedoczytałeś. Przykro mi to pisać ale tu brakuje ci wiedzy. Diody LED wysokiej mocy podczas świecenia wydzielają bardzo dużo ciepła które trzeba odprowadzić. Dlatego do profesjonalne systemy mają radiatory. Jakby diody się nie grzały to po co te elementy. Nawet kolega stefannurek napisał że po godzinie jego LED z radiatorem rozgrzał się do około 40 stopni. Jeśli efekt który uzyska mój technik będzie zadowalajacy bardzo chętnie podzielę się tą technologią z innymi. A tak na marginesie na codzień zajmujemy się konstrułowaniem lamp LED. Generalnie są to systemy dużych mocy ale czipy LED które są w nich wykorzystywane są podobne do tego co zastosował kolega stefannurek. Jeszcze raz podkreślam duży szaczunek dla kolegi za to co udało mu się zrobić. Może nasza dyskusja spowoduje że dopracujemy produkt.
  5. Kolego przeczytałem co napisałeś o tej przeróbce. Bardzo duży szacunek że miałeś chęć się w to bawić i że w sumie cos z tego wyszło. Inni oczywiście wolą kupić jakiś produkt gotowy który jeśli ma zrobioną dobrą reklamę będzie się sprzedawał. Ale wracając do twojego rozwiaznia. Ze zdjęć które zamieściłeś wynika że użyłeś gotowego rozwiązania z jakąś soczewką. Nie bardzo wiem jak stwierdziłeś ile macy ma ten LED. Generalnie źródła LED wysterowuje się prądowo. Im wieksze natężenie ty lepiej świeci LED. Oczywiscie nie można robić tego w niekończoność i każdy czip LED na prąd graniczny. W orginalnym rozwiązaniu BMW zarówka jest zainstalowana w odbłyśniku. Wkładakjac źródło LED powinno się dobrać możliwie wiernie kąt świecenia z orginalną żarówka. Ty najprawdopobnej użyłeś jakiegoś gotowego produktu. Wyglada to jak kawałek latarki. Należy także pamietać że źródła LED wbrew poszechnej opinii nie są wcale zimnne. Źródło powiedzmy o mocy 3W świecąc pełną mocą wydzielają bardzo dużo ciepła może nawet więcej niż żarówka 10W. Ciepło to należy odprowadzić poprzez radiator lub aluminiową obudowę taką jak w twoim przypadku. Odnosnie kosztów o których pisałeś to są astronomiczne. Bardzo dobrej jakości czip LED który można zasilić prądem 1500mA i który będzie znacznie lepiej świecił niż 3W które włożyłeś kosztuje max do 20zł. Mój technik w firmie dostał taką jedną przepaloną żarówkę i ma spróbować umieścić czip w orginalnym odbłysniku mozliwie najlepiej w ognisku. Myśle że spece z BMW robiąc te reflektory dobrali optymalny kąt świecenia tych żarówek. We wszyskich tych produktach sprzedawanych na allegro nikt nie zastanawia się na dobraniem prawidłowego kąta świecenia po prostu sprzedaja.
  6. PAWEL_S

    E60 i CB Radio

    Witam, Kolego ja od 3 lat używam prostego Unidena z anteną na magnes. Wszystko chodzi świetnie żadnych zakłóceń. Jedyne problemy jakie się pojawiają występują wtedy gdy kończą się już klocki hamulcowe. Czujniki zaczynaną trzeć o powierzchnie tarczy i są zakłącenia. Unidena pewnie można znaleść za 100 zł w necie. Jak nie chcesz wydawać za dużo kasy to najlepsze rozwiązanie. Pozdrawiam
  7. Cześć, Miałem dokładnie taki sam problem. Samochód był jeszcze na gwaracji. Wizyta w ASO zrobili mową adaptacje i problem znikł. Sama adaptacja dużo nie kosztuje. W ASO mam znajomego który twierdzi że raz na jakiś czas jest dobrze nauczyć skrzynie od nowa.
  8. Witam, Też mam te żaluzje i jeszcze nie zaobserwowałem żeby się otworzyły. Mimo dużych upałów które były. Oczywiscie wentylator działa prawidłowo i samochód nigdy się nie przegrzał. Kiedy te żaluzje się powinny otworzyć?
  9. Witam cię knopers1 Jest wielce prawdopodobne że jesli bedziesz jeździł tylko po auatosradach to klocki i tarcze starczą na o wiele dłużej. Kolego niemniej jednak wiekszość z nas jeździ po drogach "normalnych" albo w mieście i nie ma mozliwości żeby tarcze starczyły na taki przebieg. BMW E60 jest dość cieżkie i ma to bezpośredni wpływ na żywotność m.in. tarcz. Chodzi o to żeby nie pisać takich bzdur jak 160 kkm bo ludzie szukaja tutaj porad i czytając coś takiego są później często mocno zdziwieni że muszą wczesniej wymieć tarcze. Trzeba pamiętać że jesli się już coś pisze to nalezy robić to z głową a nie fantazjować żeby tylko coś napisać. Onośnie twojego samochodu to rozumiem że jesteś jego włascicielem od poczatku i dlatego jesteś pewien ze są to jego pierwsze tarcze i nikt ich wczesniej nie zmieniał. Oczywiście rozumiesz że data produkcji wybita na tarczach nie jest jednoznaczna z tym ze załozyli je w tym roku. Równie dobrze mogły gdzieś poleżeć w sklepie na półce zanim ktoś je kupił. Jesli jednak udało ci się przejechać na jednych tarczach prawie 100kkm to gratuluje dla mnie ten wynik jest nie do osiągnięcia. Przy podobnym przebiegu mam założony drugi komplet który jak informuje komputer powinien się skończyć za jakieś 27kkm. Pozdrawiam Cię Paweł
  10. To swieta prawda. Moja bm-ka E60 z marca 2004, przebieg 92 Tys. klocki i tarcze z tylu jeszcze od nowosci a boardkomputer pokazuje ze moge jeszcze smialo 14 tys. jezdzic. Moim zdaniem nie ma co pakowac sie w jakies zamienniki. W danej chwili zaoszczedzi sie pare groszy, poczym przeplaci sie po kolejnych 40stu tysiacach... Witam serdecznie Panów, Czytam wasze odpowiedzi o trwałosci tarcz hamulcowych i przecieram oczy ze zdumienia. Piszecie o 160 tysiacach lub o 100 tysiacach kilometrów przebiegu na jednych tarczach. Wierzyć mi sie w to nie chce. Oczywiscie jesli jeździcie wolno i delikatnie to może jest to możliwe. Ale nie podejrzewam że jak ktoś kupuje BMW to jeździ jak emeryt. Ale do rzeczy, jestem szczęśliwym posiadaczem BMW 520D z 2008r z automatem. Kupiłem ten samochód jako nowy w polskim salonie. W tej chwili mam przebieg w granicach 94000 km. Z przodu jak i z tyłu mam już założony drugi komplet tarcz. Oczywiscie w zwiazku z tym że mam samochód na gwarancji wszystko robie w serwicie a więc cześci są orginalne. Z reguły BMW na felgi aluminiowe więc można zaobserwować że tarcze kończą się bardzo szybko. Dzieki temu naprawdopodobniej hamulce są bez zarzutu. Z moich obserwacji wynika że orginalne tarcze starczaja może na około 60000 km nie wiecej. Wybaczcie ale ja nie jestem w stanie sobie wyobrazić posiadacza BMW który przejedzie na jednych tarczach 100 czy 160 tysięty kilometrów. Oczywiscie nie jest to mój piewszy samochód ale jak do tej pory w żadnym nie przejechałem 160 tysiecy kilometrów. Trzeba by chyba jeździć jak emeryt. Wybaczcie mi to wynurzenie ale chyba troche sie rozmarzyliscie. Pozdrowienia Paweł
  11. Witam, U mnie na niskich obrotach też było słychać dziwny dzwięk. Samaochód mam na gwaracji ma przejechane 82000 km, będą wymieniać rorząd. Mam nadzieje że u ciebie jest coś mniej skomplikowanego.
  12. Witam, U mnie jest taki sam problem podczas deszczu dmuchawa dmucha jak szalona. Myslałem że się coś zepsuło ale widze że problem dotyczy wiekszej ilości aut. Pytanie podstawowe czy jest to normalne czy jest to jakaś usterka?
  13. PAWEL_S

    E60 z centrali AG

    Cześć, Kupiłem takie BMW w grudniu zeszłego roku z przebiegiem 5000 km. Auto miało pół roku wyprodukowane w czerwcu. Kupiłem je jako nowe nie używane od dilera w Polsce. Masz pełną europejską gwarancje i oczywiście 2 lata w Polsce. Samochód jest w pełni wartościowy, dużo jeźdze mam do tej pory 50 000 km i nic się nie psuje. Za taki samochód od dilera można wynegocjować bardzo dobrą cenę. W porównaniu z Mondeo będziesz mile zaskoczony samochód ma 177KM i całkiem przyjemnie się jeździ i bardzo mało pali. Jeśli bedziesz chciał jeździć trochę sybciej to zdecydowanie polecam 530d ale musisz wydać na to zdecydowanie więcej kasy. 520d jak dobrze ponegocjesz kupisz bardzo tanio w cenie VW lub Forda.
  14. Cześć Drummer, Osobiście proponuje kup sobie od dealera roczny z 2008. Ja w zesłym roku kupiłem E60 2.0D które miało pół roku za 115000,00zł. Wszystko jest kwestią negocjacji. Leasing mam w EFL nie wiem czy są najtańsi ale wszystkie formalnosci łacznie z zarejestrowaniem niecały tydzień. Samochód kupowałem w grudniu 2008 dołozyli mi jeszcze komplet opon zimowych na alu felgach oczywiście BMW. Jak byłem ostatnio u nich na przeglądzie widziałem na placu sporo E60 z 2008 roku w cenach zaczynajacych się od 125000,00zł. Samochody miały przebiegi od 6000 do 20000 a wię prawie nic. Osobiscie radze ci poszukaj oferty u dealera bo mają fajne okazje z tzw segmentu premium. Wiekszość sprowadzanych albo nawet wszystkie to straszne rzęchy i nie wiadomo jaką mają preszłość. Oczywiscie może udać ci się trafić coś fajnego ale miał byś duże szczęście. Odnośnie silnika 2.0D to rewelacja to nie jest. Te 177KM jakoś tam sobie radzi z tym samochodem. Niemniej jak piszesz że będziesz dużo jeździł to najwiekszą zaletą tego silnka jest spalanie. W mieście 7 - 7,2 natomiast w trasie około 6 - 6,3 tyle mi spalił jak jechlismy do włoch na narty przy prędkości 160 - 170 km/h. Ostatnio w salonie gość powiedział mi że można podkręć ten sinik do około 204KM. I ponoć mozna zamówić taką wersje w fabryce a więc pewnie nie do końca jest to takie domorosła przeróbka. Reasumując kup sobie nowszy samochód poszukaj u dealerów mają fajne okazje. Ja jestem zadowolony duży samochód mało pali nic się nie psuje.
  15. Witam, Nabyłem auto z takim silnikiem w grudniu zesłego roku oczywiscie nowe. Ma 177 KM byłem nim na nartach we Włoszech prędkość podrózna 160 - 170 km/h zupełnie go nie męczy a przy tym spalanie na poziomie 6,4 - 6,6. Mój samochód na automatyczna skrzynię biegów która sprawdza się rewalacyjne. Na trasie przy szybkim wyprzedzaniu i wiekszej prędkosci przydało by się trochę wiecej mocy ale jak się właczy sport jest całkiem nieźle. W mieście spalanie w okolicach 8,0 - 8,2 litra. Oczywiscie jak bedziesz jeździł wolno to zamkniesz się ponizej 7,0. Uważam że jest to najbardziej oszczędny silnik. Przy 3,0 w spalanie w granicach 8,7 litra jakoś nie chce mi się wierzyć. Poprzednio jeździłem A6 z 3,0 quatro z 2005r moc podobna jak w BMW i jakoś nie pogłem uzyskać lepszego wyniku w miescie jak 12,0 litra oczywiście na trasie było lepiej. Jeśli mogę coś poradzić to szukaj 520D z 177KM silnikiem. Ten poprzedni jest za słaby.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.