Skocz do zawartości

janmroczek

Zarejestrowani
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    KOLNO

Osiągnięcia janmroczek

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Witam Moja 316 M43 po zapaleniu chodzi przez 10 -20 sekund jakby nie na wszystkich garach. Auto ma gaz i nie ma znaczenia czy to na benzynie czy od razu po zapaleniu i przegazowaniu do 2tys. przełączy się na gaz - musi upłyną te kilkanaście sekund oby zaczęło normalnie chodzić. Faktem jest że do wymiany kwalifikuje się prawdopodobnie uszczelka gdyż: 1. widac że puszcza olej na zewnątrz i to tak jakby z uszczelki pod głowicą 2. widać masło na bagnecie i na korku 3. Bardzo dużo ubywa płynu chłodniczego (teraz już wody bo dolewam już ją) - anie mogę zlokalizować miejsca wycieku na zewnątrz 4. oleju tak jakby jakby nie ubywa i nie przybywa 5. No i sporo "leci" wody z tłumika Czy to niepalenie na wszystkich garach może mieć zwiążek z uszczelką? Janek
  2. Panowie jaki tam jest zawór bezpieczeństwa ? Przy dużym korku dolewowym czy małym odpowietrzajacym i gdzie on ma przelew ? tzn którędy ucieka nadmiar ciśnienia? Bo to może być bardzo mylące - ktoś może mysleć że właśnie w tym miejscu jest dziurawa chłodnica czy zbiorniczek. Proszę o odpowiedź - bo sam walczę z takim problemem od tygodnia Aha i jeszcze jedno - czy jeżeli jest białawy "smar" na korku i np. na bagnecie to na bank uszczelka pod głowicą - czy ten objaw może być spowodowany jeszcze czym innym (olej MOBIL S) Janek
  3. janmroczek

    emblemat jaki do E36

    Panowie jedno pytanie Mam na swojej E36 nieoryginalne znaczki -takie duże i grube -chce je wymienic - i tu pytanko czy na tylna klape idzie taki sam znaczek jak na maske (tzn. na bolce ) czy jest on na jakiś klej? - czy on ma takie same wymiary jak na przodzie ? - czy to jest 82- 83 mm z zewnątrz czy 78 mm ? Janek
  4. janmroczek

    Guma harmonijkowa

    Witam Chciałbym zapytać kolegów ile może kosztować guma (harmonijka) między przepływomierzem a głowicą - silnik M43 (ta guma jest trójdrożna - ma trzecie jeszcze miejsze odejście ). Jak zakładali mi gaz rok temu musieli ją trochę przesunąć - strasznie ją ścisnęli ci gazownicy i kończy jej się żywot -już w tej chwili widać pęknięcia a także zużycie ze starości i temperatury (sparciała) może nawet ssać lewe powietrze? . Czy jest sens szukać jakiejś używki i czy sa jakieś zamienniki - bo oryginał może chyba sporo kosztować I jeszcze jedno - jak się fachowo nazywa ten element ? Pozrawiam Janek
  5. Witam ponownie Dopowiem jeszcze cos wkładałem ten "niedziałający" kluczyk a obok przykładałem ten dobry żeby zaskoczył immo i nic !!! Oco tu chodzi? Mariusz
  6. Witam Otóż najprawdopodobniej padł mi dziś kluczyk E36 97rok ( jeden z dwóch) z immo (rozbierałem siedzi jakaś kość Philipsa ) gdyż nie mogę odpalić nim samochodu - natomiast drugim -tak. Ten sprawny co mi został wygląda na "bardziej oryginalny" - tzn. jest z lampką, kolorowe logo. Ten który nie działa był skromniejszy. Co dziwne to auto ma również drugi immo (chyba) gdyż w kompletach kluczy są pastylki które również muszę aktywować - bez tej aktywacji nie działają obydwa klucze. Czy tak może być ? -czy sa one wpiete pod jeden moduł czy to sa dwa oddzielne immo? Co ciekawe jak zgaszę samochód to do chwili aktywacji immo ( sygnał dzwiękowy) zapalic mogę również i tym "zepsutym" Czy tak może być ? -czy sa one wpiete pod jeden moduł czy to sa dwa oddzielne immo? Itu moje pytanie : 1.czy koniecznie musze z tym iść do ASO żeby mi wgrali kod do tego klucza? 2. Czy mógł on zgubić tylko pamięć i wystarczy wgrać czy padła ta kostka i trzeba drugą? 3.Czy na podstawie tego klucza (ze swiatełkiem i logo) można zczytac kod czy trzeba iść do ASO i muszą ściągac MONACHIUM 4. Czy da rade firma zajmująca sie dorabianiem kluczy? ILE TAKA PRZYJEMNOŚC MOŻE KOSZTOWAC? - przeczytałem całe forum ale jednoznaczne odpowiedzi nie znalazłem? Czy komuś udało się dorobiz taki klucz u "dorabiacza" i za ile? Pozdrawiam Mariusz
  7. Na ciepłym silniku - ale tak w okolicach 90 stopni zarówno na benzynie jak i na gazie pracuje bez zastrzeżeń. Janek
  8. Witam Panowie co może być na zimnym silniku mocno falują wolne obroty ,szczególnie na gazie ale może i na benzynie troszkę ( a może to sugestia tylko ) - jak silnik osiagnie temp. wszystko wraca do normy ? Pozdrawiam Janek ( E36 316 zagazowana II gen. )
  9. Witam. Wiem że zaraz będę zganiony że nie poszukałem na forum..ale szukałem i zdaje sie że nie znalazłem takiego przypadku. Otóż mam zagazowaną ( 2 generacja ) 316 z silnikiem M43, przejechalem ok. 1200 km, wszystko było dobrze natomiast teraz pojawily sie nastepujące problemy : na zimnym silniku falują wolne obroty na gazie nawet do zera -tak że silnik na skrzyzowaniu potrafi zgasnąc - czuć wtedy nawet trochę gazem w kabinie jakby się coś niedopalało. Gdy silnik jest rozgrzany wszystko jest ok - obroty wolne stoja w okolicach 1000. Na zimnym silniku w czasie jazdy wszystko wydaje się być w porządku nie zauważyłem żadnego dławienia czy coś. Na benzynie wydaje sie że na zimnym troszeczkę też faluja ale jesli nawet to minimalnie. Czytałem forum - ale tam były posty że własnie na rozgrzanym były problemy a umnie jest odwrotnie!! Co to może być ? Dzięki z góry za podpowiedzi. Pozdrawiam Janek.
  10. Witam Zgadza sie z tym że do modeli BMW tych ze zmiennymi fazami dolotowymi ( umnie E36 316 silnik M43 )raczej polecana jest sekwencja. W kolektorze jest przepustnica - klapka plastykowa, mocowana na metakowych elementach i w czasie strzału te tulejki metalowe moga wpaśc do głowicy i jeszcze dalej. Znam człowieka z mojego miasta któremu nieodpowiedzialny gazownik-partacz założył II gen. i po wystrzale któryś z tych elementów wpadł do cylindra. Efekt zatarty silnik i wymiana całego co kosztowało go z 3 tys. zł. Ja chcąc założyć w swojej pytałem jednego gazownika -zrezygnował. Założyłem w firmie która ma na swoim koncie już z 5 tys. załozonych instalacji i: owszem zalecaja sekwencję ale jezeli klient chce IIgen to wyjmują tą właśnie przepustnicę z elementami metalowymi. Auto może co najwyżej stracic ze dwa KM ( bo o tyle chyba nawet róŻnia się E36 316 silnik M40 i M43). Więc założyłem wna poczatku czerwca IIgen. mam wyjęta klapkę od zmiennych faz dolotowych i jeżdżę (co prawda dopiero 300 km). Reasumując: jeśli IIgen. w tym silniku to koniecznie trzeba powyjmowac elementy, które moga dostać sie do głowicy i dalej!!!!! Napisz jak skończył się Twój dylemat z zagazowaniem.
  11. janmroczek

    poduszki powietrzne

    Dzięki. Sprawdzę pod kanapą. Fakt ze moga być nowsze airbagi bo autko jest z 97 roku. Janek
  12. janmroczek

    poduszki powietrzne

    Witam Czy ktoś wie gdzie moga być czujniki od airbagów w E36?. Wiem że są na błotnikach od wewnatrz - takie pomarańczowe prostopadłościany. Problem w tym że u mnie nie widać czegoś takiego. Niby są 2 poduszki ( kierowcy i pasażera) ale nie wiem czy sprawne fakt - auto miało kiedyś puknięcie i było robione - takie juz kupiłem. Jak to sprawdzić ? Czy takie czujniki występowały w innych miejscach jeszcze? Jak sprawdzic czy poduszki są czy ich nie ma ( bo czy sa sprawne to pewnie może okazac się tylko w jednym przypadku) Pozdrawiam Janek
  13. Dzieki xxx8686 - chociaz ty odpowiedziałeś cokolwiek. A powiedz jeszcze jedno miałeś coś tam wyjęte przed załozeniem gazu i czy po tym przypadku cos wyjąłes z tej przepustnicy. Czy naprawiłeś i zostawiłes ją w stanie oryginalnym. Ostatnio dowiedziałem sie ze gościu z m ojego miasta też miał podobny przypadek - jemu wpadła jakaś srubka czy nakrętka z przepustnicy do silnika - i co : musial drugi silnik załozyc . Nie wiem tylko czy miał gaz i było to wynikiem wystrzału czy po prostu naturalnie mu sie odkręciła - albo coś grzebał i nie dokrecił. Postaram sie dowiedzieć to napisze. Pozdrawiam Janek
  14. Witam. Od razu przepraszam jesli cos źle robię przy tytułowaniu postów (ale nie wiem co) za co zostałem już upomniany. Otóz chcialbym zalożyc instalację prostą - II generacji (na bazie s.lambda) w swojej E36 316 97r. Umówiłem się już wczesniej z jednym warsztatem- właściciel co prawda przyglądał się silnikowi, cmokał ( chodziło mu o zmienne fazy dolotowe w kolektorze) ale powiedział: tak robimy. Dziś dzwoni i mówi że wycofuje sie z usługi gdyż grozi to uszkodzeniem silnika jesli nastąpi strzał to przegrody od tych dolotów moga dostac się do zaworów i jeszcze dalej - wiadomo. Nie pomoga zabezpieczenia. Dzwoniłem dziś do drugiego warsztatu i ( : nie ma problemu ale nalezy wyjąć plastikowe przegrody-przepustnice z kolektora i wszycho będzie w porzadku strzał nie spowoduje że do komory coś sie dostanie. Silnik straci najwyżej 2 KM . Oczywiscie i jeden i drugi proponowali sekwencję (ale nie stac mnie narazie na 3.5 tysPLN). Co Wy koledzy na to, jęsli chodzi o te zmienne fazy dolotowe? Pozdrawiam Janek.
  15. janmroczek

    opony

    Witam. Mam pytanko do kolegów. W mojej E36 posiadam felgi alu 7" i oponki 205x60x15 -jako że zbliża sie okres ich żywota chciałem przynajmniej z przodu założyć opony 195 - czy założe je na te 7" - i jaki powinny miec profil 60 czy 65 ? Pozdo Janek
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.