Skocz do zawartości

opornick

Zarejestrowani
  • Postów

    36
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46
  • Lokalizacja
    RSR/RJS

Osiągnięcia opornick

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. zawsze mozna isc taniej czyli walek rewar 300 zl det III 400 zl glowice poprawic we wlasnym zakresie, usunac przeplywke (waskie gardlo, stara klapkowa) i cos sensownego powinno wypluc a kolo zamachowe dwumasowe na pewno jest w IS w e36
  2. m43tub19 rozni sie od m43b18 walkami balansujacym/wyrownowazajacymi (jak zwal tak zwal) plastukowy kol ssacy, inny termostat no i oczywiscie pojemnoscia (skok, srednica tloka) swap zapewne mozliwy, osprzet zalozysz ze swojego(b19) zmiana 5% pojemnosci powinna zalatwic adaptacja fabrycznego ECU ale pewnie nikt takich swapow nie robil wiec ciezko bedzie o konkrety
  3. 1.8is kupisz za 1.5 tys kpl na swap i masz serie ktora mozna dlubac ale jesli sie upierasz przy tym co masz to - walek wysylasz do rewaru w krakowie - glowice planujesz, obrobka kanalow, zaworow (na bogato dajesz wieksze zawory) - regulowane kolko rozrzadu - wydech tansza opcja to kolektor z IS, reszta 2", drozsza opcja to custom - przpustnica - moze da sie rozwiercic(nie wiem) moze z innego modelu zalozyc wieksza(nie wiem czy jakiegokolwiek pasuje) - na koniec program u kogos zrobic albo wrzucic DET III wywalic przeplywke i wystroic ITB robilem, nie w bmw ale to nie wazne, tniesz kolektor ssacy przy glowicy, spawasz proste rurki z alu, laczniki gomowe, przepusnice z motocykla (GSXR 750 - tanio i dobrze). DET III w trybie fuel implant to ogarnie, idealnie nie bedzie ale bedzie jezdzilo poprawnie jaka moc uzyskasz? a kto to wie :) nikt nie grzebie chyba tych silnikow przy okazji moze warto kupic m43b18 zawsze to wieksza pojemnosc (chyba ze chodzi o jakies zawody i musi byc do 1600) silnik za pare stowe, i zrobic sobie na gotowo a pozniej tylko przerzucic
  4. opornick

    318i SWAP 1.8 na 2.8

    3.0 nie bedzie 2.8 tez nie, latwiej po prostu takie kupic. mialem nadzieje ze slupek z jakiegos innego m43 mozna wrzucic i jezdzic dalej ale skoro zamiast tego 1.9 nic nie spasuje pozostaje szukac takiego silnika - niestety
  5. opornick

    318i SWAP 1.8 na 2.8

    bmw e46 98 rok 316i silnik m43b19 czyli 1895 cm3 moc 105 km jaki silnik mozna wstawic zamiast niego na zasadach plug&play? M43b18 z e36 podejdzie czy tylko to nieszczesne 1.9 ? dzieki z gory za pomoc
  6. opornick

    m50b20 ciagnie nierowno

    tak ledno co, ale tezw sumie dziwne bo auto sie zmulilo w sumie z dniana dzien. i nawet mi do glowy nie przyszlo ze to swiece , kwestia tylko jak dlugo to pojezdzi i sie znowy nie zepsuje bo cewka/cewki moga byc padniete ale pozyjemy zobaczymy jakby nie bylo 8 stron forum problem rozwiazany i duzo kasy zostalo w kieszonce bo sie nie kupowalo zbednych czesci;)
  7. opornick

    m50b20 ciagnie nierowno

    a olej na gwincie co oznacza? ja wykrecilem swiece po trasie bo na miejscu praktycznie nie jezdze
  8. opornick

    m50b20 ciagnie nierowno

    zmienilem swiece auto odzyskalo wigoru zaczelo normalnie jezdzic przedtem z miejsca nie mialo sily jechac po chwili dostawalo kopa i od 4.5 tys w gore krztusilo i nie jechalo teraz jezdzie plynnie zobaczymy jak dlugo tak czy siak na dniach bede mial cewki na podmiane co ciekawe wszystkie stare swiece wygladaja tak samo moze uda mi sie cyknac jakas wyrazna fotke to zobaczycie edit zdjecia: http://img39.imageshack.us/img39/607/65793389.th.jpg http://img40.imageshack.us/img40/3956/78599530.th.jpg
  9. opornick

    m50b20 ciagnie nierowno

    czyli wychodzi na to ze nie ma za duzo kombinowac z czujnikami i innymi rzeczami (chociaz wiadomo ze moze byc i to zepsute) tylko na 1 ogien cewki probowac. podejrzewam ze blad lambdy u mnie tez moglbyc spowodowany wadliwa ceka/kami no ale nowa sonda juz siedzi. najwiekszy bol w uzywkach jest to ze nie wiadomo jak dlugo pochodza i czy sa na starcie dobre jestem wlasnie w trakcie zalatwiania cewek na probe i mam nadzieje ze tez bedzie u mnie jak reka odjal. jak sie nic nie zmieni to poczatkiem tygodnia bede wiedzial czy to cewki czy nie , trzymajcie kciuki ;)
  10. opornick

    m50b20 ciagnie nierowno

    kupowal ktos cewki z allegro czy macie jakies inne zrodla? czy z m52 beda pasowac?
  11. opornick

    m50b20 ciagnie nierowno

    cos sie dzieje w temacie to fajnie :) gdzie jest knock sensor jak go sprawdzic? i czy moglby ktos wpiac sie w czujnik walka (silnik m50) zwyklym miernikiem ustawionym na prad przemienny odpalic silnik i zobaczyc jakie bedzie mial wartosci? nie odpinajac czujnika oczywiscie. u mnie wolne obr. to jakies ~600 i czuc delikatnie falowanie na wskazowce nie widac ale slychac silnik moze tez trzeba cewki wymienic :) jeszcze raz musze te swiece obejrzec
  12. opornick

    m50b20 ciagnie nierowno

    niestety jeszcze nie. ostatnio malo czasu a po 2 nie moge znalezc w okolicy czujnika ktory moglbym przetestowac przez dzien zeby nie wydawac kase w bloto.
  13. opornick

    m50b20 ciagnie nierowno

    CZujniki byly podpiete. silnik odpalilem i po prostu wpialem sie we wtyczke od strony dme i takie mialem odczyty jak napisalem wyzej. miernik mam taki najtanszy za 15zł ustawilem go na V~ . nie wiem na ile to wiarygodny pomiar ale czy oba czujniki powinny dawac mniej wiecej podobne napiecie wyjsciowe rozniace sie tylko iloscia Hz ? edit: tak przez noc dumalem nad tymi moimi pomiarami no i taka mysl mi przyszla do glowy czy ten moj miernik pokazal wartosc amplitudy od najnizszego punktu do najwyzszego? tzn wykres z takiego czujnika jesli jest podobny do wykresu sinusoidy http://guma.blox.pl/resource/sinusoida.png to moze ~10/2= 5 a ~1/2= 0,5 i wtedy wyniki pokrywalyby sie z tym co zmierzyl mktech
  14. opornick

    m50b20 ciagnie nierowno

    bylem u dwoch elektromechanikow w moim miescie i jeden niemial czasu a drugi jak mu powiedzialem o co chodzi to powiedzial ze nie zrobi tego :) a zwyklym miernikiem ustawionem na prad przemienny na jednym czujniku mialem 10V a na drugim 0,9-1,1 V jeszcze maly test wykonalem po odpieciu przeplywki auto nie jedzie po odpieci czujnika polozenia walu auto nie odpala po odpieciu czujnika walka auto nie jedzie no i to by bylo na tyle w dzisiejszym dniu
  15. opornick

    m50b20 ciagnie nierowno

    teoretycznie tak bo wtedy dme bedzie przestawiac zaplon i/lub czas wtrysku na jakies bezpieczne wartosci ktore niekoniecznie sa optymalne pod wzgledem osiagow
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.