janmroczek
Zarejestrowani-
Postów
18 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
nie powiem
-
Lokalizacja
KOLNO
Osiągnięcia janmroczek
Praktykant (3/14)
0
Reputacja
-
Witam Moja 316 M43 po zapaleniu chodzi przez 10 -20 sekund jakby nie na wszystkich garach. Auto ma gaz i nie ma znaczenia czy to na benzynie czy od razu po zapaleniu i przegazowaniu do 2tys. przełączy się na gaz - musi upłyną te kilkanaście sekund oby zaczęło normalnie chodzić. Faktem jest że do wymiany kwalifikuje się prawdopodobnie uszczelka gdyż: 1. widac że puszcza olej na zewnątrz i to tak jakby z uszczelki pod głowicą 2. widać masło na bagnecie i na korku 3. Bardzo dużo ubywa płynu chłodniczego (teraz już wody bo dolewam już ją) - anie mogę zlokalizować miejsca wycieku na zewnątrz 4. oleju tak jakby jakby nie ubywa i nie przybywa 5. No i sporo "leci" wody z tłumika Czy to niepalenie na wszystkich garach może mieć zwiążek z uszczelką? Janek
-
Panowie jaki tam jest zawór bezpieczeństwa ? Przy dużym korku dolewowym czy małym odpowietrzajacym i gdzie on ma przelew ? tzn którędy ucieka nadmiar ciśnienia? Bo to może być bardzo mylące - ktoś może mysleć że właśnie w tym miejscu jest dziurawa chłodnica czy zbiorniczek. Proszę o odpowiedź - bo sam walczę z takim problemem od tygodnia Aha i jeszcze jedno - czy jeżeli jest białawy "smar" na korku i np. na bagnecie to na bank uszczelka pod głowicą - czy ten objaw może być spowodowany jeszcze czym innym (olej MOBIL S) Janek
-
Panowie jedno pytanie Mam na swojej E36 nieoryginalne znaczki -takie duże i grube -chce je wymienic - i tu pytanko czy na tylna klape idzie taki sam znaczek jak na maske (tzn. na bolce ) czy jest on na jakiś klej? - czy on ma takie same wymiary jak na przodzie ? - czy to jest 82- 83 mm z zewnątrz czy 78 mm ? Janek
-
Witam Chciałbym zapytać kolegów ile może kosztować guma (harmonijka) między przepływomierzem a głowicą - silnik M43 (ta guma jest trójdrożna - ma trzecie jeszcze miejsze odejście ). Jak zakładali mi gaz rok temu musieli ją trochę przesunąć - strasznie ją ścisnęli ci gazownicy i kończy jej się żywot -już w tej chwili widać pęknięcia a także zużycie ze starości i temperatury (sparciała) może nawet ssać lewe powietrze? . Czy jest sens szukać jakiejś używki i czy sa jakieś zamienniki - bo oryginał może chyba sporo kosztować I jeszcze jedno - jak się fachowo nazywa ten element ? Pozrawiam Janek
-
Witam ponownie Dopowiem jeszcze cos wkładałem ten "niedziałający" kluczyk a obok przykładałem ten dobry żeby zaskoczył immo i nic !!! Oco tu chodzi? Mariusz
-
Witam Otóż najprawdopodobniej padł mi dziś kluczyk E36 97rok ( jeden z dwóch) z immo (rozbierałem siedzi jakaś kość Philipsa ) gdyż nie mogę odpalić nim samochodu - natomiast drugim -tak. Ten sprawny co mi został wygląda na "bardziej oryginalny" - tzn. jest z lampką, kolorowe logo. Ten który nie działa był skromniejszy. Co dziwne to auto ma również drugi immo (chyba) gdyż w kompletach kluczy są pastylki które również muszę aktywować - bez tej aktywacji nie działają obydwa klucze. Czy tak może być ? -czy sa one wpiete pod jeden moduł czy to sa dwa oddzielne immo? Co ciekawe jak zgaszę samochód to do chwili aktywacji immo ( sygnał dzwiękowy) zapalic mogę również i tym "zepsutym" Czy tak może być ? -czy sa one wpiete pod jeden moduł czy to sa dwa oddzielne immo? Itu moje pytanie : 1.czy koniecznie musze z tym iść do ASO żeby mi wgrali kod do tego klucza? 2. Czy mógł on zgubić tylko pamięć i wystarczy wgrać czy padła ta kostka i trzeba drugą? 3.Czy na podstawie tego klucza (ze swiatełkiem i logo) można zczytac kod czy trzeba iść do ASO i muszą ściągac MONACHIUM 4. Czy da rade firma zajmująca sie dorabianiem kluczy? ILE TAKA PRZYJEMNOŚC MOŻE KOSZTOWAC? - przeczytałem całe forum ale jednoznaczne odpowiedzi nie znalazłem? Czy komuś udało się dorobiz taki klucz u "dorabiacza" i za ile? Pozdrawiam Mariusz
-
Na ciepłym silniku - ale tak w okolicach 90 stopni zarówno na benzynie jak i na gazie pracuje bez zastrzeżeń. Janek
-
Witam Panowie co może być na zimnym silniku mocno falują wolne obroty ,szczególnie na gazie ale może i na benzynie troszkę ( a może to sugestia tylko ) - jak silnik osiagnie temp. wszystko wraca do normy ? Pozdrawiam Janek ( E36 316 zagazowana II gen. )
-
Witam. Wiem że zaraz będę zganiony że nie poszukałem na forum..ale szukałem i zdaje sie że nie znalazłem takiego przypadku. Otóż mam zagazowaną ( 2 generacja ) 316 z silnikiem M43, przejechalem ok. 1200 km, wszystko było dobrze natomiast teraz pojawily sie nastepujące problemy : na zimnym silniku falują wolne obroty na gazie nawet do zera -tak że silnik na skrzyzowaniu potrafi zgasnąc - czuć wtedy nawet trochę gazem w kabinie jakby się coś niedopalało. Gdy silnik jest rozgrzany wszystko jest ok - obroty wolne stoja w okolicach 1000. Na zimnym silniku w czasie jazdy wszystko wydaje się być w porządku nie zauważyłem żadnego dławienia czy coś. Na benzynie wydaje sie że na zimnym troszeczkę też faluja ale jesli nawet to minimalnie. Czytałem forum - ale tam były posty że własnie na rozgrzanym były problemy a umnie jest odwrotnie!! Co to może być ? Dzięki z góry za podpowiedzi. Pozdrawiam Janek.
-
Witam Zgadza sie z tym że do modeli BMW tych ze zmiennymi fazami dolotowymi ( umnie E36 316 silnik M43 )raczej polecana jest sekwencja. W kolektorze jest przepustnica - klapka plastykowa, mocowana na metakowych elementach i w czasie strzału te tulejki metalowe moga wpaśc do głowicy i jeszcze dalej. Znam człowieka z mojego miasta któremu nieodpowiedzialny gazownik-partacz założył II gen. i po wystrzale któryś z tych elementów wpadł do cylindra. Efekt zatarty silnik i wymiana całego co kosztowało go z 3 tys. zł. Ja chcąc założyć w swojej pytałem jednego gazownika -zrezygnował. Założyłem w firmie która ma na swoim koncie już z 5 tys. załozonych instalacji i: owszem zalecaja sekwencję ale jezeli klient chce IIgen to wyjmują tą właśnie przepustnicę z elementami metalowymi. Auto może co najwyżej stracic ze dwa KM ( bo o tyle chyba nawet róŻnia się E36 316 silnik M40 i M43). Więc założyłem wna poczatku czerwca IIgen. mam wyjęta klapkę od zmiennych faz dolotowych i jeżdżę (co prawda dopiero 300 km). Reasumując: jeśli IIgen. w tym silniku to koniecznie trzeba powyjmowac elementy, które moga dostać sie do głowicy i dalej!!!!! Napisz jak skończył się Twój dylemat z zagazowaniem.
-
Dzięki. Sprawdzę pod kanapą. Fakt ze moga być nowsze airbagi bo autko jest z 97 roku. Janek
-
Witam Czy ktoś wie gdzie moga być czujniki od airbagów w E36?. Wiem że są na błotnikach od wewnatrz - takie pomarańczowe prostopadłościany. Problem w tym że u mnie nie widać czegoś takiego. Niby są 2 poduszki ( kierowcy i pasażera) ale nie wiem czy sprawne fakt - auto miało kiedyś puknięcie i było robione - takie juz kupiłem. Jak to sprawdzić ? Czy takie czujniki występowały w innych miejscach jeszcze? Jak sprawdzic czy poduszki są czy ich nie ma ( bo czy sa sprawne to pewnie może okazac się tylko w jednym przypadku) Pozdrawiam Janek
-
Dzieki xxx8686 - chociaz ty odpowiedziałeś cokolwiek. A powiedz jeszcze jedno miałeś coś tam wyjęte przed załozeniem gazu i czy po tym przypadku cos wyjąłes z tej przepustnicy. Czy naprawiłeś i zostawiłes ją w stanie oryginalnym. Ostatnio dowiedziałem sie ze gościu z m ojego miasta też miał podobny przypadek - jemu wpadła jakaś srubka czy nakrętka z przepustnicy do silnika - i co : musial drugi silnik załozyc . Nie wiem tylko czy miał gaz i było to wynikiem wystrzału czy po prostu naturalnie mu sie odkręciła - albo coś grzebał i nie dokrecił. Postaram sie dowiedzieć to napisze. Pozdrawiam Janek
-
Witam. Od razu przepraszam jesli cos źle robię przy tytułowaniu postów (ale nie wiem co) za co zostałem już upomniany. Otóz chcialbym zalożyc instalację prostą - II generacji (na bazie s.lambda) w swojej E36 316 97r. Umówiłem się już wczesniej z jednym warsztatem- właściciel co prawda przyglądał się silnikowi, cmokał ( chodziło mu o zmienne fazy dolotowe w kolektorze) ale powiedział: tak robimy. Dziś dzwoni i mówi że wycofuje sie z usługi gdyż grozi to uszkodzeniem silnika jesli nastąpi strzał to przegrody od tych dolotów moga dostac się do zaworów i jeszcze dalej - wiadomo. Nie pomoga zabezpieczenia. Dzwoniłem dziś do drugiego warsztatu i ( : nie ma problemu ale nalezy wyjąć plastikowe przegrody-przepustnice z kolektora i wszycho będzie w porzadku strzał nie spowoduje że do komory coś sie dostanie. Silnik straci najwyżej 2 KM . Oczywiscie i jeden i drugi proponowali sekwencję (ale nie stac mnie narazie na 3.5 tysPLN). Co Wy koledzy na to, jęsli chodzi o te zmienne fazy dolotowe? Pozdrawiam Janek.
-
Witam. Mam pytanko do kolegów. W mojej E36 posiadam felgi alu 7" i oponki 205x60x15 -jako że zbliża sie okres ich żywota chciałem przynajmniej z przodu założyć opony 195 - czy założe je na te 7" - i jaki powinny miec profil 60 czy 65 ? Pozdo Janek