Skocz do zawartości

grzesiekwisnia

Zarejestrowani
  • Postów

    89
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Toruń

Osiągnięcia grzesiekwisnia

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. Mam x3 w całkiem bogatym wyposażeniu, ma nawigacje z chowanym ekranem i DSP. Zakupiłem androida jakiś czas temu, niestety przyszła wersja bez obsługi fabrycznej nawigacji (brak wejścia z fabrycznego ekranu). W związku z tym łatwiej, taniej i wygodniej jest mi zmienić radio na takie z wyświetlaczem. Zakupiłem już BMW Business CD, ale radio po podłączeniu nie startuje (podświetlają się przyciski i czasami radio włączy się na kilka sekund, ale później się wyłącza i cisza). Domyślam się, że to z powodu IBUSa - Business CD nie włączy się, bo czeka na sygnał z licznika, ale licznik nie wysyła sygnału, bo jest zakodowane radio, które IBUSa nie potrzebuję - dobrze kombinuje? Jeśli tak to potrzebuję pomocy jak znaleźć opcje zakodowania innego radia i jak takie kodowanie przeprowadzić - sprzęt, ncs jest - tylko nie bawiłem się tym wcześniej i nie chce zepsuć... A może moje wersja (x3 sd 2007 polift) ma już canbus i po prostu Ibus nie jest używane?
  2. Posiadam polift z nawigacją i dsp (bez tunera TV). Jestem bardzo zadowolony z tego jak to gra, ale autem jeździ moja kobieta i marzy Jej się kamera cofania, więc rozważam możliwości. Najprościej byłoby dodać jakiś zewnętrzny ekranik, ale wygląda to jak kupa, więc odpada. Druga opcja to dołożenie tunera tv i dołożenie tego do oryginalnej instalacji - trochę dużo kombinowania i jakość też będzie średnia.. Najbardziej skłaniam się ku opcji przesiadki na androida. Z tego co wyczytałem są dostępne ogólnie dwie wersje androida - dla instalacji z oryginalnym wyświetlaczem nawigacji i ze schowkiem zamiast tego ekranu. Opcja dla schowka jest o wiele tańsza i do tego na jeszcze opcję pokrętła idrive (niedostępna dla wersji z fabrycznym dużym ekranem). Wobec tego wpadłem na pomysł, żeby zainstalować radio business CD z małym wyświetlaczem i do tego dołożyć androida z idrive. Nie zależy mi na fabrycznej nawigacji jak i wszystkich innych funkcjach (poza dsp). Co się stanie jeśli zamontuje to radio business cd? Czy któreś głośniki przestaną grać? Czy instalacja będzie wymagać jakiś przeróbek? Czy będzie to grało słabiej? Czy fabryczny wzmacniacz od dsp będzie grał z radiem business cd? No i obecnie mam wejście aux - czy po wymianie wciąż będzie działało?
  3. Nie warto remontować. U znajomego po strzale musiał wymieniać łańcuchy, pokrywę rozrządu, zębatkę na wale, 9 zaworów krzywych, wałki rozrządu krzywe, gwinty w głowicy od walków pozrywane.
  4. Panowie (i Panie), Auto jest nieco niestabilne podczas jazdy - oczywiście diagnosta nie znalazł luzów w zawieszeniu, dwie rzeczy, które znalazłem: 1. Luz prawo-lewo na kierownicy, posiadam active steering, na samej listwie luzów brak - wygląda na to, że ten luz jest na przekładni planetarnej? Ma ktoś doświadczenie w tej kwestii czy tylko wymiana/regeneracjanie ratuje? A może to norma w active steering(wydaje się, że na uruchomionym silniku tego stukania nie ma, ale luz prawo-lewo wciąż jest). Poniżej filmiki: 2. Tuleje przednich wahaczy, samochód ma ponad 200tys km, 2008 rok, podejrzewam że tuleje wciąż oryginał - gumy nieco spekane, jest sens wymieniać to na nowe czy nie będzie dużej poprawy?
  5. Witam, Staram się znaleźć wyposażenie BMW E61 535d, ale wszelkie ogólno-dostępne dekodery pokazują błąd. Czy może ktoś pomóc? VIN - WBAPX91070CU61723 Z góry dziękuję.
  6. Takie szybkie pytanie pytanie do znawców tematu.. Zamierzam wyciągnąć silnik z e60, kupiłem belkę do powieszenia - oczywiście za krótka, bo to wzdłużne r6 :) ale patrząc na silnik widzę jeden uchwyt do powieszenia silnika Czy jest jeszcze jakiś? Druga sprawa, przyjrzałem się dzisiaj i wygląda na to, że silnik bardzo fajnie wyszedłby przodem - wypowie się ktoś z doświadczeniem?
  7. Czy jest jakaś szansa na zdjęcie przyłącza smarowania turbosprężarek? W rozwiązaniu 286KM widać mały otwór, zapewne do mocowania tego przyłącza.. Da się zamocować smarowanie dwóch turbosprężarek do bloku od modelu z jednym turbo? Spływ oleju widać również na załączonych zdjęciach - wygląda tak samo.. Chyba, że się mylę?
  8. Rozumiem, czyli śruba to spust płynu, a ten otwór obok?
  9. Panowie, potrzebuje pomocy.. Szukam różnic pomiędzy blokami stosowanymi w M57N2. Porównując różne zdjęcia, przeczesujac fora internetowe udało mi się ustalić, że bloki są takie same, różnia się jedynie otworami pod śruby na łapy mocujące (zależnie z jakiego modelu BMW silnik) oraz tym jednym szczególe, który zauważyłem na zdjęciach.. Bloku 197/231/235KM maja takie mocowanie na "coś" po stronie kolektora wydechowego A bloku 286KM maja to w nieco innej formie.. I teraz pytanie - co jest tam podłączone (zasilanie olejowe turbo??) I czy jest szansa na wymianę jednego typu mocowanie na drugie pomiędzy blokami?
  10. Ja bym adaptacje zrobil :) Termostat w skrzyni otwiera sie na 88 stopni z tego co pamietam - I to jest temp robocza.
  11. Można kupować dedykowane narzędzia do wszystkiego czego dusza zapragnie, jeśli jednak ktoś nie robi tego zarobkowo to trochę pociągnie po kieszeni - dla mnie taki zakup właśnie to ostateczności, najpierw staram się poglowkowac i utwierdzic w przekonaniu, że bez zakupu narzędzi nie da rady. Przy wymianie rozrzadu w mojej x3 jedyne narzędzia dedykowane, bez których się nie mogłem obejść to ściągacz koła pompy, bez reszty można sobie poradzić.
  12. Jak robili za free to jak najbardziej ok - myślałem, że Cie obciążyli kosztami tłumacząc, ze to uszczelnienie czasami nie działa po prostu :)
  13. Nie jest latwo z jednego powodu - wał wystaje tylko kilka mm poza osłonę rozrządu - wiec jednoczenie naklada się "wargi" uszczelniacza na wał, jakni wciska sie uszczelniacz w osłonę rozrządu.. Ale mimo wszystko powyższe nie usprawiedliwia warsztatu (tym bardziej o specjalizacji BMW, gdzie tych silników jest przeciez masa) ze źle wykonanej pracy - uszczelniacz po założeniu moze lecieć komis takiemu jak ja, bo robiłem to pierwszy raz. Warsztat "specjalizujący" się w BMW krzyknął za wymianę 250pln.. Demontaż pokryw, paskow, wentylatora, koła itd zajmuje ok 30 minut - moim zdaniem cena za usługę przesadzona.. Tak czy siak dzisiaj rano odpaliłem auto i póki co nie widać wyciekow, ale zaraz założę koło, paski i troche pojezdze, zobaczymy wtedy :) Drugi uszczelniacz juz zamówiony :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.