Pacjent: BMW E60 530d silnik M57 rok: 2008/9 Witam, problem pojawił się z dnia na dzień w samochodzie taty. Nie chce go pakować w kolejne koszty, więc szukam pomocy na forum. Auto nie reaguję na gaz tak jak powinno, muli dodatkowo na wyższych obrotach zaczyna rzucać budą. Jeździć się nie da bo gaśnie (np. przy jeździe pod górkę, nie da rady bo brakuje mocy).Wymieniony został już EGR i przepustnica, obie części oryginalne Pierburg'a. Wymiana EGR i przepustnicy nic nie poprawiła, Ista nadal wywala błąd: 4501 (regulacja recylkulacji spalin, uchyb regulacji) który po kasowaniu wraca, pojawiają się jeszcze: 4507 (regulacja recylkulacji spalin, uchyb regulacji) 483D (nastawnik klapy zamykającej), pojawił się także błąd przepływomierza 3FF0 przepływomierz masowy (stosunek obliczonej do zmierzonej masy powietrza za duży) Zmierzyłem masy powietrza na biegu jałowym, tutaj dane z pomiaru: Prędkość obrotowa silnika: 697 obr./min
Dawka wtrysku: 6,5 mg
Masa powietrza wartość rzeczywista: 192,3 mg
Masa powietrza wartość zadana: 362,8 mg
Uruchamianie zaworu AGR: 14%
Ciśnienie doładowania wartość rzeczywista: 1004 mbar
Ciśnienie doładowania wartość zadana: 1009 mbar
Uruchamianie nastawnika ciśnienia doładowania: 95%
Temperatura powietrza dolotowego: 17,7 °C
Temperatura powietrza doładowującego: 17,2 °C Jak widać jest duża różnica między zadaną a rzeczywistą wartością masy powietrza. Sprawdzałem tak pobieżnie węże podciśnienia, bez demontażu kolektora. Na tyle ile zdołałem zobaczyć, to wydają się być w porządku. Dodam jeszcze, że DPF jest parę miesięcy po regeneracji. Co mam jeszcze zrobić by auto znowu hulało jak trzeba? Z góry dziękuje za pomoc.