Skocz do zawartości

w_a_p

Zarejestrowani
  • Postów

    144
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    krk

Osiągnięcia w_a_p

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. Witam nieaktualne. Okazała się wielka kicha... może ktoś zna ten samochód? Czarny E91, 330XD, 2012, WBAUW91060F183269, Wawa. Jak najlepiej go sprawdzić? Dekra pisze ze lakier wszedzie ponizej 150 mikro, wprawdzie książki nie ma ale w serwisie są ładne wpisy (robione w inchape). Leasingowcy nie mają faktur za te przebiegi. cena 75000 Z góry dziękuje i pozdrawiam WP
  2. w_a_p

    e39, termostat do M52 B25TU

    Dzięki za odpowiedzi. Mysle ze to termostat bo ma juz 6 lat. w tamtym roku troszkę świrował a teraz od razu widzę ze jest całkiem zle. im zimniej tym mniej sie dogrzewa. termostat w tym wieku to najbardziej awaryjny element całego układu. Wisko nie jest zacięte, jestem tez świadom obecności pompki w układzie i odpowietrzanie mam pod kontrolą. Tę lekturę i zagadnienie przerobiłem szczególnie dokładnie po tym jak dwie nowe pompy rozszczelniły się po 2 tygodniach jazdy, bo pan "zawsze tak robię" meches odpowietrzał mi auto jak żuka. Stawiam na termostat, kupuję z obudową, bo wprawdzie mam lutownicę do plastiku ale skoro piszecie ze ten plastik to rzepa to nie chcę lutować na środku drogi na mrozie :). Pozdrowienia WP
  3. w_a_p

    e39, termostat do M52 B25TU

    Witam mam do wymiany termostat, wskazówka "świruje" szczególnie przy szybkiej jezdzie ale ostatnio tez przy niekoniecznie szybkiej :) Termostat mam z obudową i zastanawiam się, czy trzeba wymieniać cały ten moduł, czy wystarczy wymienić sam termostat. Czy szanowne forum ma tutaj opracowane jakieś zalecenia na podstawie zebranych doświadczen? :) Pzdr WP
  4. Vanosy w wersji "TU" chodzą przysłowiowe 5-6 lat, a potem silnik chodzi tak, jakby ich nie było. Czyli muli na niskich obrotach i generalnie nie jedzie, a im cieplej, tym gorzej. Oczywiście w inpie wszystko gra, żadnych błędów. Wszystko "prawie" ok. bo auto się wkręca jak dwucylindrowiec. "Hobbici" zmieniają uszczelki z beisan systems - i ja tez to popełniłem. Była poprawa, ale na krótko. Szczególnie przy wyzszych temperaturach auto nie jechało. Co ciekawe - znajomy serwis BMW sprzedał 1 sztukę vanosa w trakcie swojej kilkunastoletniej działalności. U nich nie ma tematu wymiany/naprawy vanosa. Wgrywają nowy soft do silnika i po sprawie. Co także ciekawe - tym razem fix aplikowany przez serwis działa, jak widzę na własnej skórze. Nowa wersja softu zdaje się uwzględniać pojawiające się z czasem nieszczelności/odchyłki vanosa i odpowiednio inaczej nim steruje. Jak wiadomo ciśnienie oleju w silniku jest "znaczne", więc jest czym szafować. Dlatego jeszcze raz w temacie: warto odswiezac oprogramowanie w sterowniku :) Następny do golenia jedzie sterownik klimatyzacji. Ciekawe, czy poprawili "symbolikę" działania klimatronika. Ustawienie na 20 stopnie przy temperaturze zewnętrznej 20 stopni powoduje w środku Szpicbergen, trzeba ustawić 24, bo inaczej sople z nosa. Chłodzi zdecydowanie za mocno. A jak się na zewnątrz zrobi 30, to te 24 na klimatroniku rzeczywiscie czują się jak 24, czyli tylko troche chlodniej niz na zewnątrz. Poza tym irytuje mnie ta lodownia ze srodkowych nawiewow. Ciagnie jak z zamrazarki. Kurna do audi to sie nawet nie umywa.
  5. Marcus - poczytaj o vanosach, problemach z nimi zwiazanych i sposobie walki z zagadnieniem stosowanym przez serwis. A potem przydzielaj uzytkownikom forum etykietki leszczy bez pojecia itp. Polecam tez lekture o liftingu e39 bo gadamy, gadamy a chyba nie wiemy o co chodzi. Mam nadzieje ze po lekturze pojawi sie cos wiecej niz efekt placebo. :) odwołując sie do tematu wątku - TAK! Oprogramowanie sterownika silnika trzeba odświeżać!
  6. ok, czyli teoretycznie kazdy sterownik dostepny w aucie moze miec aktualizację i trzeba wpisać odpowiedni numer assembly a winkfp sam powie czy jest aktualizacja czy nie. W sumie logyczne :). Tak btw, niejaki MARCUS podzielił się refleksją, ze aktualizacja softu nie poprawi pracy silnika. Jest to nieprawda. Mój M52B25TU zdecydowanie lepiej steruje vanosami - silnik ma duzo wiecej momentu przy niskich obrotach, a na wysokich idzie - jak nigdy. Nie byłem na hamowni, ale przyrost mocy jest wyraznie wyczuwalny. Moze po cichu ta aktualizacja pozwala na wyokrzystanie pojemnosci i auto robi te 190 km (jak poprzednie i następne silniki 170km). Ot taki prezent. Najs.
  7. Piękny opis. Zastanawiam się nad przeprowadzeniem tej operacji, bo tenże "zabierak" ma u mnie jakieś 1 mm luzu promieniowego. Do tego auto przy 120 ma wibracje jak przy mocno niewyważonych kołach. Coś z tymi półosiami jest u mnie skopane. Ma ktoś jakieś sugestie? Z góry dziekuje...
  8. a przy okazji, skąd wziąć opis modułów (co jest co): EK726, G832, GD20 itp? skad wiadomo ze aktualizuje silnik a nie klimę? pojawia się to wszystko w winkfp ale skąd wiadomo co jest co?
  9. a przy okazji, skąd wziąć opis modułów (co jest co): EK726, G832, GD20 itp? skad wiadomo ze aktualizuje silnik a nie klimę?
  10. udalo sie. wszystko jest ok, widze nowy numer softu. trzeba bylo zaznaczyc opcję zapisu aif w trybie komfortu. Wszystko hula.
  11. wyłączałem zapłon, nie pomaga, zusb jest caly czas ten sam.
  12. Tomek20 - dzieks za odpowiedź, sprawdzam twoje uwagi i jest tak: Ad 1. nie programuje tym samym zusb, soft pisze: SG -> ZBNr aus AIF: 7501887 (to samo co widze w inpie) Update -> aktuelle ZBNr: 7528650 (ostatni numer softa, wierząc koledze z forum, bo sam nie doszedłem gdzie w TISie jest spis softów stera :mad2: ) Ad 2. W opcjach mam tak zaznaczone (od góry): a. Napięcie programowania b. Pokazać napięcie programowania (pokazuje w trakcie programowania 0,00V :? ) c. Duża wartość Baudrate (ODZNACZONE) d. Wymusić programowanie w trybie komfortowym (ODZNACZONE) e. Zapis AIF po danych (AIF schreiben nach Daten) f. Zapis AIF po programie g. Zapis AIF w trybie Expert (ODZNACZONE) h. Zapis AIF w trybie Komfort (ODZNACZONE) PABD format: IPO API Tracelevel: 0 IFH Tracelevel: 0 AD 3. Sterownik nie przyjmuje UIF - co to znaczy / jak z tym walczyć?
  13. Panowie, czy moze macie wytłumaczenie dlaczego mimo komunikatu "Update OK" numer zusb się nie zmienia?
  14. no właśnie, u mnie np. etap przegrywania z PC do auta przebiega bez problemu, natomiast sterownik sie nie aktualizuje. Włączyłem opcję "pokaz napięcie programowania" i widzę: 0,000V. To chyba nie jest cacy...
  15. Panowie, :mad2: :mad2: :mad2: gdzie znaleźć numery aktualnych sterowników w TIS?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.